The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خواص آب نارگیل در بارداری چیست؟

احتمالا می دانید که در هنگام خریدن نارگیل باید آن را کمی تکان دهید تا حس کنید که آب کافی در درون آن هست یا نه. از علل بسیار مهم انجام این کار، بهره مندی از خواص مربوط به آب نارگیل است. آب نارگیل یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا محسوب می شود. الکترولیت های موجود در آن تهوع صبحگاهی شما را بهبود بخشیده و کارکرد دستگاه گوارشتان را منظم تر خواهند کرد. برای دریافت اطلاعات کافی درمورد خواص آب نارگیل در بارداری تا پایان این متن همراه ما باشید.

خواص آب نارگیل در دوران بارداری:

  • خواص آب نارگیل در بارداری، ادرارآور طبیعی

در دوران بارداری میزان اسید اوره باید در تمام بدن شما طبیعی باشد. آب نارگیل یک ادرارآور است و به خاطر پتاسیم، منیزیم و مواد معدنی آن ادرار را زیاد می‌کند. این به بیرون راندن سم‌ها و پاکسازی مجرای ادراری کمک می‌کند. به این ترتیب عملکرد کلیه را بهبود می‌بخشد و از سنگ و عفونت کلیه جلوگیری می‌کند. همچنین مانع از عفونت مجاری ادراری می‌شود و احتمال زایمان زودرس را کاهش می‌دهد.

  • الکترولیت‌های ضروری را تامین می‌کند

در دوران بارداری نیاز به الکترولیت‌ها افزایش می‌یابد زیرا به خاطر شرایطی مانند تهوع صبحگاهی، تهوع و اسهال آب بدن از دست می‌رود. آب نارگیل هر پنج الکترولیت ضروری برای بدن را تامین می‌کند. حاوی مواد معدنی، سدیم، کلسیم، پتاسیم و فسفر که بدن را آرام می‌کند و انرژی‌بخش است. این الکترولیت‌ها بارهای الکتریکی را در بدن انتقال می‌دهند و به عملکرد عضلات کمک می‌کنند. همچنین به حفظ میزان pH و کنترل فشار خون یاری می‌رساند. گفته می‌شود که خاصیت خنک‌کنندگی دارد و عوارضی مانند تب صفراوی و استفراغ را کم می‌کند.

  • خواص آب نارگیل در بارداری، سوزش معده و یبوست را از بین می‌برد

تغییرات هورمونی در دوران بارداری منجر به مسائل زیادی مانند سوزش معده، یبوست و سوءهاضمه می‌شود. فیبر زیاد موجود در آب نارگیل دستگاه گوارش را تقویت می‌کند، گوارش را بهبود می‌بخشد، سطح pH را تنظیم می‌کند و مانع از یبوست می‌شود. آب نارگیل نرم را یک مسهل عالی می‌داند. متابولیسم را بهبود می‌بخشد و بدن را سم‌زدایی می‌کند. آب نارگیل خنثی‌کننده طبیعی اسید است و از این رو برای سوزش معده مفید محسوب می‌شود.

  • عفونت را درمان می‌کند

آب نارگیل سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی ضروری و آنتی‌اکسیدان‌هاست که میزان ایمنی بدن را بالا می‌برد و در مقابل بیماری‌ها و عفونت‌ها مقاومت ایجاد می‌کند. میشل لی یانگ در کتاب «دو درخت و دوازده میوه که زندگی شما را برای همیشه تغییر می‌دهند» می‌نویسد: حاوی اسید لوریک است که یک اسید چرب با زنجیره متوسط محسوب می‌شود و مسئول تولید گلیسریل لورات، یک ضدویروس قوی است. اسید لوریک حاوی اسید ضدبیماری است و باکتری‌ها و عفونت‌های مضر مانند سرماخوردگی و اچ‌آی‌وی را می‌کشد و باکتری‌های خوب را حفظ می‌کند.

  • خواص آب نارگیل در بارداری، سلامت قلب را بهبود می‌بخشد

کمبود الکترولیت فشارخون را بالا می‌برد. نوشیدن آب نارگیل مقدار پتاسیم، منیزیم و اسید لوریک را بالا می‌برد که به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. همچنین کلسترول خوب را افزایش می‌دهد و با کلسترول بد مبارزه می‌کند. ویتامین‌ها و پروتئین‌های ضروری و الکترولیت‌های آب نارگیل میزان قند خون و فشار خون را کنترل می‌کنند و گردش خون را بهبود می‌بخشند. یک لیوان آب نارگیل در روز خصوصا در سه‌ماهه سوم که تنش زایمان فشار خون شما را بالا ببرد می‌تواند مفید باشد.

  • در حفظ وزن مناسب موثر است

آب نارگیل عاری از چربی است و کالری کمی دارد. بارداری موجب اضافه وزن می‌شود و آب نارگیل با از بین بردن کلسترول بد از انباشتگی چربی جلوگیری می‌کند. جایگزین بسیار مناسبی برای نوشیدنی‌های قندی است و به سلامت و تناسب مادر و جنین در حال رشد یاری می‌رساند.

  • نوشیدنی طبیعی

آب نارگیل یک نوشیدنی طبیعی خوشمزه است. هیچ طعم مصنوعی یا ترکیبات مضری ندارد. برای شما و جنین در حال رشد بی‌خطر است، چراکه هیچ‌کدام از ترکیبات آن بر سلامت شما تاثیر نمی‌گذارد.

  • انرژی‌زا پس از ورزش

آب نارگیل یک نوشیدنی طبیعی ایزوتونیک است که وقتی دچار کم‌آبی، خستگی و ناتوانی شده‌اید به کسب انرژی کمک می‌کند. یک احیاکننده فوق‌العاده است. اگر مرتب ورزش می‌کنید تا تناسب اندام داشته باشید و ماهیچه‌های لگنی خود را تقویت کنید، می‌توانید از آب نارگیل به عنوان نوشیدنی انرژی‌زا استفاده کنید. آب‌رسانی همچنین به کشسانی پوست کمک می‌کند و به این ترتیب ترک‌های پوستی دوران بارداری را کاهش می‌دهد.

  • خواص آب نارگیل برای بارداری، مقدار کم قند

مصرف زیاد قند می‌تواند منجر به افزایش میزان کلی قند خون شود. آب نارگیل از نوشیدنی‌های انرژی‌زا و ورزشی دیگر قند کمتری دارد. به اضافه وزن بیشتر در دوران بارداری نمی‌انجامد. رژیم غذایی با مقدار قندهای ساده کمتر خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش می‌دهد.

  • رشد جنین را تسریع می‌کند

آب نارگیل تمام مواد مغذی ضروری برای حفظ و بهبود سلامت مادر را به او می‌رساند. از این رو باعث تقویت سلامت، رشد و تغذیه مناسب جنین می‌شود.

  • خواص آب نارگیل در بارداری، بهبود مقدار مایع آمنیوتیک

نوشیدن آب نارگیل سلامت و محیط عمومی جنین در حال رشد را بهبود می‌بخشد. آب نارگیل خصوصا در سه‌ماهه سوم مقدار مایع آمنیوتیک را افزایش می‌دهد و حجم و گردش خون را تقویت می‌کند.

به یاد داشته باشید که تنها زمانی می‌توانید از فواید آب نارگیل بهره‌مند شوید که آن را تازه مصرف کنید چراکه پس از بیرون آمدن از میوه و قرار گرفتن در معرض هوا به سرعت ترش می‌شود.

 

بیشتر بدانید:

1- نارگیل در بارداری چه فوایدی دارد و آیا برای جنین مفید است؟

2- خوردن گوشت نارگیل در بارداری چه فواید و چه عوارضی دارد؟

3- طرز تهیه شیر نارگیل برای دوران بارداری چگونه است؟

4- روش های مراقبت از مو در دوران بارداری