The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

ورزش های مضر در بارداری و مواردی که باید از آنها پرهیز کنید؟

انتظار کشیدن برای تولد یک نوزاد، زیباترین لحظات در زندگی یک مادر است. اما بارداری زمانی است که باید محتاط و مراقب باشید تا از سلامتی خود و فرزندتان مطمئن شوید. اگر باردار هستید، باید از انجام برخی فعالیت‌ها که می‌تواند برای شما و جنین داخل رحم‌تان خطرناک باشد خودداری کنید. این مقاله به شما در شناخت ورزش های مضر در بارداری که باید از آنها پرهیز کنید کمک می‌کند.

ورزش های مضر در بارداری، مواردی که باید از آنها پرهیز کنید:

تمرینات و فعالیت‌های سبک، بدن شما را برای سختی‌های زایمان آماده می‌کند. با اینحال، فعالیت‌هایی وجود دارند که باید جهت حصول اطمینان از سلامتی جنین از انجام آنها خودداری کنید. ادامه مطلب را بخوانید.

۱- تمرینات سنگین وزن:

بلند کردن وزن سنگین می‌تواند پشت و لگن شما را تحت فشار قرار دهد ازجمله ورزش های مضر در بارداری محسوب می شود. همچنین می‌تواند منجر به آسیب به کیسه آب شود و ریسک پرولاپس بندناف (افتادگی بند ناف) را افزایش دهد. اگر ناچاراً باید یک وزن سنگین را بلند کنید، سعی کنید آن را نزدیک به بدنتان نگه دارید. و در حال بلند شدن به آرامی زانوهایتان را خم کنید و از چرخش یا درگیر کردن پشت خودداری کنید. اگر در گذشته سقط جنین داشته‌اید، باید از تمرینات سخت و سنگین خودداری کنید.

۲- انواع خاصی از یوگا:

یوگا یک ورزش عالی است، اما باید از انجام بعضی حرکات که نیازمند کشش و چرخش زیاد است پرهیز کنید. پیچ و تاب‌های بسته، حرکت شکم رو به پائین، وارونگی کامل و خم شدن به پشت مواردی هستند که باید از آنها پرهیز کنید. شما چه در یوگا تازه کار و آماتور باشید و چه در این رشته پرتجربه و حرفه‌ای، باید پیش از انجام این ورزش در بارداری با پزشک خود مشورت کنید. شما می‌توانید در کلاس یوگای بارداری ، که اختصاصاً برای مادران باردار طراحی شده‌ است شرکت کنید.

۳- تمرینات به صورت دراز کشیدن روی شکم:

دراز کشیدن روی شکم یک حرکت ناراحت کننده است و ممکن است به جنین آسیب برساند، خصوصا پس از اولین سه ماهه بارداری. حتی یک آسیب ناچیز می‌تواند نتایج قابل توجهی به دنبال داشته باشد. سعی کنید تمرینات خود را تغییر دهید و در وضعیت راحت قرار بگیرید.

۴- حمام سونا یا وان آب داغ:

استفاده از وان آب گرم می‌تواند خطرناک باشد، زیرا می‌تواند سبب نقایص مادرزادی و همچنین در صورت تمیز نبودن آب وان می‌تواند موجب بیماری‌های عفونی گردد. دمای آب برای حمام کردن باید به درجه حرارت بدنتان نزدیک باشد.

۵- سواری تفریحی:

سواری با ماشین‌های شهربازی در دوران بارداری بکلی ممنوع است. اگر دچار تهوع هستید، باید از هر چیزی که حرکت دایره‌ای یا عمودی دارد اجتناب کنید. از سوار شدن به ترن‌های برقی موجود در پارک‌ها که حرکات شروع و پایان شدید دارند، به دلیل آسیب به جنین خودداری کنید.

۶- دویدن تند و آرام:

دویدن تند و آرام فقط در صورتی برای شما بی خطر است که به آن عادت داشته باشید. در دوران بارداری دویدن را شروع نکنید. همیشه راه رفتن بهتر از دویدن است زیرا در این حالت شما کنترل بیشتری روی سرعت خود دارید و احتمال آسیب و صدمه کمتر است.

۷- دوچرخه سواری:

دوچرخه سواری برای مادران باردار ایده خوبی نیست و از دیگر ورزش های مضر برای بارداری محسوب می شود. مادرانی که تجربه دوچرخه سواری دارند می‌توانند تا سه ماهه دوم به این ورزش ادامه دهند. ولی هرچه بارداری پیش می‌رود مرکز ثقل بدن تغییر می‌کند و دوچرخه سواری سخت می‌شود، همچنین دوچرخه سواری در جاده‌های شلوغ و مسیرهای خلوت ممکن است ایمن نباشد.

۸- ایروبیک شدید:

از دیگر ورزش های مضر در بارداری ایروبیک شدید است. این تمرینات احتمال افتادن و آسیب به مفاصل و رباط‌ها، که تعادل بدن را حفظ می‌کنند را افزایش می‌دهد. حتی اگر در انجام این ورزش مجرب هستید، شما باید از سه ماهه دوم و سوم از انجام آنها پرهیز کنید. زیرا رباط‌ها در اثر کشیدگی شُل و سست و آسیب پذیر خواهند شد.

۹- ورزش سنگین:

بارداری زمانی است که باید همه چیز را آسان بگیرید. اگر می‌خواهید ورزش کنید، آن را در خانه و یا یک باشگاه ورزشی نزدیک خانه‌تان انجام دهید. فقط تمرینات سبک را انتخاب کنید و تهویه هوا را روشن کنید. اطمینان حاصل کنید که ضربان قلبتان متعادل باشد و درجه حرارت بدنتان هم زیر 38 درجه باشد. اگر احساس خستگی کردید به صدای بدنتان گوش کنید و تمرینات را متوقف و به استراحت بپردازید.

۱۰- اسکی روی تپه و اِسنوبورد:

شما باید از اسکی و اسنوبورد به دلیل اینکه امکان دارد تعادل خود را از دست بدهید و دچار آسیب‌های جدی شوید خودداری کنید.

۱۱- غواصی، موج سواری و اسکی روی آب:

وقتی مشغول سواری روی آب هستید احتمال دارد حباب‌های هوا در جریان خون شما ایجاد شود و شما و جنین‌تان در معرض خطر قرار بگیرید. همچنین اسکی و موج سواری روی آب خطر افتادن و صدمه دیدن را افزایش می‌دهد. کاهش فشار هوا در طول غواصی می‌تواند بر سلامتی جنین‌ تاثیر منفی بگذارد.

۱۲- تنیس:

از دیگر ورزش های مضر در بارداری تنیس است. اگر شما یک تنیس باز هستید، می‌توانید این ورزش را در سه ماهه اول بارداری ادامه دهید. از سه ماهه دوم به بعد، مرکز تعادل بدن شما تغییر می‌کند و بازی تنیس می‌تواند سبب افتادن و زخمی شدن شما شود.

۱۳- اسب سواری:

این ورزش یکی از فعالیت‌های بسیار پرخطر در دوران بارداری است. خطر افتادن وجود دارد و همچنین شما هرگز نمی‌توانید واکنش یک اسب وحشی را پیش بینی کنید.

فعالیت‌های فیزیکی در دوران بارداری بسیار مهم است. زیرا از مشکلات پیشگیری و زایمان را تسهیل می‌کند. اما این به آن معنی نیست که شما برای انجام فعالیت‌های جسمی آزادی عمل دارید. شما باید مراقب حرکات خود باشید و از ورزش های مضر در بارداری اجتناب کنید، به ویژه پس از اولین سه ماهه بارداری. قبل از انجام هرگونه ورزش یا فعالیت‌های فیزیکی با پزشکتان مشورت کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- ورزش های ممنوع در بارداری که باید از آنها اجتناب شود چیست؟

2- ورزش های مناسب دوران بارداری

3- ورزش و فعالیت های بدنی در دوران بارداری به چه شکل باید انجام شود؟

4- تاثیر ورزش در دوران بارداری بر خستگی و افسردگی پس از زایمان