The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

کشیدن دندان در دوران بارداری و ارتودنسی در بارداری ضرر دارد؟

کشیدن دندان در دوران بارداری باید با احتیاط لازم انجام شود تا جنین در شکم مادر کوچک ترین آسیبی نبیند. بنابراین دندانپزشکان معمولاً دندان را در دوران بارداری نمی‌کشند. با این حال اگر عفونت دندان زیاد و غیرقابل ترمیم باشد و احتمال پخش شدن عفونت وجود داشته باشد، دندانپزشک کشیدن دندان را توصیه می‌کند.

کشیدن دندان در دوران بارداری

دندانپزشک برای کشیدن دندان در هر یک از سه ماهه بارداری برنامه مخصوصی دارد.

کشیدن دندان در سه ماهه اول بارداری

حساس ترین بخش بارداری سه ماهه اول آن است. اندام‌ها و تمامی ارگان های بدن جنین در سه ماهه اول شکل می‌گیرد. این سلول های در حال تقسیم و تمایز که اندام ها را می سازند به شدت در برابر عوامل محیطی که تراتوژن نام دارند حساس هستند. یکی از عواملی که می تواند در این دوران حساس رشد و تکامل جنین را تحت تاثیر قرار دهد استرس مادر است. در نتیجه اگر مادر هنگام کشیدن دندان مضطرب و نگران باشد، جنین در برابر نقص های مربوط به شکل گیری اندام های حیاتی بسیار آسیب پذیر خواهد بود. به همین دلیل دندانپزشکان عموماً کشیدن دندان را در سه ماهه اول انجام نمی‌دهند.

کشیدن دندان در سه ماهه دوم بارداری

در این زمان بدن مادر تا حدی با شرایط و تغییرات ناشی از بارداری وفق پیدا کرده است. حالت تهوع و ناخوشی های معمول تا حدی بهبود یافته و جنین گرچه در این دوران هنوز در حال رشد و تکامل است اما بیشتر مراحل حیاتی مربوط به تشکیل بخش های مختلف بدن انجام شده و کمتر تحت تاثیر عوامل نامناسب محیطی قرار می گیرد. بنابراین دندانپزشکان این دوران را زمان مناسبی برای کشیدن دندان و انجام دیگر درمان های دندانپزشکی می‌دانند.

کشیدن دندان در سه ماهه سوم بارداری

مادر آینده نمی تواند به راحتی برای مدتی طولانی روی صندلی دندانپزشکی دراز بکشد. به علاوه احتمال خونریزی در زمان کشیدن دندان بیشتر است و ممکن است برای مادر خطرناک باشد. عوارض احتمالی ناشی از کشیدن دندان در دوران بارداری همانند احتمال ابتلا به عفونت، ریسک تولد نوزاد زودرس را افزایش می دهد. به این ترتیب در این زمان باید تا حد امکان از کشیدن دندان های پوسیده اجتناب کنید.  

 

درمان ارتودنسی در دوران بارداری

ارتودنسی دندان روشی برای بهبود عملکرد، وضعیت و ظاهر دندان ها می باشد. ارتودنسی در لغت به معنی ردیف کردن دندان ها است. اگر دندان ها به هر دلیلی (کوچک بودن فک یا کجی دندان) روی هم افتاده باشند و یا هم تراز نباشند، جویدن یا گاز گرفتن با دشواری صورت می گیرد .

همچنین مسواک زدن دندان های روی هم قرار گرفته با دشواری زیادی همراه است. با در نظر گرفتن این موضوع که چنین دندان هایی شانس بیشتری برای ابتلا به عفونت و پوسیدگی دارند، شاید تصمیم بگیرید که به کمک ارتودنسی مشکل را برطرف کنید.

دندان های با فاصله و غیر هم تراز نیز از نظر زیبایی و عملکرد هم مشکلات خاص خود را دارند. برخی از بانوان درمان ارتودنسی را پیش از بارداری آغاز کرده و تمایل به کامل کردن دوره درمان آن در بارداری دارند. شروع درمان ارتودنسی یا ادامه دادن درمان در دوران بارداری هیچ اشکالی ندارد. مادر باید متخصص ارتودنسی را از باردار بودن خود یا برنامه داشتن برای بارداری مطلع کند.

 البته باید توجه داشت که بانوان باردار در بعضی موارد اضافه وزن پیدا می‌کنند و اندازه صورت یا دهانش تغییر می‌کند. در این شرایط دندانپزشک قالب گیری جدیدی از دهان و دندان ها انجام می‌دهد، سپس پلاک  ارتودنسی نامرئی را تنظیم و اندازه آن را تغییر می‌دهد، تا مطمئن شود که وسایل ارتودنسی اثر لازم را می‌گذارند. به علاوه زمان بین جلسات  ارتودنسی کمتر می‌شود تا سیم های ارتودنسی فلزی یا وسایل ارتودنسی همراه با تغییرات وزن بدن مادر در دوران بارداری تنظیم شود.

در دوران بارداری محیط دهان بیش از پیش اسیدی می شود. بعلاوه تغییرات هورمونی ایجاد شده لثه ها را نسبت به ابتلا به بیماری های عفونی و التهابی مستعد خواهد کرد. با وجود اجسام خارجی مربوط به ارتودنسی در دهان مادر، ریسک ابتلا به عفونت افزایش می یابد. بنابراین اگر در این دوران تصمیم به ادامه دادن و یا شروع ارتودنسی یا کشیدن دندان در دوران بارداری دارید، ضروری است که بیش از پیش به بهداشت دهان و دندان خود توجه داشته باشید.