The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تغییرات بینایی مادر در دوران بارداری

تهوع صبح گاهی، پشت درد، تورم مچ پا و ... از جمله تغییراتی هستند که بانوان در دوران بارداری تجریه می کنند، اما تعداد اندکی از بارداران نیز با اختلالات و تغییرات بینایی دست و پنجه نرم می کنند. تغییرات جسمی و هورمونی ممکن است بر بینایی چشم ها تاثیر گذار باشند، اما در اکثر موارد، مشکلات جدی نیستند و بالافاصله پس از تولد نوزاد از میان می روند.مشکلات و تغییرات بینایی در دوران بارداری عبارتند از: حساس و خشک شدن چشم ها، تاری یا انحراف دید، از میان رفتن موقت قدرت بینایی، کاهش شدید حساسیت به نور و...

حساس و خشک شدن چشم ها در دوران بارداری

حساس و خشک شدن چشم ها و حس کردن جسم خارجی در صورت استفاده از لنز از جمله تغییرات بینایی در دوران بارداری هستند.

درمان خشک شدن چشم ها

پیش از چکاندن اشک مصنوعی در چشم ها باید با متخصص زنان و زایمان و چشم پزشک مشورت کرد. از سالم بودن لنزهایی که استفاده می کنید مطمئن شوید.

 

تاری یا انحراف دید در دوران بارداری

بارداری می تواند عامل افزایش بیش از اندازه مایع و تغییر ضخامت قرنیه چشم شود که نتیجه اش تاری یا انحراف دید است. این مشکلات بالافاصله پس از تولد نوزاد یا در طول دوران شیردهی از میان می روند.

درمان تاری یا انحراف دید

بهبود نیافتن علائم و نشانه های تاری و انحراف دید نگران کننده نیست، اما اگر تغییرات بینایی تشدید شود باید به پزشک اطلاع داد.

 

ایجاد تغییرات بینایی در دوران بارداری ممکن است به دلیل پره اکلامپسی یا دیابت بارداری باشد.

تغییرات بینایی در دوران بارداری به دلیل پره اکلامپسی

ایجاد تغییرات بینایی در دوران بارداری ممکن است از جمله علائم و نشانه های پره اکلامپسی (مسمومیت بارداری) باشد. مسمومیت بارداری در سه تا پنج درصد بارداری ها بروز می کند. با این وجود، این مشکل به صورت بلقوه می تواند مشکلات جدی برای زنان باردار ایجاد کند. علائم و نشانه های بروز پره اکلامپسی عبارتند از: افزایش فشار خون و وجود پروتئین در ادرار.

درمان: مراجعه به پزشک بالافاصله پس از بروز علائم و نشانه های فوق ضروری است. درمان نشدن پره اکلامپسی می تواند سلامت مادر و جنین را به خطر بیندازد.

 

تغییرات بینایی در دوران بارداری به دلیل دیابت بارداری

دیابت بارداری، نوع موقت این بیماری است که بر بانوان باردار تاثیر می گذارد. از جمله علائم و نشانه های آن، افزایش خطر آسیب دیدن چشم ها است. افزایش میزان قند خون بر رگ های خونی درون چشم تاثیر گذاشته و باعث تار شدن دید می شود.

درمان: پزشک متخصص زنان و زایمان، ماما یا متخصص غدد باید میزان قند و فشار خون بانوان باردار را به کرات کنترل کنند. تغییر رژیم غذایی و ورزش کردن بهترین روش های کنترل دیابت بارداری هستند، اما در برخی از موارد به دارو درمانی نیاز است.

 

مطالعه بیشتر:

1- مشکلات شایع چشم در دوران بارداری

منبع: webmd