The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

علائم بارداری دو قلویی یا چند قلویی

از کجا بفهمیم دو یا چند قلو بارداریم؟ در هفته چندم می توان تشخیص داد دو یا چند قلو باردار هستیم؟ بارداری دو قلویی یا چند قلویی چه علائم و نشانه هایی دارد؟  برای پاسخ به این سوالات ویدیو "علائم بارداری دو قلویی یا چند قلویی" را مشاهده نمایید.

 

تشخیص دو یا چند قلو بودن جنین

برخی بانوان حتی در مراحل اولیه بارداری نیز به راحتی حس می کنند که دوقلو باردارند، حساسیت بسیار زیاد در پستان ها، ضعف و تهوع صبحگاهی شدید از علائم بارداری چند قلویی به حساب می آیند، در بارداری چند قلویی رحم بزرگتر از حد انتظار خواهد بود، پزشک شما ممکن است از این هفته از برآمدگی شکمتان به سمت پایین، متوجه چند قلو بودن بارداری شود. در هر صورت چه به این مورد مشکوک باشید یا نه، اولین سونوگرافی به طور قطع نشان خواهد داد که شما بیش از یک جنین باردار هستید یا نه.

علت بارداری دوقلویی یا چندقلویی

بانوان که چندقلو باردار هستند باید برای زایمان به بیمارستان مراجعه کنند تا علاوه بر حفظ سلامت خود، فرزندان شان به سرعت به بخش مراقبت های ویژه منتقل شوند. جراح زنان و زایمان برای زایمان از سزارین استفاده می کند.

علت های اصلی بارداری دوقلویی یا چندقلویی عبارتند از :

  • داروهای باروری
  • ای وی اف (IVF)
  • سن مادر
  • وزن مادر
  • مصرف لبنیات

 

  • داروهای باروری

یکی از متداول ترین علل بارداری چندقلو مصرف داروهای باروری است. اگر با مشکلات باروری دست و پنجه نرم می کنید و باردار نمی شوید، پزشک با تجویز داروهای خاص قدرت باروری و احتمال باردار شدن تان را افزایش می دهد. این داروها ممکن است در IVF نیز استفاده شوند. این نوع از داروها میزان هورمون های درون بدن را افزایش داده و به تخمدان ها برای تخمک گذاری کمک می کنند. مصرف این داروها می تواند احتمال باردار شدن تان را افزایش دهد. پزشکان معتقدند، مصرف این داروها در زمان محدود ایمن است اما عوارض جانبی، بارداری چندقلو دارد.

  • ای وی اف (IVF)

به بارور شدن تخمک در آزمایشگاه ای وی اف (IVF) گفته می شود. تخمک بارور شده مجددا درون رحم قرار می گیرد تا رشد کند. متخصصان برای بارور کردن تخمک از اسپرم همسرتان یا اسپرمی که اهدا شده استفاده خواهند کرد. در برخی از موارد، نتیجه بارور کردن تخمک در آزمایشگاه بارداری دو یا چندقلو است.

  • سن مادر

یافته های محققان کالج سلطنتی لندن در سال 2015 نشان داد، احتمال بارداری دو یا چندقلو بانوان که بیش از 45 سال دارند بسیار زیاد است. در حقیقت، از هر 10 بارداری یک بارداری دو یا چندقلو است. دلایل بروز این حالت عبارتند از: تخمک های مسنی که پس از بارور شدن تقسیم می شوند، بانوان مسنی که از ای وی اف برای باردار شدن استفاده می کنند.

  • وزن مادر

نسبت قد و وزن تان اهمیت دارد و ممکن است باعث شود دو یا چندقلو باردار شوید. مادرانی که فرزندان چندقلو دارند دو سانتی متر بلند تر از مادرانی هستند که چنین نیستند. ممکن است که میزان هورمون انسولین (IGF) و ... بدن بانوان قد بلند که در آزاد شدن تخمک نقش دارند بیشتر باشد.

  • مصرف لبنیات

نتایج مطالعه محققان مدرسه پزشکی دانشگاه میامی نشان می دهد، مصرف لبنیات با افزایش بارداری دو یا چندقلو ارتباط دارد. محققان دریافتند، بانوان که به کرات شیر و دوغ می نوشند احتمال دو قلو باردار شدن شان بسیار زیاد است. برخی از متخصصان باور دارند، مصرف لبنیات باعث افزایش ترشح هورمون انسولین (IGF) در بدن بانوان شده که نتیجه اش آزاد شدن تخمک های بیشتر توسط تخمدان ها است.

 

 

مطالعه بیشتر:

1- علت و انواع بارداری دوقلویی یا چندقلویی

2- عوارض بارداری دوقلویی یا چندقلویی

3- دوقلوهای ناهمسان و دوقلوهای همسان

4- دوقلوها با دو نژاد متفاوت در یک خانواده

 

 

منبع: نی نی +