The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عمل سزارین چقدر طول می کشد و مراحل زایمان سزارین چگونه است؟

اگر به هر دلیلی خودتان سزارین را انتخاب کرده اید و یا پزشک این روش را برای به دنیا آوردن جنین شما مناسب تر دیده است، افزایش آگاهی و کسب اطلاعات لازم درمورد این روش، یکی از بهترین کارهایی است که در روزهای قبل از زایمان می توانید انجام دهید. مثلا خوب است بدانید که عمل سزارین چقدر طول می کشد، در طی انجام آن چه وقایعی برای شما رخ خواهد داد و ... 

ممکن است‌ از قبل تاریخ دقیق سزارین و بدنیا آمدن نوزادتان را برنامه ریزی کرده باشید ولی با این حال در مورد زایمانتان کمی نگران باشید. در زایمان سزارین، لزومی ندارد نگران فشار آوردن یا درد انقباضات باشید، زیرا نیازی به این کارها نیست، بنابراین بهتر است که در مورد تمامی کارهای پیش روی روز زایمان گام به گام پیش بروید و برنامه ریزی شده قدم بردارید. این مطلب راهنمای گام به گامی برای زایمان سزارین انتخابی است که در انتها می توانید درک کنید که عمل سزارین چقدر طول می کشد و در طی آن چه اتفاقاتی برای شما می افتد. 

  • باید حداقل شش ساعت قبل از سزارین از مصرف غذا‌ و مایعات پرهیز کنید و از پزشک‌تان سوال کنید که مجاز به مصرف کدامیک از داروهایتان هستید و کدامیک غیرمجاز است. به یاد داشته باشید حداقل دو ساعت پیش از زمان عمل سزارینتان باید در بیمارستان حضور یابید.
  • سعی کنید از قبل کارهای پذیرش در بیمارستان را انجام دهید یا در روز عمل چند ساعت زودتر در بیمارستان حضور بیابید، زیرا فرم‌های بسیاری باید بوسیله‌ی شما تکمیل گردد. اگر روز قبل از زایمان و یا چند ساعت مانده به زمان زایمان این کارها را انجام دهید باعث می‌شود تا در زمان زایمان آسودگی خاطر بیشتری داشته و نگرانی کمتری داشته باشید.   
  • زمانی‌که در بیمارستان پذیرش شُدید، به بخش زایمان هدایت می‌شوید و اتاق‌تان به شما نشان داده می‌شود و زمانی را برای آماده‌شدن در اختیارتان می‌گذارند. پرستار فشار خون و ضربان قلب شما را اندازه گیری کرده و فرم مخصوص بیمارستان را پر می‌کند، البته این فرم‌ها بیشتر در مورد وضعیت سلامت و حساسیت شما به بیهوشی هستند. بعد از آن اگر موهای ناحیه شرمگاهی خود را نتراشیده باشید، آن را برای شما می‌تراشند. همچنین لباس بیمارستانی به تن خواهید کرد (بدون لباس زیر).
  • پیش از بی‌حس کردن ستون فقرات، لوله‌ای را به رگ‌های شما متصل می‌کنند. این کار را در بخش یا در اتاق عمل اجرا می‌کنند. در خواست کنید که این لوله را به دست غیر کاری شما متصل کنند (بنابراین اگر چپ دست هستید، آنرا به دست راست شما وصل کنند و برعکس)، زیرا به این ترتیب بعد از بدنیا آمدن فرزندتان به سادگی می توانید با دست آزاد خود به مراقبت از نوزادتان بپردازید.

عمل سزارین چقدر طول می کشد؟ 10 دقیقه انتظار در اتاق عمل

  • ده دقیقه پیش از زمان برنامه‌ریزی شده برای عمل، با صندلی چرخ‌دار به اتاق انتظار جراحی بُرده می‌شوید. بنابراین وقتی می پرسید که عمل سزارین چقدر طول می کشد، باید بدانید که احتمالا 10 دقیقه در اتاق عمل منتظر خواهید ماند.

عمل سزارین چقدر طول می کشد؟ 10 دقیقه برای بیهوشی یا بی حسی

  • سپس شما را به اتاق جراحی می‌برند. پرستاری کمر شما را با پنبه ی آغشته به ماده ضدعفونی‌کننده پاک می‌کند و سپس متخصص بیهوشی بی‌حس‌کننده ستون فقراتی را به شما تزریق می‌کند (درصورتِ اپیدورال). برای این کار باید کاملا بی‌حرکت باشید. این کار همیشه آسان نیست، بنابراین هنگام فرو بردن سوزن، می‌توانید به نرس یا یکی از همکاران او تکیه کنید. برای تاثیر داروی بیهوشی به حدود ده تا پانزده دقیقه زمان نیاز دارید.
  • معمولاً پس از تاثیر داروی بی‌حسی ستون فقرات، لوله‌ای به نام کتتر به مثانه وصل می‌شود. از آنجاییکه داروی بی‌حسی ناحیه زیرین شکم شما را نیز بی‌حس می‌کند، در نتیجه هنگام داخل کردن کتتر به درون مثانه، احساس ناراحتی نخواهید کرد. البته حرکت و فشار را احساس خواهید کرد و احتمالا سوزش‌هایی مثل وارد شدن سر سوزن را حس می‌کنید که کاملا عادی است.

عمل سزارین چقدر طول می کشد؟ چند دقیقه برای انجام مراحل ضدعفونی

  • روی شکم‌تان با محلول ضدعفونی‌کننده شسته خواهد شد و سپس با پرده‌ای ضدعفونی، آن را می‌پوشانند. برخی از متخصصین زنان و زایمان پرده‌ای ضدعفونی را بین شما و شکم‌تان قرار می‌دهند؛ بعضی برای پاک نگه داشتن محل عمل، بدن شما را با پوششی ضدعفونی می‌پوشانند.  
  • به احتمال زیاد شما بریدگی را نمی‌بینید، زیرا پرده ی حائل جلوی مشاهده‌ی آن را می‌گیرد، اما ممکن است همان‌طوری‌ که جراح برای ایجاد بریدگی فشار می‌آورد، فشار را حس کنید. تقریبا مثل این است که زیپ شما باز شده باشد، اما احساس دردی وجود نخواهد داشت.

عمل سزارین چقدر طول می کشد؟ 10 دقیقه انجام کلیه مراحل برش و خارج کردن نوزاد

  • در اجرای سزارین چندین لایه از پوست توسط متخصص بریده می شود. معمولاً محل برش پوست در قسمت پایین شکم شما خواهد بود و آنرا بریدگی بیکینی bikini می‌نامند. استفاده از این روش به انتخاب شما بستگی دارد، زیرا بهتر ترمیم می‌شود و هنگام بهبود کمتر آزار می‌رساند. بریدگی سنتی عمودی تنها در وضعیت‌های اورژانسی سزارین اجرا می‌گردد و بسیار نادر است.

معمولاً بریدن لایه‌های پوست، چربی و عبور از میان ماهیچه‌ها و رسیدن به رحم، حدود پنج دقیقه به طول می‌انجامد. بر خلاف اعتقاد مردم، در حقیقت ماهیچه‌های شما بریده نمی‌شود، در واقع ماهیچه های راست و چپ را از یکدیگر فاصله داده تا مجرایی در میان آنها ایجاد شود. و تنها در شرایط بسیار نادر، بریده می‌شوند. هنگامیکه ماهیچه‌ها به طرفین کشیده می‌شوند، فشار یا کشیدگی شدیدی را احساس می‌کنید.

همه رگ‌های خونی که در مسیر برش هستند‌ سوزانده می‌شوند تا خونریزی متوقف شود این کار بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند و ممکن است کمی دود به همراه داشته باشد، بنابراین برای مشاهده چنین مواردی آماده باشید.

  • زمانی‌که رحم شما بریده شود، کیسه آب شما پاره خواهد شد، در این زمان نیز دردی را احساس نخواهید کرد، اما ممکن است صدای قُل‌ُقل یا شُرشُر آب را بشنوید، زیرا این مایع به خارج مکیده می‌شود.
  • سپس در حالی‌که یکی از نرس‌ها رحم شما را به سمت پایین فشار می‌دهد، پزشک جراح بوسیله فورسپس (نوعی گیره) فرزند شما را بیرون می‌آورد. در این زمان ممکن است کشیدن یا فشار را احساس کنید، چرا که یکی از نرس‌ها روی رحم شما فشار وارد می‌کند. برای مشاهده خروج فرزندتان از رحم، می‌توانید از یکی از نرس‌ها درخواست کنید تا سرتان را کمی به سمت بالا بیاورد.
  • سریعا پس از به دنیا‌ آمدن فرزندتان، برای خارج کردن مایع آمنیوتیک از مجاری تنفسی او، دهان و بینی‌اش با مکنده‌ای پاک می‌شود و بندناف او گیره زده و بریده می‌شود. بر اساس وضعیت سلامت نوزاد و روش عملکرد پزشک اطفال، فرزندتان روی سینه شما قرار می‌گیرد یا به مکانی در کنار اتاق جراحی برده می‌شود. پزشک آزمایشات آپگار (آزمایشات مخصوص نوزادان) را بر روی نوزاد اجرا می‌کند و وضعیت تنفس او را بررسی می‌کند.
  • هنگامیکه فرزندتان از سوی متخصص اطفال بررسی می‌شود، از طریق تزریق وریدی برای کمک به شروع انقباض رحمی، به شما هورمون اکسی‌توسین داده می‌شود، تا این‌که پزشک‌تان بتواند جفت شما را خارج کند. ممکن است این مسئله کمی شما را آزار دهد و باعث گرمای بدنی و تعریق شود، اما این تاثیر جانبی معمولاً سریع ناپدید می‌شود.

عمل سزارین چقدر طول می کشد؟ 10 تا 20 دقیقه برای ترمیم بریدگی ها و پانسمان

  • پیش از این‌که پزشکتان بریدگی را لایه به لایه بدوزد و زخم را پانسمان کند، اندام تولید مثل شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. این کار معمولا 10 تا 20 دقیقه طول می‌کشد. بسیاری از بانوان در حالی‌که پزشک در حال بخیه زدن بریدگی‌ها است، قادر به در آغوش کشیدن فرزندشان هستند‌ و آن‌چنان غرق در شادی هستند که به ندرت متوجه بخیه‌زدن می‌شوند. طی این روند نیز دردی را احساس نخواهید کرد.
  • زمانی‌که برید‌گی‌ها دوخته شد، شما را به اتاق بهبود برای انجام بررسی‌های بیشتر می‌برند. در این زمان است که تاثیر داروی بی‌حسی کم کم از بین می‌روند، اما برای احساس دوباره پاهای خود، چهار تا شش ساعت زمان لازم است و کتتر متصل به شما یک روز بعد از عمل جدا می‌شود.

عمل سزارین چقدر طول می کشد؟ کمتر از یک ساعت بعد در اتاق ریکاوری خواهید بود

اگر فرزندتان به مراقبت‌های پزشکی نیازی نداشته باشد، اکثر بیمارستان‌ها هنگام حضور در اتاق ریکاوری اجازه در آغوش کشیدن فرزندتان را می‌دهند، در نتیجه اگر در اتاق جراحی این کار را نکرده‌اید، این بهترین زمان برای در آغوش کشیدن نوزاد و آشنایی با فرزندتان است. برای اولین تغذیه، فقط کافیست نوک پستان خود را برای مکیدن به او نشان دهید.

 

بیشتر بدانید:

1- زایمان سزارین

2- همه چیز درباره زایمان سزارین!

3- زایمان طبیعی و زایمان سزارین

4- مقایسه عوارض زایمان طبیعی با سزارین