The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

دانستنیهای بارداری و زایمان

1143 عضو

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

علایم کم آبی بدن!  
در این قسمت از رادیو نی نی پلاس در مورد علایم کم آبی بدن در دوران بارداری، دلایل، علایم و نشانه ها ی کم آبی، عوارض، نظارت و مراقبت و راههای پیشگیری از کم کم آبی بدن شرح داده می شود.

1398/08/19 14:19

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

سلامت پستان
پیشنهاد متخصصان درباره‌ی آنچه باید در مورد سلامت پستان بدانید 
در این پست اطلاعات مفید و مهمی درباره ی سلامت پستان می شنوید از جمله : عوامل تاثیرگذار بر روی سلامت پستان، میانگین شیوع سن سرطان پستان در بین بانوان کشورمان، راههای پیشگیری از آن، برآمدگی های غیر سرطانی و تشخیص آنها، انواع نحوه ی معاینه پستان و ...

1398/08/19 14:20

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

در رادیو نی نی پلاس می‌شنوید
اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی در بانوان!
در مورد اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی در بانوان، علایم و انواع آن، دلایل و درمان آنورگاسمی بیشتر بدانید 

1398/08/19 14:20

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

در رادیو نی نی پلاس می شنوید!
استفاده از مایکروویو در بارداری خطرناک یا بی خطر؟!
استفاده از مایکروویو و تاثیرات آن برای بسیاری از مادرن باردار دغدغه است، در این پست در مورد این موضوع مفصل شرح داده شده که می تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات و دغدغه مادران باردار باشد.

1398/08/19 14:23

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

بیضه نزول نکرده !
در این پست در مورد اینکه بیضه نزول نکرده چیست، چقدر در میان نوزادان پسر شایع است، علل این عارضه و عواقب آن در صورت درمان نشدن٬ به تفصیل توضیح داده میشود

1398/08/19 14:23

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

بارداری با قاعدگی نامنظم!
در این پست در مورد قاعدگی نامنظم و اینکه چگونه می توان با وجود سیکل های نامنظم قاعدگی، احتمال بارداری را افزایش داد، چه کارهایی باید کرد و ... مفصل توضیح داده می شود!

1398/08/19 14:23

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

در رادیو نی نی پلاس میشنوید!
آیا تزریق واکسن آنفلونزا در دوران بارداری توصیه میشود؟
در این پست در مورد این موضوع که آیا تزریق واکسن آنفلونزا در دوران بارداری ایمن است یا خیر و دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توصیه سازمان جهانی بهداشت در این رابطه چیست را می توانید بشنوید!

1398/08/19 14:24

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس


در این پست در مورد ترس ها، نگرانی ها و دغدغه های مادران باردار صحبت شده و عواملی که این ترس ها و نگرانی ها را تشدید می‌کند و برای هرکدام راه حل هایی ارایه می‌شود که به مادران کمک می‌کند تا با خیالی آسوده تر و نگرانی کمتر این دوران را سپری کنند.

1398/08/19 14:24

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

چه زمانی برای ثبت تولد نوزاد اقدام کنیم؟

1398/08/19 14:28

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

مقابله با وسوسه
زمانی که کودک شما به خوردن غذاهای جامد روی می آورد شاید شما متوجه شده باشید که بیشتر از قبل ناخنک می زنید، سعی کنید با وسوسه ی تمام کردن باقیمانده غذای او مقابله کنید

1398/08/19 14:31

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

آمادگی فرزند بزرگتر برای ورود نوزاد

آنها هم به اندازه شما از ورود نورسیده نگرانند ، چگونه به آنها کمک کنیم؟!

1398/08/19 14:36

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

لوازم ضروری برای سیسمونی نوزاد!
نیازی نیست برای خرید سیسمونی نوزاد هزینه های اضافی بکنید کافیست هنگام خرید بدانید دقیقا چه چیزهایی نیاز دارید ، خرید سیسمونی را می توانید با تهیه ضروریات شروع کنید و با رشد فرزندتان خریدهایتان را کامل کنید، در این ویدیو لیستی از ضروریات سیسمونی تهیه شده که در خریدتان می‌تواند کمکتان کند.

1398/08/19 14:37

ارسال شده از
نصب اپلیکیشن نی نی پلاس


آماده کردن کودک برای تولد نوزاد دوم 
خانم مریم رضاخان کارشناس مامایی و کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در این ویدیو در مورد آماده کردن کودک برای تولد نوزاد دوم صحبت میکنند که چه کارها و رفتارهایی را والدین باید در پیش بگیرند تا کودک را برای ورود فرزند جدید آماده کنند.

1398/08/19 14:41

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

نکاتی برای آگاه کردن همسر درمورد وظایف پدرانه
بسیاری از افراد نگهداری از نوزاد بعد از تولد را تماما وظیفه مادر می‌دانند، اما اهمیت وظایف پدر هنگام تولد فرزند کم از وظایف مادرانه ندارد. آن فرشته کوچک، فرزند هردوی شماست و علاوه بر مادر، به پدرش هم نیاز دارد.
ممکن است همسرتان در ابتدا کمی وحشت‌زده و مضطرب بنظر برسد، در واقع خودداری مردها از مراقبت نوزاد می‌تواند براثر ترس از این کوچولوی ناشناخته باشد. پس بهتر است کم کم روش صحیح نگهداشتن نوزاد و کمی ریزه‌کاری مثل آماده کردن همه چیز قبل از تعویض پوشک یا حتی حمام کردن نوزاد را به او آموزش دهید.
توصیه ما اینست که او را مسخره نکنید و توانایی‌هایش را زیر سوال نبرید. بجای انتقاد کردن از او حمایت کنید. حوصله بخرج دهید، بگذارید هر زمان آمادگی داشت وارد عمل شود.
به او اعتماد کنید و اگر سوالی داشت با آرامش جواب دهید، نترسید و بگذارید او هم همانند شما کم کم یاد بگیرد.
برای تشویق همسرتان زمانی را برای تنها بودن نوزاد با پدرش هماهنگ کنید تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و پدر بتواند حقیقتا توانایی‌هایش را کشف کند. شاید بفهمد واقعا از حمام کردن یا آرام کردن نوزاد لذت می‌برد. به زمان‌بندی هم توجه کنید، ممکن است غذا دادن به نوزاد در اواخر شب را دوست نداشته باشد، ولی از بعهده گرفتن اولین نوبت غذایی صبحگاهی قبل از رفتن به محل کارش لذت ببرد.
او را تشویق کنید تا درباره نقش آینده خود تصمیم‌گیری کند، و اینکه چگونه می‌خواهید در این راه از یکدیگر حمایت کنید؟ مهم‌ترین راهکار موفقیت درمورد انجام وظایف پدر هنگام تولد فرزند گفتگوست، اگر با همسرتان حرف نزنید چگونه نیازهایتان را بداند؟ درنتیجه مثبت اندیش باشید و بدانید اوهم بعنوان پدر نمی‌خواهد به نوزاد صدمه‌ای بزند، پس بجای شکایت، تشویقش کنید.

1398/08/26 14:55

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

هورمون تستوسترون چيست و چه عملکردی در بدن دارد؟
تستوسترون هورمون اصلی جنسی است که در بدن آقایان تولید می‌شود. این هورمون ویژگی‌های فیزیکی مردانه را کنترل می‌کند. بیضه‌ها تستوسترون را می‌سازند. بانوان هم تستوسترون دارند اما در مقادیر بسیار کمتری نسبت به آقایان. تستوسترون نقش مهمی در بلوغ جنسی آقایان دارد و تغییرات زیر را در طول دوره بلوغ ایجاد می‌کند:
• رشد آلت تناسلی و بیضه
• رشد موهای صورت، بدن و شرمگاهی
• تغییر صدا
• ساختن عضلات و‌استخوان‌های قوی
• بلند شدن قد
غده هیپوفیز غده کوچکی در پایین مغز است که تولید تستوسترون توسط بیضه‌ها را کنترل می‌کند. مردان برای تولید اسپرم به مقادیر طبیعی این هورمون نیاز دارند. سطح تستوسترون مردان ساعت به ساعت تغییر می‌کند. صبح‌ها به بالاترین میزان و شب‌ها به پایین‌ترین حد خود می‌رسد. سطح تستوسترون در 20 تا 30 سالگی در بالاترین میزان بوده و بعد از 30 تا 35 سالگی به آرامی پایین می‌آید.
علائم اولیه و نشانه‌های تستوسترون پایین عبارتند از:
• افت میل جنسی
• ضعف در نعوظ
• کاهش تعداد اسپرم
• سینه‌های بزرگ و حساس
در مراحل بعدی، کمبود تستوسترون می‌تواند منجر به کاهش قدرت عضلات و استخوان‌ها، انرژی کمتر و کاهش باروری شود. ورزش بیش از حد، تغذیه ناسالم یا بیماری جدی تستوسترون را به طور موقت کاهش می‌دهند. انتخاب سبک زندگی سالم با ورزش منظم و رژیم غذایی مناسب به حفظ سطح طبیعی تستوسترون کمک می‌کند.
برای اندازه گیری میزان هورمون تستوسترون در آزمایش خون، نمونه خون باید بین ساعت 7  تا 10 صبح گرفته شود. اگر نتیجه مقدار هورمون تستوسترون در ازمایش خون طبیعی نباشد، برای اطمینان از نتیجه باید آزمایش را تکرار کنید. در آقایان سالم، میزان تستوسترون تغییرات زیادی نشان می‌دهد، بنابراین در آزمایش دوم به نتیجه قطعی می‌رسید.

1398/08/29 11:59

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

شماره 102 ماهنامه نی نی پلاس منتشر شد، میتوانید از دکه های روزنامه فروشی مجله را تهیه کنید.
با لمس لینک زیر، می توانید شماره جدید ماهنامه نی نی پلاس را آنلاین ورق بزنید و نسخه الکترونیکی مجله را تهیه کنید:
????????????
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/08/30 13:46

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

آیا داشتن رابطه جنسی سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند؟
یافتههای تازه مطالعه‌ای در دانشگاه پنسیلوانیا نشان داد داشتن رابطه جنسی در زنان در طول سیکل ماهانه می‌تواند توانایی سیستم ایمنی بدن‌شان را ارتقاء داده و احتمال باردار شدن را افزایش دهد. دانشمندان بریتانیایی سال 2012 پی بردند که سیستم ایمنی بدن در دوران بارداری، پس از تولد نوزاد و سیکل قاعدگی تغییر می‌کند، اما اولین بار است که مشخص شده برقراری رابطه جنسی نقش اساسی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.
آیا رابطه جنسی خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می‌دهد
یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد تماس نزدیک و عشق بازی، خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. روانشناسان از 111 دانشجوی کالج (44 مرد و 67 زن) خواستند که گروهی یک یا دوبار، گروه دیگر تا سه بار یا بیشتر در هفته رابطه جنسی داشته باشند و گروه دیگر رابطه جنسی نداشته باشند. نمونه‌های بزاق گرفته شده از دانشجویان گروه اول حاوی ایمونوگلوبولینA ، اولین خط دفاع بدن در برابر ویروس‌های سرد است. هرچه میزان IgA در بزاق بیشتر باشد، احتمال ابتلا به سرماخوردگی کمتر است. یعنی این گروه 30٪ بیشتر از دو گروه دیگر در خونشان ایمنوگلوبولین IgA داشتند. 
محققان همچنین مدت زمان ارتباط و رضایتمندی زوجین در رابطه جنسی را هم بررسی کردند. این تحقیق نشان داد با افزایش طول رابطه و رضایتمندی آن، سطح هورمون IgA هم بیشتر می‌شود. یک رابطه شاد و فعال جنسی، دو مزیت ایمنولوژیک مهم بهمراه دارد: آرامش و حمایت اجتماعی.
در روابط خوب، عشق ورزیدن می‌تواند بسیار آرامش بخش باشد. طبق نتایج مطالعات، آرامش عمیق از نوع مدیتیشن یا تجسم خلاق، سیستم ایمنی را تحریک می‌کند. یعنی افرادی که مدیتیشن و تجسم خلاق انجام می‌دهند تعداد گلبول‌های سفید خونشان بیشتر و سیستم ایمنی بدنشان آماده‌تر است.
عشق ورزیدن یک شکل قدرتمند از حمایت اجتماعی است. حس حمایت اجتماعی سیستم ایمنی را قوی‌تر کرده و احتمال ابتلا به سرماخوردگی را کاهش می‌دهد. کسانی که بیشترین حمایت اجتماعی را دارند، احتمال ابتلا به سرماخوردگی در آنها کمتر است. در واقع رابطه جنسی با ایجاد آرامش سیستم ایمنی را تحریک و تقویت کرده و در نتیجه خطر ابتلا به سرماخوردگی در زوج‌هایی که رابطه جنسی خوب و مکرر دارند، کاهش میابد
"لینک قابل نمایش نیست" />

1398/09/16 11:06

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

شماره 102 ماهنامه نی نی پلاس منتشر شد، میتوانید از دکه های روزنامه فروشی مجله را تهیه کنید.
با لمس لینک زیر، می توانید شماره جدید ماهنامه نی نی پلاس را آنلاین ورق بزنید و نسخه الکترونیکی مجله را تهیه کنید:
????????????
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/09/19 11:56

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

دلیل یا علت ویار بارداری چیست؟
علت #ویار بارداری و تنفر از برخی خوراکی‌ها هنوز به خوبی مشخص نشده‌ است. ولی علت احتمالی آن تغییرات هورمونی و احساسی است که می‌تواند بر جوانه‌های چشایی زبان و واکنش‌ها به غذا تاثیر بگذارد. ویار اکثر مادران باردار در سه ماهه اول بارداری و زمانی‌که هورمون‌ها بیشترین تحرک را دارند در شدیدترین حالت خود قرار دارد. شدت ویار شما باید در چهار ماهگی کاهش یابد، در صورت عدم کاهش ویار به پزشک خود اطلاع دهید.
متخصصان تغذیه معتقدند ممکن است علت دیگر ویار بارداری، بالا بردن سطح رضایتمندی‌شان باشد. بارداری دوران مشکلی است و همه چیز رنگ جدیدی پیدا می کند. اغلب مادران برای اینکه به احساسات خود آرامش بخشند، خود را به اولین ماده غذایی که در دسترس آنها قرار دارد می‌رسانند و با خوردن آن به آرامش می‌رسند. ویار، راه کاری برای کنار آمدن با علائم بارداری است. ظاهراً اکثر بانوان ویار می‌کنند یا خوراکی‌های ویژه‌ای را ترجیح می‌دهند، زیرا این مواد به کنترل حالت تهوع آنها در سه ماهه اول کمک می‌کند. ترشی‌ها، خوراکی‌های ترش و خوراکی‌های خشک (مثل بیسکویت) ویارهای معمول‌ این دوران هستند و جالب اینکه همگی برای بهبود حالت تهوع مفید هستند. اما به گفته متخصصان رابطه‌ای بین ویار بارداری و کمبود مواد مغذی در بدن مادر وجود ندارد، بنابراین لازم نیست که همیشه برای خوردن آنها آماده باشید. از خود بپرسید که آیا واقعاً ویار غذایی را کرده‌اید یا اینکه از این فرصت برای خوردن غذای مورد علاقه‌تان استفاده می‌کنید.
البته برخی از متخصصین معتقدند که ممکن است دلیل بوجود آمدن ویار در دوران بارداری، کمبود مواد مغذی مورد نیاز بدن باشد. این متخصصین ویار را به عنوان اخطار طبیعی بدن می‌شناسند. اما شواهد کمی برای پشتیبانی از این فرضیه وجود دارد.
هیچ ماده غذایی‌ حاوی فقط یک ماده مغذی نیست و همه مواد غذایی شامل مواد مغذی گوناگونی هستند. بنابراین ویار شکلات به احتمال کمی بخاطر ارزش غذایی آن است، بلکه دلیل توانایی این ماده برای آفریدن احساس خوب در شماست. شکلات میزان «سروتنین» و «اندورفین» مغز را افزایش می‌دهد.
اما در برخی از موارد، ممکن است علت بیولوژیکی برای ویار بارداری وجود داشته باشد، بطور مثال زمانی که فرد گیاه‌خواری هوس گوشت می‌کند. حقیقت این است که هیچ *** بطور قطع دلیل ویار را نمی‌داند. بنابراین، برای ایمنی بیشتر باید به ویارهایتان توجه داشته باشید. پس ویارهای سالم را جایگزین ویارهایی کنید که برای سلامت شما مشکل‌ساز هستند.
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/12/15 10:48

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

از خوردن چه غذاهایی اجتناب کنیم؟ (ویارهای ممنوعه)
اینکه بدن‌تان هوس ماهی دودی کرده است، دلیل نمی‌شود که حتماً باید آنرا بخورید. توجه داشته باشید که به منظور کاهش خطرات مواجه با باکتری‌ها و ویروس‌هایی که با این مواد غذایی مرتبط هستند، حتماً از ویار غذایی مثل سوشی (ماهی خام)، استیک نپخته یا پنیر تازه تهیه شده با شیر غیرپاستوریزه پرهیز کنید. این ویارها را با مواد غذایی خوشمزه و مغذی مشابه جایگزین کنید. اگر هوس گوشت کرده‌اید، سعی کنید از استیک کاملاً پخته استفاده کنید. اگر در دوران بارداری به مواد غذایی زیر ویار پیدا کردید (ویارهای ممنوعه)، از خوردن آنها اجتناب کنید:
• ماهی خام (سوشی)
• ماهی دودی
• گوشت نیم پز
• پنیر نرم
• لبنیات محلی
• شیر پاستوریزه نشده
• سوسیس و کالباس
ویار مواد غیر خوراکی یا ویار پیکا
ممکن است هوس ترکیبات عجیبی، مثل ترشی روی بستنی یا زیتون در کیک پنیر قدری عجیب به نظر برسند، اما آسیبی به شما نمی‌زنند. اما ویار مواد غذاییِ سرشار از شکر، می‌تواند به بروز مشکل‌ قند خون منجر شود که اگر به خوبی کنترل نشود، می‌تواند به بیماری دیابت های بارداری ختم گردد. مصرف نمک بیش از اندازه نیز خطرناک است، چراکه بر تجمع آب بدن شما تاثیر می‌گذارد و سرانجام به فشار خون و ورم دست و پا منجر می‌‌شود.
اما ویارهایی که باعث نگرانی جدی‌تری می‌شوند، پیکا یا ویار مواد غیر خوراکی است، برخی از مادران در دوران بارداری تمایل زیادی به خوردن مواد غیر خوراکی مانند خاک، مایع رختشویی، صابون، زغال، گچ، سنگ‌، خاکستر سیگار، کود باغبانی و دوده پیدا می کنند. این نوع ویارها به نام "پیکا" شناخته می‌شود. مصرف هر یک از این مواد برای شما و فرزندتان خطرناک است، چراکه برخی از این موارد حاوی مواد سمی‌ هستند، باعث گرفتگی روده‌ها شده و به بروز بیماری‌های خطرناکی منجر می شوند. اگر به ویار مواد غیر خوراکی دچار هستید و ویارتان به شدت کلافه‌کننده شده است، حتماً به پزشک مراجعه کنید.
ویارهای سالم
بسیاری از بانوان مواد غذایی را ویار می‌کنند که ارزش غذایی پایین و کالری و قند فراوانی دارند. البته مادرها در سه ماهه اول بارداری برای کمک به بهبود حالت تهوع، به خوردن غذاهایی که حاوی کربوهیدرات‌های تصفیه شده و شکر باشند، گرایش بیشتری دارند. این عمل می‌تواند به افزایش وزن غیر مجاز منجر شود. مهم‌تر از وزن، این ویارها می‌تواند باعث افزایش ترشح «انسولین» و قند خون شده و برای بانوانی که در خطر ابتلاء به دیابت بارداری‌ هستند، مشکل‌ساز گردد.
"لینک قابل نمایش نیست"

1398/12/15 10:57

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

علائم و نشانه های اولیه بارداری
با اینکه حالت تهوع و قطع قاعدگی نشانه‌های همیشگی بارداری هستند، اما علائم دیگری نیز نشان دهنده بارداری اند که در این نوشتار با 15 علائم و نشانه اولیه بارداری آشنا می شوید:
1- لکه ‌بینی، انقباضات شکمی یا عادت ماهیانه که کوتاه‌تر و خفیف‌تر از حد معمول است.
2- تورم و حساسیت پستان‌ها
3- تیره شدن پوست اطراف نوک پستان‌ها
4- خستگی
5- تهوع
6- کمر درد و سردرد
7- نیاز مکرر به ادرار کردن
8- اشتیاق فراوان به خوردن غذاهای معین
9- تکرر ادرار
10- افزایش حساسیت به بو
11- افزایش وزن بدن
12- تست حاملگی مثبت
13- یبوست
14- احساس درد در رحم
15- تغییرات پوست

"لینک قابل نمایش نیست"

1399/01/16 11:42

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

آزمایشات لازم قبل از عمل سزارین

همانند بارداری طبیعی، در زایمان سزارین هم لازم است که بررسی ها و معاینات دوره ای را در طول بارداری انجام دهید. این بررسی ها شامل آزمایش خون و سایر آزمایش ها برای تایید سلامت شما و فرزندتان است.
اگر بارداری طبیعی داشته باشید برای انجام سزارین از شما یک آزمایش خون گرفته می شود تا سطح فاکتورهای خونی تان اندازه گیری شود. در آزمایش قبل از عمل سزارین، گروه خونی تان مشخص می شود تا در صورت بروز مشکل در عمل جراحی و نیاز به انتقال خون، مشکلی به وجود نیاید. انتقال خون معمولا طی سزارین رخ نمی دهد ولی قبل از هر عمل جراحی همه ی احتمال ها باید سنجیده شود و آمادگی روبرو شدن با آنها وجود داشته باشد.
همچنین بررسی فاکتورهای دیگر خون مثل گلبول های قرمز ، سفید و پلاکت خون هم که به آن آزمایش CBC گفته می شود جزو آزمایشات قبل از عمل سزارین است. با این آزمایش سلامت سیستم ایمنی شما بررسی و وجود کم خونی نیز مشخص می شود.
در ابتدا پزشک یا ماما برای شما توضیح می دهد که به چه دلیل زایمانتان باید به روش سزارین انجام شود.
سپس شما توسط متخصص بیهوشی ویزیت می شوید. معمولا برای سزارین بیهوشی کامل انجام نمی شود مگر اینکه در وضعیت اورژانسی قرار داشته باشید. یا اینکه امکان انجام بی حسی وجود نداشته باشد.
شش تا هشت ساعت قبل از سزارین از خوردن مواد غذایی جلوگیری کنید و چیزی ننوشید.
قبل از عمل لاک ناخن هایتان را پاک و جواهراتتان را خارج کنید. چون بررسی وضعیت اکسیژن رسانی و تنفسی بیمار از طریق بستر ناخن ها انجام می شود.
اگر بیهوشی به روش بی حسی باشد، داروهای دیگری هم تجویز می شود. قبل از عمل لوله ای وارد مجرای ادراری شما می شود تا در حین عمل نیاز به دستشویی رفتن نداشته باشید.
همچنین بعد از اینکه آزمایشات قبل از عمل سزارین تایید کرد که شما مبتلا به عفونت خاصی نیستید، یک آنتی بیوتیک وریدی هم تزریق می شود تا شانس ابتلا به عفونت، طی عمل جراحی کاهش پیدا کند. برخی از پزشکان آنتی بیوتیک را بعد از عمل تجویز می کنند.
برای پیشگیری از تهوع، شربت ضد اسید هم به شما داده می شود چون در صورت نیاز به بیهوشی کامل برای انجام سزارین، احتمال استفراغ وجود دارد. این شربت اسید معده را خنثی و از آسیب به ریه ها جلوگیری می کند.
در طی عمل پرده ای جلوی شما قرار دارد و شما قادر به دیدن عمل جراحی نیستید. اگر مایل باشید پرده را کمی پایین می آورند تا لحظه ی تولد فرزندتان را ببینید.

"لینک قابل نمایش نیست"

1399/01/24 14:03

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

عمل سزارین چگونه انجام می شود؟

  پزشک متخصص آزمایشات قبل از عمل سزارین را بررسی می کند و پس از اطمینان از نبودن مشکل عمل سزارین شروع می شود.
برای انجام عمل سزارین معمولا برشی افقی روی شکم زده می شود که شما آن را حس نمی کنید. در شرایط اضطراری ممکن است پزشک مجبور باشد که برشی عمودی روی شکم بزند. ولی در حال عادی برش سزارین افقی و زیر شکم است.
وقتی برش ایجاد و رحم قابل دیدن شد، پزشک دیواره ی رحم را می شکافد و نوزاد را از داخل رحم بیرون می آورد. در ابتدا دهان و بینی نوزاد تمیز و بندناف او بریده می شود. بعد نوزاد معاینه می شود و رحم و شکم مادر بخیه زده می شود. در شرایط خاصی ممکن است لازم باشد که پزشک برش عمودی روی شکم بزند.
سزارین معمولا چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. اغلب یک شب در بیمارستان می مانید و روز بعد مرخص می شوید.
آزمایشات قبل از عمل سزارین برای اطمینان از کاهش خطرات جراحی صورت می گیرد.


"لینک قابل نمایش نیست"

1399/01/24 14:11

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

تاثیر استرس بر سلامت کلی بدن
قسمت اول

نقش دقیق استرس و چگونگی تاثیر آن بر بدن و نیز تاثیر استرس بر باردار شدن هنوز تا حدودی بر ما پوشیده است؛ ولی آنچه که به طور قطع و یقین می دانیم این است که استرس و فشارهای عصبی با تاثیر مخرب بر بسیاری از عملکردهای بدن می توانند مستقیماً سلامت انسان را به خطر بیندازند. قرار گرفتن در معرض استرس شدید با پیامدهای بسیار زیانباری بر سلامت انسان همراه است. براساس مطالعات صورت گرفته برخی از مهمترین عوارض سوء استرس بر سلامت کلی بدن عبارتند از:
• اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن
• ایجاد اختلالات هورمونی
• ابتلا به فشار خون بالا و متعاقب آن ایجاد مشکلات قلبی عروقی
تاثیر استرس بر بارداری چیست؟
پس از پذیرفتن این حقیقت که استرس می تواند باعث ایجاد اختلالاتی در عملکرد صحیح بدن شود مسلما پذیرفتن این امکان که استرس در فرآیند بارور شدن خانم ها نیز تاثیرگذار است چندان دشوار و دور از ذهن نخواهد بود.
در خانم هایی که دارای سیکل ماهانه منظمی هستند در حوالی روز چهاردهم از یک سیکل 28 روزه تخمک از تخمدان آزاد شده و در نیمه دوم سیکل وارد لوله فالوپ می شود. به همین علت برقراری رابطه جنسی در روزهای قبل و بعد از تاریخ دقیق تخمک گذاری می تواند شانس باروری خانم ها را به میزان 80 درصد افزایش دهد.
تاثیر استرس بر بارداری با برهم زدن تعادلات هورمونی
این در حالی است که قرار گرفتن در معرض استرس های شدید و ناگهانی و یا موقعیت های تنش زای نسبتا شدید و پایدار منجر به بروز اختلالات هورمونی در خانم ها خواهد شد. به طوری که در این افراد فرایند تخمک گذاری به شکل نامنظم انجام شده و در برخی موارد اصلا صورت نمی گیرد.
امروزه تعداد مادرانی که اولین بارداری خود را در سنین بالا تجربه می کنند افزایش یافته است، این در حالی است که توانایی باروری خانم ها با بالا رفتن سن کاهش می یابد. (تا حدود 50 درصد در سنین 35 تا 42 سالگی). در چنین شرایطی همراه شدن این عامل با استرس می تواند سبب کاهش مضاعف توانایی باروری در خانم ها شود.

"لینک قابل نمایش نیست"

1399/01/27 11:09

نصب اپلیکیشن نی نی پلاس

تاثیر استرس بر بارداری، عوامل تشدید استرس

قسمت دوم

استرس یا فشارهای روانی واقعیتی طبیعی از زندگی روزمره افراد است، در این میان نباید فراموش کرد بانوانی که با شک و تردید در تلاش برای بارداری هستند در راه دستیابی به آرزوی خود به عنوان مادر شدن با موانع و مشکلات بسیاری روبرو هستند و این مساله خود استرس زا بوده و منجر به تشدید تنش های روزمره زندگی خواهد شد. در حالیکه شنیدن توصیه های ناخوشایندی نظیر: "نگران نباش اگر آرامش خود را حفظ کنی همه چیز حل می شود!" علی رغم آنکه براساس حقیقتی استوار است ولی نه تنها راهگشا نبوده بلکه بر عکس منجر به تشدید استرس و ناراحتی آنها نیز خواهد شد. 
نیازی نیست که افکار و احساسات خود را در مورد آرزوی مادر شدن در ذهن و ضمیر خود محبوس کنید ولی برای پیشگیری از مواجهه با واکنش منفی یا دلسرد کننده افراد (اگرچه به صورت غیرعمد و ناخواسته) بهتر است آنها را فقط با اعضای خانواده و یا دوستان بسیار معتمد خود در میان گذاشته و برای دلگرم شدن و برخورداری از حمایت آنها هر دو روز یکبار آنها در جریان تلاش ها و پیشرفت های خود برای باردار شدن قرار دهید. 
راه حل تاثیر استرس بر بارداری
متاسفانه برای حل این مشکل درمان معجزه آسایی وجود ندارد! بنا به گفته پزشکان متخصص باروری در زوجینی که در سنین باروری قرار دارند –در بانوان زیر 35 سال- 3 الی 4 بار در هفته آمیزش جنسی طبیعی و بدون استفاده از روش های پیشگیری باید پس از گذشت 6 الی 12 ماه تلاش به تشکیل نطفه و بارداری منجر شود. در غیر اینصورت این زوج نابارور تلقی شده و به منظور تشخیص علت ناباروری باید آزمایشات مربوطه را انجام دهند.
چنانچه علی رغم بررسی های انجام شده نتیجه آزمایشات نرمال به نظر رسیده و توضیحی در رابطه با علت بروز ناباروری یافت نشد تنها وظیفه شما این خواهد بود که با تغییر در سبک زندگی هر اقدامی را که لازم می دانید در جهت افزایش احتمال باروری خود انجام دهید. به عنوان مثال با توجه به اینکه اکنون از پیامدهای زیانبار استرس بر فرایند بارداری خود مطلع شدید اولین قدم این خواهد بود که حداکثر تلاش خود را در جهت کاهش و مدیریت آن صرف کنید. گرچه عمل به این توصیه تا حدودی دشوار است ولی با این حال با استفاده از تدابیر زیر می توانید


"لینک قابل نمایش نیست"

1399/01/27 11:30