The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا خوابیدن روی شکم در دوران بارداری مجاز است؟

بارداری دورانی است که با آغاز ان تمامی جوانب زندگی شما دچار دگرگونی های اساسی خواهد شد. وقتی در مسیر مادر شدن قرار گرفته اید مجبور خواهید بود که به مرور بسیاری از عادات خود را تغییر دهید، از سبک غذا خوردن گرفته تا خوابیدن و ... اگر تاکنون عادت به خوابیدن بر روی شکم خود داشتید، اکنون لازم است که اطلاعات کافی در مورد خوابیدن دمر در هر یک از سه ماهه های بارداری را کسب کنید.

خوابیدن روی شکم در سه ماهه اول بارداری

به عنوان یک مادر آگاه احتمالا می دانید که ماه اول بارداری، حساس ترین بخش آن است. زیرا تمامی ارگان ها و اندام های بدن جنین در این مرحله تشکیل شده و تا پایان آن به حدی از تکامل خواهند رسید. مادران باردار می دانند که با توجه به حساسیت این دوران باید بیش از پیش مراقب سلامتی خود و جنین بوده و به ریزترین نکات نیز توجه لازم را داشته باشند.

یکی از نکات ضروری که در هنگام بارداری باید به آن توجه داشته باشید، پوزیشن های مربوط به خوابیدن در هر یک از سه ماهه های بارداری است.

شاید بر اساس عاداتی که پیش از بارداری داشته اید، تمایل داشته باشید که در ماه های اول بارداری نیز بر روی شکم و یا اصطلاحا دمر بخوابید. در سه ماهه اول بارداری رحم هنوز در درون لگن قرار داشته و رشد جنین به مرحله ای نرسیده است که  رحم از درون لگن استخوانی خارج شود. بنابراین خوابیدن روی شکم در ماههای اول بارداری و یا همان سه ماهه اول بارداری هیچ خطری برای جنین شما ایجاد نمی کند.

 

خوابیدن روی شکم در سه ماهه دوم بارداری

گرچه در سه ماهه دوم بارداری معمولا به شکل چشمگیری ناخوشی های موجود در سه ماهه اول فروکش می کنند و بدن شما خود را با شرایط جدید تطبیق می دهد، اما همچنان جنین شما به سرعت در حال رشد است و رشد روزافزون او سبب خواهد شد که رحم شما از درون لگن استخوانی خارج شده و منجر به برجسته شدن شکمتان شود.

خوابیدن بر روی شکم از شروع سه ماهه دوم بارداری به بعد توصیه نمی شود. زیرا در این زمان شکم شما شروع به بزرگ شدن می کند و خوابیدن به صورت دمر می تواند سبب تحت فشار قرار گرفتن احشای شکمی شود. بعلاوه تغییرات هورمونی ناشی از بارداری بر روی استخوان ها و مفاصل تان تاثیرات فراوانی گذاشته که شما را ملزم می کنند که بیش از پیش از آنها مراقبت و حمایت کنید. خوابیدن دمر در این زمان به علت انکه حمایت کافی از عضلات، مفاصل و استخوان های کمر را به عمل نمی آورد، به هیچ وجه توصیه نشده و شما را مستعد ابتلا به کمر درد های شدید خواهد کرد. لازم به ذکر است که خوابیدن بر روی شکم در سه ماهه دوم بارداری می تواند منجر به تشدید عارضه سوزش سر دل ناشی از بازگشت اسید معده به مری شود.

 

خوابیدن بر روی شکم در سه ماه سوم بارداری

در این زمان آنقدر شکم شما بزرگ شده است که خودتان نمی توانید بر روی آن بخوابید و اگر یکباره در هنگام خواب به صورت غیر ارادی در این وضعیت قرار بگیرید، ناخود اگاه تحت فشار قرار گرفتن احشای شکمی، رحم و جنین را احساس خواهید کرد.

در این زمان بهترین پوزیشن برای خوابیدن مادر به سمت پهلوها و ترجیحا پهلوی چپ است. در این حالت بهترین خون رسانی به جنین انجام شده، از ایجاد ورم در پاها و اندام های تحتانی مادر جلوگیری می شود و بازگشت خون به قلب مادر به خوبی انجام خواهد شد.

 

نکاتی در مورد داشتن خواب راحت تر در بارداری

 بهترین گزینه برای استراحت کردن و خوابیدن در طول بارداری، خوابیدن به پهلو می باشد. خوابیدن به پهلو باعث می‌شود، جریان خون و مواد غذایی به راحتی به سمت جنین هدایت شود، که این امر به جنین شما کمک می کند رشد بهتری داشته باشد.

 اگر همچنان در تخت خواب در حال غلت زدن می باشید و نمی توانید موقعیت راحتی را برای خوابیدن پیدا کنید، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید تا خواب خوبی داشته باشید:

  • می توانید در قسمت هایی از تخت که احتیاج به حمایت و پشتی دارید، از بالش ها و کوسن های مختلف برای خوابیدن هرچه راحت تر استفاده کنید.
  • سعی کنید قبل از خوابیدن، چند دقیقه آرام در جایی بنشینید. ریلکس کردن می‌تواند شما را برای یک خواب راحت آماده کند.
  • اگر نمی‌توانید راحت بخوابید، به یک موزیک آرامش بخش گوش دهید.
  • حمام آب گرم قبل از خواب می تواند ایده بسیار خوبی باشد. حمام آب گرم اعصاب متشنج شما را آرام کرده و به بهتر خوابیدن شما کمک می کند.
  • از همسر خود بخواهید که شما را ماساژ دهد. ماساژ دادن به صورت آرام و یکنواخت می تواند باعث خواب راحت شما شود. از او بخواهید نه تنها نقاط مخصوصی از بدن، بلکه تمام بدن شما را به آرامی ماساژ دهد.
  • سعی کنید ساعت خواب منظمی داشته باشید. منظم بودن ساعت خواب می‌تواند باعث خواب سریع و آرامشبخش ‌شود.

 اگر به خوابیدن بر روی شکم عادت دارید، سعی کنید که از اوایل بارداری این عادت خود را تغییر داده و به پهلو بخوابید. این کار باعث می شود تا آخر دوره بارداری خواب راحتی داشته باشید.

این که به شما می‌گوییم که طی بارداری بر روی شکم نخوابید، به این معنی هم نیست که می‌توانید به پشت بخوابید. متخصصان معتقدند که خوابیدن بر روی پشت در طول بارداری نیز چندان مناسب نمی باشد. مطالعات نشان می‌دهد خوابیدن بر روی پشت مخصوصا به صورت طولانی مدت، جریان خون شما را محدود کرده و مانع از رسیدن مواد غذایی به جنین می شود. بعلاوه خوابیدن به پشت ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع و سرگیجه در شما شود.

 

مطالعه بیشتر:

1- عوارض خوابیدن روی شکم در دوران بارداری

2- خوابیدن زیاد و خواب دیدن مادر در بارداری چه تاثیری بر جنین دارد؟

3- زمان خواب جنین در شکم مادر

4- آیا بی خوابی در دوران بارداری به جنین آسیب می رساند؟