The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا پرولاکتین بالا باعث سقط میشود؟

متخصصان سقط مکرر را به علل گوناگونی نسبت می دهند اما درحقیقت کمتر از نیمی از سقط های راجعه در مادران علل اثبات شده دارند. گفته می شود که یکی از علل سقط مکرر در مادران بالا بودن مقدار هورمون پرولاکتین در جریان خون مادر است. این هورمون توسط غده هیپوفیز در مغز مادر ترشح می شود می تواند نقش قابل ملاحظه ای در از دست دادن بارداری های پشت سر هم مادران داشته باشد. در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که آیا پرولاکتین بالا باعث سقط میشود؟

آیا پرولاکتین بالا باعث سقط میشود؟

سقط جنین مکرر به شرایطی گفته می شود که در آن به صورت سه بار متوالی جنین های یک مادر قبل از هفته بیستم از دست می رود. امروزه علل گوناگونی برا سقط مکرر توضیح می دهند در واقع اگر در این باره تحقیق کنید خواهید دانست که در برخی موارد تمامی آزمایشات مادر طبیعی بوده و پزشکان نمی توانند علت دقیق سقط مکرر در او را توضیح دهند. در حقیقت، طبق نظر کالج زنان و زایمان آمریکا، سقط های مکرر فقط در حدود 25٪ تا 50٪ مواقع دارای علتی قابل توضیح و مشخص است.

آیا پرولاکتین بالا باعث سقط جنین میشود؟

با وجود مقدار بیش از حد پرولاکتین در جریان خون بانوان، عملکرد تخمدان تحت تاثیر قرار گرفته که منجر به ترشح استرادیول درنتیجه کاهش استروژن اصلی می شود. از نشانه های بالینی چنین جریانی می توان به پریودهای نامنظم، ناباروری، بروز علائم یائسگی زودرس (همانند خشکی واژن و گر گرفتگی)، و بعد از چندین و چند سال بروز علائم پوکی استخوان اشاره کرد. بعلاوه بالا بودن مقدار پرولاکتین در جریان خون مادر سبب ترشح شیر از پستان ها (معمولا در حد چند قطره) در بانوانی که شیرده نیستند می شود که این مورد از واضح ترین نشانه های دال بر بالا بودن مقدار هورمون پرولاکتین در جریان خون است و بیشتر بانوان با چنین علامتی به متخصص مراجعه می کنند.

هورمون پرولاکتین چیست؟ آیا پرولاکتین بالا باعث سقط میشود؟

پرولاکتین هورمونی است که توسط قسمت جلویی غده هیپوفیز (یک غده کوچک در زیر مغز) ترشح می شود. از آنجا که این هورمون نقش اصلی را در تولید و ترشح شیر در پستان های مادران در دوران بارداری و شیردهی بر عهده دارد، نام آن را پرولاکتین (عامل تولید شیر) نامیده اند.

مقدار هومون پرولاکتین به طور طبیعی در دوران بارداری افزایش پیدا می کند. مقدار این هورمون در زمان زایمان به بالاترین سطح خود می رسد که همین امر موجب آغاز ترشح شیر از پستان های مادر خواهد شد.

زمانی که هورمون پرولاکتین در مادران غیرباردار و غیرشیرده افزایش پیدا می کند، این حالت هایپرپرولاکتینمیا نامیده می شود که بدون شک بر عملکرد تخمدان های بانوان تاثیرگذار خواهد بود که در موارد شدید سبب باردار نشدن فرد می شود.

آیا پرولاکتین بالا باعث سقط میشود، علت بالا بودن پرولاکتین چیست؟

در بیشتر موارد علت اصلی بالا بودن مقدار هورمون پرولاکتین در بانوان، وجود یک توده غیرسرطانی در نواحی سلول های تولید کننده این هورمون، در مغز است. این توده آدنوما نامیده می شود. در برخی موارد نیز هورمون پرولاکتین در پاسخ به محرک های محیطی همچون ورزش های سخت و دشوار، استرس شدید و ... در بدن فرد افزایش پیدا می کند. بعلاوه ممکن است این هورمون در بدن افرادی که داروهای حاوی دوپامین مصرف می کنند نیز به صورت غیرطبیعی افزایش پیدا کند.

آیا پرولاکتین بالا باعث سقط میشود؟ نقش هومون پرولاکتین در باروری

بالا بودن هورمون پرولاکتین در بدن مانع از تخمک گذاری در نتیجه مانع از بارداری می شود. از آنجا که عملکرد تخمدان ها و دوره های ماهانه بانوان در دوران شیردهی تحت تاثیر هورمون پرولاکتین است، این هورمون همانند یک روش جلوگیری از بارداری طبیعی عمل کرده و تا حد زیادی از حاملگی های شیر به شیر پیشگیری می کند. اما لازم به ذکر است که هرگز نباید در دوران شیردهی به هورمون پرولاکتین بدنتان به عنوان یک روش قطعی پیشگیری از بارداری تکیه کنید و اگر فعلا قصد بچه دار شدن مجدد ندارین، با یک ماما در مورد مناسب ترین گزینه برای پیشگیری از بارداری مشورت کنید.

آیا بالا بودن پرولاکتین باعث سقط میشود؟

وقتی صحبت از بالا بودن هورمون پرولاکتین به عنوان عاملی برای سقط مکرر می شود، مخصصان نمی توانند با اطمینان در مورد آن بحث کنند. گرچه چند مطالعه بالا بودن مقدار این هورمون را در خون مادرانی که دچار سقط راجعه می شده اند نشان داده اما ما هنوز نمی توانیم به طور حتم در مورد آن صحبت کنیم.

از آنجا که برای متعادل بودن بدن بانوان، همکاری مقدار زیادی از هورمون ها و طبیعی بودن مقدار هر یک بسیار مهم است، این عدم تعادل (بالا بودن مقدار هورمون پرولاکتین) می تواند نظم را بر هم زده و نه تنها مانع از بارداری شود بلکه درصورت رخ دادن لقاح سبب از دست رفتن جنین تشکیل شده شوند.در کل می توان گفت از آنجا که بالا بودن مقدار هورمون پرولاکتین یک یافته پزشکی شایع در تعداد قابل توجهی از مادران دچار سقط مکرر است، متخصصان توصیه می کنند در صورت رخ دادن سقط دوم در مادران حتما مقدار هورمون پرولاکتین به صورت دقیق بررسی شده و در صورت نیاز دارو برای متعادل کردن سطوح آن و پیشگیری از رخ دادن مجدد سقط در بارداری های بعدی تجویز گردد.

دارو برای درمان پرولاکتین بالا کدام است؟

بروموکریپتین دارویی است که برای درمان پرولاکتین بالا در بانوان مورد استفاده قرار می گیرد. بسته به شدت بالا بودن مقدار این هورمون در بدن شما، متخصص زنان ممکن است مصرف یک چهام، یک دوم و ... از این قرص را به صورت روزانه برای شما تجویز کند.

آیا بعد از درمان پرولاکتین بالا می توانیم بارداری موفق داشته باشیم؟

مطالعات نشان می دهد هنگامی زنان با داروی بروموکریپتین (که برای کاهش سطح پرولاکتین کار می کند) تحت درمان قرار گرفتند، در مقایسه با زنان درمان نشده که 52٪ نرخ زنده متولد شدن داشتند، 86٪ میزان تولد زنده وجود داشت که بدون شک نشانگر اثربخشی این درمان است.

بعضی از پزشکان به طور منظم پرولاکتین را در زوجینی که سقط مکرر دارند آزمایش می کنند و برای کاهش سطح پرولاکتین داروهایی مانند بروموکریپتین یا کابرگولین را تجویز می کنند. به نظر می رسد استفاده از این داروها در دوران بارداری نیز بی خطر است و معمولاً برای خانم هایی که به دلیل هایپروپلاکتینمیا دچار ناباروری هستند استفاده می شود.

بعد از پاسخ به این سوال که آیا پرولاکتین بالا باعث سقط میشود یا نه، نکته بسیار مهم این است که هرگز خودسرانه اقدام به مصرف هیچ دارویی برای درمان هایپروپلاکتینمیا نکنید. حتما با متخصص زنان و یا غدد مشورت کرده تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مطالعه بیشتر:

رنج نرمال پرولاکتین در زنان و مردان چقدر است؟

هورمون پرولاكتين چيست و از کجا ترشح می شود؟

هورمون پرولاكتين در بارداری، نقش هورمون، افزایش، رنج نرمال

خواندن جواب آزمایش هورمونی پرولاکتین و رنج نرمال این هورمون

?پرسش و پاسخ های آیا پرولاکتین بالا باعث سقط میشود؟

آیا بعد از درمان پرولاکتین بالا می توانیم بارداری موفق داشته باشیم؟

مطالعات نشان می دهد هنگامی زنان با داروی بروموکریپتین (که برای کاهش سطح پرولاکتین کار می کند) تحت درمان قرار گرفتند، در مقایسه با زنان درمان نشده که 52٪ نرخ زنده متولد شدن داشتند، 86٪ میزان تولد زنده وجود داشت که بدون شک نشانگر اثربخشی این درمان است.

دارو برای درمان پرولاکتین بالا کدام است؟

بروموکریپتین دارویی است که برای درمان پرولاکتین بالا در بانوان مورد استفاده قرار می گیرد. بسته به شدت بالا بودن مقدار این هورمون در بدن شما، متخصص زنان ممکن است مصرف یک چهام، یک دوم و ... از این قرص را به صورت روزانه برای شما تجویز کند.

نقش هومون پرولاکتین در باروری چیست؟

بالا بودن هورمون پرولاکتین در بدن مانع از تخمک گذاری در نتیجه مانع از بارداری می شود. از آنجا که عملکرد تخمدان ها و دوره های ماهانه بانوان در دوران شیردهی تحت تاثیر هورمون پرولاکتین است، این هورمون همانند یک روش جلوگیری از بارداری طبیعی عمل کرده و تا حد زیادی از حاملگی های شیر به شیر پیشگیری می کند.

علت بالا بودن پرولاکتین چیست؟

در بیشتر موارد علت اصلی بالا بودن مقدار هورمون پرولاکتین در بانوان، وجود یک توده غیر سرطانی در نواحی سلول های تولید کننده این هورمون، در مغز است. این توده آدنوما نامیده می شود. در برخی موارد نیز هورمون پرولاکتین در پاسخ به محرک های محیطی همچون ورزش های سخت و دشوار، استرس شدید و ... در بدن فرد افزایش پیدا می کند. بعلاوه ممکن است این هورمون در بدن افرادی که داروهای حاوی دوپامین مصرف می کنند نیز به صورت غیر طبیعی افزایش پیدا کند.

منبع: verywellfamily