The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

انواع انقباضات رحمی در بارداری چگونه است؟

از آنجاییکه انقباضات رحمی نشان دهنده شروع مراحل زایمان است، باید آنها را به عنوان نشانه هشدار یا نشانه‌ای برای این پرسش: عزیزم زایمان شروع شده است؟ در نظر گرفت. اما انقباضات پیش از موعد زایمان ضرورتاً به این معنا نیست که بچه برای خروج زودهنگام از جایگاه رحمی خود اجازه می‌خواهد.

انقباضات رحمی زودهنگام

حتی در سه ماهه اول و هنگامیکه بدنتان با بارداری منطبق می‌شود، ممکن است انقباضات رحمی را تجربه کنید. یعنی کشیده شدن رباط های پیرامون رحم باعث انقباضات می‌شود، همان طور که کمبود آب بدن، یبوست و درد ناشی از گازهای شکم می‌تواند مسبب آن باشد. اگر انقباضات رحمی با لکه بینی، خونریزی یا درد شکم همراه باشد، باید به پزشک مراجعه کنید تا احتمال بارداری خارج از رحم یا خطر سقط جنین بالقوه‌ را از رده خارج کنید.

برای بسیاری از مشکلات به متخصص نیاز دارید، اما گاهی هم می‌توانید خود را معاینه کنید و به انقباضات واقعی پی ببرید. دراز بکشید و یک دست را روی رحم خود قرار دهید. اگر هنگام گرفتگی تمام رحم سفت است، احتمالاً انقباض را تجربه می‌کنید. اگر در نقطه‌ای سفت و در جای دیگر نرم است، شاید جنین در حال حرکت به اطراف است.

 

انقباضات براکستون هیکس

بسیاری از انقباضاتی که پس از هفته سی و چهارم بارداری رخ می‌دهد، تصادفی و نامنظم‌اند؛ این انقباضات را براکستون هیکس می‌خوانند. اگر انقباضات به شکل منظم هر ده دقیقه اتفاق می‌افتد یا به طور متناوب در فواصل کوتاه‌تری رخ می‌دهد، احتمال زایمان زودرس وجود دارد. بنابراین هر انقباضی را به پزشک یا مامای خود گزارش دهید. 

اگر انقباضات منظم که نشانه زایمان زودرس است، ندارید، سعی کنید که با نوشیدن آب فراوان، رفتن به حمام گرم (نه داغ)، تخلیه مثانه و تنفس منظم، گرفتگی‌ها را آرام کنید.

 

انقباضات رحمی ناشی از آمیزش جنسی

اگر بارداری عادی و بدون پیچیدگی دارید، رسیدن به اوج لذت جنسی – با آمیزش جنسی یا بدون آن – خطر زایمان زودرس را افزایش نمی‌‌دهد. آمیزش جنسی آغازگر زایمان نیست، حتی اگر نزدیک به موعد زایمان باشید.

لازم نیست مدت زمان رسیدن به موعد زایمان را سریع‌تر سپری کنید، فقط هم شما و هم شوهرتان باید به طول مدت انقباضات و فاصله بین آنان توجه (و آنها یادداشت) کنید. شروع یک انقباض تا شروع بعدی را در نظر بگیرید. آیا این انقباضات در فواصل منظم می‌آیند، نزدیک به هم هستند و چنان دردناکند که طی آنها سخن گفتن دشوار است؟ اگر انقباضاتی دارید که حدود یک دقیقه طول می‌کشد و اغلب زودتر از هر پنج دقیقه به شکل منظم می‌آید، نشانگر انقباضات واقعی هستند.

اگر از انقباضات رحمی در بارداری احساس ناراحتی می‌کنید یا دور از بیمارستان یا زایشگاه به سر می‌برید، امکان دارد پزشک یا ماما توصیه کند که به بیمارستان بروید. برای تشخیص اینکه در وضعیت زایمان فعال هستید یا خیر، در بیمارستان هر دو ساعت یک بار معاینه می‌شوید.

به یاد داشته باشید که خونریزی چه همراه با انقباضات رحمی باشد یا نباشد، همیشه باید به پزشک یا ماما گزارش شود. البته همه موارد خطرناک نیستند: مثلاً هنگام آمیزش جنسی معمول است که اندکی خونریزی به رنگ روشن تجربه شود، خصوصاً در سه ماهه اول بارداری. وقتی مویرگ‌های دهانه رحم که هنگام بارداری متورم شده‌اند، تحریک و پاره می‌شوند، باعث خونریزی خواهند شد. 

 

مطالعه بیشتر:

1- همه چیز در مورد انقباضات رحمی نا آرام

2- 12 راه برای آرام کردن درد انقباضات کاذب در بارداری

3- تفاوت درد زایمان واقعی و انقباضات براکستون‌ هیکس چیست؟

4- تفاوت انقباضات رحمی و علائم زایمان در بارداری