The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سرگیجه در بارداری

چرا در دوران بارداری به طور مرتب دچار سرگیجه می شوید؟ چه عواملی در دوران بارداری باعث ایجاد سرگیجه می شود؟ برای رفع سرگیجه در بارداری چه باید کرد؟ برای پاسخ به این سوالات ویدیو "سرگیجه در بارداری" را مشاهده کنید.

 

سرگیجه در بارداری

اگر احساس سرگیجه دارید به ویژه در هنگام بلند شدن، بسیار مراقب باشید، حمله های سرگیجه رایج اند همچنان که بارداریتان پیش می رود و هرچه وزن بیشتری پیدا کنید این حملات بیشتر می شوند وقتی دراز کشیده اید یا نشسته اید، سعی کنید به آرامی برخیزید زمانی هم که مدت زیادی ایستاده باشید ممکن است دچار سرگیجه شوید چرا که خون بیشتری در پاها جمع می شود.

ممکن است به دلیل افت سطح قند خون، مرتبا دچار سرگیجه شوید. علائم دیگر نشان دهنده سطح پایین قند خون عبارتند از:

  • تعرق
  • ضعف و گرسنگی

حتی اگر احساس می کنید بیمارید یا واقعا بیمار هستید سعی کنید به مقدار کم و به تدریج چیزی میل کنید تا مطمئن شوید که سطح قند خونتان ثابت می ماند اگر به طور مرتب احساس سرگیجه دارید با پزشکتان صحبت کنید تا اقدامات لازم را انجام دهد.

 

علت سرگیجه در بارداری

احساس سبکی سر در اوایل بارداری احتمالاً به این علت است که بدن مادر هنوز حجم خون خود را برای تامین گردش خون بیشتر در بارداری افزایش نداده است. بدن هم اکنون باید نیازهای دو نفر را بر طرف کند، هم مادر و هم جنین. به همین دلیل در حدود هفته 12 بارداری یا در سه ماهه دوم بارداری، رحم در حال رشد می تواند به عروق خونی بدن مادر فشار وارد کند و علت سرگیجه در بارداری باشد به خصوص هنگامی که مادر به پشت بخوابد.

سطح بالای پروژسترون نیز می تواند سبب شل و باز شدن عروق خونی شود، که در نتیجه گردش خون به سمت جنین افزایش یافته اما در بدن مادر باردار کاهش می یابد و سبب کاهش فشار خون می گردد. این مساله باعث می شود خون کمتری به مغز برسد و در نتیجه احساس سرگیجه ایجاد شود. از دیگر علت سرگیجه در بارداری، افت قند خون یا از دست دادن آب بدن است. یکی دیگر از احتمالات احساس ضعف در دوران بارداری این است که بدن در این دوران به علت نیاز جنین، گرم و پر حرارت و در حال صرف انرژی بیشتری است. بنابراین اگر زمان طولانی در اتاق بیش از اندازه گرم و گرفته سپری کنید، و علاوه بر آن لباس های تنگ و خیلی گرم نیز پوشیده باشید، ممکن است احساس سبکی در سر و سرگیجه ایجاد گردد.

 

در ادامه اگر می خواهید از سرگیجه در بارداری پیشگیری کنید یا به دنبال راه حلی برای درمان سرگیجه باردرای هستید مطلب "علت، پیشگیری و درمان سرگیجه در بارداری" را مطالعه کنید.

 

 

منبع: نی نی +