The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

چه زمانی دندان های شیری می افتند و دندان های دائمی در می آیند؟

وقتی پدر و مادر می‌شوید، دائماً انتظار دارید که فرزندتان به موقع به نقاط عطف محبوب رشد خود برسد. یکی از آن لحظات بزرگ رشد کودک، زمانی است که اولین دندان دائمی او از لثه کوچکش بیرون بیاید. زمانیکه  می‌توانید انتظار داشته باشید که کودک شروع به از دست دادن دندان‌های شیری خود کند، نگرانی‌های شایع مربوط به دندان درآوردن کودک و عوارض احتمالی و همه چیزهایی که باید بدانید تا از سلامت دندان کودک خود مراقبت کنید، در این مقاله گردآوری شده است.

جدول دندان های شیری – چه زمانی ظاهر می شوند و چه زمانی می افتند؟

هر کودک بر اساس جدول زمانی خود رشد می کند و دندان های خود را از دست می دهد. هنگامی که دندان های جدید ظاهر می شوند، به اصطلاح رسمی روییده می شوند. در حالی که بیشتر مردم آنها را دندان شیری می دانند اما به عنوان دندان های اولیه نیز شناخته می شوند. در مجموع، کودک شما 20 دندان شیری برای خوردن غذای خود خواهد داشت.

 کودک شما از حدود 6 ماهگی شروع به دندان درآوردن می کند و این روند تا حدود 3 سالگی ادامه خواهد داشت. از سن 6 سالگی، تا نهایت 12 سالگی کودک شما تمام دندان های شیری خود را از دست می دهد. تا زمانی که فرزندتان به سن نوجوانی خود برسد، 32 دندان بزرگسال دائمی خواهد داشت.

جدول زمانی از دست دادن

 

جدول زمانی رویش

 

نام و موقعیت دندان

 

6 تا 7 سالگی

 

6 تا 10 ماهگی

 

دندان های ثنایای مرکزی پایین

 

6 تا 7 سالگی

 

8 تا 12 ماهگی

 

دندان های ثنایای مرکزی فوقانی

 

7 تا 8 سالگی

 

9 تا 13 ماهگی

 

دندان های ثنایای جانبی فوقانی

 

7 تا 8 سالگی

 

10 تا 16 ماهگی

 

دندان های ثنایای جانبی تحتانی

 

9 تا 11 سالگی

 

13 تا 19 ماهگی

 

دندان های آسیاب بالایی اول

 

9 تا 11 سالگی

 

14 تا 18 ماهگی

 

دندان های آسیاب پایینی اول

 

10 تا 12 سالگی

 

16 تا 22 ماهگی

 

دندان های نیش بالایی

 

9 تا 12 سالگی

 

17 تا 23 ماهگی

 

دندان های نیش پایین

 

10 تا 12 سالگی

 

23 تا 31 ماهگی

 

دندان های آسیاب دوم پایین

 

10 تا 12 سالگی

 

25 تا 33 ماهگی

 

دندان های آسیاب بالایی دوم

 

چرا دو دسته دندان داریم؟

 چرا دندان های شیری می افتند؟ به نظر می رسد که این دندان های شیری به عنوان جایگیر عمل می کنند و فضایی را در فک برای دندان های دائمی آینده ایجاد می کنند. در اکثر کودکان، دندان های شیری در حدود 6 سالگی شروع به افتادن می کنند. البته، همه دندان ها در یک زمان نمی افتند!

 هنگامی که یک دندان دائمی آماده رویش است، ریشه دندان شیری شروع به حل شدن می کند تا زمانی که کاملا از بین برود. در آن نقطه، دندان "لق" می شود و فقط توسط بافت لثه اطراف در جای خود ثابت می شود.

کدام دندان اول می افتد؟

شاید تعجب کنید که بیشتر مردم دندان های شیری خود را به ترتیب رویش از دست می دهند. به این ترتیب، از آنجایی که دندان‌های ثنایای مرکزی پایین اولین دندان‌هایی هستند که در حدود 6 ماهگی ظاهر می‌شوند، این دندان‌ها اولین دندان‌هایی هستند که در سنین 6 یا 7 سالگی لق می‌شوند و فضا را برای دندان‌های دائمی کودک شما باز می‌کنند.

 بعد از ثنایای مرکزی تحتانی، دندانهای ثنایای مرکزی بالایی بیرون می آیند و راه برای دندانهای ثنایای مرکزی فوقانی بزرگتر که همه ما انتظار داریم در بزرگسالان ببینیم باز می شود. برای برخی از کودکان، از دست دادن دندان می تواند زمان هیجان انگیزی باشد. برای برخی دیگر، ممکن است کمی ناراحت کننده باشد، زیرا چیزی که فکر می کردند دائمی است را از دست داده اند! به همین ترتیب، طبیعی است که کودکان هنگام از دست دادن دندان کمی درد یا ناراحتی را تجربه کنند.

 پس از افتادن دندان:

  1. از کودک تان بخواهید که دهان خود را با محلول آب و نمک ساده بشوید تا به تمیز کردن لثه هایش کمک کند.
  2. از کمی گاز برای پوشاندن ناحیه ای که به سوکت معروف است استفاده کنید و او را تشویق کنید که تف نکنند، زیرا باعث خونریزی می شود.
  3. در صورت وجود درد یا ناراحتی، پس از قطع خونریزی، یک پارچه سرد و مرطوب روی محل زخم بگذارید.

بعدی: ثنایای جانبی 

پس از ریختن دندان های ثنایای مرکزی، دندان های شیری بعدی که می افتند دندان های ثنایای جانبی کودک شما خواهند بود. به طور معمول ابتدا ثنایای جانبی فوقانی شل می شوند. این اتفاق معمولا بین 7 تا 8 سالگی اتفاق می افتد.

در این مرحله، کودک شما باید با تجربه از دست دادن دندان بیشتر آشنا شود. در حالت ایده آل، دیگر نباید یک تجربه ترسناک باشد، زیرا آنها قبلاً چهار دندان خود را قبل از دندان های ثنایای جانبی از دست داده اند.

دندان های خرد کن: آسیاب های اولیه 

در مقایسه با زمانی که برای اولین بار دندان های کودک شما می روید، از دست دادن آنها می تواند برای والدین بسیار آسان تر باشد. در حالی که دندان درآوردن ممکن است به طور کلی ناراحت کننده باشد، درآمدن دندان های آسیاب ممکن است به خصوص برای نوزادان و کودکان نوپا دردناک باشد. 

در مقابل، دندان‌های آسیاب شیری (که به عنوان آسیاب اولیه شناخته می‌شوند) معمولاً هنگام افتادن یا جایگزینی با آسیاب های دائمی دردناک نیستند. این آسیاب های اولیه معمولاً در سنین 9 تا 11 سالگی ریخته می شوند.

مرحله نهایی: دندان های آسیاب و دندان های نیش اولیه 

آخرین مجموعه دندان های شیری دندان نیش و آسیاب دوم اولیه هستند. دندان نیش معمولا بین سنین 9 تا 12 سالگی از بین می رود، در حالی که دندان های آسیاب دوم اولیه آخرین دندان های شیری هستند که کودک شما از دست می دهد. این دسته از دندان های نهایی معمولا در سنین 10 تا 12 سالگی ریخته می شوند. همانطور که کودک شما رشد می کند، فک های او نیز رشد می کنند تا دندان های دائمی بزرگتر را در خود جای دهند. هنگامی که کودک شما به سن 13 سالگی رسید، باید مجموعه کاملی از دندان های دائمی داشته باشد.

دندان عقل کودک چه زمانی در می آید؟

هنگامی که فرزند شما به اواخر سالهای نوجوانی خود می رسد، ممکن است دندان عقل او (آسیاب سوم) در بیاید. ممکن است تعجب کنید که بدانید همه افراد دندان عقل در نمی آورند. برخی از آنها به جای چهار دندان عقل کامل، فقط چند دندان در می آورند و همه نیاز به کشیدن آنها ندارند.

این مجموعه‌های نهایی دندان‌های آسیاب، دندان عقل نامیده می‌شوند، زیرا این باور عامیانه وجود دارد که شما فقط زمانی این دندان‌ها را به دست می‌آورید که بالغ‌تر شده‌اید و به دلیل داشتن تجربیات بیشتر در زندگی، دانش کسب کرده‌اید.

اگر فرزندم از این جدول زمانی پیروی نکند چه؟ 

جدول زمانی به اشتراک گذاشته شده در اینجا فقط یک دستورالعمل کلی است. اگر رشد دندان‌های کودک تان کند بود، باید انتظار داشته باشید که از دست دادن دندان‌های شیری او نیز کمی بیشتر طول بکشد. با این حال، اگر کودک شما تا یک سال به نقاط عطف دندانی خود نرسد (چه رویش یا ریزش)، با دندانپزشک کودک خود صحبت کنید.

برنامه ریزی ویزیت دندانپزشکی 

صرف نظر از آنچه در دهان کودک شما اتفاق می افتد (یا نمی افتد)، تا اولین سال تولد او، باید یک قرار ملاقات با دندانپزشک بگذارید. پس از اولین ویزیت، کودک شما باید هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کند. کودکان دندان های خود را از دست خواهند داد و لبخند آنها شیرین و متفاوت خواهد بود. مهمترین چیز این است که به کودک خود بیاموزید که چگونه بهداشت دهان و دندان خود را به درستی رعایت کند تا مدت ها پس از از بین رفتن و افتادن دندان های شیری، دندان های دائمی آن ها سالم باشند.

مطالعه بیشتر:

ترتیب دندان درآوردن نوزاد چگونه باید باشد؟

رویش اولین دندان و نشانه های دندان در آوردن نوزاد

مراقبت از دندان های شیری،چرا باید از دندان شیری مراقبت کنیم؟

علت زود دندان درآوردن نوزاد و مزایا و معایب زود دندان درآوردن چیست؟

?پرسش و پاسخ های دندان

دندان عقل کودک چه زمانی در می آید؟

هنگامی که فرزند شما به اواخر سالهای نوجوانی خود می رسد، ممکن است دندان عقل او (آسیاب سوم) در بیاید. ممکن است تعجب کنید که بدانید همه افراد دندان عقل در نمی آورند. برخی از آنها به جای چهار دندان عقل کامل، فقط چند دندان در می آورند و همه نیاز به کشیدن آنها ندارند.

دندان های آسیابی و نیش چه زمانی در می آیند و چه سنی می ریزند؟

آخرین مجموعه دندان های شیری دندان نیش و آسیاب دوم اولیه هستند. دندان نیش معمولا بین سنین 9 تا 12 سالگی از بین می رود، در حالی که دندان های آسیاب دوم اولیه آخرین دندان های شیری هستند که کودک شما از دست می دهد. این دسته از دندان های نهایی معمولا در سنین 10 تا 12 سالگی ریخته می شوند.

کدام دندان اول می افتد؟

دندان های ثنایای مرکزی پایین اولین دندان‌هایی هستند که در حدود 6 ماهگی ظاهر می‌شوند، این دندان‌ها اولین دندان‌هایی هستند که در سنین 6 یا 7 سالگی لق می‌شوند و فضا را برای دندان‌های دائمی کودک شما باز می‌کنند.

چرا دندان های شیری می افتند؟

به نظر می رسد که این دندان های شیری به عنوان جایگیر عمل می کنند و فضایی را در فک برای دندان های دائمی آینده ایجاد می کنند. در اکثر کودکان، دندان های شیری در حدود 6 سالگی شروع به افتادن می کنند. البته، همه دندان ها در یک زمان نمی افتند!

منبع: healthline