The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا خوردن تن ماهی در بارداری بی خطر است؟

آیا زنان باردار می‌توانند تن ماهی بخورند؟ آیا خوردن تن ماهی در بارداری مضر است؟

آیا خوردن تن ماهی در بارداری ضرر دارد؟ آیا زنان باردار می‌توانند تن ماهی بخورند؟

ماهی حاوی مواد مغذی حیاتی از جمله اسید چرب امگا3 ، DHA و EPA ، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله آهن است. مصرف این مواد مغذی به ویژه برای مادران باردار و کودکان ضروری است و باعث رشد سالم جنین می‌شود. ماهی تن از نظر میزان امگا 3 و مواد مغذی بهتر از اکثر ماهی‌ها است اما بسیاری از کارشناسان بهداشت توصیه می‌کنند زنان باردار به دلیل جیوه از مصرف کنسرو ماهی تن خودداری کنند. سطح جیوه در انواع ماهی‌ها بسیار متفاوت است. هنگام انتخاب ماهی و تن ماهی بهتر است انواعی را انتخاب کنید که از ماهی‌هایی با حداقل میزان جیوه تهیه شده باشند. در ضمن برخی از انواع تن از فرآوری پیش پخت استفاده نمی‌کند و در نتیجه 100٪ مواد مغذی موجود در ماهی را در خود نگه می‌دارند. انواعی که از این فرآوری استفاده می‌کنند تا 80 درصد امگا3 ماهی را از بین می‌برند.

بطور کلی مصرف تن ماهی برای مادران باردار به دو دلیل توصیه نمی شود:

1- مقدار جیوه موجود در تن ماهی بسیار بیشتر از مقدار ایمن برای مادران است. جیوه از بدن انسان دفع نمی شود و وقتی فردی باردار است به راحتی می تواند در روند رشد و نمو جنین تاثیر گذاشته و آثار بد و گاها جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

2- خوردن مواد غذایی کنسرو شده در بارداری ممنوع است. مواد غذایی کنسرو شده نه تنها حاوی مقدار بسیار زیادی نمک و مواد نگهدارنده هستند که برای مادران باردار به شدت مضر است، بلکه ترکیبات موجود در لایه درونی کنسروها نیز می تواند در روند رشد جنین اختلال ایجاد کند. به این ترتیب لازم است از خوردن کنسرو تن ماهی در بارداری خودداری کنید.

خوردن یکبار تن ماهی در بارداری

گرچه که بدون شک با خوردن یکبار تن ماهی هیچ اتفاقی برای جنین رخ نخواهد داد اما هرگز نباید خوردن غذاهای کنسروی و خصوصا تن ماهی در طی دوران بارداری مکررا رخ دهد.

مطالعه بیشتر:

1- فواید خوردن میگو در بارداری چیست؟

2- فواید و مضرات مصرف ماهی در بارداری

3- خوردن ماهی دودی در بارداری بی خطر است؟

4- مراقبت های قبل از دوران بارداری و 9 نکته مهم که باید بدانید

?پرسش و پاسخ های خوردن تن ماهی در بارداری

چرا خوردن تن ماهی در بارداری مضر است؟

مقدار جیوه موجود در تن ماهی بسیار بیشتر از مقدار ایمن برای مادران است. جیوه از بدن انسان دفع نمی شود و وقتی فردی باردار است به راحتی می تواند در روند رشد و نمو جنین تاثیر گذاشته و آثار بد و گاها جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

چرا خوردن کنسرو تن ماهی در بارداری مضر است؟

خوردن مواد غذایی کنسرو شده در بارداری ممنوع است. مواد غذایی کنسرو شده نه تنها حاوی مقدار بسیار زیادی نمک و مواد نگهدارنده هستند که برای مادران باردار به شدت مضر است، بلکه ترکیبات موجود در لایه درونی کنسرو ها نیز می تواند در روند رشد جنین اختلال ایجاد کند. به این ترتیب لازم است از خوردن کنسرو تن ماهی در بارداری خود داری کنید.

آیا خوردن یکبار تن ماهی در بارداری مشکلی ایجاد می کند؟

گرچه که بدون شک با خوردن یکبار تن ماهی هیچ اتفاقی برای جنین رخ نخواهد داد اما هرگز نباید خوردن غذاهای کنسروی و خصوصا تن ماهی در طی دوران بارداری مکررا رخ دهد.

خیلی هوس تن ماهی کردم چیکار کنم؟

ماهی تن از نظر میزان امگا 3 و مواد مغذی بهتر از اکثر ماهی‌ها است اما بسیاری از کارشناسان بهداشت توصیه می‌کنند زنان باردار به دلیل جیوه از مصرف کنسرو ماهی تن خودداری کنند.

منبع: americanpregnancy