The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پرسش و پاسخ درباره تغییرات پستان ها در دوران بارداری

در بعضی از بانوان سینه های حساس و متورم، اولین نشانه بارداری است. زیرا بدن آنها بلافاصله پس از آغاز بارداری تولید شیر را شروع می کنند. 

سوالات رایج درمورد تغییرات پستان ها در دوران بارداری:

 

۱- چگونه و چه زمانی پستان ها تغییر می کنند؟ پستان ها بعد از سه ماهه اول چه تغییری می کنند؟

پستان ها در سه ماهه اول پر كار ترین زمان خود را دارند. درطی چند هفته اول، هورمون پروژسترون باعث می شود تا غدد تولید شیر رشد کافی را داشته باشند. هورمون استروژن مجاری شیر را برای بزرگ شدن تحریک می کند. بطور معمول پستان ها به اندازه یک یا دوسایز بزرگتر شده، رگها تیره تر و نوک پستان ها برجسته و تیره تر می شوند تا پس از زایمان نوزاد بتواند بسادگی آنها را بیابد. با نزدیک شدن به زایمان تورم پستان ها معمولا از بین می رود، گرچه پستان ها کوچک تر نمی شوند. هرچه به زمان زایمان نزدیکتر می شوید، احتمالا پستان ها کمی بیشتر رشد می کنند و ممکن است مقداری کلسترم (شیر اولیه که ماده بسیار مغذی و شامل پروتئین و پادتن است و برای نوزاد در حکم مایع طلایی دارد) از آنها خارج شود.

 

۲- چه زمانی پستان ها شروع به تولید شیر می کنند؟

در دوران بارداری افزایش مقدار هورمون پرولاکتین نشانگر تولید شیر است ولی پستان ها واقعا شیر تولید نمی کنند، زیرا استروژن و پروژسترون گیرنده های عصبی پرولاکتین را بسته نگه مي دارد. بعد از زایمان مقدار این هورمون ها کاهش یافته و ترشح هورمون اکسی توسین مجراهای شیر را به کار وا می دارد تا وظیفه شیر رسانی آغاز شود. نوزاد با مکیدن پستان ها رگ های عصبی را تحریک کرده که نشانه ای برای ترشح هورمون پرولاکتین و اکسی توسین و ادامه چرخه نیاز نوزاد به شیر بیشتر است.

 

۳- من پستان های کوچکی دارم، آیا قادر به تغذیه نوزادم با شیرمادر هستم؟

اندازه پستان ها بیشتر با مقدار چربی ذخیره شده در آن مشخص می شود. به جز در مواردی نادر، حتی اگر پستان های کوچکی داشته باشید، می توانید شیردهی پستانی انجام دهید، زیرا غدد و مجاری کافی براي شير دادن به نوزادتان را دارا هستید.

 

۴- آیا می توان از ترک های پوستی روی پستان ها پیشگیری کرد؟

متاسفانه ترک های پوستی که بر اثر کشیدگی پوست ایجاد می شوند، معمولا زمینه ژنتیکی دارند و شما نمی توانید پیشگیری زیادی در مورد آنها انجام دهید. در هر صورت این نشانه ها در طی زمان کم رنگ تر خواهند شد. می توانید از ابتدای بارداری هر روز با روغن زیتون یا روغن و لوسیون بدن، پستان ها را مرطوب نگه دارید تا از ایجاد ترک پوستی تا حدی پیشگیری کنید.

 

۵- من جراحی سینه انجام داده ام، آیا می توانم شیردهی پستانی انجام دهم؟

در صورت جراحی برای بزرگ کردن سینه ها، اگر برش جراحی در زیر بغل یا زیر سینه ها انجام گرفته باشد، معمولا مشکلی ایجاد نمی شود. اما اگر برش جراحی بر روی نوک پستان و هاله دور آن باشد، ممکن است به عصب های تولید شیر و تحریک هورمون ها آسیب برساند. در صورت جراحی برای کوچک کردن سینه ها، توانایی شیردهی نوزاد با شیر مادر به مقدار غدد و مجاری برداشته شده، تغییر مکان نوک پستان ها و همچنین سالم بودن مجرای خروجی شیر بستگی دارد.توجه داشته باشید بسته شدن مجاری شیر باعث سرخی، حساس شدن و توده های سفت می شود و این امری معمول در دوران بارداری است. به هر حال در صورت احساس چنین مشکلاتی، پزشک یا مامای خود را مطلع سازید.

 

مطالعات بیشتر: 

1. علت و درمان ترک های پوستی بارداری

2. عفونت پستان (ماستیت)

3. 6 نکته در مورد پستان ها در دوران بارداری

منبع: نی نی پلاس