عوارض ماکروزومی جنین برای مادر و جنین چیست؟

ماکروزومی جنین به شرایطی گفته می شود که در آن جنین با وزن بیشتر از 45000 گرم به دنیا می آید. از جمله عوارض ماکروزومی جنین برای مادر و جنین می توان به مواردی همچون افت قند خون نوزاد، پارگی رحم و ... اشاره کرد که در این متن به طور کامل توضیح داده شده است.

ماکروزومی جنین شرایطی است که در آن نوزاد با وزنی بیشتر از 4 و نیم کیلو به دنیا می آید. گرچه در بیشتر موارد این مساله ژنتیکی بوده و خطری جدی برای مادر و نوزاد ایجاد نخواهد کرد اما خطرات احتمالی نوزاد ماکروزوم برای شما و فرزندتان- هم در دوران بارداری و هم پس از زایمان- را می توان به دو دسته عوارض ماکروزومی جنین برای مادر و عوارض ماکروزومی جنین برای نوزاد تقسیم کرد:

عوارض ماکروزومی جنین برای مادر

عوارض احتمالی این وضعیت برای مادر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

عوارض ماکروزومی جنین برای نوزاد

عوارض احتمالی ماکروزومی جنین برای کودک شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درمان ماکروزومی جنین

درواقع درمان ماکروزومی جنین به معنای رعایت نکات مراقبتی در طی بارداری برای جلوگیری از بروز عوارض ماکروزومی جنین برای نوزاد و مادر است، در این راستا می‌توانید یک بارداری سالم داشته باشید. برای مثال:

اکنون که عوارض ماکروزومی جنین برای مادر و نوزاد را می دانید، با رعایت نکات مراقبتی در طی بارداری تلاش کنید تا دوران بارداری سالمی را پشت سر گذاشته و نوزادی با وزن مناسب به دنیا بیاورید.

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/fetal-macrosomia/symptoms-causes/syc-20372579

 

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس