The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خواب بد دیدن در بارداری و علت اصلی خواب بد در بارداری چیست؟

بارداری همانقدر که زیبا و زندگی بخش می‌باشد، باید بپذیرید که ممکن است تجربه سختی از بی خوابی و کابوس های شبانه نیز باشد. اگرچه در اغلب اوقات به نظر می رسد که بارداری، زمان دیدن خواب های خوب و آرام است، اما در واقعیت ممکن است خواب بد دیدن در بارداری یکی از مشکلات هر شب مادر شود. این یک واقعیت است که بارداری ممکن است مقداری شما را وحشت زده کند و باعث شود موقع خواب دچار کابوس و خواب های بد شوید. اما نگران نباشید، زیرا شما تنها نیستید. دیدن کابوس در طول بارداری کاملا طبیعی است. اکثر بانوان در طول بارداری خود کابوس های شبانه را تجربه می کنند.

 رویا ها چه هستند؟

 رویاها همیشه برای انسانها ناشناخته و رمزآلود بوده اند. چرا ما خواب میبینیم؟ رویاها چه چیزی را به ما نشان می دهند؟ علت اصلی خواب بد دیدن در بارداری چیست؟

 آیا رویاها معنی و مفهوم خاصی دارند و یا تنها یک سری تصورات ذهنی نامفهوم و بی معنی هستند؟ همه ما درگیر این سوالات بوده ایم. محققان زمان زیادی را صرف مطالعه و تحقیق درباره ماهیت رویاهای شبانه کرده‌اند. اما به نظر می‌رسد جواب روشنی در مورد سوالات مرتبط با رویاها و یا معانی و مفهوم آنها وجود ندارد. تصاویری که شما در زمان خواب می‌بینید، رویا نام دارد. این رویاها می تواند نتیجه افکار، اضطراب، تشویش و آشفتگی هایی باشد که شما قبل از خواب با آنها مواجه بوده اید. در حالی که کابوس، رویاهایی می باشد که بسیار ترسناک و آزاردهنده بوده و حتی ممکن است واقعی به نظر برسد. شما رویاهای فراوانی را در زمان خوابیدن می بینید. اما رویاهای واضح و روشن در مرحله "رم" و یا REM خواب اتفاق می‌افتند. "رم" مرحله ای از خواب می باشد که در آن چشم ها با اینکه بسته هستند، ولی با سرعت حرکت می‌کنند. چرخه خواب "رم"، تنها ۹۰ دقیقه از خواب سنگین و عمیق را شامل می شود. چرخه های خواب شامل دو مرحله "رم" و خواب معمولی می شود. انسان در طول خواب بارها این دو حالت مختلف را تجربه می کند.

چرا رویاها اتفاق می‌افتد؟

 نظریه های متعددی درباره دلایل وجود رویاهای انسان مطرح می‌شود:

  • یک مطالعه مطرح می‌کند که رویاها در مغز به دلیل ادغام و یکپارچه سازی خاطرات اتفاق می‌افتند. ادغام خاطرات، فرآیندی کاملا پیچیده می باشد که شامل عملکردها، هورمون ها، عواطف و عصب های چندگانه مغز می باشد.
  • رویاها برای کمک به پردازش عواطف و احساسات اتفاق می‌افتند.
  • آنها می توانند راه حلی را برای مشکلات شما فراهم کنند.
  • رویاها می توانند نمایانگر تفکرات و آرزوهای ضمیر ناخودآگاه شما باشد.
  • آنها می توانند افکار شما را سازماندهی کنند.

 علت خواب بد دیدن در دوران بارداری چیست؟

 در طول بارداری تغییرات فراوانی در بدن اتفاق می‌افتد. در طول بارداری علاوه بر تغییرات گسترده فیزیکی، تغییرات روحی و احساسی نیز رخ می دهد. بارداری مخصوصا برای بانوانی که در اولین بارداری خود به سر می‌برند، می تواند بسیار سخت و طاقت‌فرسا باشد. در نتیجه مادران باردار ممکن است رویاها و کابوس های بسیار عجیب و غریب و یا حتی ترسناک را در طول بارداری خود تجربه کنند. درنتیجه خواب بد دیدن در بارداری یک امر تقریبا شایع محسوب می شود.

 1- تشویش و اضطراب:

 در طول بارداری می‌توان شاهد بروز اضطراب و تشویش فراوان بود. وجود استرس و تشویش زیاد در کنار تغییرات فراوان جسمی و روحی در طول بارداری، می‌تواند دلیل قانع کننده ای برای خواب بد دیدن در بارداری و یا کابوس های ترسناک شبانه مادر باشد. موارد متعددی باعث بروز استرس و اضطراب می شوند مانند:

  • نگرانی ها در مورد اینکه آیا مادر خوبی خواهید بود.
  • نگرانی ها در مورد سلامتی جنین.
  • ترس از داشتن زایمان سخت نیز می تواند زمینه ساز بروز اضطراب شود.

 2- مشکلات خواب:

در طول بارداری همیشه با مشکلات خواب مواجه خواهید بود. کمبود خواب می‌تواند اضطراب و آشفتگی شما را بیشتر کند. چنانچه خواب "رم" دچار آشفتگی شود و یا در طول شب چندین بار بیدار شده و دوباره بخوابید، آنگاه قادر خواهید بود که خواب ها و رویاهایتان را بیشتر به خاطر آورید و به همین دلیل هم دچار اضطراب می شوید.

  ممکن است در طول شب به دلایل زیر از خواب بیدار شوید:

  • احتیاج دارید برای رفتن به دستشویی، چندین بار در طول شب از خواب بیدار شوید.
  • تغییرات هورمونی می‌تواند باعث شود که در ساعت های مختلف شب از خواب بیدار شوید.
  • اضطراب می تواند باعث بیدار ماندن شما شود.
  • احساس خستگی و ناراحتی در طول بارداری می‌تواند باعث عدم استراحت و بیدار شدن شما در طول شب شود.
  • ممکن است احساس چندان مناسبی نداشته و حالتان خوب نباشد.
  • رفلاکس معده و ترش کردن جزء مشکلات رایج بارداری بوده و به دلیل فشار مضاعف بر روی معده و ریه ها به وجود می آید . اینمسئله می‌تواند باعث شود که ساعت ها بیدار بمانید.
  • ممکن است در طول بارداری به سندرم "پاهای بی‌قرار" دچار شوید. در این شرایط، شما احساس ناخوشایندی در پاهای خود داشته که تنها راه تسکین آن، تکان دادن پاها می باشد. این شرایط می تواند باعث بیدار ماندن شما در طول شب شود.
  • ممکن است در طول بارداری دچار مشکلات تنفسی شوید، زیرا با رشد جنین، فشار بیشتری بر روی دیافراگم وارد می شود.
  • خستگی فراوان و حالت تهوع می‌تواند مانع خواب راحت شما در طول بارداری شود.
  • حرکت جنین در داخل رحم نیز می تواند باعث بیدار شدن شما شود.

 3- نقش کورتیزول:

 برخی مطالعات نشان می دهد کورتیزول نقش مهمی را در نحوه پردازش احساسات و عواطف در هنگام خواب بازی می کند و می تواند علت اصلی خواب بد دیدن در بارداری باشد.

  • کورتیزول یک نوع هورمون می باشد که میزان آن با گذشت بارداری بیشتر شده و در زمان زایمان به بیشترین مقدار ممکن می رسد. میزان کورتیزول در طول مرحله "رم" و با دیدن خواب های واضح افزایش می یابد.
  • بنابراین با افزایش میزان کورتیزول در طول بارداری و همچنین در مرحله خواب "رم"، مادران باردار ممکن است رویاها و تصاویر ترسناکی را در خواب ببینند که نشأت گرفته از عواطف و احساسات آنها می باشد.

منبع: momjunction

 

بیشتر بدانید:

1- خوابیدن زیاد و خواب دیدن مادر در بارداری چه تاثیری بر جنین دارد؟

2- بهترین روش خوابیدن در سه ماهه اول بارداری

3- آیا بی خوابی در دوران بارداری به جنین آسیب می رساند؟

4- خواب بد و آشفته دیدن در بارداری به چه معنی است؟