The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سفر در سه ماهه سوم بارداری

بعضی از زوجین پس از این که خود را برای مسافرتی رویایی آماده کرده و حتی بلیط خود را هم رزرو کرده اند به شکل غیرمنتظره ای متوجه بارداری شان می‌ شوند و در تصمیم گیری دچار مشکل می شوند؟

امروزه بسیاری از بانوان شاغل به مناسبت کارهای مختلف مجبورند به مسافرت بروند. و نمی‌دانند که آیا باید وضعیت‌شان را با رئیس خود در میان گذارند یا نه! آیا واقعا قادر به مسافرت کردن هستند یا خیر؟

البته تصمیم‌گیری برای رفتن یا نرفتن به مسافرت در دوران بارداری به عواملی متعددی مثل مسافت، نوع مسافرت و امکان دسترسی به مراقبت‌های پزشکی (درصورت هرگونه وضعیت اورژانسی) وابسته است. اگر به منطقه‌ ای مسافرت می کنید که مالاریا خیز است، آنرا فراموش کنید. اما درصورتی‌که پرواز شما کمتر از دو ساعت است و تازه هفته 30 ام خود را پشت سر گذاشته‌اید، احتمالاً مشکلی وجود ندارد.

البته باید در طی سه‌ ماهه سوم از سفرهای بین‌المللی پرهیز کرد، مگر اینکه مسافرت شما اجتناب‌ناپذیر بوده و شرکت هواپیمایی و پزشک شما آنرا تائید کرده باشند. برای بانوانی که با بیماری‌هایی مثل دیابت، افزونی فشار خون یا پیچیدگی‌های پیشین؛ مثل سقط جنین یا زایمان زودرس درگیر هستند، هر زمانی در دوران بارداری پرواز برای آنها ممنوع است. فقط سه ماهه دوم بارداری است که ایمن‌ترین زمان مسافرت می باشد. (بعد از مشاوره با پزشک)

در صورتی‌ که می‌ توانید از مسافرت کردن در سه ماهه سوم چشم پوشی کنید، حتما این کار را انجام دهید و با آرامش کامل به ایمنی و سلامت خود و فرزندتان متمرکز شوید. "کم خطر به معنای بی‌خطر بودن نیست". پس باید تمامی شرایط را در نظر بگیرد و همیشه بدانید که در تمامی کارها رعایت ایمنی بهتر از تاسف خوردن است.

برای سفر در سه ماهه سوم بارداری موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • پس از هفته 35 بارداری به این علت که احتمال ورود به مراحل زایمان در هواپیما وجود دارد، پرواز از طریق اکثر خطوط هوایی پیشنهاد نمی‌ شود.
  • به کشورهایی مسافرت کنید که در صورت رخدادی اورژانسی، در آن مراقبت‌های پزشکی خوبی وجود دارد.
  • طی مسافرت، وسایل رفاهی خود را فراهم کنید.
  • از مسافرت به کشورهایی که مستلزم واکسیناسیون (ایمن سازی در برابر بیماری‌ها) است، پرهیز کنید.

اکثر متخصصین، بانوان باردار را از رفتن به مناطق مالاریا خیز منع می‌کنند، به ویژه اگر خانم باردار در برابر آن ایمنی طبیعی نداشته و ساکن کشوری بدون مالاریا باشد. زیرا این بیماری برای سلامت مادر و فرزند، بسیار خطرناک می باشد.

افزون براین، برخی از داروهای پیشگیری مالاریا مثل Atovaquone / proguanil طی بارداری پیشنهاد نمی‌شوند، زیرا ایمنی آنها ثابت نشده است.

تنها داروی mefloquine پس از سه ماهه اول تجویز می‌شود، آنهم درصورتی‌که مسافرت اجتناب‌ناپذیر باشد.

در صورتی‌که برای سفر به کشوری می روید که مستلزم واکسیناسیون است، توجه داشته باشید که دریافت بسیاری از واکسن های ویروس های زنده در دوران بارداری به ویژه در سه ماهه اول ممنوع است.

البته برای افراد مبتلا به ویروس HIV احتیاط‌های بیشتری ضروری است، زیرا زمانی ‌که سیستم ایمنی آنان در خطر باشد، دریافت برخی از واکسن ها پیشنهاد نمی‌شود، پس لازم است حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

گاهی سفر در سه ماهه سوم اجتناب‌ناپذیر است، برای مثال عروسی، ترحیم یا بیماری خویشاوندان. بنابراین لازم است که قبل از سفر از امکانات بیمارستان های شهر مقصد خود اطلاعات کاملی بدست بیاورید. سپس از پزشک خود نامه‌ای دریافت کنید که تاریخچه بارداری، آزمایش‌های خون و گروه خونی و داروهای تجویزی شما را مشخص کرده باشد. اگر از طول مدت اقامت خود مطمئن نیستید، چند وسیله اورژانسی داروخانه‌ای مثل روغن تی‌تری، پدهای بهداشتی، زیرجامه‌های یک‌بار مصرف، دستمال مرطوب، قرص‌های گلوکز و وازلین را در دسترس داشته باشید.

هیچ گونه چمدانی را خودتان حمل نکنید و از همراهان خواهش کنید تا وسایل شما را حمل کنند. به یاد داشته باشید که حفظ سلامتی برای شما و فرزندتان بسیار مهم است. طی سه ماهه سوم سعی کنید سفرهای خود را به حداقل برسانید و از در دسترس بودن مراقبت‌های پزشکی مناسب مطمئن گردید. در غیر این‌ صورت، از رفتن به سفر خودداری کنید. پرواز پس از هفته 35 ممنوع است.

منبع: healthday