The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بلند کردن اشیای سنگین در دوران بارداری

با رشد جنین، در بدن مادر نیز تغییرات زیادی رخ می ­دهد. با بزرگ شدن جنین، رحم نیز به تدریج بزرگ­تر شده و به عبارت دیگر جا باز می­ کند تا بتواند خود را برای پذیرش رشد جنین آماده سازد، لذا احساس گرفتگی و کشیدگی در عضلات ناحیه شکم امری طبیعی است. اما سوال اینجاست که با وجود تغییرات بدن، آیا می ­توان در این دوران اشیای سنگین بلند کرد؟

آیا بلندکردن اشیا در بارداری مجاز است؟

 در ابتدا لازم است به این نکته اشاره کنیم که مفصل ران یعنی محل اتصال استخوان ران و لگن خاصره به مرور در دوران بارداری شُل می­ شود تا بدن آمادگی لازم برای زایمان را کسب کند. لذا باید بدانید که بدن شما در حال تغییر است و شما دیگر از عهده کارهایی را که قبل از بارداری انجام می ­دادید، مانند بلند کردن اشیای سنگین، بر نمی­آیید.

پاسخ این سوال که آیا شما می ­توانید در دوران بارداری اشیا را بلند کنید یا خیر، به نظر پزشک معالجتان بستگی دارد، اما رای عموم بر این است که از بلندکردن اشیا در این دوران خودداری کرده و این امر را به دیگران واگذار نمایید.

مادرانی که در معرض خطر زایمان زودرس هستند بعد از سه ماهۀ اول باید از بلندکردن اشیا پرهیز کنند، در صورت تمایل می­ توانید موضوع را با پزشک درمیان بگذارید.

 

خطرات و عواقب بلند کردن اشیا در دوران بارداری

پیشنهاد می ­شود در دوران بارداری از بلند کردن اشیای سنگین تا سر حد امکان خودداری کنید و چنانچه به ضرورت ناگزیر به این کار هستید جانب احتیاط را به طور کامل در نظر بگیرید. بلند کردن اشیای سنگین در برخی مادران منجر به بروز زایمان زودرس یا وزن کم نوزاد به هنگام تولد خواهد شد.

بلند کردن نادرست اشیا، چه سنگین و چه سبک، در دوران بارداری منجر به کشیدگی عضلات شده. فتق یکی از عوارض شدید بلند کردن اشیای سنگین در دوران بارداری است.

 

شیوۀ صحیح بلندکردن اشیای سنگین

بهتر است برای بلندکردن اشیا به جای خم کردن کمر، زانوها را خم کنید. در حین خم کردن زانوها، پشت باید تا سر حد امکان صاف و سنگینی وزن بدن روی پاها باشد. 

از انجام هرگونه حرکات تند و سریع یا ناگهانی به هنگام جابجا کردن اشیا در دوران بارداری اکیداً خودداری کنید.

اگرچه در دوران بارداری اسکلت و سیستم ایمنی بدن مادر در حال تغییر است و شما بیشتر مستعد فشار و مشکلات هستید، لذا رعایت نکات ایمنی در خصوص شیوه صحیح بلند کردن اشیا از روی زمین، از اهمیت بیشتری برخوردار است، اما توصیه می­ شود حتی در شرایط عادی و غیربارداری نیز برای حفظ سلامت خود این نکات را در نظر داشته باشید.

اگر در محیط کار یا منزل ناگزیر به بلند کردن اشیای سنگین هستید و همین امر موجب نگرانی شما شده است، در این خصوص با پزشک گفتگو کنید. فراموش نکنید در دوران بارداری برای بلند کردن اشیای سنگین در وهلۀ اول باید از کمک اطرافیان بهره بگیرید.

 

 

 

منبع: نی نی پلاس