The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

5 درمان گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری

درد ناشی از گرفتگی عضلات پا، برخی از بانوان باردار را رنج می دهد. از هر سه مادر باردار یک نفر در سه ماهه سوم بارداری  یعنی در حدود هفته بیست و هفتم  گرفتگی عضلات پا را تجربه می کنند. فشار ناشی از بزرگ شدن رحم می تواند عامل گرفتگی عضلات پا و بروز درد پا شود. به انقباضات شدید و غیر ارادی عضلات پا، ساق پا یا هردو که با درد شدیدی همراه است، گرفتگی یا اسپاسم عضلات پا می گویند.

دلیل گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری چیست؟

 گرفتگی یا اسپاسم عضلات پا در دوران بارداری بسیار شایع است. گرفتگی عضلات پا در سه ماهه دوم و سوم بارداری اغلب اوقات در شب رخ می دهد. نرم شدن مفاصل لگن، آماده شدن برای زایمان، تغییرات وضعی بدن و زایمان به استخوان ها، عضلات و رباط ها فشار وارد کرده و زمینه بروز درد لگن (PGP) و مفصل ساکروایلیاک (SIJ) را فراهم می کنند که دلیل اصلی گرفتگی یا اسپاسم عضلات پا در دوران بارداری است.

 

با 5 درمان گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری آشنا شوید:

با وجود اینکه هنوز علت دقیق گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری مشخص نشده، ولی می توان با چند راهکار از بروز آن جلوگیری کرد. با انجام موارد زیر می توانید در دوران بارداری از بروز انقباض و گرفتگی در عضلات پای خود جلوگیری کنید:

 

1- درمان گرفتگی عضلات پا با انجام حرکات کششی روی عضلات ساق پا

گرچه شواهد کافی در دسترس نیست ولی انجام تمرینات و نرمش های کششی قبل از خواب می تواند از گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری جلوگیری کند.

رو به دیوار بایستید. پاهای خود را کمی عقب برده و کف هر دوست را روی دیوار قرار دهید. پای راست را کمی جلو بیاورید و زانوی راست را به آرامی خم کنید، در همین حال سعی کنید کف و پاشنه پای چپ را روی زمین نگه داشته و زانوی چپ را در حالت مستقیم حفظ کنید. این نرمش را 30 ثانیه انجام دهید. دقت کنید در طول مدت انجام نرمش پشت شما باید کاملاً صاف و باسن به سمت جلو باشد. پا را روی مچ پا به سمت داخل یا خارج نچرخانید و کف  پا را روی سطح زمین قرار دهید. این تمرین را برای پای دیگر نیز انجام دهید.

 

2- درمان گرفتگی عضلات پا با ورزش منظم  

انجام هرگونه ورزش و فعالیت جسمانی از گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری جلوگیری می کند. قبل از آغاز هر ورزش جدید با مشاور سلامت یا پزشک خود مشورت کنید، بهتر است در این دوران ورزش های مخصوص بارداری را دنبال کنید.

 

3- درمان گرفتگی عضلات پا با مصرف مکمل منیزیم

بر اساس نتیجه مطالعات محدودی که در این زمینه انجام گرفته، مصرف مکمل منیزیم به کاهش گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری کمک می کند. قبل از مصرف با مشاور سلامت یا پزشک خود مشورت کنید. می توانید منیزیم مورد نیاز بدن خود را با مصرف موادغذایی غنی از منیزیم مانند غلات کامل، لوبیا، میوه خشک، آجیل و دانه ها تامین کنید.

 

4- جلوگیری از گرفتی عضلات پا با نوشیدن آب کافی

حفظ آب بدن و ماهیچه ها از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند. اگر بدن تان با کم آبی روبرو نباشد، رنگ ادرار بی رنگ یا زرد روشن است، اگر دچار کم آبی شده باشید، رنگ ادرارتان زرد تیره خواهد شد.

 

5- جلوگیری از گرفتی عضلات پا با انتخاب کفش مناسب

 انتخاب کفش مناسب به طور چشمگیری از گرفتگی عضلات پا جلوگیری می کند. بهتر است کفش و کفی مناسب و راحتی را انتخاب کنید که پاشنه، سینه و مچ پا را محکم نگه دارد.

اگر در ناحیه پا دچار گرفتگی عضلات شدید، تمرینات کششی را روی ماهیچه های ساق همان پای مبتلا انجام دهید. راه رفتن، پیاده روی و بالا بردن پاها از گرفتگی دوباره عضلات جلوگیری می کند. دوش گرفتن با آب نسبتاً داغ، حمام آب گرم، ماساژ عضلات با یخ یا ماساژ عضلات منقبض شده می تواند به کاهش درد کمک کند.

 

توصیه های برای جلوگیری و درمان گرفتگی عضلات پا در دروان بارداری

  • پیروی کردن از رژیم غذایی سرشار از کلسیم ( شیر، کلم بروکلی، پنیر و ... )
  • پوشیدن جوراب واریس
  • بالاتر قرار دادن پاها
  • دراز کردن پاها پیش از رفتن به تخت خواب
  • پرهیز از به پشت خوابیدن از کند شدن جریان خون در اندام های تحتانی و بروز گرفتگی جلوگیری می کند.
  • خم و راست کردن و کشیدن آرام انگشت های پاها
  • ماساژ دادن ناحیه گرفته و دردناک با استفاده از بطری آب گرم پیچیده شده در حوله
  • مراجعه کردن به پزشک در صورت بهبود نیافتن گرفتگی، قرمز و متورم شدن پاها

 

  

مطالعه بیشتر:

1- بارداری، چه مشکلاتی دارد؟

2- درمان ورم پا در دوران بارداری

 

منبع: نی نی پلاس