The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تنفس نوزاد چگونه باید باشد وتعداد تنفس طبیعی نوزاد چقدر است؟

وقتی دلبندتان به دنیا می آید، اطمینان از سلامتی و رشد عادی او دغدغه روزمره شما خواهد شد. در آن زمان حتی به ریزترین نکات هم توجه ویژه ای نشان می دهید. در خواب و بیداری به نفس کشیدن نوزاد دقت می کنید و می خواهید بدانید که تنفس نوزاد چگونه باید باشد؟ تعداد تنفس طبیعی نوزاد چقدر است و...برای شنیدن پاسخ تمامی این پرسش ها با ما همراه باشید.

تنفس ناخودآگاه است. جنین این کار را خودش در رحم یاد می‌گیرد. معمولا این موضوع جای نگرانی ندارد اما گاهی الگوی تنفس نوزاد می‌تواند با اشکال مواجه شود. برای همین خوب است والدین درباره تعداد تنفس نرمال نوزاد و چگونگی تشخیص ناهنجاری در الگوی تنفسی بیشتر بدانند. ابتدا بیایید درک کنیم تنفس نوزاد چگونه باید باشد؟

تنفس نوزاد چگونه باید باشد؟

موارد زیر را باید برای درک «تنفس عادی» در نوزادان بدانید:

  • نوزادان سریع‌تر نفس می‌کشند: نوزادان و شیرخواران نسبت به کودکان بزرگ‌تر و بزرگسالان سریع‌تر نفس می‌کشند. کودکان، خصوصا نوزادان در دقیقه حدود ۴۰ تا ۶۰ بار در بیداری نفس می‌کشند. تعداد تنفس در زمان خواب تنها به ۳۰ تا ۴۰ نفس در دقیقه کاهش می‌یابد.
  • بیش از ۶۰ نفس در دقیقه امکان‌پذیر است: نوزاد گاهی در دقیقه بیش از ۶۰ بار نفس می‌کشد، خصوصا وقتی هیجان‌زده است یا گریه می‌کند. با این حال، وقتی به حالت عادی بازمی‌گردد تنفس عادی می‌شود.
  • تنفس شکمی عادی است: نوزادان معمولا تنفس دیافراگمی دارند که موجب می‌شود شکم نوزاد هنگام تنفس بالا و پایین برود. همه‌مان با توانایی برای این نوع تنفس بدنیا می‌آییم اما به تدریج که بزرگ می‌شویم به تنفس سینه‌ای روی می‌آوریم. اما نوزادان با شکم نفس می‌کشند که روش ایده‌آلی برای تنفس محسوب می‌شود.
  • نوزادان ممکن است مابین تنفس توقف کنند: ممکن است نوزادان سریع نفس بکشند و تا پیش از بازگشت به تنفس عادی ده ثانیه نفس نکشند. والدینی که مدام تنفس نوزادان را تحت نظر دارند ممکن است نسبت به این موضوع نگرانی پیدا کنند، اما این کاملا عادی است. چنین الگوی تنفسی را تنفس ادواری می‌گویند.
  • تنفس همراه با صدا: درنظر داشته باشید که نوزادان فقط می‌توانند با بینی نفس بکشند. مجرای باریک بینی و وجود مخاط ممکن است باعث شود تنفس با مقداری صدا همراه باشد. برخی صداها حین تنفس حتی بدون سرماخوردگی می‌تواند عادی باشد. اگر انسداد خلطی شدید باشد، ممکن است نوزاد با واکنش طبیعی برای باز کردن بینی عطسه کند.

چطور می‌توانید مطمئن باشید که نوزاد درست نفس می‌کشد؟

رعایت موارد زیر می‌تواند مفید باشد:

  • نوزاد را به پشت بخوابانید: خوابیدن به پشت بهترین حالت خواب برای نوزاد است. در این حالت مری پایین‌تر از نای قرار می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد غذای برگردانده‌ شده در مدخل نای جمع شود. خواباندن نوازد به پهلو یا شکم می‌تواند موجب جمع‌شدن غذا در نزدیکی دهانه نای و منجر به مشکلات تنفسی حتی خفگی شود.

البته لازم به ذکر است که درصورتی که نوزاد مبتلا به ریفلاکس بوده و ممکن است هر لحظه بالا بیاورد، و در هنگام خواب کسی هشیارانه مراقب او نیست، خواباندن به پهلو ارجحیت دارد.

  • تختخواب نوزاد را خالی نگه دارید: اسباب‌بازی‌های نرم و وسایل دیگر را در تخت نوازد نگه ندارید. فضای خواب او باید خالی باشد. قرار دادن اشیاء در اطراف او خطر مسدود شدن راه تنفس نوازد را افزایش می‌دهد.
  • در اتاق نوزاد بخوابید: متخصصان اطفال توصیه می‌کنند که تا شش ماهگی یا ترجیحا یک سالگی نوزاد در تخت خودش و در اتاق والدین بخوابد. این به تشخیص هرگونه مشکلات تنفسی کمک می‌کند.
  • نوزاد را از دود دور نگه دارید: دود، خصوصا دود تنباکو، می‌تواند موجب التهاب مجراهای تنفسی نوزاد شود و خطر آپنه هنگام خواب را بالا ببرد. به همین دلیل، اطمینان یابید که اتاق نوزاد عاری از دود و حتی گرد و غبار باشد. هرگز در نزدیکی نوزاد سیگار نکشید و به دیگران هم اجازه این کار را ندهید.

تشخیص مشکلات تنفسی، تنها از طریق نگاه کردن دشوار است، اما اگر احساس کردید مشکلی وجود دارد بدون فوت وقت نزد پزشک بروید. تنفس یک عملکرد حیاتی بدن است و هرگونه تشخیص به‌موقع ناهنجاری می‌تواند این اطمینان را ایجاد کند که نوزاد شما همواره بدون مشکل تنفسی خواهد بود.

زمانی‌که بدانید تنفس نوزاد چگونه باید باشد و ریتم و تعداد تنفس عادی در نوزادان را بشناسید، تشخیص الگوی تنفس غیرعادی راحت‌تر می‌شود.

منبع: momjunction

 

بیشتر بدانید:

1- آپنه خواب در کودکان چه نشانه هایی دارد؟

2- مقابله با مشکلات خواب و بدخوابی در نوزادان

3- آموزش خوابیدن به نوزاد

4- وقفه تنفسی یا آپنه خواب در کودکان چه عوارضی دارد؟