The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

تغییرات بدن مادر در سه ماهه سوم بارداری

سه ماهه سوم بارداری سرشار از تضاد است: به انتهای مسابقه رسیده اید اما خسته و تشنه هستید و به کرات به دستشویی و حمام می روید. در این شرایط، مراقبت از جسم و روح در اولویت قرار دارد. در این نوشتار با تغییراتی که بدن در سه ماهه آخر بارداری با آن مواجه می شود آشنا می شوید.

افزایش خستگی

علاوه بر بار دو سه کیلوگرمی، رحم نیز به سایر اندام های بدن فشار می آورد. در سه ماهه انتهایی بارداری آرام تر راه می روید تا انرژی تان ذخیره شود. بنابراین باری کاهش و جلوگیری از افزایش خستگی در سه ماهه سوم بارداری موارد زیرا را رعایت کنید :

  • آرام تر ورزش کنید : در خیابان های اطراف منزل پیاده روی کنید. یوگا و شنا نیز ورزش های مناسب بارداری محسوب می شوند. تمامی این ورزش ها به شرط فشار نیاوردن به بدن گزینه های مناسبی هستند. اگر زودتر از ماه های گذشته خسته می شوید، در زمان کمتری ورزش کنید.
  •  استراحت کنید : پاهای تان را روی میز بگذارید و چند دقیقه چشم های تان را ببندید.
  • غذای اندک را در وعده های متعدد بخورید : بدن تان به ترکیب پروتئین و کربوهیدرات نیاز دارد. گردو و میوه های خشک میان وعده های سالم و مقوی هستند که می توانید به کرات مصرف کنید.
  •  مشورت کردن با پزشک پس از اتمام انرژی : ممکن است از کم خونی رنج می برید. پزشک پس از بررسی نتیجه آزمایش خون مکمل آهن تجویز می کند.

 

درد پشت

افزایش حجم شکم می تواند باعث افزایش هورمون ریلاکسین، عامل شل شدن عضلات و مفاصل، می شود که نتیجه اش افزایش استرس بدن است. با مطالعه و اجرای توصیه های زیر حس بهتری خواهید داشت و می توانید درد پشت در سه ماهه سوم بارداری را کاهش دهید :

  • حرک دادن لگن خاصره : در حالی که چهار زانو روی زمین نشسته اید لگن تان را به جلو و عقب حرکت دهید.
  • بستن شکم : شکم تان را با استفاده از شکم بند، شال یا ... ببندید.
  • حمایت کردن از پشت، کمر : برای این که خواب راحتی داشته باشید، بین پاهای تان بالشت بگذارید تا تعادل باسن و بدن تان حفظ و از بروز ناراحتی کمر، پشت و ... پیشگیری شود.
  • مراجعه کردن به فیزیوتراپ : فیزیوتراپ می تواند با ماساژ دادن در آب گرم مشکلات را تعدیل کند.
  •  کمک بگیرید : برای انجام دادن کارها از دوستان و اعضای خانواده کمک بگیرد.

 

تکرر ادرار

فشار رحم به مثانه تان در سه ماهه انتهایی بارداری بیشتر می شود. مجبور می شوید به کرات به دستشویی بروید یا کنترل ادرار تان را از دست می دهید. 40 درصد زنانی که نخستین بارداری شان را پشت سر گذارده اند تکرر و بی اختیاری ادرار را تجربه کرده اند. سعی کنید هر دو ساعت یک بار و پیش از این که به این کار نیاز پیدا کنید به دستشویی بروید. پس از گذشت یکی دو هفته می توانید فواصل بین رفتن به دستشویی را افزایش داده و به سه ساعت برسانید. روزانه هشت لیوان آب بنوشید و فیبر را به رژیم غذایی تان بیفزایید تا از بروز یبوست جلوگیری کنید.

 

سوزش سر دل

تقریبا نیمی از زنان باردار در سه ماهه سوم بارداری شان با سوزش معده دست و پنجه نرم می کنند. هورمون هایی که در بدن مادر ترشح می شوند، بر فعالیت عضله ای که وظیفه اش جلوگیری از ورود اسید معده به مری است تاثیر گذاشته و در کارش اخلال ایجاد می کنند. در این دوره زمان، رحم به معده فشار آورده و آن را به بالا می کشد که نتیجه اش افزایش سوزن معده است. برای کنترل و کاهش سوزش معده سه توصیه زیر را مطالعه و اجرا کنید:

  • از مصرف مواد غذایی، نوشیدنی ها و داروهایی که تشدید کننده اسید معده هستند مانند مواد غذایی تند، سرخ شده، چرب، نوشابه های گازدار، نوشیدنی های حاوی کافئین، بستنی، شیر و ... پرهیز کنید.
  • مواد غذایی را در وعده های متعدد بخورید. دست کم سه ساعت قبل از خواب مصرف مواد غذایی را متوقف کنید.
  • پیش از مصرف داروهای کنترل کننده اسید معده (مالوکس، زانتاک و ...) با پزشک تان مشورت کنید.

 

ورم پاها و رگ های واریسی

اِدِم (Edema)، نام علمی ورم پا است که در نتیجه تجمع مایعات در پایین تنه بروز می کند. واریس نیز در نتیجه پیچ خوردگی، تورم سیاه رگ های پا نمایان می شود. یکی از روش های درمان واریس، جراحی است. با مطالعه و اجرای توصیه های زیر می توانید تورم و درد واریس را کم کرد:

  • پاهای تان را دراز و از پوشیدن جوراب و کفش که جریان خون را کند می کنند بپرهیزید.
  • وان را پر از آب کنید و دست کم 45 دقیقه در آن دراز بکشید.

 

پیش انقباضات

مادران در ماه های هشتم و نهم بارداری انقباضات براکستون هیکس (Braxton-Hicks contractions) یا درد زایمان را تجربه می کنند. این گونه انقباضات نشانه آماده شدن بدن برای زایمان است. این انقباضات از پشت آغاز می شوند و کم کم کل شکم را در بر می گیرند. در برخی موارد انقباضات به بالا یا پایین شکم نیز سرایت می کنند. انقباضات واقعی با تغییر موقعیت تشدید می شوند. بهتر است بالافاصله پس از بروز انقباضات به بیمارستان مراجعه کنید.

 

خواب عجیب و غریب

برخی از مادران در سه ماهه آخر بارداری خواب های عجیب و غریب  (مرگ نوزاد، تولد نوزادی که سر انسان و بدن سگ دارد و ...) می بینند. خواب دیدن مادران در این دوران به بیدار شدن، دستشویی رفتن، ادرار و کنترل کردن جنین کمک می کند. متداول ترین خواب هایی که مادران در این دوران می بینند عبارتند از:

  • سقط یا مرگ نوزاد
  • درد زایمان
  • انجام ندادن وظایف مادری
  • از دست دادن کنترل

منبع: نی نی پلاس