تنفس نوزاد چگونه باید باشد وتعداد تنفس طبیعی نوزاد چقدر است؟

وقتی دلبندتان به دنیا می آید، اطمینان از سلامتی و رشد عادی او دغدغه روزمره شما خواهد شد. در آن زمان حتی به ریزترین نکات هم توجه ویژه ای نشان می دهید. در خواب و بیداری به نفس کشیدن نوزاد دقت می کنید و می خواهید بدانید که تنفس نوزاد چگونه باید باشد؟ تعداد تنفس طبیعی نوزاد چقدر است و...برای شنیدن پاسخ تمامی این پرسش ها با ما همراه باشید.

تنفس ناخودآگاه است. جنین این کار را خودش در رحم یاد می‌گیرد. معمولا این موضوع جای نگرانی ندارد اما گاهی الگوی تنفس نوزاد می‌تواند با اشکال مواجه شود. برای همین خوب است والدین درباره تعداد تنفس نرمال نوزاد و چگونگی تشخیص ناهنجاری در الگوی تنفسی بیشتر بدانند. ابتدا بیایید درک کنیم تنفس نوزاد چگونه باید باشد؟

تنفس نوزاد چگونه باید باشد؟

موارد زیر را باید برای درک «تنفس عادی» در نوزادان بدانید:

چطور می‌توانید مطمئن باشید که نوزاد درست نفس می‌کشد؟

رعایت موارد زیر می‌تواند مفید باشد:

البته لازم به ذکر است که درصورتی که نوزاد مبتلا به ریفلاکس بوده و ممکن است هر لحظه بالا بیاورد، و در هنگام خواب کسی هشیارانه مراقب او نیست، خواباندن به پهلو ارجحیت دارد.

تشخیص مشکلات تنفسی، تنها از طریق نگاه کردن دشوار است، اما اگر احساس کردید مشکلی وجود دارد بدون فوت وقت نزد پزشک بروید. تنفس یک عملکرد حیاتی بدن است و هرگونه تشخیص به‌موقع ناهنجاری می‌تواند این اطمینان را ایجاد کند که نوزاد شما همواره بدون مشکل تنفسی خواهد بود.

زمانی‌که بدانید تنفس نوزاد چگونه باید باشد و ریتم و تعداد تنفس عادی در نوزادان را بشناسید، تشخیص الگوی تنفس غیرعادی راحت‌تر می‌شود.

منبع: momjunction

 

بیشتر بدانید:

1- آپنه خواب در کودکان چه نشانه هایی دارد؟

2- مقابله با مشکلات خواب و بدخوابی در نوزادان

3- آموزش خوابیدن به نوزاد

4- وقفه تنفسی یا آپنه خواب در کودکان چه عوارضی دارد؟

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس