The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

عفونت لثه در دوران بارداری

عفونت لثه در دوران بارداری چه زمانی اتفاق می افتد؟ در دوران بارداری عفونت لثه چه تاثیری بر جفت و جنین دارد؟ برای پاسخ به این سوالات ویدیو "عفونت لثه در دوران بارداری" را مشاهده نمایید.

 

چه عاملی باعث عفونت لثه در دوران بارداری  می شود و چه  تاثیری بر جنین می گذارد؟

از آنجایی که هورمون پروژسترون باعث نرم شدن بافت لثه می شود بنابراین هنگام مسواک زدن احتمال خونریزی آنها وجود دارد در نتیجه احتمال عفونت نیز افزایش می یابد، باکتری که توسط بیماری لثه ایجاد می شود، درون جریان خون مادر، سم هایی را آزاد می کند که به جفت رسیده و رشد جنین را تحت تاثیر قرار می دهد، این عفونت می تواند منجر به تولید عناصر شیمیایی شود که موجب التهاب شده و باعث گشاد شدن دهانه رحم و در نتیجه شیوع انقباضات رحمی شود. اگر برای درمان عفونت نیاز به آنتی بیوتیک پیدا کردید حتما به دندان پزشک یاد آور شوید که باردار هستید، اگر به رادیوگرافی از دهان با اشعه ایکس نیاز داشته باشید، دندان پزشک جهت حفاظت از جنین، باید به وسیله یک پیشبند سربی شکم شما را به طور کامل بپوشاند.

علائم و نشانه های بیماری لثه در بارداری

معمولا، التهاب لثه بین ماه های دوم تا هشتم بارداری بروز می کند. علائم و نشانه های التهاب لثه، متورم شدن و خون ریزی کردن لثه ها هنگام مسواک زدن است. بهترین روش پیشگیری از بروز بیماری لثه، حفظ بهداشت دهان و دندان  (نخ دندان کشیدن، استفاده از دهانشویه و دست کم دو بار مسواک زدن) است.

 

ارتباط بیماری لثه و زایمان پیش از موعد

نتایج مطالعات متعدد دانشمندان بریتانیایی نشان داده، رابطه مستقیمی میان ابتلا به بیماری لثه و زایمان پیش از موعد وجود دارد. نتایج پژوهش محققان مدرسه پزشکی دانشگاه لیورپول نشان داده، بانوان بارداری که از بیماری لثه رنج می برند، چهار تا هفت برابر بیش از بانوان بارداری که چنین نیستند در معرض زایمان پیش از موعد قرار دارند. مادرانی که از بیماری التهاب لثه حاد رنج می برند، در هفته 32 بارداری زایمان می کنند.

 

 

مطالع بیشتر:

1- تومور حاملگی یا تومور لثه (تورم لثه) در بارداری

 

 

 

منبع: نی نی +