کابوس در بارداری و چگونگی مواجه شدن با کابوس ها در بارداری

آیا مدام خواب های بد می بینید؟ کابوس های به دنیا آمدن فرزندی با مشکلات جسمی و ...، پیش آمدن اتفاقات ناگوار، از دست دادن عزیزان و ... خواب راحت را در دوران بارداری از شما سلب کرده است؟

به شما حق می دهیم که همانند تعداد بسیار زیادی از مادران باردار شب های زیادی را ناگهان از خواب پریده و حتی مدت ها در اثر ترس ناشی از دیدن کابوس در بارداری گریه کنید. اما اگر علت دیدن خواب های آشفته در این دوران را بدانید، احتمالا متوجه می شوید که جای نگرانی وجود ندارد و متاسفانه کابوس در بارداری یکی دیگر از عوارض ناخوشایند این دوران محسوب می شود. در ادامه راه حل هایی را برای مقابله با کابوس در بارداری و لذت بردن از خواب آرام شبانه برای شما ارائه می دهیم.

مواردی همانند کم خوابی، تشویش و اضطراب، تغییرات هورمونی و افزایش هورمون کورتیزول که تا زمان زایمان به بالاترین حد خود می  رسد، همه و همه از دلایل اصلی دیدن کابوس در بارداری محسوب می شوند. اما خوشبختانه راه حل هایی برای مقابله با این مشکل وجود دارد. 

چگونگی مواجه شدن با کابوس ها در طول بارداری:

سعی کنید حتی با وجود کابوس های مختلف، خواب شبانگاهی خود را از دست ندهید. خیلی به کابوس های خود توجه نکرده و به آنها فکر نکنید. زیرا توجه بیش از حد می‌تواند باعث مختل شدن سلامتی و آرامش شما شود.

  نکاتی در مورد خواب راحت‌تر در طول بارداری

  با انجام اقدامات زیر می توانید خواب راحتی در طول بارداری داشته باشید: 

دیدن کابوس در بارداری ممکن است بعد از زایمان نیز ادامه داشته باشد. خانم ها پس از زایمان نیز ممکن است دچار استرس، کم خوابی و یا تغییرات هورمونی شوند. در بعد از زایمان ممکن است موضوع کابوس هایتان، ترس های مربوط به انجام وظایف مادری و یا مسائل مرتبط به ایمنی و سلامت نوزادتان باشد.

منبع: momjunction

 

بیشتر بدانید:

1- خواب بد و آشفته دیدن در بارداری به چه معنی است؟

2- خوابیدن زیاد و خواب دیدن مادر در بارداری چه تاثیری بر جنین دارد؟

3- تعبیر خواب بارداری یا تعبیر خواب باردار شدن چیست؟

4- خواب بد دیدن در بارداری و علت اصلی خواب بد در بارداری چیست؟

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس