The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

رشد جنین در سه ماهه سوم بارداری

مدت بارداری حدود 40 هفته است، که شمارش آن از اولین روز آخرین عادت ماهیانه خانم ها آغاز می شود. این 40 هفته به 3 دوره سه ماهه تقسیم می شود. با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که در سه ماهه سوم بارداری جنین چگونه رشد خواهد کرد. 

سه ماهه سوم بارداری

 رشد جنین در هفته 32 بارداری

 استخوان بندی جنین کاملاً شکل گرفته است ولی هنوز استخوان ها نرم هستند. لگد و مشت زدن او در این زمان قوی است. چشم های جنین می تواند باز و بسته شود و تغییر در نور را احساس می کند.  بدن جنین شروع به ذخیره مواد معدنی مورد نیازش مثل آهن و کلسیم می کند. کرک های روی بدن جنین شروع به ریزش می کنند. وزن جنین به سرعت رو به افزایش می رود که در حدود 220 گرم در هفته است. در این هفته قد جنین حدود 37 تا 40 سانتی متر و وزن جنین بین 1کیلو و 800 گرم تا 2 کیلوگرم است. 

 

رشد جنین در هفته 36 بارداری

چربی محافظ دور بدن جنین که ورنیکس نام دارد بیشتر می شود.  چربی بدن او افزایش پیدا می کند. جنین بزرگتر و بزرگتر می شود و جای حرکت او در رحم مادر تنگ تر می شود. حرکات جنین در شکم مادر با فشار کمتری انجام می گردد، ولی مادر کشش و حرکات او را احساس می کند. قد جنین در حدود 40 تا 47 سانتی متر است و وزن جنین حدود 2 کیلو و 700 گرم تا 3 کیلوگرم است.

 

رشد جنین از هفته 37 تا هفته 40 بارداری

در انتهای هفته 37 جنین تقریباً زمان کامل رشد در رحم را طی کرده است. اندام های داخلی جنین آمادگی آنرا دارند تا خارج از رحم مادر نیز عمل کنند.  اکنون که مادر به زمان زایمان نزدیک می شود، سر جنین احتمالا رو به پایین قرار می گیرد که در بیشتر موارد بچه به این طریق متولد می شود.  در زمان تولد احتمالاً وزن نوزاد حدود 3 تا 4 کیلوگرم است و قد نوزاد بین 50 تا 55 سانتی متر است. بیشتر کودکانی که زمان کامل 9 ماهه را در شکم مادر گذرانیده اند همین حدود قد و وزن را دارند. اما نوزادان سالم به اندازه های مختلف بدنیا می آیند. 

منبع: نی نی پلاس