The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

مکمل ویتامین د احتمال سرماخوردگی را کم نمی کند

یافته های تازه نشان می دهند، مصرف دوز بالای ویتامین د کودکان را در مقابل سرماخوردگی در زمستان حفاظت نمی کند.

دکتر جاناتان مگوی، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه مک گیل و رئیس بیمارستان کودکان تورنتو گفت:" ما در طول دهه ها تنها از افسانه ای که ساخته و پرداخته شرکت های داروسازی و برخی پزشکان بوده حفاظت کرده ایم. "

او افزود:" یافته های ما نشان می دهند خوراندن دوز بالای مکمل ویتامین د به کودکان سالم با هدف پیشگیری کردن از ابتلا آنها به سرما خوردگی کاری بی حاصل و عبث است. "

ویتامین د اغلب ویتامین " نور آفتاب " - چون پوست انسان در تماس با نور آفتاب مواد مغذی تولید می کند - نامیده می شود. این ویتامین همچنین در برخی از مواد غذایی مثل ماهی های چرب و ... یافت می شود. اما برخی از افراد مکمل خوراکی این ویتامین را مصرف می کنند.

در سه دهه گذشته، تصور بر این بود که ویتامین د می تواند به پیشگیری یا کاهش شدت سرماخوردگی و سایر عفونت ها در کودکان کمک کند، اما آزمایشی که این مدعا را اثبات کند انجام نگرفته است.

حال باید دید چگونه این ویتامین برای کودکان مفید است؟ دانشمندان برای یافتن این سوال به 350 کودک نو پا دوز استانداری از ویتامین د - روزانه 400 IU - و به گروه دیگری از آنها روزانه دو هزار IU این ویتامین را خوراندند.

ها نشان دادند، کودکانی که دوز استاندار این ویتامین را مصرف کرده بودند به طور میانگین در فصل زمستان 1.91 بار سرما خوردند در حالی که افرادی که در گروه دوم قرار داشتند به طور میانگین روزانه 1.97 بار سرما خوردند.

دکتر مگوی گفت:" تفاوت آمار سرماخوردگی ناچیز و معنا دار نیست. "

اما دکتر پیتر ریچل، مدیر مرکز مطالعات تندرستی کودکان بیمارستان وست چستر نیویورک پس از ارزیابی یافته های این مطالعه نظر دیگری داشت.

او با تایید آمارهای به دست آمده در مطالعه گفت:" فکر می کنم مصرف دوز بالای مکمل ویتامین د مضر نیست، اما هرگز عفونت ها را کنترل یا کاهش نمی دهد. "

او افزود:" در حقیقت، نتیجه خوراندن دوز بالای مکمل ویتامین د به کودکان تولید ادرار گران قیمت است. "

مطالعه بیشتر:

1- چگونه ویتامین مورد نیاز کودک را تامین می کنید؟

2- نیاز نوزادان به ویتامین د اضافی

3- کمبود ویتامین د عامل ابتلاء کودکان به میگرن

منبع: healthday