The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

همه چیز درباره تبعات چاقی کودکان؛ چرا باید نگران باشیم؟

چاقی دوران کودکی به معضلی پیچیده تبدیل شده است. چاقی زمانی نمایان می شود که وزن کودک بیش از اندازه افزایش طبیعی - با توجه به سن و قد - افزایش یابد.

عوامل فردی - رفتارهای ناسالم و ژنتیک - مهم ترین دلایل افزایش وزن و بروز چاقی در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است.

رفتارها عبارتند از الگوهای تغذیه ای، فعالیت بدنی، بی تحرکی، مصرف داروها و ...

سایر عواملی که در افزایش وزن و ابتلاء به چاقی تاثیر گذارند عبارتند از: مواد غذایی، محیطی که در آن فعالیت بدنی انجام می گیرد، آموزش، مهارت ها، بازاریابی مواد غذایی و...

رفتار

رفتارهای سالم عبارتند از پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی دائمی.

سوزاندن کالری هایی که از طریق مصرف مواد غذایی وارد بدن می شوند با استفاده از فعالیت بدنی مستمر مهم ترین عامل حفظ وزن در حال ایده آل و پیشگیری از بروز چاقی است.

متخصصان بخش تغذیه مرکز درمانی رونالد ریگان در لس آنجلس باور دارند پیروی کردن از رژیم غذایی حاوی غلات سبوس دار، میوه ها، سبزیجات، پروتئین حیوانی، لبنیات کم و بدون چربی و نوشیدن آب بهترین روش برای حفظ وزن ایده آل و تندرستی است.

آنها معتقدند برای حفظ تندرستی و پیشگیری از ابتلاء به چاقی باید علاوه بر پیروی کردن از رژیم غذایی سالم دست کم 60 دقیقه در روز فعالیت بدنی داشت.

پیروی کردن از رژیم غذایی سالم و داشتن فعالیت بدنی مستمر فواید بسیار زیادی دارد و از بروز بیماری های مختلف - دیابت نوع دو و بیماری قلبی - پیشگیری می کند.

شرایط محیطی

امروزه جوامع بشری با شرایط محیطی که در آن مصرف بیش از اندازه غذاهای آماده و نا سالم و بی تحرکی تبلیغ می شوند تعریف می شوند که داشتن فعالیت بدنی و انتخاب مواد غذایی سالم را برای کودکان دشوار می کند. برخی از عوامل منفی تاثیر گذار بر کودکان عبارتند از:

تبلیغات اندک مواد غذایی سالم

تقریبا نیمی از دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان اکثر کشورهای جهان تبلیغات مواد غذایی ناسالم را سه بار در روز از طرق مختلف تماشا می کنند که بر توانایی انتخاب کردن شان تاثیر می کذارد. همچنین، مواد غذایی پر کالری که سرشار از شکر، نمک، چربی و فاقد مواد مغذی هستند به کرات در رسانه های جمعی، شبکه های اجتماعی و ... که جامعه هدف شان کودکان و نوجوانان هستند تبلیغ می شوند. 

تنوع مقررات اخذ مجوز تولید و تبلیغ محصولات غذایی ویژه کودکان

بیش از 30 میلیون کودک اروپایی و آمریکایی اکثر ساعات روز را خارج از خانه و در مراکز نگهداری کودکان سپری می کنند. با این وجود، اکثر قریب به اتفاق این موسسات تاییدیه داشتن فعالیت بدنی و پیروی کردن از رژیم غذایی سالم را اخذ نکرده اند.

فقدان اماکن بازی و فعالیت های بدنی ایمن

برخی از مراکز نگهداری کودکان در اماکنی ساخته شده اند فاقد فضای مناسب و ایمن برای بازی و فعالیت های بدنی هستند. متاسفانه در بسیاری از مدارس و مهد کودک ها فضای بازی و مسیرهای پیاده روی ایمن برای کودکان وجود ندارد. بر اساس آماری که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در سال 2015 منتشر کرده، نیمی از کودکان اروپایی و آمریکایی به پارک ها، مراکز بازی و زمین های ورزش مراجعه نمی کنند.

دسترسی محدود به مواد غذایی سالم و مقرون به صرفه

برخی از افراد به فروشگاه ها و مراکز فروشی که مواد غذایی سالم و مقرون به صرفه – میوه، سبزیجات، لبنیات و ... – دسترسی ندارند. ارتباط با فروشگاه ها و مراکز فروش مواد غذایی سالم و مقرون به صرفه خطر افزایش وزن و ابتلاء به چاقی را کم می کند.         

در دسترس بودن مواد غذایی پر انرژی و شیرین و نوشابه های گاز دار و انرژی زای حاوی شکر

مواد غذایی سرشار از انرژی حاوی مقادیر بسیار زیادی کالری هستند. نتایچ مطالعه 10 ساله آکادمی پزشکان اطفال و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا نشان می دهند، مصرف مواد غذایی سرشار از انرژی رابطه مستقیمی با افزایش شاخص توده بدن کودکان دارد. نوشابه های گازدار و انرژی زا که حاوی مقادیر بالایی شکر هستند از جمله مهم ترین عوامل افزایش وزن و ابتلاء کودکان جهان به چاقی هستند.

افزایش میزان مصرف پروتئین

میزان پروتئین مواد غذایی ناسالم و نوشیدنی ها در رستوران ها، اغذیه فروشی ها و فروشگاه های مواد غذایی به شدت در حال افزایش است. نتایج پژوهش های پروفسور نانسی رز، استاد رشته تغذیه کودکان مدرسه تغذیه دانشگاه هاروارد نشان می دهد، سرو مواد غذایی سرشار از پروتئین باعث پر خوری کودکان می شود. به معنای دیگر، آنها بیش از اندازه طبیعی کالری وارد بدن شان می کنند که نتیجه اش افزایش وزن و بروز چاقی است.                

کاهش میزان تغذیه نوزادان با شیر مادر

تغذیه نوزادان با شیر مادر، آنها را در مقابل افزایش وزن و ابتلاء به چاقی مصون نگه می دارد. با این وجود، در ایالات متحده آمریکا، در حالی که 73 درصد مادران فرزندان تازه به دنیا آمده شان را با شیر مادر تغذیه می کنند اما تنها 13 درصد کودکان شش ماه با این ماده غذایی مفید تغذیه می شوند. احتمال موفقیت مادرانی که قصد دارند فرزندان شان را با شیر مادر تغذیه کنند با حمایت اعضای خانواده، دوستان، جوامع، سیاستگذاران، کارفرمایان و ... به شدت افزایش می یابد.

تبعات ابتلاء به چاقی

خطرات آنی

- ابتلاء به چاقی در کودکی تاثیر مخربی بر بدن می گذارد که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شوید:

- افزایش فشار و کلسترول خون از جمله علایم و نشانه های بیماری های قلب و عروق است. نتایج بررسی های متعدد دانشمندان بریتانیایی، آمریکایی، چینی و برزیلی بر روی بیش از چهار میلیون کودک در 10 سال گذشته نشان داد که بیش از 70 درصد آنها در معرض ابتلاء به بیماری قلب و عروق قرار دارند. 

- افزایش خطر مقاومت به گلوکز، انسولین و ابتلاء به دیابت نوع دو

- ابتلاء به اختلال آپنه و آسم

- بروز اختلالات مفصلی و نارسایی ها عضلانی اسکلتی

- بروز بیماری کبد چرب و ریفلکس معده به مری

- بروز اختلالات رفتاری، افسردگی و افت تحصیلی

- کاهش اعتماد به نفس و کیفیت زندگی

- بروز اختلال در عملکرد جسمی، روحی و اجتماعی

خطرات آینده

- کودکانی که از چاقی رنج می برند بیش از سایر همسالان شان در معرض ابتلاء به این بیماری در بزرگسالی قرار دارند.

- بزرگسالانی که از چاقی رنج می برند در معرض ابتلاء به بیماری های مختلف - دیابت، بیماری قلبی، سندروم متابولیک و سرطان - قرار دارند.

منبع: cdc