The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

40 پرسش و پاسخ بارداری

معمولا هر بانوی بارداری در مورد انجام هر کاری این سوال را مطرح می‌ کند: آیا به فرزندم آسیب می‌ رساند؟ ظاهرا هر چیزی که وارد بدن شما می‌شود، می‌تواند برای فرزند تان ضرر داشته باشد، اما این موضوع در مورد همه چیزها صادق نیست.

در این مطلب تمامی نظرات را بررسی می‌کنیم و به سوالات شما درباره روش ورزش کردن در دوران بارداری، محدودیت استفاده از لوازم آزایشی و دلیل ممنوعیت استفاده از موس شکلاتی پاسخ می‌ گوییم.

۱- آیا استفاده از داوری ضد اسهال ایمن است؟

گاهی، آری. اما بسیاری از آنان ایمن نیستند، در نتیجه اول با پزشک‌تان مشورت کنید و اگر دچار عوارضی مثل خون ریزی شدید، سریعا با او تماس بگیرید. اسهال یعنی شما مایعات حیاتی را از دست خواهید داد، بنابراین لازم است مایعات مخصوصی را برای تامین آب بدنی بنوشید. روش‌های طبیعی برای دوری از اسهال عبارتند‌ از: افزایش آب مصرفی و ختم نوشیدن آب میوه، نوشابه‌های شکری یا شیر.

۲- حشرات همه‌ جا هستند. آیا می‌ توانم برای نابودی آنان اقدام کنم؟

خیر. بانوان باردار باید تا جایی که امکان دارد از تماس با حشره‌ کش‌ها در امان باشند. اگر منزل‌تان پر از حشرات شده است، حتما از فرد دیگری برای انجام سمپاشی استفاده کنید. همچنین بعد از پایان سمپاشی تمامی بشقاب‌ها، لوازم آشپزی و دیگر ظروف آشپزخانه و به ویژه تمامی سطوح آن را را به دقت بشویید.

۳- استفاده از لیف، مایع و لوسیون شست و شوی بدن مجاز است؟

بله، اما مراقب باشید. نمی‌خواهیم بگوییم که هر لوسیونی را نمی‌توانید استفاده کنید، اما پوست شما هنگام بارداری بسیار حساس‌تر است، بنابراین مراقب آنچه که روی پوست‌تان قرار می‌دهید، باشید.

۴- در دوران بارداری پوشیدن کفش پاشنه بلند مجاز است؟

در مراحل اولیه بلی. بارداران برای به مد روز بودن و پوشیدن کفش پاشنه بلند مشکلی ندارند، اما در سه ماهه سوم بارداری که کمی بی‌تعادل می‌شوید، ممکن است پوشیدن کفش پاشنه بلند باعث کمردرد شود یا احتمال زمین خوردن تان افزایش یابد.

۵- خوردن کره بادام زمینی در دوران بارداری مجاز است؟

آیا در مورد آلرژی فرزندتان نگرانید؟ نیازی به پرهیز از خوردن کره بادام زمینی وجود ندارد، مگر این که شما و همسرتان دچار آلرژی هایی مثل آلرژی های غذایی، آسم، تب یونجه یا اگزما باشید.  شواهدی وجود ندارد که ثابت کند، این خوراکی باعث خواهد شد که فرزندتان دچار آلرژی شود، اما ایمن بودن بهتر از تاسف است.

۶- سوارکاری در دوران بارداری مجاز است؟

آیا خود را برای تعطیلات کوهستانی آماده می‌کنید و قرار است شما و فرزندتان در جنگل‌ها اسب‌ سواری‌ کنید؟ متاسفانه، جواب خیر است. مگر این که سوارکار با تجربه‌ای باشید، البته در این حالت نیز پس از سه ماهه اول بارداری نباید سواری کنید در نتیجه سواری بر اسب ممنوع است.

۷- استفاده از کرم‌ها برای رفع کشیدگی‌های پوست بدن در بارداری ایمن است؟

بلی، بسیاری از بانوان برای رفع کشیدگی‌ پوست بدن‌شان از این کرم‌ها استفاده می‌کنند. البته کرم‌های تجویزی حاوی Retin-A برای بانوان باردار مضر است و باید از آنان دوری شود.

۸- آیا هنگام بارداری می‌ توانم آنتی‌ بیوتیک مصرف کنم؟

بلی، اگر البته اگر پزشک تجویز کرده باشند. پزشک‌تان نباید دارویی را برای شما تجویز کرده باشد که به فرزندتان آسیب رساند، اما همیشه می‌توانید آن را دوباره با متخصص زنان و زایمان خود بررسی کنید. معمولا پنی سیلین ایمن‌ترین انتخاب است. آنتی بیوتیک‌هایی که باید از آنها پرهیز کنید عبارتند از :

  • tetracyclines
  • streptomycin
  •  sulphonamides

سعی کنید آنتی بیوتیک ها را همراه با پروبیوتیک مصرف کنید. بدی نوسیله مطمئن خواهید شد، باکتری‌های خوبی که توسط آنتی‌بیوتیک کشته می‌شود، جایگزین خواهد شد.

۹- آیا استفاده از سان اسکرین ایمن است؟

ایمن و حیاتی است. بارداری می‌تواند شما را به آفتاب بسیار حساس کند، در نتیجه باید بیشتر مراقب باشید. لباس پوشیده‌ای بپوشید و آب زیادی بنوشید.

۱۰- آیا روشن کردن سیگار در بارداری ایمن است؟

خیر، کشیدن، کشیدن است و برای فرزندتان آسیب‌رسان خواهد بود. بهترین انتخاب خاتمه کلی آن است. دود کردن سیگار با رساندن اکسیژن به فرزندتان مداخله می‌کند و می‌تواند به وزن کم هنگام تولد، شکاف در کام و اختلالات قلبی نوزاد منجر گردد (ترسناک است؟).

۱۱- در خانه وان آب گرم داریم. می‌توانم از آن استفاده کنم؟

خیر. زیرا به این ترتیب دمای بدنی شما افزایش می‌یابد، این تغییر برای جنین در حال رشد به ویژه در ماه‌ های اولیه بسیار خطرناک است.

۱۲- آیا طب سوزنی در بارداری ایمن است؟

بلی، چینی‌ها از مدت‌ها قبل معتقد بودند که طب سوزنی می‌تواند برخی از ناراحتی‌های بارداری را التیام بخشد. طب سوزنی با وارد کردن سوزن داخل نقاط ویژه‌ای از بدن که با کانال‌های انرژی در ارتباط هستند، کار می‌کند. فقط مطمئن گردید که از درمان گر مجرب و آموزش‌دیده‌ای بهره می‌برید که در درمان بانوان باردار تجربه داشته باشد.

۱۳- سیگاری نیستم، اما اطرافیانم سیگاری‌ هستند، آیا خطرناک است؟

بلی، سیگار کشیدن سیگار کشیدن است. دود دست نیز به همان اندازه خطرناک است، بنابراین در حد ممکن از محوطه سیگاری‌ها فاصله بگیرید.

۱۴- در دوران بارداری می ‌توانم موهایم را رنگ کنم؟

شواهدی وجود ندارد که نشان دهد، مواد شیمیایی رنگ مو باعث آسیب جنین شود، اما بسیاری از متخصصین هنوز مخالف استفاده از آن هستند به ویژه در سه ماهه اول بارداری. بهترین انتخاب، "های‌لایت‌ها" هستند، زیرا رنگ مو دور از پوست شما قرار می‌گیرد.

۱۵- آیا مراجعه به "کایروپراکتیک" هنگام بارداری توصیه می‌شود؟

مطمئناً آری. کایروپراکتیک می‌تواند به التیام حالت تهوع، درد کمر، گردن یا پیوندهای بدنی  کمک کند. مطمئن گردید که به متخصصی مراجعه می‌کنید که در درمان بانوان بارداری تجربه کافی داشته باشد. منشاء كايروپراكتيك از واژه يونانی "Cheir" به معنی " دست" و "Praktikes " به معنی "انجام شده توسط" می باشد و دراصطلاح به مجموعه عملياتی گفته می شود كه به وسيله دست روی ستون فقرات انجام می گيرد.

۱۶- مراجعه به دندان‌پزشک در بارداری ایمن است؟

آری، بانوان باردار در برابر خرابی دندان و خون ریزی از لثه‌ها مستعدترند. بهداشت ضعیف دندانی می‌ تواند بر شما و فرزندتان تاثیر گذارد و باید درمان گردد. مراقبت‌های معمول دندانی در بارداری ایمن است، اما باید از عکسبرداری "اشعه ایکس" و "پُرکردن دندان" پرهیز کنید، مگر در صورت ضرورت.

۱۷- اجرای پیلاتس در بارداری ایمن است؟

بله! پیلاتس به مجموعه‌ای از تمرینات ورزشی تخصصی اطلاق می‌شود که بر بدن و ذهن فرد تاثیر گذاشته و ضمن بالا بردن قدرت و استقامت تمام اعضای بدن، عمقی‌ترین عضلات بدن را مورد هدف قرار می‌دهد. تمرینات پیلاتس عبارت از تلاش برای تمرکز فکر و درایت فرد برروی عضلات بدن و چگونگی و عملکرد آنهاست. برخلاف اشکال دیگر ورزش، پیلاتس مستلزم اجرای حرکات با کنترل و دقت است، یعنی در بارداری بسیار ایمن است. برای این منظور حتما کلاس‌هایی را انتخاب کنید که مخصوص بارداران باشد یا به مربی پیلاتس بگویید که باردارید  تا تمرینات را متناسب با شرایط شما تنظیم نماید.

۱۸- آیا پیش از هفته ۱۲ بارداری، مسافرت هوایی ایمن است؟

راحت باشید. زیرا شواهدی وجود ندارد که مسافرت هوایی پیش از هفته دوازدهم برای جنین خطرناک باشد، البته در صورتی‌که بارداری شما با مشکلی همراه نباشد. اما بهترین زمان برای مسافرت رفتن، سه ماهه دوم بارداری است. زیرا حالت تهوع کاهش یافته و آرامش بیشتری دارید.

۱۹- آیا اجرای یوگا در سه ماهه اول بارداری خطرناک است؟

بسیار مفید است. یوگای بارداری به التیام تورم شکمی، پاهای متورم و پشت درد کمک کرده و آرامش و شادابی را به شما هدیه می‌دهد. اما از انجام "بیک رام یوگا" BIKRAM YOGA یا "یوگای گرم" HOT Yoga پرهیز کنید(انجام تمرینات در هوای گرم تا حد ۴۰ درجه سانتی گراد و رطوبت بالا). اگر هر نشانه‌ای از پیچیدگی‌های بارداری دارید، قبل از انجام هر حرکت ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.

۲۰- مصرف کافئین در دوران بارداری مجاز است؟

بله، اگر به اعتدال مصرف شود. کافئین محرکی است که می‌تواند از جفت عبور کرده و بر ضربان قلب و تنفس فرزندتان تاثیر گذارد. بنابراین توصیه می شود که خانم های باردار روزانه بیشتر از یک یا حداکثر دو فنجان کوچک مصرف نکنند، اما به یاد داشته باشید که کافئین در محصولات دیگری نیز وجود دارد، مثل چای سرد و نوشابه‌های خنک. پس بهتراست از محصولات بدون کافئین استفاده کرده یا مصرف خود را محدود سازید.

۲۱- سفر رفتن در سه ماهه سوم بارداری مجاز است؟

اکثر شرکت‌های هوایی پس از هفته ۳۶ بارداری به بانوان باردار اجازه پرواز نمی‌دهند. اگر در سه ماهه دوم یا اوایل سه ماهه سوم مجبور به پرواز شدید، مطمئن شوید که آب زیادی می‌نوشید و هر یک ساعت از صندلی خود بلند شده و راه بروید. اگر هر گونه پیچیدگی در بارداری خود دارید، پرواز با هواپیما توصیه نمی‌شود. پیش از برنامه ریزی برای هر سفری با پزشک‌ خود مشورت کنید.

۲۲- خوردن استیک نیمه پخته در دوران بارداری مجاز است؟

خیر، بهتر است، چنین ریسکی نکنید. گوشت‌های نپخته، حامل انگل "توکسوپلاسموز" هستند. این انگل توانایی عبور از جفت و تاثیر بر جنین را دارد. البته هنوز می‌توانید استیک بخورید، فقط از خوب پخته شدن آن اطمینان حاصل کنید.

۲۳- رفتن به موسیقی راک در دوران بارداری مجاز است؟

تا زمانی‌که به‌طور پیاپی به کنسرت نروید، این کار باعث آسیبی به فرزندتان نمی‌شود. طی هفته ۲۷-۳۲ بارداری گوش‌های فرزندتان به اندازه کافی برای واکنش به صداها بالغ شده‌اند، البته مایع داخل رحم در حکم فیلتر عمل می کند. بنابراین ایمنی را رعایت کرده و از نشستن در صندلی‌های جلویی یا نزدیک به بلندگوها خودداری کنید.

۲۴- تاتو کردن در دوران بارداری مجاز است؟

احتمالا خیر. خطر اصلی که در تاتو با آن روبروئید، خطر عفونت است. برای بانوان باردار "تاتوی حنا" انتخاب طبیعی و خوبی است. فقط توجه داشته باشید که حنایی طبیعی است که تاثیر آن بر پوست به رنگ نارنجی یا قهوه‌ای باشد. حنای سیاه برای هیچکس ایمن نیست.

۲۵- بازی بولینگ در دوران بارداری ایمن است؟

احتمالا خوب است، اما اگر نگرانید، با پزشک تان دوباره مشاوره کنید. مثل هر ورزش دیگری لازم است که بیش از حد خود را خسته نکنید و توپ‌هایی که وزن کمی دارند را انتخاب کنید. در سه ماهه سوم مراقبت بیشتری به خرج دهید و هنگام برداشتن توپ، به ماهیچه‌های پشت و شکمی خود فشار نیاورید.

۲۶- در دوران بارداری بالا بردن دست ها ممنوع است؟

خیر، این کار کاملا ایمن است و اگر شنیده اید که با این کار بندناف فرزندتان دور گردنش می‌پیچد، بدانید که این موضوع فقط یک افسانه است. این کارها بر بندناف تاثیری ندارد.

۲۷- دوچرخه سواری در دوران بارداری مجاز است؟

بلی، اما به یاد بسپارید که اگر زمین بخورید، این مسئله می‌تواند برای شما و فرزندتان خطرناک باشد. بنابراین باید از دوچرخه سواری کوهستان به علت راه‌های دشوار و احتمال افتادن پرهیز شود. تمرین دوچرخه ثابت در منزل جایگزینی بسیار خوب است.

۲۸- می‌توانم با اسپری پوست بدنم را برنزه کنم؟

به شما بستگی دارد. بسیاری از سالن‌های زیبایی ادعا می کنند که این نوع از برنزه کردن برای خانم‌های باردار ایمن است، ولی بحث‌های زیادی در این باره باقی مانده است. حقیقت این‌که تاثیرات پس‌مانده‌های بدنی آن ناشناخته مانده است و احتمال دارد، برنزه شدن دروغین، ارزش خطرش را نداشته باشد. اسپری برنزه شدن حاوی دی‌هیدروکسی استون (dihydroxyacetone) یا DHA است که احتمال دارد، از طریق پوست یا تنفس اسپری، جذب جریان خون شما گردد.

۲۹- نقاشی کردن در دوران بارداری ایمن است؟

بله. امروزه رنگ ‌ها حاوی سرب یا جیوه نیستند، اما از آن‌جایی‌که هرگز نمی‌دانید، از یک رنگ جدید چه خطری برمی‌آید، بهتر است، خودتان مشغول به کار نشوید. هنگام خشک شدن رنگ، برای خارج ساختن بو و مواد شیمیایی معلق در محیط پنجره ها را باز کنید تا هوای تازه جریان داشته باشد.

۳۰- آیا گرفتن حمام آفتاب مجاز است؟

خیر. پرتو های آسیب‌ رسان فرابنفش UV برای شما یا فرزندتان خوب نیست و می‌تواند اسید فولیک را نابود کند. یعنی ویتامینی که به پیشگیری از اختلالات عصبی در جنین بسیار ضروری هستند. همچنین حمام آفتاب می ‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد بدن شود.

۳۱- می ‌توانم ناخن‌ هایم را لاک بزنم؟

بله. تنها پیشنهاد این است که قرار گرفتن مداوم در معرض بخارات مواد شیمیایی برای فرزندتان خوب نیست، بنابراین اگر این کار را در آرایشگاه انجام می‌دهید، سالنی را انتخاب کنید که تهویه خوبی داشته باشد، چرا که حتی اگر این بخارات خطرناک نباشند، ممکن است باعث حالت تهوع شما گردند.

۳۲- در دوران بارداری می توان از بخور ضد احتقان استفاده کرد؟

بله. استفاده از بخور بلامانع است.

۳۳- زنان باردار نباید از وان استفاده کنند؟

خیر. استفاده از وان برای زنان باردار بلامانع است. فقط از حمام کردن با آب بسیار گرم بپرهیزید. هنگام خروج از وان مراقب زمین خوردن باشید.

 ۳۴- برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری مجاز است؟

بله. احتمالا صدها بار این را شنیده‌اید، اما ما به تضمینی دوباره نیاز داریم. آمیزش جنسی به جنین آسیبی نمی ‌رساند، فقط از اجرای حالت‌ هایی که مستلزم دراز کشیدن طولانی روی پشت ‌تان است، بپرهیزید.

۳۵- مصرف کالباس و سوسیس در دوران بارداری مجاز است؟

خیر. این نوع گوشت ها اغلب به "لیستریا" آلوده‌اند که می‌تواند باعث سقط جنین شود. لیستریا توانایی عبور از جفت را دارد و ممکن است، با آلوده کردن جنین به عفونت یا مسمومیت خون منجر شود. از این محصولات به کلی پرهیز کنید یا چنین گوشت‌هایی را دوباره بپزید.

۳۶- مصرف ماهی در دوران بارداری مجاز است؟

نه همه آنها. ماهی منبعی عالی برای پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ است و می‌تواند رشد مغز فرزندتان را بهبود بخشد. اما برخی از ماهی‌ها نسبت به دیگران، حاوی جیوه بیشتری هستند و مقدار زیاد جیوه می‌تواند به سیستم عصبی در حال رشد فرزندتان آسیب رساند. از مصرف اره ماهی، کوسه، کینگ ماکارل پرهیز کنید و استفاده از تُن ماهی را محدود کنید. مطمئن گردید که غذاهای‌ دریایی به خوبی پخته شده باشند.

۳۷- آیا در دوران بارداری برداشتن اجسام سنگین مجاز است؟

دکتر تینا اوت می‌گوید: اما اگر خانمی پیش از بارداریش به شکل منظم وزنه برمی‌داشته است، احتمالاً با برداشتن وزنه‌های سبک‌تر و تمرینات تحت نظر دقیق مربی متخصص می‌تواند به ورزش ادامه دهد. ولی برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی‌های پیوندهای بدنی که هنگام بارداری نرم‌ترند، تعویض وزنه سنگین به سبک‌تر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

۳۸- آیا می‌توانم به‌طور منظم کلاس‌های ورزشی خود را ادامه دهم؟

بله، ورزش می‌تواند به خواب بهتر شما کمک کند، حالت احساسی شما را بهبود بخشیده و به التیام شما پس از زایمان یاری رساند. همچنین می‌توانید به کلاس‌های مخصوص بانوان باردار بپیوندید، تا به فرزندتان بیش از حد فشار نیاورید. از ورزش‌هایی که در آن روی پشت خود دراز می‌کشید، پرهیز کنید به ویژه از سه ماهه دوم به بعد.

۳۹- در دوران بارداری مصرف پنیر نرم مجاز است؟

نه همه آنها. این نوع از پنیرها اغلب از شیر غیر پاستوریزه تهیه شده اند و حاوی لیستریا هستند. برای اطمینان پشت‌نویس بسته را بخوانید تا از پاستوریزه بودن آن مطمئن گردید. انواعی مثل پنیر "ماتزارلا" و پنیر کهنه (پنیر تبریز کم نمک) خوب هستند.

۴۰- آزمایش پاپ ‌اسمیر در دوران بارداری ایمن است؟

بلی، ادامه اجرای آزمایش پاپ‌اسمیر همان‌طور که پیش از بارداری انجام دادید، از اهمیت بسیاری برخوردار است. پزشک، دهانه رحم را برای بیماری‌های مقاربتی و هر مشکل دیگری بررسی خواهد کرد.

منبع: ترجمه: پیروز پالیزی