The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آنچه برای انجام جراحی لاپاراسکوپی باید بدانید

 لاپاراسکوپی، که به نام لاپاراسکوپی تشخیصی نیز خوانده می‌شود، یک روش جراحی تشخیصی است که برای بررسی اندام‌های داخل شکم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یک روش کم خطر و نسبت به سایر روش های جراحی کم تهاجمی تر است که فقط نیاز به برش‌های کوچک دارد.

چگونه برای جراحی لاپاراسکوپی آماده شویم؟

شما با پزشک خود ملاقات می کنید تا در مورد انجام عمل و مراقبت های ضروری صحبت کنید. آماده سازی هر بیمار بر اساس نیازهای خاص وی صورت می‌گیرد.

جراح توضیح می‌دهد که چگونه باید برای عمل خود آماده شوید. به عنوان مثال اگر شما سیگار میکشید، از شما خواسته می شود که آن را متوقف کنید، زیر سیگار کشیدن خطر عفونت در سینه و زخم را افزایش می‌دهد که می‌تواند بهبودی شما را به تعویق بیاندازد.

اگر شما لاپاراسکوپی زنان را برای تشخیص یک بیماری انجام می دهید، معمولا بعد از انجام آن و در همان روز به خانه می روید. اگر یک لاپاراسکوپی زنان برای درمان یک بیماری انجام می‌‌دهید، ممکن است لازم باشد یک شب در بیمارستان بستری شوید.

یک بی حس کننده می تواند در شما حالت تهوع ایجاد کند، بنابراین بسیار مهم است که شش ساعت قبل از عمل چیزی نخورید. شما تا دو ساعت قبل از عمل می توانید آب بنوشید، اما متخصص بیهوشی یا پزشک به شما خواهند گفت که چه کاری باید پیش از عمل انجام دهید. اگر سوالی داشتید از پزشک بپرسید.

 در بیمارستان، پرستار ضربان قلب و عروق خونی شما را بررسی می کند. معمولا از شما آزمایش ادرار نیز گرفته می شود. این آزمایش ادرار برای اطمینان از عدم بارداری شما انجام می‌گیرد. همچنین شرایط خاصی را که می تواند بر روند عمل یا سلامتی شما تاثیر بگذارد بررسی می‌کنند.

ممکن است از شما خواسته شود جوراب های مخصوص (واریس) بپوشید تا از ایجاد لخته خونی در رگ های پا جلوگیری شود. ممکن است نیاز به تزریق یک داروی ضد انتقاد به جای پوشیدن این جوراب‌ها ضرورت یابد. پرستار یا جراح با شما در مورد اینکه چه چیزی پیش می‌آید یا هر گونه دردی که ممکن است تجربه کنید، صحبت می‌کند. اگر پرسشی برایتان پیش می‌آید از پزشک تان بپرسید. هیچ پرسشی بی اهمیت نیست. داشتن اطلاعات کافی باعث می شود که احساس راحتی بیشتری داشته باشید و همچنین به شما اجازه می‌دهد که رضایت خود را برای ادامه روند کار اعلام کنید. از شما خواسته می شود که با امضای یک فرم رضایت نامه، این کار را انجام دهید.

 

پیش از انجام جراحی لاپاراسکوپی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

برای انجام جراحی لاپاراسکوپی، شما باید پزشک خود را در جریان هر نسخه دارویی یا داروهای بدون نسخه که مصرف می‌کنید، بگذارید. پزشک به شما خواهد گفت که چگونه آن داروها را قبل و بعد از لاپاراسکوپی مصرف کنید. همچنین پزشک ممکن است دوز داروهایی را که می‌تواند بر نتیجه لاپاراسکوپی تاثیر بگذارد تغییر دهد. این داروها عبارتند از:

  • ضد انعقاد مانند رقیق کننده های خون
  • داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، شامل آسپرین (بوفرین) یا ایبوپروفن (ادویل، موترین)
  • سایر داروهایی که بر لختگی خون تاثیر می‌گذارند
  • مکمل‌های غذایی یا گیاهی
  • ویتامین K

اگر باردار هستید و یا فکر می‌کنید که ممکن است باردار باشید به پزشک خود اطلاع دهید. این کار خطر آسیب به جنین شما را کاهش می‌دهد.

پیش از انجام لاپاراسکوپی، پزشک ممکن است انجام آزمایش خون، آزمایش ادرار، الکتروکاردیوگرام (GEC) و عکس قفسه سینه را به شما توصیه کند. پزشک همچنین ممکن است آزمایشات تصویر برداری خاصی را انجام دهد، از قبیل سونوگرافی، سی تی اسکن یا اسکن MRI.

این آزمایشات می‌تواند به پزشک شما در تشخیص بهتر موارد غیر طبیعی مورد آزمایش در طول لاپاراسکوپی کمک کند. نتایج همچنین به پزشک شما یک راهنمایی بصری در مورد داخل شکم ارائه می‌دهد. این می‌تواند کارایی لاپاراسکوپی را بهبود بخشد.

شما احتمالا باید حداقل هشت ساعت قبل از انجام لاپاراسکوپی از خوردن و نوشیدن خودداری کنید. همچنین باید ترتیبی دهید که بعد از لاپاراسکوپی، یکی از اعضای خانواده یا دوستان شما را به خانه برسانند.

لاپاراسکوپی اغلب با استفاده از بیهوشی عمومی انجام می‌شود، که باعث می‌شود شما خواب آلود شده و تا چند ساعت پس از عمل قادر به رانندگی و یا ایستادن نباشید.

 اگر یک بیوپسی گرفته شده باشد، یک متخصص آسیب شناسی آن را بررسی خواهد کرد. پاتولوژیست یک پزشک است که تخصص وی تجزیه و تحلیل بافت است. یک گزارش دقیق در مورد نتایج به پزشک شما ارسال خواهد شد.

نتایج طبیعی لاپاراسکوپی نشان دهنده عدم وجود خونریزی شکمی، فتق و انسداد روده است. آنها همچنین به این معنی هستند که تمام اندام‌های شما سالم هستند.

نتایج غیر طبیعی لاپاراسکوپی نشان دهنده شرایط خاصی است از جمله:

  • چسبندگی یا زخم جراحی
  • فتق
  • آپاندیسیت، التهاب روده
  • فیبروئیدها، یا رشد غیر طبیعی در رحم
  • کیست‌ها یا تومورها
  • سرطان
  • کولیستیتیس، التهاب کیسه صفرا
  • اندومتریوز، یک اختلال که در آن بافتی که رحم را تشکیل می‌دهد، خارج از رحم رشد می‌کند.
  • آسیب یا ضربه به یک عضو خاص
  • بیماری التهابی لگنی، عفونت اندام‌های تولید مثل

پزشک شما یک قرار ملاقات با شما ترتیب می‌دهد تا نتایج را به اطلاع شما برساند. اگر یک وضعیت پزشکی جدی یافت شود، پزشک شما گزینه‌های مناسب درمان خود را با شما در میان می‌گذارد و با شما صحبت می‌کند تا برنامه‌ای برای رسیدگی به این وضعیت ارائه کند.

 

در طی انجام جراحی لاپاراسکوپی چه اتفاقی می افتد؟

لاپاراسکوپی زنان معمولاً با بیهوشی عمومی انجام می شود. این بدان معنی است که شما در طول فرآیند عمل به خواب می‌روید.

لاپاراسکوپی به "جراحی از سوراخ کلید" نیز نامیده می شود. زیرا جراح با ایجاد یک یا چند برش کوچک در شکم شما  که معمولاً یکی از این برش‌ها در ناف شما خواهد بود، به وارد شکم شما می شود. یک لوله در یکی از برش‌ها قرار می‌گیرد و از طریق آن جراح شما، دی اکسید کربن را وارد شکم می کند. این عمل باعث می شود شکم شما به آرامی باد کند، به طوری که جراح بتواند دید بهتری از داخل شکم داشته باشد.

جراح ممکن است از طریق برش‌های دیگر ابزار خاصی را، در صورت نیاز به نمونه برداری از بافت یا برای درمان بیماری وارد شکم کند. در پایان این روش، جراح با دقت ابزار را از موضع بیرون می‌آورد و برش ها را با بخیه یا چسب مخصوص می بندد.

 

مراحل بهبود پس از جراحی لاپاراسکوپی

تا زمانی که تاثیر داروی بیهوشی از بین برود شما باید استراحت کنید. ممکن است بعد از به هوش آمدن احساس ناراحتی و درد داشته باشید، اما در صورت نیاز برای شما داروی مسکن تجویز می‌شود.

داشتن بیهوشی عمومی می‌تواند باعث ضعف و بی حالی شود. شما ممکن است متوجه شوید که خیلی هماهنگ نیستید، یا اینکه نمی‌توانید به درستی فکر کنید. این حالت باید در طول ۲۴ ساعت برطرف شود. در عین حال شما باید از رانندگی کردن، کار کردن با ماشین آلات یا امضا کردن اسناد مهم خودداری کنید. همچنین ممکن است دچار خونریزی واژینال باشید. می توانید از نوارهای بهداشتی برای توقف خونریزی استفاده کنید. اگر خونریزی شما شبیه به یک عادت ماهیانه سنگین است یا بیشتر از دو روز لخته خون دفع می‌کنید، باید با بیمارستان تماس بگیرید و مشاوره پزشکی انجام دهید. معمولا چند ساعت پس از اینکه احساس آمادگی کردید، می‌توانید به خانه بروید. حتما از کسی بخواهید که شما را به خانه برساند و نیز تا زمان برطرف شدن بیهوشی باید کسی همراه شما باشد.

پرستار در مورد چگونگی مراقبت از زخم‌ها، رعایت بهداشت و شستشو به شما اطلاعات لازم را خواهد داد. ممکن است یک تاریخ برای ویزیت و معاینه برای شما تعیین شود.

 اگر بخیه‌های شما قابل جذب باشند، خود به خود از بین می روند. از طرفی اگر بخیه‌ها قابل جذب نباشند، باید پس از حدود پنج تا هفت روز برای برداشتن آنها مراجعه کنید. معمولا می‌توان توسط پرستار بخیه‌ها را برداشت.

 

چقدر طول می‌کشد تا لاپاراسکوپی بهبود یابد؟

هنگامی که عمل جراحی تمام می‌شود، قبل از اینکه از بیمارستان مرخص شوید، تا چند ساعت تحت نظر قرار می‌گیرید. علائم حیاتی مانند تنفس و ضربان قلب شما به دقت بررسی می‌شود. کارکنان بیمارستان همچنین برای هرگونه واکنش منفی به بیهوشی یا عمل جراحی و همچنین خونریزی طولانی مدت شما را نظارت خواهند کرد.

زمان مرخص شدن شما متفاوت خواهد بود و بستگی به عوامل مختلف دارد:

  • وضعیت فیزیکی کلی شما
  • نوع بیهوشی مورد استفاده
  • واکنش بدنش شما به جراحی

در پاره‌ای از موارد ممکن است مجبور شوید یک شب در بیمارستان بمانید.

اگر شما بیهوشی عمومی دریافت کرده باشید، یک عضو خانواده باید شما را تا منزل برساند. از بین رفتن اثرات بیهوشی عمومی معمولا چند ساعت طول می‌کشد، بنابراین رانندگی بعد از عمل می‌تواند نا ایمن باشد.

در روزهای پس از لاپاراسکوپی ممکن است احساس درد ملایم و ضربان در ناحیه‌ای که برش‌ها ایجاد شده‌اند داشته باشید. هر درد یا ناراحتی باید ظرف چند روز بهبود یابد. پزشک شما ممکن است برای تسکین درد دارو تجویز کند.

شایع‌ترین درد بعد از عمل لاپاراسکوپی، درد در ناحیه شانه‌ها است. این درد معمولا در نتیجه گاز دی اکسید کربن است که برای افزایش حجم شکم و باد کردن شکم برای ایجاد فضای کاری برای ابزار جراحی به کار می‌رود. گاز می‌تواند دیافراگم شما را تحریک کند، که اعصاب آن با اعصاب شانه‌ها مرتبط است. همچنین ممکن است باعث نفخ شود. این ناراحتی‌ها باید ظرف چند روز از بین برود.

شما معمولا می‌توانید در عرض یک هفته تمام فعالیت‌های عادی روزمره‌تان را از سر بگیرید. باید دو هفته پس از لاپاراسکوپی به پزشک خود مراجعه کنید.

برای اطمینان از بهبودی کامل، می‌توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • به محض اینکه بتوانید فعالیت سبک خود را شروع کنید. به منظور کاهش خطر ایجاد لخته شدن خون شروع به فعالیت کنید.
  • از حالت معمول بیشتر بخوابید.
  • از قرص‌های مکیدنی برای تسکین گلو درد استفاده کنید.
  • لباس‌های گشاد و راحت بپوشید.

 

مطالعه بیشتر:

1-  بارداری بعد از لاپاراسکوپی کیست تخمدان و تشخیص آندومتریوز، امکان دارد؟

2- لاپاراسکوپی داخل لگن چیست؟

3- رشد فیبروم و مشکل خونرسایی به جنین، آیا با لاپاراسکوپی حل میشود؟

4- لاپاراسکوپی کیست تخمدان ، باعث تاخیر عادت ماهیانه می شود؟