The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

سوزش سر دل در زمان حاملگی

در این ویدیو خانم مریم رضاخان کارشناس مامایی در مورد سوزش سر دل در زمان حاملگی صحبت کرده و توضیح می دهند که سوزش سر دل چیست؟ چرا خانمهای باردار دچار آن می‌شوند، چه کارهایی بکنند تا این سوزش کم شود و کمتر آنها را اذیت کند و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد و ... توضیح میدهند

سر دل به معنای بالای جناق سینه و به عبارت دقیق تر، در زیر زائده زایفویید استخوان جناق است. در طی بارداری تغییراتی در بدن افراد رخ می دهد که برخی از آنها فیزیولوژیک بوده و نتایج طبیعی ناشی از تغییرات هورمونی هستند و درواقع به بدن شما کمک می کنند تا جنین را در خود نگه دارد. در بارداری هورمون های استروژن، پروژسترون و نیز اکسی توسین تغییر پیدا کرده و سبب بروز و پیشبرد تغییرات بدن می شوند. اما درمورد سوزش سر دل در دوران حاملگی باید به شما بگوییم که این سوزش چند دلیل دارد. مهم ترین دلیل سوزش سر دل زمان بارداری افزایش هورمون پروژسترون است. هورمون پروژسترون سبب شل شدن اسفنگترهای بدن می شود. یکی از این اسفنگترها در مسیر بین معده و مری قرار گرفته است که دریچه کاردیا نامیده می شود. این اسفنگتر در زمان انقباض خود ابتدای معده را مسدود کرده و مانع از پس زدن محتویات معده به درون مری می شود. افزایش هورمون پروژسترون در بارداری سبب می شود این اسفنگتر شل شود. درنتیجه محتویات شیره اسیدی معده به انتهای مری پس زده و سبب سوزش آن می شود.

اما احتمالا بپرسید که دلیل سوزش سر دل در اواخر بارداری چیست؟ دلیل اصلی سوزش سر معده در اواخر بارداری این است که در این زمان علاوه بر هورمون پروژسترون که سبب شل شدن اسفنگتر ابتدای معده می شود، جنین بزرگ شده و از پایین به معده فشار می آورد. همین امر سبب می شود که محتویات معده بیش از پیش به درون مری پس بزنند.

حال که پاسخ این پرسش دلیل سوزش سر معده چیست را متوجه شده اید، وقت آن رسیده که بدانید برای حل این مشکل چه کارهایی می توان انجام داد؟

1- غذا را در حجم کم و وعده های بیشتر میل کنید تا در هر وعده غذایی فقط یک سوم از حجم معده پر گردد.

2- همراه غذا آب و مایعات ننوشید.

3- بعد از خوردن غذا دراز نکشید، حداقل برای نیم ساعت.

4- از خوردن نوشیدنی های گازدار، غذاهای سرخ کرده، تند و پرادویه و نیز غذاهای نفاخ اجتناب کنید.

درنهایت باید به شما بگوییم که گرچه سوزش سر دل در زمان حاملگی یک مساله آزاردهنده است، اما با کمی ملاحظه در خوردن و کمی تغییر سبک زندگی می توان آزار و اذیت ناشی از آن را به حداقل رساند.

منبع: نی نی پلاس