The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دانستنیهای بارداری و زایمان

1143 عضو

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

شماره 101 ماهنامه نی نی پلاس منتشر شد، میتوانید از دکه های روزنامه فروشی مجله را تهیه کنید.
با لمس لینک زیر، می توانید شماره جدید ماهنامه نی نی پلاس را آنلاین ورق بزنید و نسخه الکترونیکی مجله را تهیه کنید:
????????????
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/07/16 12:50

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

خط ناف؛ بازگو کننده حقایق در دوران بارداری!

برای اکثر خانم‌ ها یکی از نشانه‌ های بارداری، خط تیره ‌ای است که از موهای استخوان شرمگاهی تا ناف ادامه دارد. این خط را به انگلیسی "linea nigra" نامیده‌اند و پس از زایمان به تدریج ناپدید می‌گردد، البته گاهی این نشانه برای همیشه باقی می‌ ماند.

برای اکثر خانم‌ ها یکی از نشانه‌ های بارداری، خط تیره ‌ای است که از موهای استخوان شرمگاهی تا ناف ادامه دارد. این خط را به انگلیسی "linea nigra" نامیده‌اند و پس از زایمان به تدریج ناپدید می‌گردد، البته گاهی این نشانه برای همیشه باقی می‌ ماند.

ممکن است، زمانی‌ که تاپ کوتاه می ‌پوشید یا به ملاقات پزشک می‌روید، شرمنده شوید. اما جای نگرانی نیست چون در ماه چهارم بارداری ‌که عملکرد جفت کامل می‌ شود، این نشانه در اکثر خانم‌ ها نمایان می‌ شود و معمولا بی ‌ضرر است.

نام اصلی این خط "linea alba" است که در اکثر بانوان وجود دارد، ولی از آنجایی که رنگ پوست بدن است، تا زمانی ‌که هورمون‌ های بارداری آن را تحت تاثیر قرار ندهند، مشخص نمی ‌شود. یکی از هورمون‌های تاثیر گذار، ملانین بارداری (هورمون تیرگی پوست) است که آن را هورمون melanocyte-stimulating نامیده‌اند. این هورمون پس از سه ماهه اولبارداری از طریق جفت ساخته می ‌شود. تیره رنگ شدن پوست به ناف محدود نمی‌ شود و این شامل نوک پستان‌ها، جای‌ زخم‌ های قدیمی نیز می شود. گاهی لکه ‌هایی به نام "ملاسما" melasma (گاهی کلوسما) روی صورت ظاهر می ‌شود که آن را "ماسک بارداری" نیز می ‌نامند. البته این مشکل مسلما به علت ترشح زیاد هورمون استروژن ایجاد می‌ شود و به همین علت است که برخی از بانوانی که قرص‌ های ضد بارداری استفاده می کنند نیز دچار این ماسک می ‌شوند.

این نشانه معمولا در هفتاد و پنج درصد از بانوان باردار مشاهده می‌شود. و ممکن است بانوان تیره پوست که مقدار بیشتری ملانین دارند، خط تیره ‌تری داشته باشند، اما ممکن است بانوان سفید پوست نیز آن را داشته باشند.

آیا احتمال ناپدید کردن آن وجود دارد؟

ادامه در لینک زیر:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 09:49

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

فراموشی در بارداری و پس از زایمان نوزاد

آیا ساعت ها به دنبال گوشی موبایل تان می گردید و سپس آن را  درون یخچال پیدا می کنید؟ آیا برای دریافت پول نقد از دستگاه خودپرداز، بجای رمز بانکی شماره موبایل خود را وارد کرده اید؟  با بروز چنین فراموشکاریدر دوران بارداری شاید دیگران به شما بگویند که حواس پرت شده اید. آیا فراموشکار شدن در دوران بارداری واقعی است یا فقط کمی حواس پرت‌ شده اید؟ اما نگران نشوید، با مطالعه این مقاله می توانید به دلایل اصلی فراموشکاری در دوران بارداری و بعد از زایمان نوزاد و راه های مقابله با آن آشنا شوید.

"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 09:52

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

با نحوه خوابیدن در دوران بارداری آشنا شوید!

در شروع بارداری خیلی از مادران باردار احساس خستگی می کنند و به خواب بیشتری نیاز دارند.  ویار بارداری هم ممکن است این حالت خستگی را افزایش دهد.


این حالت خستگی بیشتر به علت تغییرات هورمونی دوران بارداری است.

درهر حال به مادران باردار توصیه می شود بعد از غذای نیمروز حدود یک ساعت استراحت داشته باشند تا با خون رسانی بیشتر به معده، هضم غذای آنها بهتر انجام شود.

مادران باردار بهتر است به پهلوی چپ بخوابند، زیرا خون رسانی به رحم و جفت و نهایتا جنین بهتر انجام شود و رشد جنین بهبود می یابد. ضمنا استراحت به پهلوی چپ سبب کاهش ورم مادران می شود.

گاهی مادران باردار سوال می کنند که آیا هنگام بلند شدن از رختخواب احتمال پیچیده شدن بند ناف به دور گردن جنین وجود دارد. در پاسخ می توان گفت که پیچیده شدن بند ناف به دور گردن جنین به علت بلند بودن طول بند ناف می باشد و ارتباطی به طرز خوابیدن یا بلند شدن مادر ندارد.

یاد آوری می شود که استراحت مطلق در بارداری ممنوع است زیرا در بارداری فاکتورهای انعقاد خون فعال تر از غیر بارداری است لذا شانس انعقاد و لخته شدن خون در عروق شخصی که استراحت مطلق دارد و فعالیت او کم است بسیار زیاد می شود.

حتی در زنان بارداری که لکه بینی دارند هم استراحت مطلق جایگاهی ندارد در انتهای سه ماهه دوم بارداری، مدت زمان خواب شبانه کاهش می یابد و معمولا زنان از اختلالات خواب شکایت می کنند. توصیه می شود در طول روز بخوابند و کمبود خواب را جبران کنند.

همچنین از شربت بنادریل (Diphen hydraminee ) می توانند در زمان خواب استفاده نمایند

1398/08/19 10:48

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

خواب بد و آشفته دیدن در بارداری به چه معنی است؟

اکثر بانوان در دوران بارداری خود خواب های بسیار عجیبی می‌بینند، خواب هایی که در حقیقت بازتاب ترس‌ها و نگرانی‌های آنها در مورد فرزندشان و مسئولیت آینده او به عنوان یک مادر است.  برای شناخت دلایل و تعبیر این خواب ها همراه ما باشید.
 
خواب بد دیدن در بارداری به چه معنی است؟

دیدن خواب بد نشان دهنده ترس بسیار خاصی در ضمیر ناخودآگاه مادر باردار و ترس از رویارویی با مسائل ناشناخته است. در حقیقت این کابوس‌های شبانه بازتاب ترس و اضطراب یک مادر باردار به دلیل نوع نگرش وی به بارداری و نقش آینده خود به عنوان یک مادر است.

ادامه مطلب:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 10:49

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

خوابی خوش در دوران بارداری
می‌خواهید بخوابید اما نمی‌توانید...؟ شما در حال گذراندن مرحله ناراحت‌ کننده‌ ای از بارداری هستید که در آن داشتن خواب خوش بسیار دشوار است. در این مطلب به شما نکاتی پیشنهاد می‌شود که برای داشتن خوابی خوش بسیار مهم هستند.

مثل یک کودک می‌خوابید...! چه کسی چنین می‌گوید؟! فکر می‌کردید بارداری زمانی‌ است که بهترین خواب تمامی عمرتان را خواهید داشت، اما در دوران بارداری با وجود این همه تغییرات بدنی، داشتن خواب خوش برای شما مثل آرزو می‌شود.

زمانی‌که باردار هستید الگوی خواب شما همواره در حال تغییر است. در آغاز، جنین شما با وجود این دگرگونی‌ها کلافه می‌شود و ممکن است حتی زمانی که هیچ‌کاری انجام نمی‌دهید، به شدت خسته باشید. محققان می‌گویند بارداران در سه‌ماهه اول بارداری از شدت خستگی در هرزمان و هرکجا به خواب می‌روند.

البته این‌طور نیست که شما تمام دوران بارداری را بدون خواب و با پریشانی سپری کنید. این خستگی‌ها و بی‌خوابی‌ها در سه‌ ماهه دوم ناپدید خواهند شد و دوباره در سه‌ماهه سوم بازخواهند گشت. درست زمانی‌که شکمتان بر بدنتان فرمانروایی می‌کند و چنان بزرگ می‌شود که خوابیدن غیرممکن می‌شود.

در این زمان با وجود خستگی شدید بعلت دگرگونی‌های دوران بارداری نمی‌توانید خواب راحتی داشته باشید. برخواستن از بستر برای دفع ادرار شبانه یکی از این عوامل است. حتی زمانی‌که به بستر باز می‌گردید، ممکن است هرمسئله‌ای شما را مضطرب کند و مانع از خواب شما شود.

ادامه مطلب:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 10:50

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

موسیقی برای بارداری و جنین مفید است؟
موسیقی آرام و مناسب بارداری می تواند تاثیرات مطلوب و مزایای زیادی برای مادر باردار و جنین داشته باشد، بطور مثال آهنگ ملایم می تواند استرس و ناراحتی های مادر را کاهش دهد و موجب افزایش حرکات و ضربان قلب جنین شود. همچنین تحقیقات نشان داده اند موسیقی مناسب بارداری می تواند توانایی یادگیری جنین را در سال های آینده و بزرگسالی افزایش دهد.
بهترین موسیقی در دوران  بارداری
محققان انستیتو رفتار شناسی و مغز لایپزیش آلمان اعلام کردند، مغز و سیستم بدن مادران باردار بر خلاف زنانی که باردار نیستند  به موسیقی دلنشین یا گوش خراش واکنش بیشتری نشان می دهند.

پژوهشگران بیش از ده موزیک ویدئوی 10 تا 30 ثانیه ای دلنشین و نامطلوب را برای مادران باردار و زنانی که باردار نیستند پخش کردند و پس از تجزیه و تحلیل عملکرد مغز آنها و بررسی فاکتور های مورد آزمایش، دریافتند که موسیقی محرک مهمی برای مادران باردار به شمار می رود زیرا نسبت به افراد غیر باردار تاثیرات بیشتری روی احساس آرامش یا ناراحتی مادران باردار دارد.

ادامه مطلب:
"لینک قابل نمایش نیست" />

1398/08/19 11:13

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس


40 پرسش و پاسخ بارداری
معمولا هر بانوی بارداری در مورد انجام هر کاری این سوال را مطرح می‌ کند: آیا به فرزندم آسیب می‌ رساند؟ ظاهرا هر چیزی که وارد بدن شما می‌شود، می‌تواند برای فرزند تان ضرر داشته باشد، اما این موضوع در مورد همه چیزها صادق نیست.
در این مطلب تمامی نظرات را بررسی می‌کنیم و به سوالات شما درباره روش ورزش کردن در دوران بارداری، محدودیت استفاده از لوازم آزایشی و دلیل ممنوعیت استفاده از موس شکلاتی پاسخ می‌ گوییم.

1- آیا استفاده از داوری ضد اسهال ایمن است؟

گاهی، آری. اما بسیاری از آنان ایمن نیستند، در نتیجه اول با پزشک‌تان مشورت کنید و اگر دچار عوارضی مثل خون ریزی شدید، سریعا با او تماس بگیرید. اسهال یعنی شما مایعات حیاتی را از دست خواهید داد، بنابراین لازم است مایعات مخصوصی را برای تامین آب بدنی بنوشید. روش‌های طبیعی برای دوری از اسهال عبارتند‌ از: افزایش آب مصرفی و ختم نوشیدن آب میوه، نوشابه‌های شکری یا شیر.

2- حشرات همه‌ جا هستند. آیا می‌ توانم برای نابودی آنان اقدام کنم؟

خیر. بانوان باردار باید تا جایی که امکان دارد از تماس با حشره‌ کش‌ها در امان باشند. اگر منزل‌تان پر از حشرات شده است، حتما از فرد دیگری برای انجام سمپاشی استفاده کنید. همچنین بعد از پایان سمپاشی تمامی بشقاب‌ها، لوازم آشپزی و دیگر ظروف آشپزخانه و به ویژه تمامی سطوح آن را را به دقت بشویید.

ادامه مطلب:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:13

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

پرسش و پاسخ ورزشی در دوران بارداری
آیا حتما باید در دوران بارداری ورزش کرد؟ شنیده‌ ام که ورزش می‌ تواند خطرناک هم باشد. داستان‌ها و گفته‌ های بسیاری در رابطه با تمرینات بارداری وجود دارد. در این مطلب به برخی از سوالات معمول درباره بایدها و نباید های ورزش کردن در دوران بارداری اشاره می کنیم.
فواید ورزش در دوران بارداری:
شما اندامي متناسب تر خواهيد داشت، بهتر مي خوابيد و اضطراب و استرس كمتر به سراغ شما مي آيد. احتمالاً كمتر از تهوع صبحگاهي، خستگي مفرط، پشت درد، دردهاي عضلاني و مفاصل رنج خواهيد برد و به احتمال زياد بارداری فارغ از پيچيدگي را به انجام خواهيد رسانيد.

نوزاد شما به احتمال بسيار كمي با وزن مطلوب و بالا بدنيا خواهد آمد و از تناسب اندام و قلب سالم تري بهره مي برد و همچنين در دوران نخستين رشد كمترين علائم اضطراب را در او مشاهده خواهيد كرد.

ادامه مطلب:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:14

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

آیا احساس خستگی در دوران بارداری طبیعی است؟
دکتر عبدامجید داوودی - متخصص جراحی زنان، زایمان و ناباروری

پاسخ می دهند

1398/08/19 11:14

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

اهمیت سلامت دهان و دندان در دوران بارداری
دکتر هوشنگ خاتمی - متخصص زنان، زایمان و نازایی
در این باره در این ویدیو توضیح می دهند

1398/08/19 11:15

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

 علائم هشدار در دوران بارداری کدامند و در چه شرایط باید فورا به پزشک مراجعه کرد؟

دکتر آزیتا صفارزاده فوق تخصص نازایی و لاپاروسکوپی پاسخ میدهند.

1398/08/19 11:16

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

جدا شدن زودرس جفت چیست و در چه زمانی از بارداری شایع تر است؟
دکتر سپیده امین صادقیه متخصص زنان و زایمان پاسخ می دهند.

1398/08/19 11:16

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

بارداری، زنان را فراموشکار می کند؟
در طول 40 هفته بارداری مادران و رشد جنین، تغییرات زیادی ایجاد می شود. قدرت و توانایی مغز نیز در زمره تغییرات قرار دارد؟

بارداری، زنان را فراموشکار می کند؟
یکی از متداول ترین موضوعاتی که بانوان باردار را نگران می کند این است:" فراموشکار شدن شان. در برخی از متون پزشکی آن را " بارداری مغز " نامیده اند. این نگرانی جنبه علمی دارد؟ بانوان باردار فراموشکار می شوند؟

برخی از کارشناسان، بارداری مغز را با افزایش سطح هورمون و در اولویت قرار دادن موضوعات تازه مرتبط می دانند.

در طول دوران بارداری میزان هورمون های پروژسترون و استروژن مغز 15 تا 40 برابر افزایش می یابد.

نتایج مطالعه محققان انستیتو تندرستی زنان آمریکا نشان داده، مغز بانوان باردار کوچک می شود که نتیجه اش کاهش یافتن قشر خاکستری مناطقی از مغز است که با احساسات و سیگنال های غیر کلامی ارتباط دارد.

ادامه مطلب در لینک زیر:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:17

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس


در رادیو نی نی پلاس بشنوید!
قبل از تولد نوزاد باید به چه چیزهایی توجه کنیم؟
در این قسمت از رادیو نی نی پلاس کارهایی که مادر باید قبل از تولد نوزادش انجام دهد را ذکر کرده و توضیح می دهد.

1398/08/19 11:19

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

ایا بعد از بستن لوله های رحمی امکان بارداری هست؟
بستن لوله های تخمدان یکی از ره حل هایی است که حدوداً یک چهارم از زوج های متاهل از این راه برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند. با این که این روش به نام گره زدن لوله معروف شده است، ولی امروزه برای جلوگیری از ورود تخمک به داخل رحم، لوله های فالوپ یا همان لوله های رحمی را قطع می کنند و انتهای آن را گره می زنند که یک روش دائمی برای پیش گیری از بارداری است. اگرچه با عمل جراحی می توان لوله های تخمدان را به شکل اول برگرداند، ولی نمی توان امکان باردار شدن را تضمین کرد.

آیا باردار شدن پس از بستن لوله های رحمی (pregnancy after tubal ligation) امکان پذیر است؟
بستن لوله های تخمدان ( TL) یکی از موثرترین راه های جلوگیری از بارداری است و احتمال بارداری در این روش، یک نفر از هر هزار نفر بعد از پایان سال اول و دو تا 10 نفر در هر هزار نفر بعد از 5 سال است. لازم به ذکر است که امکان بارداری بعد از بستن لوله های رحمی بسیار کم است، و متاسفانه بعد از این عمل در صورت وقوع بارداری، خطر ابتلا به حاملگی خارج از رحمی، افزایش می یابد.
اگر در گذشته عمل جراحی بستن لوله های تخمدان داشته اید و هم اکنون احساس علائم بارداری دارید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. اگرچه احتمال بارداری بسیار کم است، به هر حال این امکان وجود دارد.
عمل برگرداندن لوله های تخمدان به حالت اولیه - بارداری بعد از بستن لوله های تخمدان:
همان طور که قبلا ذکر شد بستن لوله های تخمدان یکی از روش های دائمی برای جلوگیری از بارداری است. به هر حال می توان برای برگرداندن لوله های تخمدان به شکل اولیه، ازاتصال مجدد لوله های فالوپ استفاده کرد. به طوری که میزان موفقیت این نوع جراحی ها به 25 تا 80 درصد می رسد. حائز اهمیت است که بدانید جراحی های برگرداندن لوله های تخمدان به حالت اولیه احتمال بارداری خارج از رحم را افزایش می دهد.

1398/08/19 11:19

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

آیا مصرف داروهای ضد حساسیت در بارداری ایمن است؟

در حالی که حساسیت برخی از مادران در دوران بارداری کاهش یافته یا از میان می رود، اما تعدادی از آنها در این دوران از علایم و نشانه های حساسیت رنج می برند.


اگر شما نیز چنین هستید باید بدانید، روش های گوناگونی برای کنترل و از میان بردن علایم و نشانه های حساسیت بدونمصرف دارو وجود دارد.

- بهترین روش مقابله با حساسیت، پرهیز کردن از عوامل تشدید کننده است. طبیعی است که قادر نباشید همه رویدادهایی که خارج از خانه اتفاق می افتد کنترل کنید، اما به راحتی می توانید میزان قرار گرفتن در معرض مواد حساسیت زا را با زدن ماسک هنگام جارو زدن، حضور حیوانات خانگی در خانه و ... کم کنید.  

- نصب کردن دستگاه رطوبت ساز در خانه می تواند احتمال بروز علایم و نشانه های حساسیت را تا 50 درصد کاهش دهد.

- اگر کماکان از علایم و نشانه های حساسیت رنج می برید، باید با پزشک متخصص زنان و زایمان درباره داروهای قابل  مصرف مشورت کنید. مصرف آنتی هیستامین ها - Chlor-Trimeton و Benadryl - برای مادران باردار مجاز است. استفاده کردن طولانی مدت از اسپری Afrin می تواند علایم و نشانه هایحساسیت را تشدید کند. زنانی که از علایم و نشانه های شدید حساسیت رنج می برند باید از اسپری Rhinocort استفاده کنند.

1398/08/19 11:27

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

همه چیز درباره بارداری و نگهداری از حیوانات خانگی

برخی از خانواده ها فکر می کنند، حیوانات خانگی یکی از اعضاء خانواده شان هستند. حیوانات خانگی می توانند شادی و لذت را به خانه بیاورند. اما وقتی باردار هستید، همه حیوانات خانگی نباید اطراف تان باشند. بانوان بارداری که به نگهداری از حیوانات خانگی علاقمند هستند باید در انتخاب نوع حیوان و نگهداری از آن دقت کنند.

نگهداری کردن از سگ ها در دوران بارداری ایمن است؟

دلیل خاصی برای نگهداری نکردن از اکثر نژادهای سگ در طولدوران بارداری وجود ندارد. اما برای حفظ تندرستی خود و فرزندتان در طول دوران بارداری باید نکات زیر را رعایت کنید:

- اجازه ندهید سگ تان روی شکم تان بپرد.

- به سگ تان بیاموزید عادات منفی اش - پریدن و گاز گرفتن - را پیش از تولد فرزندتان ترک کند.

- از تزریق به موقع واکسن های سگ تان اطمینان حاصل کنید. این کار باید پیش از تولد فرزندتان انجام شود.

- از یکی از اعضاء خانواده خود یا همسرتان بخواهید سگ تان را چند ماه در خانه شان نگهداری کنند تا هنگام روبرو شدن با نوزاد عکس العمل منفی نشان ندهد.
ادامه در لینک زیر:

"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:27

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

درمان اعتیاد به مواد مخدر در دوران بارداری ایمن است

یافته های تازه نشان می دهند، درمان اعتیاد به مواد مخدر دردوران بارداری می تواند ایمن باشد.
محققان انجمن پزشکان متخصص زنان و زایمان آمریکا با زیر سوال بردن خطرناک بودن درمان اعتیاد در دوران بارداری برای مادر و جنین اعلام کردند درمان این نوع بیماری می تواند با از میان بردن عوارض وابستگی به مواد مخدر از بروز آسیب های جسمی و روحی به مادر و نوزاد جلوگیری کند.

با این وجود، بحران اعتیاد به مواد مخدر در میان بانوان که در دوران باروری قرار دارند یا باردار هستند باعث شده تا متخصصان انستیتو درمان اعتیاد و انجمن پزشکان متخصص زنان و زایمان آمریکا با هدف کشف روش های نوین ترک اعتیاد همکاری کنند.

پروفسور ادوارد ناتینگهام، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه برکلی و سرپرست این مطالعه گفت:" یافته های ما نشان می دهند،بانوان باردار معتاد با استفاده از ترکیب دارو، رفتار و روان درمانی می توانند بیماری شان را بدون به خطر افتادن تندرستی خود و فرزندان شان درمان کنند. "

دکتر رزالین راث، قائم مقام بخش زنان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا با اشاره به نتایج رضایت بخش این مطالعه گفت:" امیدوارم پزشکان و مراکز درمانی با استفاده از روش های درمانی مناسب از آسیب دیدن و تولد سالانه 70 هزار مادر معتاد باردار و نوزاد جلوگیری کنند. "

1398/08/19 11:28

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

توصیه تندرستی: آداب مصرف کردن دارو در دوران بارداری



بانوان که باردار هستند یا برای بچه دار شدن تلاش می کنند باید در مصرف داروها دقت کنند.
پیش از آن که مصرف داروها و مکمل هایی که در خانه وجود دارند را شروع کنید، با پزشک تان مشورت کنید.

متخصصان آکادمی پزشکان خانواده آمریکا معتقدند، بانوانباردار پیش از مصرف داروها و مکمل هایی که در خانه وجود دارند باید نکات زیر را رعایت کنند:

- پیش از آن که دارویی - به خصوص داروهای ضد سرفه، یبوست، اسهال، تهوع و گرفتگی عضلات - مصرف کنید با پزشک تان مشورت کنید.

- در سه ماه نخست بارداری پیش از مصرف کلیه داروها با پزشک تان مشورت کنید تا در روند رشد جنین اخلال ایجاد نشود.

- از مصرف آسپرین یا سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدیجدا بپرهیزید. با این وجود، مصرف استامینوفن در برخی از موارد ایمن است.

- از مصرف داروهایی که روی بسته بندی شان عبارت " با تاثیر طولانی " یا " تاثیر زیاد " حک شده و برای درمان بیماری هایی که علایم و نشانه های متعدد دارند تجویز می شوند جدا بپرهیزید.

1398/08/19 11:30

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

بیهوشی در دوران بارداری ایمن است؟

آیا بیهوشی مادران باردار را تهدید می کند؟ آیا بیهوشی عوارض جانبی دارد؟ اگر این سوالات آزارتان می دهد این مطلب را بخوانید.
بیهوشی - موضعی یا عمومی - نقش اساسی در موفقیت عمل جراحی ایفاء می کند. برخی از پزشکان هنگام زایمان از داروی بیهوشی استفاده می کنند تا مادر درد کمتری حس کند. پزشکان در اکثر موارد از بیهوشی اجتناب می کنند، اما در صورت نیاز انتخاب روش مناسب برای این کار بسیار مهم است.

برخی بیهوشی ها عوارض جانبی اندکی - کاهش فشار خون، سردرد، حساسیت و خارش - دارند.

نتایج مطالعات گسترده محققان مدرسه پزشکی دانشگاه جان هاپکینز نشان داد، فرزندان مادرانی که در دوران بارداری برایترمیم پوسیدگی دندان از بی حسی موضعی استفاده کرده اند، کم وزن متولد شده و با مشکلات رفتاری دست و پنجه نرم می کنند.

نتایج پژوهش های دراز دامن پروفسور یوکیتو هاتیشامو، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد و همکاران اش نشان داده، مادرانی که در دوران بارداری - به خصوص سه ماهه اول -بیهوشی موضعی یا عمومی دریافت کرده اند با عوارض جانبی شدیدی دست و پنجه نرم می کنند.

خطرات بیهوشی در دوران بارداری

پیوند جسمی شما و فرزندتان در دوران بارداری به وسیله بند نافمستحکم شده است. بند ناف، مواد غذایی و ... را به جنینمنتقل می کند. برخی از خطرات استفاده از داروهای بیهوشی دردوران بارداری عبارتند از:

1- افزایش خطر سقط جنین ( اگر جراحی در سه ماهه اول یا دومبارداری انجام شود. )

2- بیهوش شدن های پی در پی در دوران بارداری خطر مرگ مادر را دو برابر افزایش می دهد.

3- بیهوش کردن مادر باردار احتمال افت شدید فشار خون را به شدت افزایش می دهد که نتیجه اش بروز مشکلات متعدد براینوزاد است. همچنین، بیهوشی می تواند عامل ابتلاء نوزادان بهافسردگی باشد.

4- بروز افسردگی در نوزاد خطر ابتلاء او به ذات الریه را افزایش می دهد.

5- بیهوشی می تواند احتمال سمی شدن بدن مادر را افزایش دهد که زمینه ساز بروز مشکلات عدیده است.

بیهوشی در دوران بارداری ایمن است؟

عاقلانه ترین کار، پیروی کردن از توصیه های پزشک است. اگر در مراحل اولیه بارداری قرار دارید، سعی کنید از درمان هایی که بهبیهوشی موضعی یا کلی نیاز دارند بپرهیزید.

1398/08/19 11:31

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

توقف ناگهانی مصرف داروهای ضد صرع خطرناک است

مصرف دارو در طول دوران بارداری می تواند بر نوزاد تاثیر بگذارد.
نقائص مادر زادی در نوزاد - شکاف کام، نقص لوله عصبی، اختلالات اسکلتی، نقص مجرای ادرار و دستگاه تناسلی، بیماری قلبی و ... - ممکن است در نتیجه مصرف داروهای ضد صرع بروز کنند.

نوزادانی که مادران شان داروهای ضد صرع مصرف می کنند چهار تا شش برابر بیش از سایر هم سالان شان در معرض دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مادر زادی قرار دارند.

به نظر می رسد خطربروز نقائص مادر زادی با مصرف بیش از یک نوع داروی ضد صرع، به خصوص داروی والپروات سدیم، به شدت افزایش می یابد.

اکثر قریب به اتفاق پزشکان متخصص مغز و اعصاب معتقدند، خطر بروز تشنج و عوارض جانبی اش در بانوان باردار بسیار بیشتر از مصرف داروهای کنترل کننده این بیماری است.

1398/08/19 11:33

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

راهنمای حفظ تندرستی بارداران در فصل تابستان

بارداری در فصل گرم سال بسیار دشوار است. شما می توانید با مطالعه و اجرای پنچ توصیه زیر سلامتی و آرامش تان را حفظ کنید.

مراقبت از خود

دکتر میلارد زیسر، رئیس بخش زنان و زایمان مایو کلینیک گفت:" بانوان باردار در فصل تابستان باید با هدف پیشگیری از گرما زدگی و کم آب شدن بدن شان از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بپرهیزند. "

پیاده روی کردن

پیاده روی کردن یکی از ورزش هایی است که بانوان باردار برای حفظ تناسب اندام شان انجام می دهند. ادوارد رینگتون، کارشناس طب ورزش و مشاور تیم ملی فوتبال بانوان بریتانیا گفت:" بانوان باردار باید آهسته پیاده روی کرده و پس از بروز دل درد، سرگیجه، گرما زدگی و تشنگی شدید استراحت کرده و آب بنوشند. "

غوطه ور شدن در آب

سارا کوپرمن، کارشناس آب درمانی مرکز درمانی رونالد ریگان در لس آنجلس گفت:" ورزش کردن در آب برای بانوان باردار به دلیل کاهش فشار وارد شده به مفاصل و اندام های مختلف ایده آل است. "

آشپزی کردن

حد فاصل گرم شدن هوا و بزرگ شدن شکم تان، استراحت کرده و آرامش تان را حفظ کنید. یکی از مفرح ترین فعالیت ها آشپزی و طبخ کردن غذا است.

نوشیدن آب میوه

فصل تابستان با خود میوه های رنگارنگ و خوش طعم می آورد. با ترکیب کردن آب میوه های رنگارنگ می توانید اسموتی های خوش طعم تهیه کرده و بنوشید و خطر بروز حالت تهوع را کاهش دهید.

1398/08/19 11:34

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

زنان باردار باید واکسن سیاه سرفه تزریق کنند

یافته های تازه نشان می دهند، بانوان باردار باید واکسن کزاز،دیفتری و سیاه سرفه (TDAP) تزریق کنند تا فرزندان شان پیش از دو ماهگی در مقابل بیماری سیاه سرفه حفاظت شوند.
محققان مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد پس از مطالعه بر روی 148 هزار نوزادی که مادران شان در بیمارستان های ایالت کالیفرنیا زایمان کرده و واکسن سیاه سرفه نکرده بودند دریافتند، بیش از نیمی از آنها پس از گذشت یک سال به بیماری سیاه سرفه مبتلا شده اند.

کارشناسان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا توصیه می کنند، بانوان باردار باید واکسن سه گانه - کزاز، دیفتری و سیاه سرفه - تزریق کنند، اما بر اساس گزارشی که وزارت بهداشت آمریکا در سال 2016 منتشر کرد، تنها نیمی از بانوان باردار این کشور واکسن دریافت کرده اند.

دکتر نیکولا پی کلین، محقق ارشد مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد و سرپرست این مطالعه گفت:" بانوان باردار باید در طولدوران بارداری با هدف پیشگیری از ابتلاء خود و فرزندان شان به بیماری مهلک سیاه سرفه و تحمیل شدن بیش از 100 میلیون دلار به سیستم بهداشت عمومی جلوگیری کنند. "

1398/08/19 11:34

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

زن باردار باید چند بار به پزشک مراجعه کند؟

سازمان بهداشت جهانی با انتشار راهنمای ویژه ای به زنان باردار توصیه کرده دست کم هشت بار در طول دوران بارداری و پنج بار در سه ماهه نخست بارداری با پزشک متخصص زنان و زایمان و ماما ملاقات کنند.
سازمان بهداشت جهانی در گذشته به زنان باردار توصیه کرده بود چهار بار در طول دوران بارداری با پزشک متخصص زنان و زایمان و ماما ملاقات کنند، اما راهنمای تازه این سازمان مسئولیت زیادی بر دوش ماماها گذاشته و از زنان خواسته زمانی که پزشکان در دسترس نیستند به ماما مراجعه کنند.

کارشناسان امیدوارند مطالعه و اجرای راهنمای تازه سازمان بهداشت جهانی توسط زنان بتواند آمار مرگ و میر مادران را کاهش دهد.

بر اساس گزارشی که سازمان بهداشت جهانی در سال 2016 منتشر کرده، سالانه 300 هزار زن باردار، 2.6 میلیون نوزاد مرده و 2.7 میلیون نوزاد پس از گذشت 28 روز از تولد شان جان شان را از دست می دهند.

پروفسور راجر متیلسون، مدیر بخش تندرستی زنان باردار سازمان بهدشات جهانی گفت:" راهنمای تازه با هدف ارزیابی تندرستی مادر و نوزاد، شناسایی مشکلات و درمان آنها، بهبود ارتباط میان زنان باردار، پزشک و ماما و افزایش احتمال زایمان بی خطر و تولد نوزاد سالم تهیه و منتشر شده است. بهترین زمان مراجعه زنان باردار به پزشک متخصص زنان و زایمان و ماما هفته دوازدهم و سایر دفعات مراجعه هفته های 20، 26، 30، 34، 36، 38 و 40 بارداری است. "

باردار می توانند بیش از تاریخ های مشخص شده به پزشک شان مراجعه کنند؟ زنان باردار به کرات می توانند به پزشک شان مراجعه کنند تا پزشک روش های پیروی از رژیم غذایی و روش زندگی سالم را به آنها بیاموزد تا احتمال تولد نوزاد سالم افزایش یابد.

1398/08/19 11:35