The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مراقبت از بخیه سزارین + عکس بخیه سزارین

قبل از مرخصی از بیمارستان که معمولا یک شب روز طول می‌کشد و البته به پوشش بیمه و تشخیص پزشک زایمان بستگی دارد، پزشک از شما می خواهد که مراقب بخیه سزارین خون باشید. اگر بخیه های شما از نوع کشیدنی باشد، پزشک زمان مناسب مراجعه به مطب یا بیمارستان را برای شما تعیین خواهد کرد. در ادامه این متن همه چیز را درمورد مراقبت از بخیه سزارین برای شما شرح خواهیم داد.

مراقبت از بخیه سزارین

 برش سزارین با چسب‌های نواری کاغذی که به استری- استریپ معروف هستند پوشیده می‌شوند. آنها بعد از گذشت یک هفته خود به خود می‌افتند. قبل از این زمان آنها را دستکاری نکنید زیرا این چسب‌ها باعث بسته نگه داشتن زخم و تمیز ماندن آن می‌شود. بعد از رسیدن به منزل می توانید دوش سرپایی بگیرید و اگر پوشش روی زخم باز شد حتما محل را با سشوار خشک نگه دارید. در زیر عکس جای بخیه سزارین را مشاهده می کنید.

بخیه سزارین کی خوب میشه

توجه داشته باشید که جوش خوردن بخیه سزارین تنها به معنای ترمیم پوست شما نیست، بلکه لایه های داخلی اعم از عضلات شکم، جداره رحم و ... که طی عمل سزارین بریده شده اند نیز باید جوش بخورند. این کار حدودا 6 هفته زمان می برد. یعنی بعد از گذشت شش هفته از تاریخ سزارین، چنانچه بخیه ها دچار باز شدگی، عفونت و ... نشوند، انتظار می رود که ایه ها تا حد زیادی ترمیم شده باشند.

بخیه سزارین کی باید کشیده شود

چنانچه پزشکتان تاکید می کند که در تاریخ خاصی برای بخیه های سزارین به مطب مراجعه کنید، تاریخ ذکر شده را به خاطر سپرده و در مراجعه در زمان مقرر کوتاهی نکنید، زیرا دیر کشیدن بخیه سزارین سبب می شود که بافت در روند ترمیم بر روی بخیه ها را پوشانده و حتی نخ های کشیدنی به درون گوشتتان فر رود. در چنین شرایطی نه تنها احتمال عفونت افزایش می یابد، بلکه پزشک لاجرم باید برای بیرون کشیدن نخها، پوستتان را بشکافد.

سوزش بخیه سزارین

طبیعی است که در طی ترمیم محل بخیه ها، کمی درد و سوزش را در محل حس کنید، اما اگر با گذشت چند روز، سوزش بیش از حد تحملتان است، خصوصا اگر با ترشحات بدبو از محل برش همراه باشد، حتما باید به متخصص اطلاع دهید. درد و سوزش بخیه سزارین به همراه خروج خون آبه و ترشحات بدبو، علائم عفونت بخیه ها محسوب می شود. در زیر عکس عفونت بخیه سزارین را مشاهده می کنید.

 سفت شدن جای بخیه سزارین

در طی روند ترمیم پوست و لایه های داخلی، در محل برش بافت اسکار ایجاد می شود. بافت اسکار بیشتر از جنس الیف فیبری است به همین دلیل سبب سفت شدن جای بخیه سزارین می شود که طبیعی است. اما اگر پس از گذت چند هفته در هنگام لمس محل بخیه ها، توده ای سفت و یا حتی دردناک را در زیر پوست خود احساس می کنید، حتما به متخصص اطلاع دهید.

آیا می‌توانم خودم جای بخیه سزارین را ماساژ دهم؟

لسلی لو؛ فیزیوتراپ زنان در گروه پزشکان یادبود شمال غربی در شیکاگو می‌گوید: «ماساژ می‌تواند جای بخیه سزارین را بهبود بخشد،‌ سطح آن را صاف کند، درد را بهتر و در ترمیم زخم اثربخش باشد. ۴ تا ۶ هفته بعد از عمل جراحی (ابتدا از پزشک اجازه بگیرید) شروع به ماساژ دادن محل بخیه کنید. حرکات مالشی را ابتدا از پهلو به پهلو،‌ سپس بالا به پایین و مورب انجام دهید. دکتر لو می‌گوید: «همچنین می‌توانید محل زخم را بین انگشت شست و سبابه خود بگیرید و ماساژ دهید و این کار را دو تا سه بار در روز و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام دهید. این کار باعث نرمی، صافی و زیباتر شدن ظاهر زخم می‌شود».غیر از زیبایی ظاهری که از نتایج اثربخش ماساژ است؛ این کار باعث جلوگیری از دردهای مزمن لگنی می‌شود. دکتر لو می‌گوید: «اگر زخم عمیق و ضخیم باشد در حرکت ماهیچه‌ها و بافت‌های پیوندی اختلال ایجاد کرده و باعث درد و عدم تحرک می‌شود».

جای بخیه سزارین کی خوب میشه

اگر محل بخیه سزارین شما را آزار می‌دهد راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید این ظاهر را تغییر دهید که همه آنها هم نیاز به جراحی ندارند. ترمیم بخیه که با بی‌حسی موضعی و یا مسکن انجام می‌شود، شامل باز کردن محل زخم (اما نه ماهیچه‌های زیر آن) و دوباره بستن آن است. دکتر دیوید کانجلو که در شهر نیویورک مطب شخصی دارد و در بیمارستان Lenox Hill و Presbyterian نیویورک به عنوان جراح پلاستیک مشغول به کار است می‌گوید: «زمان بهبودی بین سه تا چهار هفته طول خوهد کشید.».

گزینه‌ غیرتهاجمی‌تر، گذاشتن ورقه‌های سیلیکونی (آنتی اسکار) دو هفته بعد از عمل سزارین روی زخم است. این ورقه‌ها با آبرسانی به محل زخم‌ها از قرمزی طولانی‌مدت و برآمدگی جای زخم جلوگیری می‌کند. به گفته دکتر کانگلو این ورقه‌ها باید شبانه‌روز استفاده شود.

آیا می‌توانم جای زخم سزارین را بردارم؟

هرچند جای بخیه سزارین می‌تواند یادآور قدرت زنانگی زن باشد، ولی اغلب ترجیح می‌دهند این آثار را از بین ببرند. برای همین است که بسیاری از بانوان یک جراح پلاستیک را نیز برای حضور در اتاق عمل سزارین استخدام می‌کنند. برای مثال دکتر کانگلو می‌گوید، برای این منظور صدها بار در اتاق عمل سزارین حضور داشته است. او برش اولیه را می‌زند و سپس دکتر زنان کودک را خارج می‌کند و رحم و عمیق‌ترین لایه ماهیچه را می‌بندد. سپس متخصص جراحی پاستیک،‌ لایه پیوندی، چربی و پوست را دوباره به بهترین حالت ممکن باز می‌گرداند. تفاوت‌های ظریفی که در تکنیک این جراحی‌ها وجود دارد، مانند فرو بردن عمودی تیغ جراحی و استفاده از بخیه‌هایی که التهاب را به حداقل می‌رساند، همه برای مادرانی که نسبت به ظاهر خود حساس هستند تفاوت ایجاد می‌کند. یک جراح پلاستیک ممکن است به قدری مهارت داشته باشد و جای برش را طوری ببندد که احتمال تاخوردن را به حداقل برساند، این پدیده زمانی اتفاق می‌افتد که انگار زخم به ماهیچه زیرین بند شده است.

آیا پزشک از همان جای بخیه سزارین قبلی برای زایمان فعلی‌ام استفاده می‌کند؟

بله تقریبا همیشه این اتفاق می‌افتد. اگر شما جزء درصد روبه رشدی از مادران هستید که عمل سزارین انجام می‌دهند یا داشته‌اند، بخت با شما یار است. بله عمل سزارین احتمال مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند اما در اغلب موارد هنوز عمل بسیار موفقی است. 

مطالعه بیشتر:

علائم عفونت بخیه سزارین چیست و برای درمان آن چه باید کرد؟

مراقبت های بعد از سزارین، هر آنچه که باید درمورد آن بدانید

 عکس جای بخیه سزارین و چرا جای زخم باقی می ماند؟

?پرسش و پاسخ های بخیه سزارین

آیا سوزش محل بخیه سزارین طبیعی است؟

طبیعی است که در طی ترمیم محل بخیه ها، کمی درد و سوزش را در محل حس کنید، اما اگر با گذشت چند روز، سوزش بیش از حد تحملتان است، خصوصا اگر با ترشحات بدبو از محل برش همراه باشد، حتما باید به متخصص اطلاع دهید. درد و سوزش بخیه سزارین به همراه خروج خون آبه و ترشحات بدبو، علائم عفونت بخیه ها محسوب می شود

آیا سفت شدن محل بخیه های سزارین طبیعی است؟

در طی روند ترمیم پوست و لایه های داخلی، در محل برش بافت اسکار ایجاد می شود. بافت اسکار بیشتر از جنس الیف فیبری است به همین دلیل سبب سفت شدن جای بخیه سزارین می شود که طبیعی است. اما اگر پس از گذت چند هفته در هنگام لمس محل بخیه ها، توده ای سفت و یا حتی دردناک را در زیر پوست خود احساس می کنید، حتما به متخصص اطلاع دهید.

چه زمانی می توانم محل بخیه سزارین را ماساژ دهم؟

ماساژ می‌تواند جای بخیه سزارین را بهبود بخشد،‌ سطح آن را صاف کند، درد را بهتر و در ترمیم زخم اثربخش باشد. ۴ تا ۶ هفته بعد از عمل جراحی (ابتدا از پزشک اجازه بگیرید) شروع به ماساژ دادن محل بخیه کنید. حرکات مالشی را ابتدا از پهلو به پهلو،‌ سپس بالا به پایین و مورب انجام دهید

آیا پزشک از همان جای بخیه سزارین قبلی برای زایمان فعلی‌ام استفاده می‌کند؟

بله تقریبا همیشه این اتفاق می‌افتد. اگر شما جزء درصد روبه رشدی از مادران هستید که عمل سزارین انجام می‌دهند یا داشته‌اند، بخت با شما یار است. بله عمل سزارین احتمال مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند اما در اغلب موارد هنوز عمل بسیار موفقی است.

منبع: parents