The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

خطرات و بیماری های دوران بارداری در مادران سن بالا

آیا بارداری در سن بالا خطرناک است یا بی خطر؟ حاملگی در سن بالا چه عوارض و خطراتی دارد؟ بارداری بعد از 40 سالگی چه تاثیری بر سلامت دوران بارداری دارد؟ برای پاسخ به این پرسش ها ویدیو "خطرات و بیماری های دوران بارداری در مادران سن بالا" را مشاهده نمایید.

 

تاثیر سن بالای مادر بر سلامت دوران بارداری

میزان سقط جنین در خانم های بالای 40 سال، به شکل ناگهانی و جهشی افزایش می یابد، بین سن 40 تا 44 سالگی درصد سقط جنین 33 درصد است ولی در خانم های بالای 45 سال 20 درصد نیز به درصد قبلی اضافه می شود. در سن 40 سالگی احتمال تولد نوزاد با سندرم داون حدود 1 در 85 است ولی پس از 45 سالگی این احتمال به 1 در 30 نوزاد می رسد. مادران بارداری که بالای 40 سال سن دارند و برای اولین بار باردار می شوند، به احتمال زیاد زایمان آنها به صورت سزارین یا بریچ بوده و خونریزی پس از زایمان دارند یا جفت آنها در قسمت پایین رحم قرار می گیرید. اجازه ندهید این آمار شما را نگران کند، تعداد بسیار بالای خانم هایی که در سن بالا باردار شده اند، زایمان موفق و طبیعی داشته و اکنون صاحب نوزادان و کودکان سالم و طبیعی و شادی هستند.

امروزه بانوان بیش از 35 سال نیز بسیار سلامت هستند، زیرا دوران ما نسبت به گذشته تغییرات بسیاری کرده است. برای مثال، یک خانم 40 ساله که وکیل و مادر دو فرزند است، می‌گوید: هر دو بارداریم به سهولت به پیش رفت و به ندرت حالت تهوع داشتم، دچار هیچ گونه پیچیدگی‌ هم نشدم، زیاد خسته هم نبودم و کمبود خواب نیز آزاری به من نرساند و از سوی پزشکم تحت مراقبت خاصی قرار نداشتم.

وی ادامه می‌دهد: تا اواخر هر دو بارداری‌ام،‌ به کار مشغول بودم، البته فشار خونم به دقت تحت نظارت بود، اما فکر نمی‌کنم که این مشکل  به دلیل سن من بود، بلکه در واقع استترس‌ ذاتی شغلم مسبب آن بود. اگر 10 سال قبل فرزندانم به دنیا می‌آمدند، این امنیت شغلی را نداشتم و این موضوع برایم تنش‌زاتر می بود.

پس از زایمان، مطمئنا شباهتی به مادران جوان‌تری که در مطب پزشک می‌دیدم، نداشتم و فکر نمی‌کنم که هرگز شکم تختی داشته باشم. اما درباره آن زیاد نگران نیستم. حتی طی بارداری نیز، درباره بزرگ شدن اندازه‌هایم زیاد نگران نبودم.  

 

بارداری کم خطر پس از 35 سالگی نیاز به مدیریت دارد؟

اکثر بانوان بین 35 تا 50 ساله (اگر قادر باشند که باردار شوند) بارداری‌های سالمی دارند و بارداری آنان مستلزم درمان خاصی نیست، مگر دچار مشکلات و بیماری‌های مرتبط با سن شوند.

دکتر زین می‌گوید: به منظور پرهیز از پنهان ماندن مشکلی، حتی در بارداری های عادی و کم خطر نیز باید مادر بطور جدی‌تر تحت نظارت باشد. بارداری‌های پرخطر به خوبی مدیریت می‌شوند، زیرا خطرات به خوبی شناخته شده‌اند و به دقت مراقبت می‌شوند.

زمانی‌که نوبت به مدیریت بارداری در هر سنی می‌رسد، برای داشتن یک بارداری سالم و کم خطر، انجام آزمایش های غربالگری منظم، تنها چیزی است که حیاتی شمرده می‌شود.

 

پژوهش‌ها نشان داده است که میانگین سنی برای بارداری نخستین در بانوان امروزی بیش از 30 سال است. تمایل مادران برای تثبیت شغلی‌، ادامه تحصیلات و ... تصمیم برای بارداری را به تاخیر می‌اندازد.

امروزه بانوان بسیاری شاغل هستند و زمانی‌که برای پیشرفت در شغلتان سخت کار می‌کنید، ایجاد وقفه جهت بچه‌دار شدن کارها را مشکل تر خواهد کرد. از آن مهم‌تر، بانوان امروزی اگر تا سن 35 سالگی بچه‌ای نداشتند یا اگر فرصت بیشتری برای کسب آمادگی نیاز دارند، نباید احساس کنند که اشتباهی از آنان سر زده است. زیرا انتخاب‌های دیگری برای درمان باروری وجود دارد که می‌تواند سال‌های باروری را افزایش دهد. البته اگر تخمک‌های آنان هنوز کارآیی داشته باشند.

در جوامع امروزی با وجود بانوان شاغل فراوان، از نظر اجتماع مادران مسن‌تر نیز پذیرفته ‌شده هستند و غیرمعمول یا خارق‌العاده شمرده نمی‌شوند. 

 

مطالعه بیشتر:

1- تاثیر سن مادر بر بارداری

2- بارداری کم خطر پس از 35 سالگی

 

 

منبع: نی نی +