The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کودکان بیش فعال چه غذاهایی را نباید مصرف کنند؟

متاسفانه باید گفت کمبود برخی از انواع غذاها علائم اختلال کمبود توجه بیش فعالی (ADHD) را در کودکان و بزرگسالان بدتر می کند. خوشبختانه رژیم غذایی ADHD که از سطوح کافی غذاهای مناسب برخوردار باشد، عملکرد مغز را بهینه می سازد. مصرف برخی مواد غذایی می تواند علائم بیش فعالی را در کودکان تشدید کند، اگر می خواهید بدانید که کودکان بیش فعال چه غذاهایی را نباید مصرف کنند، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

کودکان بیش فعال چه غذاهایی را نباید مصرف کنند؟

مصرف برخی مواد غذایی می تواند علائم بیش فعالی را تشدید کند، این موارد غذایی شامل:

غذاهای پر قند و میان وعده ها:

مطالعات متعددی نشان می دهد مصرف مقدار زیاد قند، برخی كودكان مبتلا به ADHD را تحریک می کند. یافته های یک پژوهش نشان می دهد هر چه کودکان بیش فعال قند بیشتری مصرف کنند، مخرب تر و بی قرارتر می شوند. پژوهش دیگری نیز حاکی از آن است که رژیم های غذایی با قند زیاد، عدم توجه در برخی کودکان را افزایش می دهند.

برای پیشگیری از بروز این مشکل باید از مصرف "آب میوه" یا "کوکتل" ها که محتوی قند بیشتر از 100 درصد آب میوه هستند، خودداری شود. برچسب های مواد غذایی را با دقت بخوانید، مواردی مانند شیرین کننده ذرت با فروکتوز بالا، عصاره نیشکر فاقد آب. دکسترین؛ دکستروز؛ مالتودکسترین؛ ساکارز؛ ملاس؛ و شربت مالت همگی نشان دهنده محتوی شکر محصول هستند.

کودکان بیش فعال چه غذاهایی را نباید مصرف کنند؟ رنگهای مصنوعی و مواد نگهدارنده

مطالعات منتشر شده در مجلات معتبر نشان می دهد برخی کودکان مبتلا به ADHD از مواد افزودنی تاثیر منفی می پذیرند. یک بررسی جدید حاکی از آن است که رنگ ها و طعم دهنده های مصنوعی و همچنین بنزوات سدیم به عنوان یک نگهدارنده موجب بیش فعالی کودکانی می شود که مبتلا به ADHD نیستند. از مصرف سرلاک های رنگی با برند فروت لوپز و لاکی چارم خودداری کنید. چیروز به نسبت بهتر است و قند کمتری دارد. ( از مصرف سرلاک های رنگی خودداری کنید. سرلاک را به توصیه پزشک انتخاب کنید.) به جای آن نوشیدنی های صنعتی و گازدار از آبمیوه های 100 درصد طبیعی استفاده کنید. بسیاری از آب میوه های صنعتی دارای رنگ و طعم دهنده های مصنوعی هستند. در صورت نیاز ، بیسکوئیت های فاقد رنگ و کم شیرین به کودک بدهید.

طبق مطالعات انجام شده ، گلوتن ، گندم ، ذرت و سویا باعث می شوند بعضی کودکان تمرکز خود را از دست بدهند و بیش فعالی پیدا کنند. نظر پزشکان این است که همه كودكان قبل از تجویز داروی ADHD ، باید از نظر آلرژی غذایی مورد غربالگری قرار بگیرند. در مورد آزمایش آلرژی با پزشک خود صحبت کنید.آیا با استفاده از رژیم غذایی می توان تغییری در وضعیت ADHD ایجاد کرد؟ پاسخ مثبت است، پیروی از برنامه غذایی سرشار از پروتئین و ویتامین ها به کنترل علائم اختلال کمبود توجه بیش فعالی کمک می کند. فقط کافی است از مصرف قند، طعم دهنده های مصنوعی و حساسیت زاهای رایج خودداری کنید. 

نقش پروتئین در کارکرد مغز افراد ADHD

غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت گاو بدون چربی، گوشت خوک ، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا، آجیل، سویا و لبنیات کم چرب اثرات مفیدی بر علائم ADHD دارند. بدن برای ساختن انتقال دهنده عصبی از غذاهای غنی از پروتئین استفاده می کند. انتقال دهنده های عصبی، مواد شیمیایی هستند که توسط سلول های مغزی برای برقراری ارتباط با یکدیگر ترشح می شوند. پروتئین می تواند از افزایش قند خون که عامل افزایش بیش فعالی و تحریک پذیری است، جلوگیری کند.متخصصان تغذیه در خصوص کودکان مبتلا به نقص بیش فعالی و نافرمانی مقابله ای معتقدند "از آنجا كه وقتی پروتئین مصرف می کنیم، بدن انتقال دهنده های عصبی بیداركننده مغز را می سازد، حتما روز خود را با صبحانه حاوی مواد پروتئینی آغاز نمائید. به این مقدار نیز بسنده نکنید. برای لاغر شدن نیز در طول روز پروتئین را در برنامه خود بگنجانید ".

 

 بیشتر بدانید:

مهمترین علائم بیش فعالی - کم توجهی در کودکان چیست؟

بیش فعالی کودکان چیست ؟ عوامل ابتلا، پیشگیری و درمان

تربیت کودک بیش فعال،نحوه تربیت کودک بیش فعال چگونه است؟

علائم بیش‌ فعالی کودک چیست و بیش فعالی کودک چند نوع است؟

 

?پرسش و پاسخ های کودکان بیش فعال چه غذاهایی را نباید مصرف کنند

آیا مصرف قند و شکر برای کودکان بیش فعال ضرر دارد؟

یافته های یک پژوهش نشان می دهد هرچه کودکان بیش فعال قند بیشتری مصرف کنند، مخرب تر و بی قرارتر می شوند. پژوهش دیگری نیز حاکی از آن است که رژیم های غذایی با قند زیاد، عدم توجه در برخی کودکان را افزایش می دهند.

چه غذاهایی برای کودکان مبتلا به بیش فعالی خوب است؟

غذاهای غنی از پروتئین مانند گوشت گاو بدون چربی، گوشت خوک ، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لوبیا، آجیل، سویا و لبنیات کم چرب اثرات مفیدی بر علائم ADHD دارند.

آیا با استفاده از رژیم غذایی می توان تغییری در وضعیتADHD ایجاد کرد؟

پاسخ مثبت است، پیروی از برنامه غذایی سرشار از پروتئین و ویتامین ها به کنترل علائم اختلال کمبود توجه بیش فعالی کمک می کند. فقط کافی است از مصرف قند، طعم دهنده های مصنوعی و حساسیت زاهای رایج خودداری کنید.

آیا رنگ های خوراکی و افزودنی ها برای کودکان مبتلا به بیش فعالی مضر است؟

مطالعات منتشر شده در مجلات معتبر نشان می دهد برخی کودکان مبتلا به ADHD از مواد افزودنی تاثیر منفی می پذیرند. یک بررسی جدید حاکی از آن است که رنگ ها و طعم دهنده های مصنوعی و همچنین بنزوات سدیم به عنوان یک نگهدارنده موجب بیش فعالی کودکانی می شود که مبتلا به ADHD نیستند.

منبع: additudemag