The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دانستنیهای بارداری و زایمان

1143 عضو

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

چهار دلیل برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری



باردار هستید و زندگی جنسی تان مختل شده است؟ اگر چنین است، باید پس از مطالعه این نوشتار در زندگی جنسی تان تجدید نظر کنید تا در دوران بارداری رضایت، عشق، دوستی و آرامش در زندگی تان موج بزند.

1- تقویت رابطه زوجین با برقراری رابطه جنسی

پروفسور پیر شوارتز، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه واشنگتن معتقد است:" توجه بیش از اندازه برخی از زنان به بارداری، به رابطه شان با همسرشان لطمه می زند. ایجاد رابطه جسمی و جنسی میان زوجین در طول دوران بارداری، حس رضایت، عشق، علاقه و دوستی را تقویت می کند. "

2- موقعیت جدیدی پیدا کنید

موقعیت کلاسیک - قرار گرفتن مرد روی زن - فشار بیش از اندازه ای به شکم وارد می کند. بهترین موقعیت ها، نشستن زن در لبه تخت، ایستادن یا نشستن مرد است. برخی از کارشناسان بهداشت جنسی، به زوجین توصیه می کنند به پهلو خوابیده و رابطه جنسی برقرار کنند.

3- رابطه جنسی در دوران بارداری لذت بخش تر است

دکتر کلارا جونز، رئیس بخش زنان و زایمان بیمارستان مرکزی تورنتو می گوید:" گردش خون در دوران بارداری افزایش یافته و اعضاء بدن را حساس تر می کند. واژن و پستان ها نیز به دلیل افزایش ترشح هورمون استروژن حساس تر می شوند. "

4- ارگاسم، آرام بخش است

بلافاصله پس از ارگاسم هورمون اکسی توسین - تولید کننده اندورفین - ترشح شده و حس آرامش و شادی نمایان می شود.

پروفسور پیر شوارتز می گوید:" برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری به دلیل ترشح هورمون اکسی توسین استرس ها و نگرانی ها را به راحتی از بین می برد. "

1398/08/19 11:39

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

با تغییرات بدن در سه ماهه آخر بارداری آشنا شوید



سه ماهه آخر بارداری سرشار از تضاد است: به انتهای مسابقه رسیده اید اما خسته و تشنه هستید و به کرات به دستشویی و حمام می روید. در این شرایط، مراقبت از جسم و روح در اولویت قرار دارد. در این نوشتار با تغییراتی که بدن در سه ماهه آخر بارداری با آن مواجه می شود آشنا می شوید.

افزایش خستگی

علاوه بر بار دو سه کیلوگرمی، رحم نیز به سایر اندام های بدن فشار می آورد. در سه ماهه انتهایی بارداری آرام تر راه می روید تا انرژی تان ذخیره شود. بنابراین:

آرام تر ورزش کنید

در خیابان های اطراف منزل پیاده روی کنید. شنا و یوگا کردن نیز به شرط فشار نیاوردن به بدن گزینه های مناسبی هستند. اگر زودتر از ماه های گذشته خسته می شوید، در زمان کمتری ورزش کنید.

استراحت کنید

پاهای تان را روی میز بگذارید و چند دقیقه چشم های تان را ببندید.

غذای اندک را در وعده های متعدد بخورید

بدن تان به ترکیب پروتئین و کربوهیدرات نیاز دارد. گردو و میوه های خشک میان وعده های سالم و مقوی هستند که می توانید به کرات مصرف کنید.

مشورت کردن با پزشک پس از اتمام انرژی

ممکن است از کم خونی رنج می برید. پزشک پس از بررسی نتیجه آزمایش خون مکمل ماده معدنی آهن تجویز می کنید
ادامه در لینک زیر:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:39

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس


آیا تزریق واکسن توسط مادر در دوران بارداری ایمن است!


تنها نوزادان و کودکان نیستند که به واکسینه شدن نیاز دارد. برخی از مادران باردار نیز ممکن است در این دوران به واکسینه شدن نیاز داشته باشند. با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که کدامیک از واکسن ها در چه مقطعی از دوران بارداریایمن یا ناایمن هستند.

بهترین زمان برای مشاوره با پزشک در مورد واکسینه کردن،پیش از بارداری است. تزریق برخی از واکسن ها - سرخک و آبله مرغان - در دوران بارداری خطر بروز ناهنجاری های مختلف در رابطه با رشد جنین را افزایش دهند. بنابراین تزریق این گونه واکسن ها که حاوی ویروس های زنده هستند در طول دوران بارداری توصیه نمی شود.

دکتر والاس متخصص بیماری های زنان و زایمان بیمارستان دانشگاه نیوجرسی می گوید:" تزریق برخی واکسن ها -آنفولانزا - در دوران بارداری با هدف افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن توصیه می شود. تزریق واکسن سرماخوردگی با هدف جلوگیری از ابتلاء نوزاد به سرما خوردگی در طول شش ماهه نخست زندگی و افزایش شدید درجه حرارت بدن مادر در طول دوران بارداری توصیه می شود.

واکسن های دیگری نیز وجود دارند که تزریق شان در طول دوران بارداری بلامانع است و پزشک تان با توجه به شرایط بدنتان آنها را تجویز خواهد کرد.
ادامه در لینک زیر:

"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:39

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

تغییرات مادر در سرزمین بارداری!

گاهی تاکید بر نکات منفی بارداری آسان‌ تر از توجه به دگرگونی‌های مثبت‌ آن است.

ضریب هوشی شما بسیار بالاست

گر چه بسیاری از بانوان باردار به عنوان فردی فراموشکار شناخته می‌ شوند، ولی پژوهش‌های انجام شده نشان می‌ دهد که در حقیقت طی بارداری از هوشیاری بیشتری برخوردار هستید. دکتر جوزف گووی، متخصص مغز به پژوهشی اشاره می‌ کند که نشان می دهد، پستانداران در دوران بارداری با افزایش سطح هوشیاری ذهنی و قدرت حفظ خاطرات روبرو می شوند و می‌ توانند اطلاعات بیشتری را برای مدتی طولانی‌ تری به خاطر بسپارند. زیرا هورمون‌ های استروژن، پروژسترون و اکسی‌ توسین به تقویت بخشی از مغز شما که مسئول خاطرات است کمک می‌کنند. اگر دچار کمی فراموش کاری می‌شوید، نگران نباشید. احتمالا بخاطر اعصاب ناراحت و کمبود خواب است. برای استفاده از تمامی قوای ذهنی خود، حل کردن جدول یا سودوکو را امتحان کنید.

مدل ناخن و مو

اگر تاکنون درباره تغییراتی که در دوران بارداری بر ناخن و موی شما روی می‌ دهد، فکر نکرده‌اید، اکنون وقت آن است که به این تغییرات توجه کنید. قبل از بارداری، موهای شما چرخه‌ ای معمولی برای رشد و ریزش داشته است. 
ادامه در لینک زیر:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:39

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

پرسش ها و پاسخ های خواندنی درباره بارداری...

پرسش

آيا برای فرزندم رفتن به استخر ايمن است؟

پاسخ

اگر آب ولرم باشد، حتی کودکان کم سن و سال و دو ماهه نيز می توانند برای آب تنی وارد استخر گردند. البته توجه داشته باشيد که خردسالان در تمامی سنين، بايد از استخرهای سرپوشيده دوری کنند، زيرا گاز ايجاد شده از کلر محلول درآب استخر، خطر ابتلا به آسم کودکان را افزايش می دهد.

پرسش

آيا برای فرزندم رفتن به استخر ايمن است؟

پاسخ

اگر آب ولرم باشد، حتی کودکان کم‌سن و سال و دو ماهه نيز می توانند برای آب‌تنی وارد استخر گردند. البته توجه داشته باشيد که خردسالان در تمامی سنين، بايد از استخرهای سرپوشيده دوری کنند، زيرا گاز ايجاد شده از کلر محلول درآب استخر، خطر ابتلا به آسم کودکان را افزايش می دهد.

پرسش

فرزندم دچار عفونت گوشی است. آيا به آنتی بيوتيک نياز دارد؟ 

پاسخ

علت بسياری از عفونت‌های گوشی ويروس‌ها هستند و با آنتی بيوتيک درمان‌پذير نيستند. برای کودکان بزرگ تر از شش ماه، "صبر همراه با نظارت دقيق" روش درمانی بسياری از پزشکان است و بيش از 80 درصد از عفونت‌های گوشی بدون مصرف آنتی بيوتيک ناپديد می گردند. انجمن پزشکان اطفال امريکا، برای بچه‌های کمتر از شش ماه پيشنهاد می کند،‌ زمانی که برآمدگی ملايم تا شديدی در پرده گوش وجود دارد و عفونت گوش حتمی است، تجويز آنتی بيوتيک مجاز است. البته اخيرا انجمن پزشکان اطفال امريکا برای درمان عفونت‌های گوش پيشنهاد می کند که آنتی بيوتيک‌ها فقط برای بچه‌هايی تجويز گردد که مبتلا به پارگی پرده گوش‌اند، يا بچه‌ها و نوپاهايی کمتر از دو سال که با عفونت در هر دو گوش مواجه شده‌اند يا بچه‌هايی که دمای بدنی آنها بيش از 39 درجه سانتی گراد است و درد شديد يا نشانه‌هايی دارند که برای بيش از دو روز ادامه يافته است.

پرسش

چنان احساس خستگی مي‌کنم که حتی برخاستن برای کار روزانه نيز مشکل شده است. آيا روش‌های طبيعی و ايمنی برای افزايش انرژی ام وجود دارد؟

ادامه در لینک زیر:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:41

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

علت و درمان ترک های پوستی بارداری

 معمولاً بانوان باردار یا حتی آنهایی كه قصد بارداري دارند از ترک های پوستی بعد از زايمان نگرانند و دوست دارند پس از زايمان به شکلی اين راه‌راه‌های صورتی را از بين برده و محو كنند. اما آنچه مسلم است اینکه، این ترك‌ها وقتی نمودار شدند دیگر محو شدنی نیستند، به همین دلیل باید سعی کنید از ایجاد ترک های پوستی پیشگیری کنید. در این مقاله شما را با روش های جلوگیری از ترک های پوستی بارداری آشنا می کنیم.

"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:42

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

نگهداری از حیوانات خانگی در دوران بارداری

برخی از خانواده ها فکر می کنند، حیوانات خانگی یکی از اعضاء خانواده شان هستند. حیوانات خانگی می توانند شادی و لذت را به خانه بیاورند. اما وقتی باردار هستید، همه حیوانات خانگی نباید اطراف تان باشند. بانوان بارداری که به نگهداری از حیوانات خانگی علاقمند هستند باید در انتخاب نوع حیوان و نگهداری از آن دقت کنند.
جهت مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید

"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:42

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

مادران باردار باید واکسن سیاه سرفه تزریق کنند!

یافته های تازه نشان می دهند، بانوان باردار باید واکسن کزاز، دیفتری و سیاه سرفه (TDAP) تزریق کنند تا فرزندان شان پیش از دو ماهگی در مقابل بیماری سیاه سرفه حفاظت شوند.

برای مطالعه ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه کنید
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:42

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

لیزر در دوران بارداری بی خطر است؟

آیا از رشد غیر طبیعی موهای بدن خود در دوران بارداری نگرانید؟ آیا به تدریج و همراه با بزرگتر شدن شکمتان برای حذف موهای زائد بدنتان با مشکل و تردید مواجه اید؟ آیا در این فکرید که برای رفع موهای زائد بدن می توان از لیزر استفاده کرد؟

در صورت داشتن چنین تصمیمی احتمالا در مورد ایمن بودن یا نبودن این روش در دوران بارداری نگرانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مطالب زیر را مطالعه کنید.
غلب کلینیک های زیبایی استفاده از لیزر در دوران بارداری را ایمن و بی خطر می دانند. ولی با این حال استفاده از این روش دارای عوارض جانبی اندکی است که بهتر است در مورد آنها بیشتر بدانید.

در طول دوران بارداری بدن شما چه از نظر ظاهری و چه از نظر درونی دستخوش تغییرات فراوانی می شود. دوران بارداری با افزایش و عدمتعادل هورمونی بدن همراه است. این مساله منجر به بروز تغییرات گسترده ای از جمله رشد غیر طبیعی موها در برخی از نواحی بدن می شود. 

لینک مطلب:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:44

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

سلامت استخوان ها در دوران بارداری و شیردهی

بارداری و شیردهی هر دو باعث بروز تغییرات و افزایش نیاز بدن به ویتامین ها، مواد معدنی و ریز مغذی ها می شود. برخی از این تغییرات می توانند سلامت استخوان ها را تحت تاثیر قرار دهند. ولی خوشبختانه تنها شمار اندکی از خانم ها در طی دوران بارداری و شیردهی خود مشکلات استخوانی را تجربه می کنند. ضمن انکه وقوع این عارضه در این عده نیز نگران کننده نبوده و اغلب بدون نیاز به درمان، به سادگی و با گذشت زمان برطرف می شود. ولی با این وجود مراقبت از سلامت استخوان ها به خصوص در دوران بارداری و شیردهی برای حفظ و ارتقاء سلامت مادر و جنین از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ادامه مطلب:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:44

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

تاتو کردن در بارداری
آیا دوست دارید با انجام تاتو از دوران بارداری خود یادگاری داشته باشید؟ درباره انجام تاتو به خوبی فکر کنید. خطرات انجام این کار کم است، ولی در شرایطی که همه تلاش و فکر شما، حفظ سلامت خودتان و فرزندتان می باشد ممکن است، این مشکلات کم و ناچیز به مشکلات بزرگتری تبدیل شوند.

چه بخواهید، چه نخواهید ممکن است نتوانید شخص تاتوکاری را پیدا کنید که در دوران بارداری برای شما تاتو انجام دهد. خطرات انجام تاتو در ابتدای دوران بارداری  بسیار کم و ناچیز است، ولی چرا تصمیمی بگیریم که زندگی دو نفر را در معرض خطر قرار دهیم!
مادر بارداری که تاتو انجام می دهد، ممکن است با خطرات زیر روبرو شود:

جوهر وارد جریان خون نمی شود (سوزن تاتو فقط تا عمق 8/1 اینچ وارد پوست  می شود.) اما تحقیقات کمی که روی جوهر تاتو انجام گرفته (تحقیقات زیاد و گسترده ایی نیست) نشان می دهد برخی از رنگ ها متابولیزه می شوند یا از طریق غدد لنفی جذب می شوند. و در موارد بسیار نادری جوهر به باکتری آلوده است. علاوه بر این هر بار که سوزن در پوست فرو می رود احتمال بروز خطر عفونت نیز وجود دارد. در این شرایط خطر ابتلا به هپاتیت یا ایدز از سوزن آلوده وجود دارد. بیشتر سالن هایی که کار تاتو انجام می دهند، به تمیزی محل کار توجه بسیار زیادی دارند. در مورد وسایل و روش های انجام کار باید از اداره مربوطه در آن کشور و سازمان های محلی مجوز رسمی انجام این کار را داشته باشند.( شخصی که تاتو انجام می دهد باید گواهی مربوطه را داشته باشد همچنین سالن انجام تاتو باید به دستگاه اتوکلاو مجهز باشد، این دستگاه همه تجهیزات را استریل می کند. فردی که کار تاتو را انجام می دهد باید برای هر مشتری از دستکش یکبار مصرف، گاز استریل، سوزن و رنگ جدید استفاده کند.)

ادامه مطلب:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:45

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

هورمون اکسی توسین Oxytocin
این هورمون هم در بدن بانوان هم در بدن آقایان وجود دارد. هورمون اکسی توسین نقش های فیزیولوژیکی بسیار متفاوتی در روابط بین افراد، تولید مثل و ... دارد.مهم ترین نقش هورمون اکسی توسین Oxytocin در هنگام زایمان، ایجاد انقباضات رحمی (درد های زایمانی موثر) برای خروج نوزاد و جفت می باشد
هورمون اکسی توسین Oxytocin چیست؟
هورمون اکسی توسین از 9 اسید آمینه ساخته شده است و از غده هیپوتالاموس مغز ترشح شده و در بخش خلفی غده هیپوفیز ذخیره می شود و در زمان های مورد نیاز مانند هنگام شروع انقباضات زایمانی، زمان شیردهی و ... به داخل خون ترشح خواهد شد.

ادامه مطلب:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:45

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

تاثیر هوای محل زندگی مادر بر وزن نوزاد

یافته های تازه نشان می دهند، آب و هوای به شدت سرد یا گرم ممکن است بر وزن نوزاد تازه متولد شده تاثیر گذار باشد.
محققان دریافتند، بانوان که در دوران بارداری در آب و هوای به شدت سرد یا گرم زندگی کرده اند باید خطر تولد نوزاد کم وزن را به جان بخرند.

دانشمندان پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات بیش از 220 هزار نوزاد که در 19 بیمارستان آمریکا بین سال های 2002 تا 2008 متولد شده اند و ارزیابی درجه حرارت اطراف بیمارستان ها در این بازه زمانی دریافتند، نوزادانی که در هفته سی و هفتم بارداری متولد شده اند دو کیلوگرم کم وزن تر از کودکانی هستند که در آب و هوای عادی به دنیا آمده اند.

دریافتند، تولد نوزاد کم وزن با درجه حرارت محل زندگی مادران ارتباط دارد. به عنوان مثال، بانوان که در سه ماهه دوم و سوم بارداری در شهرهای اسپرینگ فیلد و میامی که هوای سرد و گرم - کمتر از دو و 21 درجه سانتی گراد - دارند زندگی کرده اند وزن فرزندان شان هنگام تولد کمتر از میزان طبیعی بود.

نتایج پژوهش های دانشمندان نشان داد، فرزندان بانوانی که در سه ماهه دوم و سوم بارداری در معرض هوای به شدت سرد بوده اند 18 تا 31 درصد بیشتر از بانوانی که چنین نبودند کم وزن متولد شده اند.

نوزادان بانوان که کل دوران بارداری شان را در معرض هوای به شدت سرد و گرم بوده اند، دو و نیم برابر بیش از بانوانی که چنین نبوده اند کم وزن متولد شده اند.

دکتر پائولین مندولا، محقق ارشد انستیتو سلامت کودکان و انسان دانشگاه می سی سی پی و سرپرست این مطالعه با اشاره به این که یافته های این مطالعه به بررسی بیشتر نیاز دارند گفت:" به احتمال زیاد، پزشکان متخصص زنان و زایمان و ماماها از این پس باید به بانوان باردار در زندگی کردن در آب و هوای به شدت سرد یا گرم هشدار دهند. "

1398/08/19 11:49

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

فرزند هنجار شکن، نتیجه دود کردن سیگار در بارداری

سال ها است به مادران باردار توصیه می شود از دود کردن سیگار اجتناب کنند.
محققان اعلام کردند، دلیل دیگری برای پیگیری کردن این توصیه یافته اند: نوجوانان و جوانانی که مادران شان در طول دوران بارداری سیگار دود کرده اند ممکن است بیش از دیگران قانون را نقص کرده و هنجار شکنی کنند. دانشمندان مدرسه پزشکی دانشگاه برادفور پس از بررسی 30 ساله هزاران جوان - از بدو تولد تا 30 سالگی - به این نتیجه رسیده اند.

این مطالعه برای اثبات علت و معلول بودن دود کردن سیگار توسط مادران در دوران بارداری و بروز رفتارهای ضد اجتماعی توسط فرزندان طراحی نشده است، اما فرزندان بانوان که روزانه بیش از یک پاکت سیگار دود کرده اند 30 درصد بیش از سایر همسالان شان علایم و نشانه های اختلال رفتار و سندرم اختلال شخصیت ضد اجتماعی را بروز می دهند.

دانشمندان پی بردند، این کودکان همچنین بیش از دو برابر سایر افراد در معرض بروز دادن رفتارهای خشونت آمیز در نوجوانی و جوانی قرار دارند.

ارتباط میان دود کردن سیگار در دوران بارداری و بروز رفتارهای ضد اجتماعی فرزندان در میان بانوان که در دوران بارداری سیگار دود و در خانواده های تهیدست زندگی کرده اند بسیار زیاد است.

دکتر آنجلا پارادایس، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه برادفورد گفت:" دود کردن سیگار در دوران بارداری به صورت بالقوه در گروه های خاصی از بانوان - مادران جوانی که پس از مقطع دبستان ترک تحصیل کرده اند - قابل کنترل است. "

1398/08/19 11:50

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

نوزادان کوچک تر نتیجه پر کاری زنان باردار است

ساعت ها ایستادن و کار کردن در حالی که باردار هستید، ممکن است بر اندازه فرزندتان هنگام تولد تاثیر بگذارد. یافته های تازه نشان می دهند بانوان بارداری که ساعات متمادی سر پا می ایستند و بیش از 40 ساعت در هفته کار می کنند، ممکن است فرزندان شان هنگام تولد کوچک تر از اندازه طبیعی باشد.
نتایج مطالعه دانشمندان نشان داده، سر پا ایستادن طولانی مدت بانوان باردار فروشنده، پرستار بچه، معلم و ... در محل کار می تواند باعث کوچک شدن سر - به طور میانگین یک سانتی متر - و کاهش وزن فرزندان شان شود.

نیمی از بانوان که در این مطالعه شرکت کردند بین 25 تا 39 ساعت در هفته کار می کردند. تنها یک چهارم آنها 40 ساعت در هفته کار می کردند.

پژوهشگران دریافتند، فرزندان بانوان که بیش از 40 ساعت در هفته کار می کردند کوچک تر از نوزادانی بودند که مادران شان 25 ساعت در هفته کار می کردند. اما تفاوتی در تعداد زایمان های پیش از موعد، تولد نوزادان کم وزن یا ... مشاهده نشد.

حفاظت کردن از زنان باردار در محل کار

متخصصان باور دارند، الگوهای شغلی بانوان باردار باید تغییر کند. دکتر کلودیا اسنجر، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه روتردام و سرپرست این مطالعه گفت:" ما باور داریم، بهینه سازی محیط کار نقش اساسی در حفظ تندرستی بانوان باردار و فرزندان شان ایفاء می کند. "

کارشناسان معتقدند تغییرات زیر باید در محیط کار ایجاد شود:

- نوبت کاری

- ساعات کار شبانه

- ایستادن

- بلند کردن لوازم سنگین

- سر و صدا

این اقدامات اگر در سه ماهه آخر بارداری انجام گیرند می توانند تاثیر گذار باشند.

محققان با استفاده از سونوگرافی رشد فرزندان بیش از چهار هزارمادر باردار را مشاهده کردند. بانوان شرکت کننده در مطالعه به سوالاتی درباره بلند کردن اجسام سنگین، شب کاری، ایستادن یا راه رفتن طولانی مدت، کار کردن طولانی مدت و ... پاسخ دادند.

متخصصان دریافتند 40 و 45 درصد بانوان به ترتیب ساعات طولانی سرپا می ایستادند و راه می رفتند. تنها چهار و شش درصد بانوان شب کار بودند و اجسام سنگین بلند می کردند.

دکتر سینتیا گیمانفی، مدیر مرکز تندرستی بانوان باردار نیویورک گفت:" مدت ها است مشخص شده فرزندان بانوان بارداری که سخت کار می کنند کوچک تر از اندازه طبیعی است. اما تغییرات در قوانین کار می تواند تاثیر مثبتی بر تندرستی این بانوان و فرزندان شان بگذارد. "

1398/08/19 11:50

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس


10 دلیل لذت بخش بودن سه ماهه سوم بارداری


بارداری به راستی شگفت انگیز است. زنان دلایل زیادی برای لذت بخش بودن آن دارند که در این نوشتار با آنها آشنا می شوید.

1- اگر همه عمر تلاش می کردید شکم تان صاف باشد و تناسب اندام تان حفظ شود، اکنون به برجستگی شکم تان افتخار می کنید.

2- دوستان و اعضای خانواده پیش برگزاری میهمانی ها با شما هماهنگ می کنند.

3- با به زبان آوردن جمله " حس کار کردن ندارم " می توانید کارهای خانه، دیدار با دوستان، خریدهای روزمره و ... را به گردن همسر و سایر اعضای خانواده بیندازید.

4- با به زبان آوردن جمله " می دانم در فریزر بستنی داریم، اما بستنی میوه ای هوس کرده ام " می توانید همسرتان را برای خرید بستنی به خیابان بفرستید.

5- در مترو، اتوبوس و ... جای تان را به کسی نمی دهید.

6- در طول سه ماه سوم بارداری با خیال راحت می توانید لباس های تکراری بپوشید.

7- رهگذران و همسفران در تاکسی، مترو، اتوبوس و ... به شما لبخند می زنند و کمک تان می کنند.

8- کارکنان فروشگاه ها، رستوران ها و ... امکانات شان را در اختیارتان قرار می دهند.

9- هیچ *** از شما توقع ندارد چیزی حمل کنید.

10- ممکن است حس کنید شبیه نهنگ - به دلیل افزایش وزن، بزرگ شدن شکم و ... - شده اید، اما لذت می برید.

1398/08/19 11:51

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس


با نشانه های توقف کار در دوران بارداری آشنا شوید


اگر کارفرمای تان برگه مرخصی بارداری و زایمان تان را امضاء نمی کند و زیر بار استراحت کردن تان نمی رود، سه نشانه توقف کار در دوران بارداری را با او در میان بگذارید:

1- بد خلق و تنبل شدن

بی خوابی های شبانه تاثیر منفی بر عملکرد روزانه تان می گذارد و باعث تنبل، بد خلق، فراموش کار و مضطرب شدن تان می شود.

2- نشستن و برخاستن دشوار شده است

کمر درد، تورم پاها و تنگی نفس از جمله علایمی هستند که نشان می دهند به دراز کشیدن و خوابیدن احتیاج دارید.

3- بروز نشانه های زایمان زود هنگام

بروز کمر درد، دل درد یا لکه بینی نشان دهنده این است که باید بالافاصله به پزشک مراجعه کرده و استراحت مطلق کنید

1398/08/19 11:51

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

توصیه تندرستی: سفر در دوران بارداری

پیش از این که برای سفر رفتن در دوران بارداری برنامه ریزی کنید باید با پزشک تان مشورت کرده و نکات ایمنی را رعایت کنید.

انجمن پزشکان زنان و زایمان آمریکا به زنانی که قصد دارند در دوران بارداری مسافرت کنند توصیه می کند توصیه های زیر را رعایت کنند:

- مسافرت کردن در سه ماهه دوم بارداری - پس از توقف حالت تهوع صبح گاهی و پیش از بروز خستگی مفرط - راحت تر است.

- کفش های راحت به پا و لباس های گشاد به تن کنید.

- تجهیزاتی - بالشت، میان وعده، پتو و ... - که به حفظ راحتی تان کمک می کنند را همراه داشته باشید.

- زنان بارداری که رانندگی می کنند باید یک ساعت یک بار خودرو را متوقف کرده و به بدن شان کش و قوس بدهند.

- پرونده پزشکی تان را همراه داشته باشید تا مراجعه به مراکز درمانی آسان شود.

1398/08/19 11:51

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

برم یا نرم

بعضی از زوج‌ین پس از این که خود را برای مسافرتی رویایی آماده کرده و حتی بلیط خود را هم رِزرو کرده اند به شکل غیرمنتظره ای متوجه بارداری شان می‌ شوند و در تصمیم گیری دچار مشکل می شوند؟

امروزه بسیاری از بانوان شاغل به مناسبت کارهای مختلف مجبورند به مسافرت بروند. و نمی‌دانند که آیا باید وضعیت‌شان را با رئیس خود در میان گذارند یا نه! آیا واقعا قادر به مسافرت کردن هستند یا خیر؟

البته تصمیم‌گیری برای رفتن یا نرفتن به مسافرت در دوران بارداری به عواملی متعددی مثل مسافت، نوع مسافرت و امکان دسترسی به مراقبت‌های پزشکی (درصورت هرگونه وضعیت اورژانسی) وابسته است. اگر به منطقه‌ ای مسافرت می کنید که مالاریا خیز است، آنرا فراموش کنید. اما درصورتی‌که پرواز شما کمتر از دو ساعت است و تازه هفتۀ 30 ام خود را پشت سر گذاشته‌اید، احتمالاً مشکلی وجود ندارد.

البته باید در طی سه‌ ماهه سوم از سفرهای بین‌المللی پرهیز کرد، مگر اینکه مسافرت شما اجتناب‌ناپذیر بوده و شرکت هواپیمایی و پزشک شما آنرا تائید کرده باشند. برای بانوانی که با بیماری‌هایی مثل دیابت، افزونی فشار خون یا پیچیدگی‌های پیشین؛ مثل سقط جنین یا زایمان زودرس درگیر هستند، هر زمانی در دوران بارداری پرواز برای آنها ممنوع است. فقط سه ماهه دوم بارداری است که ایمن‌ترین زمان مسافرت می باشد، آنهم بعد از مشاوره با پزشک.
ادامه در لینک زیر:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:51

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

رانندگی کردن در دوران بارداری؛ نکات ایمنی را رعایت کنید!

اگر انقباضات رحمی دارید، حتما درباره مسافرت با پزشک‌ تان مشورت کنید و در صورتی که خطر بسیار ناچیز بود یا مسافرت واقعا اورژانسی است با در نظر داشتن تمامی نکات مراقبتی به مسافرت بروید. اما احتمالا بهترین روش، لغو کردن سفر است.

- برای تخلیه مثانه و قدم زدن به اطراف، توقف‌های منظمی داشته باشید.

- بطری آب خنکی در ماشین داشته و متناوباً از آن بنوشید.

- کم‌کم میوه یا ماست بخورید.

- با پوشاندن پنجره‌ها با شال یا آفتابگیر های مخصوص اتومبیل از قرار گرفتن مداوم در معرض آفتاب پیشگیری کنید.

- قرص‌های سوزش سردل را برای مواقع ضروری به همراه داشته باشید.

- لباس گشاد و آزاد بپوشید و از کفش راحتی استفاده کنید یا بطور کل کفشی نپوشید!

- تلفن همراه خود را فول شارژ کرده و شماره تلفن محلی که قرار است در آن اقامت داشته باشید را در حافظه موبایل تان ثبت کنید.

- در خنک‌ ترین زمان یعنی صبح زود یا بعد از غروب، مسافرت کنید.

- مراقب راننده اتومبیل خود باشید تا از ایمن به مقصد رسیدن،‌ اطمینان حاصل کنید. 

پاهای متورم

- در ابتدا با پزشک خود مشورت کنید، اگر مبتلا به پر فشاری خون و پروتئین در ادرار هستید، پزشک‌ تان به شما اجازه مسافرت نمی‌ دهد.

- در صندلی عقب ماشین بنشینید و پاهایتان را بالا بگذارید، کمربند ایمنی خود را نیز ببندید.

- مچ پاهای تان را به صورت متناوب حرکت دهید (بچرخانید).

- هر سی دقیقه یک‌ بار از ماشین پیاده شده و در اطراف قدم بزنید

ادامه در لینک زیر:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:51

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

مسئولیت ایر لاین ها در قبال زنان باردار!

با توجه به افزایش تعداد مسافرین هواپیماها (حدود یک میلیارد نفر در سال از جمعیت 5/6 میلیارد نفری جهان) جایگاه پزشکی هوایی و ایفای نقش مثمر ثمر آن از اهمیت بالایی برخوردار گردیده است، به طوری که امروزه این موضوع به عنوان یکی از عامل مهم در موفقیت شرکت های هواپیمائی شناخته می شود.

بر اساس دستورالعمل های پزشکی یاتا ( اداره حمل ونقل هوائی بین المللی ) که به کلیه خطوط هوایی تجاری ابلاغ گردیده (این دستورالعمل ها شامل ایرلاین های فعال در کشور ما نیز می شود)، کلیه شرکت های هواپیمائی بایستی دارای مرکز پزشکی هوائی باشند.

مسئولیت هر خط هوائی انتقال کامل و سالم مسافرین به مقصد است، اما این بدان معنا نیست که وضعیت کلیه مسافرین جهت انجام سفر هوایی، مناسب و بی خطر است.

پزشک هوائی ایرلاین موظف به تامین اقدامات لازم جهت مسافرین بیمار و گاهی منع سفر هوائی برای مسافرینی است که بر اساس قوانین ایکائو ( سازمان هواپیمائی کشوری بین المللی ) مجاز به مسافرت هوائی نمی باشند.

ارزیابی سلامت و مناسب بودن مسافرین بیمار و خاص و ارائه تمهیدات و امکانات پزشکی در فرودگاه مبدا و مقصد و در طول پرواز صرفا توسط پزشک معتمد ایرلاین تایید می گردد.

این گونه بیماران و موارد خاص نظیر بانوان باردار و نوزادان آنها که شرایط سفر هوایی آنان در ادامه می آید، بایستی به هنگام تهیه بلیط سفر از آژانس های هواپیمائی ضمن در جریان گذاشتن مسئول صدور بلیط از مراکز پزشکی شرکت های هواپیمایی حمل کننده فرم مربوطه را نیز اخذ نمایند تا در هنگام پرواز ممانعتی پیش نیاید.

خوب است بدانید بر اساس قوانین جدید ایکائو بانوان بارداری که شرایط طبیعی حاملگی را طی می کنند و فاقد هرگونه فاکتورهای خطرزای بارداری نظیر پری اکلامپسی (فشار خون بالا) و دیابت بارداری و تیروئید کنترل نشده و چند قلوئی و اضافه وزن های بالا وکم خونی های شدید و لکه بینی و یا خونریزی های غیر عادی باشند و پزشک متخصص زنان، آنها را ویزیت نموده و ریسک فاکتورهای قید شده را گزارش ننمایند در صورت تائید نهایی پزشک هوائی تا پایان 26 هفتگی بارداری مجاز به پرواز است.

ولیکن در صورت داشتن فاکتورهای خطر زای فوق الذکر سفر هوائی آنان کنسل و یا محدود می گردد. در مورد نوزادان تازه متولد شده نیز بعد از یک هفتگی در صورت عدم داشتن هر گونه مشکل بالینی و بیماری خاصی پرواز بلامانع است.

1398/08/19 11:52

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

قابل توجه زوجین؛ فراهم کردن مقدمات سفر عاشقانه!

آخرین مسافرت دو نفری همراه همسرتان، البته پیش از تولد نوزاد روشی بسیار خوب برای ثبت خاطره ای به یادماندنی از آخرین ماه های زندگی بدون بچه است. نشانه‌ ای است بر خاتمه یافتن زندگی دو نفره. سفر رفتن با رعایت نکات مهم امکان‌ پذیر است.

چه زمانی‌ می‌توانم مسافرت کنم؟
اگر دچار تهوعی صبحگاهی یا خستگی شَدید هستید، از مسافرت در سه ماهه اول خود لذت نخواهید برد (بسیاری از خانم‌ها در سه ماهه اول بارداری خود چنین احساسی دارند). دکتر پیتر وینست می‌ گوید:" یک خانم باردار بین هفته‌های 18 و 26 بارداری، عموما در آسوده‌ ترین حالت خود قرار دارد، در ضمن در این محدوده زمانی، احتمال سقط جنین نیز کاهش می‌ یابد. "

 متخصصین پیشنهاد می‌کنند، اگر قصد سفر دارید در سه ماهه دوم آن را انجام دهید. زیرا در این دوران احساس انرژی بیشتری دارید، البته این احساس تا پایان بارداری پایدار نیست، بنابراین از فرصت استفاده کنید. زیرا خستگی بسیار شدید، درد، پاهای متورم، سوزش سردل، حساسیت به گرما و بسیاری دیگر از ناراحتی‌های اواخر بارداری در سه ماهه سوم به شما هجوم می آوردند.

چمدان تان را ببندید و به مسافرت بروید. در نظر داشته باشید که احتمال دارد برای سفر زمینی یا هوایی طولانی احساس خوبی نداشته باشید. پس سفری نزدیک و کوتاه احتمالاً بهترین گزینه برای شماست.

تا چه زمانی می‌توانم پرواز کنم؟ 

ادامه در لینک زیر:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:52

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

توصیه های مفید برای سفر در دوران بارداری؛ قوانین سفر با بار اضافی!

اگر شما در طول دوران بارداری خود قصد سفر کردن دارید، داشتن برنامه‌ریزی مناسب برای سفر از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین حتماً پزشک خود را از تصمیم خود آگاه سازید. اگرچه که سفر با هواپیما در طول دوران بارداری بی‌ خطر و ایمن است، ولی در مورد خانم‌هایی که دارای شرایط خاصی هستند و احتمال زایمان اورژانسی در آنها وجود دارد، توصیه نمی‌شود که با هر وسیله‌ای به سفر بروند.

برخی از پیچیدگی‌ های دوران بارداری که مانع سفر شما می‌شوند، عبارتند از: افزایش فشار خون، دیابت کنترل نشده، بیماری "سلول داسی شکل"، سابقه زایمان زودرس، غیرطبیعی بودن جفت.

برنامه ریزی از قبل

- در مورد تصمیم تان برای سفر، حتما با پزشک تان مشورت کنید. گاهی نیز همراه داشتن کپی‌ای از برگه اطلاعات و معاینات پزشکی‌ تان در طول سفر لازم و ضروری است. 
- در مورد لوازم ایمنی و داروهایی که در طول دوران بارداری مجاز هستند از پزشک خود سوال کنید. به ویژه داروهای اسهال و یبوست. 
- ترجیحا قبل از رفتن به سفر یا بعد از رسیدن به مقصد در مورد بیمارستان، دکتر متخصص و داروخانه‌های موجود در آن منطقه اطلاعات لازم را کسب کنید. 
- اگر شما رژیم غذایی خاصی دارید این موضوع را با شرکت هواپیمایی که با آن سفر می‌کنید، در میان بگذارید و غذای خاص خود را سفارش دهید. (مانند: سبزیجات، غذای کم نمک و...) 

بستن چمدان

- موارد لازم و ضروری از جمله داروها و ... را در کیف خود قرار دهید. 
- خوراکی‌های ضروری مانند کراکر، کوکی، میوه (تازه یا خشک)، سبزیجات خرد شده،‌ کره بادام زمینی (در صورت نداشتن حساست به آن)، کورن فلکس و ... همراه داشته باشید.
- بطری آب آشامیدنی در صورتی که آب شیر قابل اطمینان نباشد. همچنین آب لازم برای مسواک‌زدن دندان‌ها را نیز فراموش نکنید.
- لباس گشاد و کفش راحت را در چمدان خود قرار دهید. در صورت امکان جوراب مخصوص بارداری بپوشید.
- پودر شیر خشک، شیر مدت دار( ماندگاری طولانی) و مکمل کلسیم را در صورتی که از نظر دریافت کلسیم با مشکل روبرو شدید، همراه داشته باشید.
- اگر به مناطق گرمسیر سفر می‌کنید کرم ضد آفتاب همراه داشته باشید. و هرگز به مدت طولانی در معرض آفتاب قرار نگیرید، زیرا باعث بوجود آمدن مواردی مانند سر گیجه، بی حالی، کمبود آب بدن، گرما زدگی و آفتاب سوختگی می‌شود.

ادامه در لینک زیر:
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/19 11:52

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

آشنایی با راز و رمز خوش تیپی در بارداری

زيبا بودن و داشتن اعتماد به نفس معمولا ارتباط نزديکی با یکدیگر دارند. هر چه احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشيد، دیگران نیز احساس بهتری نسبت به شما خواهند داشت.

چند توصیه برای زیبا بودن در بارداری

1- از ریختن موهای تان روی صورت تان بپرهیزید. اگر موهای تان بلند است، بهتر است آن را به سمت بالا ببنديد تا لاغرتر به نظر برسيد. اگر دوست نداريد موهای تان را به سمت بالا ببنديد، حلقه و فر کردن را امتحان کنيد.

2- دامن های کلوشی بپوشید که در کمر جمع نمی شوند.

3- دامن های راسته يا باريک و تنگ، پايين تنه شما را باريک تر کرده و اندام تان را متناسب تر نشان می دهند.

4- از پوشیدن لباس هایی که خطوط افقی دارند خودداری کنيد چون چاق تر نشان تان می دهند.

1398/08/19 11:54

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

استرس مادر عامل کمبود آهن در نوزاد

یافته های تازه نشان می دهند، استرس داشتن مادران در سه ماهه اول بارداری می تواند زمینه کمبود آهن در نوزادان تازه متولد شده را فراهم کند که نتیجه اش توقف رشد و بروز مشکلات جسمی و روحی است.

استرس مادر عامل کمبود آهن در نوزاد

آهن نقش اساسی در رشد ارگان های بدن - به خصوص مغز - ایفاء می کند. عوامل خطر زا برای کمبود آهن در نوزادان تازه متولد شده عبارتند از: کمبود آهن و ابتلا مادران به دیابت و دود کردن سیگار در دوران بارداری. تولد پیش از موعد، کمبود وزن هنگام تولد و بارداری های چند قلو از جمله عوامل خطر زای کمبود ماده معدنی آهن هستند.

پژوهشگران اسپانیایی بر روی بیش از 10 هزار مادر فلسطینی که در سه ماهه نخست بارداری در مناطقی زندگی می کردند که بیش از 600 راکت به آنها اصابت کرد مطالعه کرده و میزان استرس شان را با مادرانی که پس از توقف حملات هوایی در همان مناطق باردار شده بودند مقایسه کردند.

محققان پس از آزمایش خونی که از بند ناف فرزندان تازه متولد شده مادران شرکت کننده در مطالعه جمع آوری کرده بودند دریافتند میزان ماده معدنی آهن 63 نوزادی که مادران شان در حین راکت پرانی باردار بوده و استرس داشته اند بسیار کمتر از 77 کودکی است که مادران شان در دوران آتش بس باردار بوده اند.

دکتر رینات آرمونی، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه والنسیا و سرپرست این مطالعه گفت:" یافته های ما نشان می دهند که فرزندان مادرانی که در دوران بارداری مضطرب بوده اند در مقایسه با کودکانی که مادران شان در دوران بارداری چنین نبوده اند از کمبود شدید آهن رنج می برند. "

او افزود:" زنان باردار باید بدانند که سلامت، تغذیه، استرس و وضعیت ذهنی شان بر سلامت جسم و روح فرزندشان تاثیر گذار است. "

1398/08/19 11:57