The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عوارض ماکروزومی جنین برای مادر و جنین چیست؟

ماکروزومی جنین به شرایطی گفته می شود که در آن جنین با وزن بیشتر از 45000 گرم به دنیا می آید. از جمله عوارض ماکروزومی جنین برای مادر و جنین می توان به مواردی همچون افت قند خون نوزاد، پارگی رحم و ... اشاره کرد که در این متن به طور کامل توضیح داده شده است.

ماکروزومی جنین شرایطی است که در آن نوزاد با وزنی بیشتر از 4 و نیم کیلو به دنیا می آید. گرچه در بیشتر موارد این مساله ژنتیکی بوده و خطری جدی برای مادر و نوزاد ایجاد نخواهد کرد اما خطرات احتمالی نوزاد ماکروزوم برای شما و فرزندتان- هم در دوران بارداری و هم پس از زایمان- را می توان به دو دسته عوارض ماکروزومی جنین برای مادر و عوارض ماکروزومی جنین برای نوزاد تقسیم کرد:

عوارض ماکروزومی جنین برای مادر

عوارض احتمالی این وضعیت برای مادر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مشکلات زایمان. ماکروزومی جنین می‌تواند باعث گیر کردن نوزاد در کانال تولد شود، آسیب‌های ناشی از تولد را پایدار کند یا در طول زایمان نیاز به انجام سزارین را ضروری سازد.
  • پارگی دستگاه تناسلی. در حین زایمان، ماکروزومی جنین می‌تواند باعث آسیب دیدن کانال زایمان شود -مانند پارگی بافت‌های واژن و ماهیچه‌های بین واژن و مقعد (ماهیچه‌های پرینه).
  • خونریزی پس از زایمان. ماکروزومی جنین این خطر را ایجاد می‌کند که عضلات رحم پس از زایمان به درستی منقبض نشوند (آتونی رحم)، این می‌تواند به خونریزی بالقوه جدی پس از زایمان منجر شود.
  • پارگی رحم. اگر شما قبلاً عمل سزارین یا یک عمل جراحی رحم داشته‌اید، ماکروزومی جنین خطر پارگی رحم را افزایش می‌دهد- یک عارضه نادر اما جدی که رحم از محل بخیه و زخم‌های ناشی از سزارین یا عمل جراحی، دچار پارگی می‌شود. برای جلوگیری از عوارض تهدید کننده زندگی، به اتاق عمل اورژانسی نیاز خواهد بود.

عوارض ماکروزومی جنین برای نوزاد

عوارض احتمالی ماکروزومی جنین برای کودک شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • قند خون پایین‌تر از حد طبیعی: نوزادی که مبتلا به ماکروزومی جنین باشد امکان دارد با قند خون پایین‌تر از حد طبیعی به دنیا بیاید.
  • چاقی دوران کودکی. تحقیقات نشان می‌دهد با افزایش وزن هنگام تولد، خطر چاقی کودکان افزایش می‌یابد.
  • سندروم متابولیک. اگر نوزاد شما به ماکروزومی مبتلا شده باشد، در دوران کودکی در معرض خطر ابتلا به سندروم متابولیک است. سندروم متابولیک یک گروه از شرایط مانند افزایش فشار خون، سطح بالای قند خون، چربی اضافی بدن در اطراف کمر یا سطح کلسترول غیرطبیعی است که همراه با هم اتفاق می‌افتند و خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت را افزایش می‌دهند. برای تعیین اینکه آیا این اثرات ممکن است خطر دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی را افزایش دهد، تحقیقات بیشتری لازم است.

درمان ماکروزومی جنین

درواقع درمان ماکروزومی جنین به معنای رعایت نکات مراقبتی در طی بارداری برای جلوگیری از بروز عوارض ماکروزومی جنین برای نوزاد و مادر است، در این راستا می‌توانید یک بارداری سالم داشته باشید. برای مثال:

  • قبل از اقدام به بارداری، با یک پزشک متخصص زنان مشورت کنید. اگر شما دارای اضافه وزن و دچار چاقی هستید، ممکن است شما را به مراکز بهداشتی یا متخصص تغذیه و یا متخصص چاقی که می‌تواند به شما در تغییر شیوه زندگی خود و رسیدن به وزن سالم قبل از بارداری کمک کند نیز معرفی کنند.
  • وزن خود را کنترل کنید. اضافه کردن وزن سالم در دوران بارداری -اغلب حدود ۱۱ تا ۱۶ کیلوگرم- از رشد و تکامل جنین شما حمایت می‌کند. هیچ عدد ثابتی برای اضافه شدن وزن در بارداری وجود ندارد. با پزشکان متخصص خود صحبت کنید تا تعیین کنند چه وزنی برای شما مناسب‌تر است.
  • دیابت را مدیریت کنید. اگر قبل از بارداری مبتلا به دیابت بودید یا در دوران بارداری مبتلا به دیابت شده‌اید، با پزشک خود صحبت کنید تا بتوانید این وضعیت را مدیریت کنید. کنترل سطح قند خون بهترین راه برای پیشگیری از عوارض، از جمله ماکروزومی جنین است.
  • فعالیت‌های بدنی را در برنامه های روزمره خود بگنجانید. توصیه‌های مرکز بهداشتی خود را برای فعالیت بدنی مناسب دنبال کنید.

اکنون که عوارض ماکروزومی جنین برای مادر و نوزاد را می دانید، با رعایت نکات مراقبتی در طی بارداری تلاش کنید تا دوران بارداری سالمی را پشت سر گذاشته و نوزادی با وزن مناسب به دنیا بیاورید.

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/fetal-macrosomia/symptoms-causes/syc-20372579