The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

روش‌های چرخاندن جنین در سه ماهه سوم

امروزه 4 درصد جنین‌ها در انتهای دوران بارداری در وضعیت بریچ قرار دارند، یعنی آنها برای خارج شدن از رحم در وضعیتی هستند که به جای سر، پا یا باسن آنها در دهانه رحم قرار دارد. با مطالعه این مقاله می توانید از انواع روش های چرخاندن جنین توسط اقدامات پزشکی آشنا شوید.

 

زایمان جنین بریچ

در گذشته متخصصین زنان و زایمان برای زایمان جنین‌های بریچ از زایمان سزارین استفاده می کردند، زیرا فرض آنها این بود که سزارین جنین های بریچ بی خطر از زایمان طبیعی آنهاست. اما اکنون می تواند با کمک روش های چرخش جنین از زایمان طبیعی بهره برد.

دکتر امی رومانو متخصص زایمان طبیعی می‌گوید: در حقیقت استفاده از زایمان طبیعی برای برخی از جنین هایی که در وضعیت بریچ قرار دارند، و نه در همه موارد، می تواند ایمن و بی خطر باشد. اما بسیاری از پزشکان بدلیل نداشتن مهارت کافی با مشاهده جنین بریچ فوراً دستور زایمان سزارین را می دهد. 

 

چرخش جنین در ماه آخر 

جای نگرانی وجود ندارد، زیرا می‌توان جنین را در دوران بارداری از حالت بریچ خارج کرد. اما بعد از هفتۀ ۳۲ بارداری درصورتیکه هنوز مصمم به زایمان طبیعی هستید، بازگرداندن و چرخاندن جنین به وضعیت صحیح و سر پایین، اولین کاریست که باید انجام دهید.

درصورتی‌ که در هفتۀ ۳۵ بارداری، جنین هنوز در حالت بریچ قرار دارد، کمی جای نگرانی دارد و اگر هفتۀ ۳۷ آمد و به پایان رسید، بهتر است به نظر پزشک متخصص اعتماد کنید. هرچه به زمان موعود زایمان نزدیک تر می‌شوید، احتمال کمتری برای تغییر وضعیت جنین وجود دارد، زیرا مکان کافی برای حرکت جنین وجود ندارد.

 

روش‌های چرخاندن جنین در هفته ۳۲ به بعد

قبل از هفته 32 بارداری می توان به کمک فعالیت جسمانی مانند ورزش منظم و پیاده روی روزانه وضعیت جنین را تغییر دارد اما پس از این هفته به سختی می تواند جابجا شود و باید برای این کار روش های پزشکی اتخاذ شود. روش هایی مانند:

  • سراشیبی:

با استفاده از بالش درحالتی روی زمین دراز بکشید که باسن شما تقریبا ۴۵ سانتی‌متر از سرتان بالاتر قرار گیرد. این حرکت را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه و برای سه مرتبه در روز انجام دهید، ترجیحاً زمانی‌که جنین در حال حرکت است این کار را انجام دهید. آمار مشخصی در مورد نتایج این روش در دست نیست، اما براساس گفته‌های پزشکان در بیشتر مواقع نتیجه رضایت‌بخش بوده است.

  • روش وبستر: 

خانم هثر یوست متخصص كايروپركتيك (chiropractic) می‌گوید: این روش با اصلاح وضعیت‌ استخوان لگن و انتهای ستون فقرات، چرخش رحمی را کاهش داده و عضلات لگن را متوازن می کند تا جنین بتواند برای زایمان در وضعیت‌ مناسبی قرار گیرد. نشریه the journal of manipulative and physiological therapeutics گزارش می‌دهد که این روش میزان ۸۲ درصد موفقیت داشته است.

  • روش ecv یا سفالیک خارجی:

این روش بوسیله پزشک یا ماما انجام می‌شود و با فشار آوردن به شکم مادر باردار و سر جنین، وضعیت جنین را تغییر می‌دهند. این عمل مثل ماساژ عمقی شکم است. دکتر ویلدون می‌گوید: گاهی اوقات با دارو رحم را آرام می‌کنیم. سپس بدن جنین را با یک دست بلند کرده، دست دیگر را به سر او رسانده و او را به چرخش درون رحم تشویق می‌کنیم. گاهی ممکن است برای به حداقل رسانیدن ناراحتی مادر داروی آرامبخشی نیز داده شود. بر اساس بیانیه داشنگاه زنان و زایمان امریکا، میزان موفقیت نسبی این روش ۸۵ درصد است. 

  • روش moxibustion 

روشی است که به وسیله درمانگران طب سوزنی و با استفاده از گرمای سوزاندن گیاه mugwort برای فعال‌سازی نقطه خاص طب سوزنی در قسمت بیرونی کوچکترین انگشت پا انجام می‌شود؛ این عمل فعالیت جنین را افزایش می‌دهد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این روش بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به دیگر روش‌ها احتمال موفقیت چرخاندن سر جنین به سمت پائین را دارد. میزان موفقیت این روش احتمالا بیش از ۸۰ درصد است.

  • كايروپركتيک (chiropractic)

کلمه كايروپركتيك ريشه يوناني دارد و به معناي کارکردن با دست است. این روش عبارت است از علم شناخت مفاصل بدن، به ويژه ستون فقرات و هماهنگ كردن آن ها به منظور پيشگيري و درمان. البته تنظيم و تطبيق مفاصل و استفاده آن در علم پزشكي به دو هزار سال قبل برمي‌گردد.

روش كايروپركتيک بر اين نظريه استوار است كه بدن انسان داراي يك قدرت دروني براي درمان بيماري هاست و دستگاه عصبي، نقش مهمي را در حفظ سلامتي ايفا مي كند. اما جابجايي هاي خفيف مفاصل بدن و يا حركات نامناسب بدني، بر روي جريان الكتريكي اعصاب اثر گذاشته و باعث اختلال در سلامت انسان مي شود. درمان گر در اين روش با اصلاح وضعيت استخوان ها، عضلات، اعصاب، مفاصل و به خصوص ستون فقرات، باعث بهبود عملكرد دستگاه عضلاني اسكلتي و اعصاب و بازگرداندن سلامتي به بيمار مي شود.

اگر موعد زایمان شما نزدیک است و جنین هنوز در وضعیت بریچ قرار دارد و می‌خواهید از سزارین خودداری کنید، ممکن است عمل جراحی تنها انتخاب شما باشد، مگر این‌که بتوانید پزشک یا مامایی را پیدا کنید که تخصص کافی داشته باشد و بخواهد زایمان طبیعی را انجام دهد، در غیر این صورت وضعیت مناسبی برای زایمان طبیعی نخواهید داشت. 

 

 

منبع: نی نی پلاس