The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تغییرات بدن مادر در سه ماهه دوم بارداری

به سه ماهه دوم بارداری خوش آمدید، بعد از ترس و ناراحتی‌های سه‌ماهه اول، سه ماهه دوم بارداری برای بسیاری از بانوان زمان خوشایندی است. همه می دانند که اندازه دور شکم مادر در زمان بارداری افزایش پیدا می کند. ولی بسیاری از بانوان از تغییرات دیگری که در بدنشان اتفاق می افتد از جمله ترک های پوستی روی شکم ، اضافه وزن ، سوزش سردل و تغییر خلق و خو در زمان بارداری متعجب می شوند. به همین دلیل بهتر است با تغییرات بدن مادر در سه ماهه دوم بارداری آشنا شوید.

سه ماهه دوم بارداری

سه‌ماهه دوم بارداری نشانگر عبور از نقطه عطف بزرگی است. جنین تقریبا کاملا رشد کرده و از این زمان به بعد تمرکز مادر فقط به رشد جنین است. در این زمان خطر سقط جنین به شدت کاهش یافته و جفت تکامل یافته است، بنابراین مرحله سلامت و ایمن بارداری آغاز شده است. 

هفته 14 بارداری تا هفته 28 باردای

بسیاری از بانوان سه ماهه دوم بارداری را راحت تر از سه ماهه اول آن می دانند. اما آشنایی با موارد سه ماهه دوم باردری به اندازه سه ماهه اول نیز مهم است. شما ممکن است متوجه شده باشید که علایمی مانند تهوع و خستگی مفرط در این سه ماهه از بین می رود. اما تغییرات جدید و قابل توجه در این زمان اتفاق می افتد. با رشد جنین، شکمتان بزرگ می شود و قبل از تمام شدن این سه ماهه شما احساس می کنید، جنین در درون رحم شما حرکت می کند. بدن شما در حال تغییر است و برای رشد جنین خود را آماده می کند.

تغییراتی که بدن مادر در سه ماهه دوم بارداری احساس می کند:

  • دردهای شایع جسمانی مانند: کمر درد، درد شکم، درد در پشت و جلوی کشاله ران
  •  ترک های پوستی روی شکم، سینه، کشاله ران ها و باسن
  •  تیره شدن هاله پستان ها
  •  ایجاد یک خط تیره روی شکم از زیر ناف به پایین 
  •  لکه های تیره رنگ پوستی بر روی گونه ها، پیشانی، بینی یا لب بالایی (لکه های پوستی اغلب در دو طرف صورت قرینه هستند، که گاهی اوقات آنرا ماسک بارداری می نامند.)
  • درد و بی حس شدن دست ها یا احساس مورمور شدن که آنرا carpal tunnel syndrome می نامند.
  •  خارش شکم ، کف دست و کف پاها. (در صورت احساس تهوع، کم شدن اشتها، حالت تهوع، بیحالی یا خستگی مفرط همراه با خارش بهتر است با دکترتان تماس بگیرید. این علائم می تواند نشانه های مشکلات کبدی باشند.)
  • تورم در مچ پاها، انگشتان و صورت. (اگر با ورم ناگهانی و شدیدی روبرو شدید یا به سرعت وزن شما افزایش یافت ، سریعاً دکتر خود را از این موارد مطلع سازید.)

در ادامه تغییرات بدن مادر را در سه ماهه دوم بارداری به صورت کامل تشریح می کنیم:

  • شکم برآمده تر می شود

در این زمان دیگر اندام شما مثل آدم های چاغ بنظر نمی‌رسد و بالاخره شکم شما شروع به بزرگ شدن می کند و علائم حاملگی کاملا مشخص می شود و شکمتان نشانگر وجود موجودی زنده در درونتان است. از گرفتن عکس از خودتان شرمنده نباشید، زیرا روزی فرا می رسد که می‌خواهید به گذشته و شکمتان نگاه کنید و به خاطر آورید که بارداریتان چگونه بوده است.  

 

  • حالت تهوع به پایان رسیده است 

بدن شما با تغییرات ناگهانی فیزیکی، فیزیولوژیکی و هورمونی دوران بارداری کنار آمده و احتمالا حالت تهوع شما کاهش یافته یا به کلی ناپدید شده است. و بدنتان سعی در دریافت تمامی مواد مورد نیاز برای تغذیه جنین را دارد و حالت تهوع شما با گرسنگی شدید و ویارهای عجیب و شگفت‌انگیزی که درباره آن شنیده‌اید، جابجا شده است. 

 

  • سرحال تر به نظر می‌رسید 

بجز حالت تهوع صبحگاهی، معمول‌ترین ناراحتی در سه‌ماهه اول بارداری خستگی بدنی و بی‌حسی است. همانند حالت تهوع، بدنتان تغییرات هورمونی و احساسی بارداری را می‌پذیرد و وظیفه عظیم ساختن جفت کامل می‌شود و باعث می شود در سه‌ماهه دوم بارداری انرژی بدنتان بازسازی شود. در واقع این افزایش انرژی، شما را برای گذار از این سه‌ماهه همراهی می‌کند، اما معمولا خستگی در سه‌ماهه سوم باز می‌گردد و از آنجایی‌که شکمتان بزرگتر می‌شود، خواب خوب شبانه مشکل‌تر می‌گردد. 

 

  • پوست درخشان تری پیدا می کنید 

آن موهای زیبای درخشان، پوست لطیف، پستان‌ها بدون درد و درخشندگی صورتتان دوباره ظاهر می‌شود. هورمون‌های بارداری می‌تواند تاثیر واقعا زیبایی‌بخشی داشته باشند و باعث شوند با بزرگ شدن شکمتان نگاه مثبتی به زندگی داشته باشید. 

 

  • بدنتان به آهن بیشتری نیاز دارد

 مقدار خون شما در دوران بارداری حدودا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد؛ بنابراین بدنتان برای انجام این عمل به آهن بیشتری نیاز دارد. برای اطمینان از دریافت کافی آهن، اسفناج، گوشت قرمز بدون چربی، سبزی‌هایی با برگ سبز تیره، نان با غلات کامل، میوه‌های خشک و حبوبات را حتما مصرف کنید.

 

  • احساس لگد زدن جنین را برای اولین بار احساس می کنید

هیجان‌انگیزترین قسمت سه‌ماهه دوم بارداری، احساس لگد زدن جنین برای اولین بار است. بین هفته ۱۷ تا ۲۰ بارداری، می‌توانید تکان خوردن جنین در وجودتان را احساس کنید، نشانه‌ اطمینان‌بخشی که شخص کوچکی را در درونتان پرورش می‌دهید. از احساس تحرک جنینتان لذت ببرید و بخاطر داشته باشید که زندگی‌ای را می‌آفرینید. این احساس واقعا شگفت‌انگیز است. 

 

  • تکرار ادرار کمتر می شود 

ممکن است، طی سه‌ماهه اول بارداری نیاز به دفع مکرر ادرار شما را کلافه کرده و باعث نگرانی شما شده باشد. در واقع این نیاز به علت تغییرات هورمونی است و باعث سریعتر شدن جریان خون از درون کلیه‌ها می‌شود و مثانه‌ را در اغلب مواقع پر نگه می دارد و به این علت که کلیه‌ها طی بارداری بهتر عمل می‌کنند (به سبب آن‌که به جای دو فرد ادرار می‌کنید). فشار روی مثانه طی سه‌ماهه دوم نسبتا کاهش می‌یابد، اما در اواخر بارداری که جنین بطرف پایین و استخوان لگن متمایل شده و بر مثانه فشار می‌آورد، احتمالا فشار روی مثانه دوباره باز می‌گردد.  

 

منبع: نی نی پلاس