The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علت توصیه به سمت چپ خوابیدن در بارداری چیست؟

اکنون که بارداری شده اید علاوه بر سر کله زدن با مشکلات احتمالی همانند تهوع، کمر درد، کج خلقی ها و ... باید منتظر باشید تا با چالش های خوابیدن نیز دست و پنجه نرم کنید. سمت چپ خوابیدن در بارداری به عنوان بهترین پوزیشن خواب برای مادران، توصیه ای است که تمامی پزشکان برای بانوان باردار ارائه می کنند. اما به راستی علت خوابیدن به سمت چپ در بارداری چیست؟ خوابیدن به پهلوی چپ در بارداری چه تفاوتی با خوابیدن به پهلوی راست دارد؟ اگر این سوالات برای شما نیز پیش امده است و می خواهید علت خوابیدن به پهلو چپ در بارداری را بدانید تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید. 

علت خوابیدن به پهلوی چپ در بارداری

حالا که باید بهتر از هر وقت دیگری بخوابید متاسفانه از همیشه سخت‌تر است. پیدا کردن بهترین حالت خواب راحت نیست، چون دو حالت محبوب (شکم و پشت) در دوران بارداری از بهترین انتخاب‌ها محسوب نمی‌شود. گرچه هر شب قرار گیری به پهلو ها ممکن است برای شما دشوار باشد اما در این مقاله قصد داریم دلیل خوابیدن به پهلوی چپ در بارداری و اهمیت آن را برایتان شرح دهیم. 

در سه ماهه دوم و سوم، خوابیدن به پهلو ـ ترجیحا در صورت امکان به پهلوی چپ ـ برای شما و جنین ایده‌آل است. این حالت بیشترین جریان خون و مواد مغذی را به جفت می‌رساند (فشار کمتر به بزرگ سیاهرگ) و عملکرد کلیه را تقویت می‌کند، که به معنای از بین رفتن مواد زائد و تورم کمتر در پاها، قوزک و دست‌هاست. درحقیقت سمت چپ خوابیدن در بارداری سبب می شود که رحم بزرگ و سنگین بیشترین فاصله را از بزرگ سیاهرگ زیرین پیدا کرده درنتیجه خونرسانی کافی به جنین انجام شود. 

در یک کلام بی‌خطرترین حالت خواب برای بانوان باردار که از سه ماهه اول عبور کرده‌اند، سمت چپ خوابیدن در بارداری است که موجب بیشترین حد از گردش خون می‌شود.

پزشکان توصیه می‌کنند که بانوان باردار از خوابیدن به پشت در سه ماهه های دوم و سوم خودداری کنند. چرا؟ خوابیدن به پشت تمام وزن رحم و جنین در حال رشد را روی کمر، دل و روده و بزرگ سیاهرگ شما می‌اندازد. این فشار می‌تواند موجب کمردرد و هموروئید شود و گوارش را با اخلال مواجه کند، گردش خود را مختل سازد و احتمالا موجب پایین آمدن فشار خون شود که باعث سرگیجه شما خواهد شد. گردش خون ضعیف همچنین موجب کاهش جریان خون به جنین می‌شود و اکسیژن و غذای کمتری به او می‌رساند.

لازم به ذکر است اگر حالت محبوب شما خواب روی شکم است، اشکالی ندارد، اما تا وقتی که شکم شما اندازه یک هندوانه بشود. در آن برهه مجبور هستید حالت خود را به دلایل کاملا واضح عوض کنید.

 

توصیه‌هایی برای راحتی در هنگام خواب

به پهلو خوابیدن عادت ندارید؟ یا همیشه به پهلو می‌خوابیدید، اما حالا که باردار هستید نمی‌توانید استراحت کنید؟ در زیر با چند توصیه برای حل مشکلات خواب در دوران بارداری و ایجاد راحتی در حالت پهلو آشنا می‌شوید:

  • از بالش‌های زیاد استفاده کنید. سعی کنید پاهایتان را روی هم بگذارید و یک بالش بین آن‌ها و یک بالش پشت کمرتان قرار بدهید، یا هر ترکیب دیگری که برای شما بهتر است.
  • یک بالش مخصوص تهیه کنید. برای پشتیبانی بیشتر، از بالش‌های گوه‌شکل یا یک بالش تمام‌قد بارداری استفاده کنید.
  • خودتان را بالا نگه دارید. اگر بالش کمکی نمی‌کند، سعی کنید به جای تختخواب در وضعیت تقریبا بالا روی یک صندلی درازشو بخوابید (اگر در منزل مهیاست).

یادتان باشد، این‌که چند شب یا حتی چند هفته احساس ناراحتی کنید طبیعی است، بدن شما به احتمال خیلی زیاد خود را با حالت جدید وفق می‌دهد.

بالش‌های بارداری به راحتی شما در هنگام شب کمک می‌کند.

 

بیدار شدن در حالت خوابیده به پشت یا روی شکم در بارداری

هر نیتی داشته باشیم و هر کاری بکنیم، آدم‌های بسیار کمی هستند که در طول شب حالت خود را تغییر ندهند. اگر روی شکم یا به پشت بیدار شدید نگران نباشید (تکرار می‌کنم: نگران نباشید). آسیبی وارد نمی‌شود. این واقعیت که شما بیدار شده‌اید، روش بدن باردار شماست تا بگوید حالت خود را تغییر بدهید (ممکن است نیاز به دستشویی داشته باشید که از مشکلات عمومی خواب برای بانوان باردار است). بنابراین فقط به پهلو شوید و به هیچ چیز دیگری هم فکر نکنید.

تغییر حالت هنگام خواب طبیعی است و بسیاری از بانوان باردار به پشت از خواب بیدار می‌شوند. چیز مهم این است هر خواب را با حالت پهلو شروع کنید و اگر بیدار شدید نیز دوباره به همین حالت دربیایید.

 

خوابیدن به پشت در سه ماهه آخر بارداری

خوابیدن به پشت در سه ماهه آخر بارداری (از هفته ۲۸) روی رگ‌های بزرگ شما فشار ایجاد می‌کند که می‌تواند جریان خون به رحم و اکسیژن‌رسانی به جنین را مختل سازد.

خوابیدن به پشت پس از هفته ۲۸ برای جنین شما بهترین حالت نیست. بیشتر بانوان خوابیدن به پهلو را در زمان بارداری راحت‌تر می‌یابند، خصوص در سه ماهه آخر.

بهتر است به راست بخوابم یا چپ؟

می‌توانید به هر طرف که راحت‌تر هستید بخوابید. از هفته ۲۸ هر دو طرف مناسب است.

خطر مرده زایی در خواب به پشت چقدر است؟

مرده زایی در سه ماهه آخر بارداری از هر ۵۰۰ مورد در یک مورد اتفاق می‌افتد. با این حال، تحقیقات تایید کرده است که خوابیدن به پهلو خطر مرده زایی را نسبت به حالت خواب به پشت نصف می‌کند. مطالعات آماری نشان می دهد که سمت چپ خوابیدن در بارداری اثر قابل توجهی در مرده زایی خواهد داشت. 

 

مطالعه بیشتر:

1- روش صحیح خوابیدن در بارداری دوقلویی و چندقلویی

2- چرا به پشت خوابیدن در سه ماهه سوم بارداری ممنوع است؟

3- عوارض خوابیدن روی شکم در دوران بارداری