چگونه از همسرم در دوران بارداری حمایت کنم؟

به همه آنهایی که به زودی به جمع پدرها اضافه می شوند تبریک می گوییم، پدر شدن از بزرگ ترین لذت های زندگی است. اگرچه مادر طی 9 ماه بارداری جنین را در شکم خود دارد و سختی هایش را تحمل می کند، اما این باعث نمی شود که اهمیت نقش پدر کمرنگ شود. راه های بسیاری است برای اینکه بتوانید خود را برای پدر شدن آماده کنید. شما باید در طول دوران بارداری همسرتان آرامش داشته باشید تا بتوانید بهترین کارها را برای او انجام دهید و در شرایط خاص از او حمایت کنید.

همسرتان در دوران بارداری از شما چه انتظاراتی دارد؟

تولد فرزند اول تجربه ای است که هیچ یک از زوجین به هیچ وجه نمی تواند خود را در آن موقعیت فرض کند، اصولا زمانی که فرزند متولد می شود والدین متوجه می شوند که تصورات آنها تا چه حد متفاوت و متناقض بوده است .آقایان نسبت به اینکه همسرانشان در دوران بارداری از آنها چه انتظاراتی دارند و چه طور باید به آنها کمک کنند گیج می شوند.

حضور آقایان کنار همسرشان در دوران بارداری باعث احساس امنیت خاطر در آنها می شود زیرا مادر باردار می داند که پس از فارغ شدن همسرش انتظارش را می کشد. کلمات محبت آمیز و نوازش های همسر در دوران بارداری همگی در روحیه یک خانم باردار تاثیر بسیار زیادی دارد.

دوران بارداری، احساسات پدران را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. فرزند مسئولیت های جدیدی را با خود به همراه دارد، به همین دلیل ممکن است احساس کنید که آماده نیستید ولی اصلا نگران نباشید زیرا این اتفاق برای همه پدرانی که منتظر فرزند جدید هستند طبیعی است و به مرور می توانید مسائل را به کمک همسرتان حل کنید و والد بسیار خوبی برای فرزند خود باشید.

 

چطور می توانید در دوران بارداری به همسرتان کمک کنید؟

 

مطالعه بیشتر:

1- بهترین رژیم غذایی برای بارداری

2- سفر در سه ماهه سوم بارداری

3- 21 نکته برای مسافرت با ماشین در دوران بارداری

4- مزایا و معایب حضور پدر در اتاق زایمان

5- 20 نکته ای که پدر باید درباره بارداری و بچه داری بداند

 

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس