پیاده روی در بارداری از چند ماهگی شروع کنیم؟

اگر باردار هستید و علاقه ای به خواندن مطالب بارداری دارید، احتمالا شنیده اید که پیاده روی در بارداری فواید بسیار زیادی برای مادر و جنین دارد. در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که پیاده روی در بارداری را از کی شروع کنیم، نکات ایمنی درمورد پیاده روی در بارداری چیست؟ هر بار باید چند دقیقه پیاده روی کنید و ...

پیاده روی در بارداری از چند ماهگی شروع کنیم؟

فرقی نمی کند که در کدام ماه و یا کدام هفته از بارداری هستید. هر زمانی از بارداری باشید، می توانید پیاده روی را شروع کنید. گرچه بهتر است که از همان هفته های ابتدایی بارداری با درنظر گرفتن نکات ایمنی و نیز ملاحظات توصیه شده توسط پزشک پیاده روی در بارداری را شروع کرده و از مزایای آن بهره مند شوید. اما در نظر داشته باشید، درصورتی که استراحت مطلق نیستید، هیچ وقت برای شروع پیاده روی در بارداری دیر نیست اما هرچه زودتر آغاز شود، بدون شک تاثیرات مفید بیشتری بر روی بدن شما و نیز سلامت جنین خواهد داشت.

در بارداری به چه میزان پیاده روی کنم؟

اگر قبل از بارداری عادت به پیاده روی داشته اید همان میزان را ادامه بدهید اما اگر تازه کار هستید با 15 تا 30 دقیقه، سه روز در هفته شروع کنید، سپس آنرا به 60 دقیقه در بیشتر روزها افزایش دهید. طبق دستور سازمان بهداشت انگلستان توصیه می شود 150 دقیقه (یعنی دو ساعت و سی دقیقه) در هفته پیاده روی منظم داشته باشید. شما می توانید تا سومین سه ماهه خود و حتی بعد از تولد تا زمانی که احساس راحتی می کنید به پیاده روی ادامه دهید.

در هنگام پیاده روی همچنین می توانید ورزش های کف لگن خاصره (حرکات کگل) را نیز انجام دهید. این نرمش ها توانایی عضلات کف لگن خاصره را بهبود می بخشند و از ضعیف شدن آنها جلوگیری می کنند.

 چطور خود را برای پیاده روی آماده کنید؟

 توصیه هایی برای پیاده روی بی خطر در بارداری

اگر با پیاده روی در بارداری مشکلی ندارید به توصیه های زیر توجه کنید:

 

بیشتر بدانید:

1- پیاده روی در بارداری

2- کاهش وزن پس از زایمان با کمک برنامه پیاده روی

3- احساس درد زمان پیاده روی یا فعالیت در اواخر بارداری، آیا خطرا زایمان زودرس؟

4- اضافه وزن در بارداری چه خطراتی برای مادر و جنین دارد؟

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس