عمل سزارین چقدر طول می کشد و مراحل زایمان سزارین چگونه است؟

اگر به هر دلیلی خودتان سزارین را انتخاب کرده اید و یا پزشک این روش را برای به دنیا آوردن جنین شما مناسب تر دیده است، افزایش آگاهی و کسب اطلاعات لازم درمورد این روش، یکی از بهترین کارهایی است که در روزهای قبل از زایمان می توانید انجام دهید. مثلا خوب است بدانید که عمل سزارین چقدر طول می کشد، در طی انجام آن چه وقایعی برای شما رخ خواهد داد و ... 

ممکن است‌ از قبل تاریخ دقیق سزارین و بدنیا آمدن نوزادتان را برنامه ریزی کرده باشید ولی با این حال در مورد زایمانتان کمی نگران باشید. در زایمان سزارین، لزومی ندارد نگران فشار آوردن یا درد انقباضات باشید، زیرا نیازی به این کارها نیست، بنابراین بهتر است که در مورد تمامی کارهای پیش روی روز زایمان گام به گام پیش بروید و برنامه ریزی شده قدم بردارید. این مطلب راهنمای گام به گامی برای زایمان سزارین انتخابی است که در انتها می توانید درک کنید که عمل سزارین چقدر طول می کشد و در طی آن چه اتفاقاتی برای شما می افتد. 

عمل سزارین چقدر طول می کشد؟ 10 دقیقه انتظار در اتاق عمل

عمل سزارین چقدر طول می کشد؟ 10 دقیقه برای بیهوشی یا بی حسی

عمل سزارین چقدر طول می کشد؟ چند دقیقه برای انجام مراحل ضدعفونی

عمل سزارین چقدر طول می کشد؟ 10 دقیقه انجام کلیه مراحل برش و خارج کردن نوزاد

معمولاً بریدن لایه‌های پوست، چربی و عبور از میان ماهیچه‌ها و رسیدن به رحم، حدود پنج دقیقه به طول می‌انجامد. بر خلاف اعتقاد مردم، در حقیقت ماهیچه‌های شما بریده نمی‌شود، در واقع ماهیچه های راست و چپ را از یکدیگر فاصله داده تا مجرایی در میان آنها ایجاد شود. و تنها در شرایط بسیار نادر، بریده می‌شوند. هنگامیکه ماهیچه‌ها به طرفین کشیده می‌شوند، فشار یا کشیدگی شدیدی را احساس می‌کنید.

همه رگ‌های خونی که در مسیر برش هستند‌ سوزانده می‌شوند تا خونریزی متوقف شود این کار بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند و ممکن است کمی دود به همراه داشته باشد، بنابراین برای مشاهده چنین مواردی آماده باشید.

عمل سزارین چقدر طول می کشد؟ 10 تا 20 دقیقه برای ترمیم بریدگی ها و پانسمان

عمل سزارین چقدر طول می کشد؟ کمتر از یک ساعت بعد در اتاق ریکاوری خواهید بود

اگر فرزندتان به مراقبت‌های پزشکی نیازی نداشته باشد، اکثر بیمارستان‌ها هنگام حضور در اتاق ریکاوری اجازه در آغوش کشیدن فرزندتان را می‌دهند، در نتیجه اگر در اتاق جراحی این کار را نکرده‌اید، این بهترین زمان برای در آغوش کشیدن نوزاد و آشنایی با فرزندتان است. برای اولین تغذیه، فقط کافیست نوک پستان خود را برای مکیدن به او نشان دهید.

 

بیشتر بدانید:

1- زایمان سزارین

2- همه چیز درباره زایمان سزارین!

3- زایمان طبیعی و زایمان سزارین

4- مقایسه عوارض زایمان طبیعی با سزارین

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس