The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آیا روماتیسم باعث نازایی می شود و عوارض روماتیسم و درمان آن؟

اگرچه هرکسی می تواند به آرتریت روماتوئید مبتلا شود، اما زنان در حدود 1 تا 3 برابر بیشتر از مردان درگیر این بیماری می شوند. بسیاری از زنان مبتلا به آرتریت روماتوئید، در سنین 20 تا 30 سالگی قرار دارند یعنی درست در زمانی که ازدواج کرده و در سنین باروری قرار دارند. به همین دلیل یکی از بزرگترین نگرانی های زنان مبتلا به روماتیسم یا همان آرتریت روماتوئید، این است که آیا روماتیسم باعث نازایی می شود؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید، خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید.

همه چیز در مورد بیماری روماتیسم

آرتریت روماتوئید (RA) که به عنوان روماتیسم یا روماتیسم مفصلی نیز شناخته می شود، یک اختلال التهابی مزمن و از دسته بیماری های خودایمنی (بیماری هایی که در آن ها سیستم ایمنی بدن به اشتباه خود را یک بیگانه در نظر گرفته و به بخش های مختلف بدن حمله ور می شود)، است که می تواند باعث درگیری و درد مفاصل شده و در عین حال به بسیاری از بخش های بدن از جمله ریه، قلب، کلیه ها، چشم ها و حتی عروق خونی نیز آسیب جدی می رساند.

آسیب مفصلی که آرتریت روماتوئید ایجاد می کند، معمولاً در دو طرف بدن اتفاق می افتد و با علائمی همچون التهاب، گرمی، تورم، سفتی و درد در مفاصل مشخص می شود که شدت آن ها از خفیف تا شدید متغیر است و حتی می تواند منجر به از دست دادن عملکرد مفصل و تغییر شکل آن شود. این علائم معمولا صبح ها و بعد از یک دوره بی تحرکی بیشتر احساس شده و به علاوه به صورت دوره ای هستند. یعنی در برخی دوره های زمانی شعله ور و تشدید شده و در برخی مواقع که از آن ها به عنوان دوره های خاموشی یا استراحت یاد می شود، علائم فروکش کرده و تسکین می یابند.

علت بیماری روماتیسم

علت دقیق شروع بیماری روماتیسم، با وجود تحقیقات فراوان هنوز ناشناخته باقی مانده است، اما پزشکان حدس می زنند که ممکن است پای ژن ها در میان باشند. به علاوه برخی فاکتورها نیز هستند که احتمال وقوع بیماری را افزایش می دهند. از جمله:

- زن بودن،

- سابقه و تاریخجه خانوادگی ابتلا به روماتیسم،

- استعمال سیگار،

- مواجهه با عوامل محیطی پرخطر مانند آزبست،

- قرار گرفتن در معرض انواع خاصی از باکتری ها،

- داشتن سابقه عفونت های ویروسی،

- ضربه یا آسیب، مانند شکستگی استخوان یا شکستگی، دررفتگی مفصل و آسیب رباط ها،

- و چاقی و اضافه وزن.

آیا روماتیسم باعث نازایی می شود؟ عوارض روماتیسم و درمان آن

متاسفانه هیچ درمان قطعی و نهایی برای بیماری روماتیسم وجود ندارد، اما برخی روش های درمانی در دست هستند که می توانند به مدیریت علائم ناشی از روماتیسم کمک کنند و البته همین داروها، خود به مساله ای کلیدی در مورد باردار شدن زنان مبتلا به روماتیسم تبدیل شده و نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

رایج ترین عوارضی که در پی ابتلا به روماتیسم و همچنین دریافت داروهای مرتبط با آن میتوانند در انتظار بیماران باشند، عبارت هستند از:

- افزایش خطر پوکی استخوان،

- خشک شدن مخاط واژن، چشم و دهان،

- برجستگی های سفت و دردناک در نواحی مانند آرنج، بازو، پاشنه پا یا انگشتان،

- التهاب رگهای خونی و ایجاد لکه های شبیه به زخم بر روی پوست،

- کاهش قدرت بینایی،

- مستعد شدن در برابر انواع عفونت ها به دلیل سرکوب سیستم ایمنی در پی مصرف داروها،

- و تنگی نفس پیشرونده در صورت درگیری ریه و ...

با در نظر گرفتن این نکات و به دلیل تاثیری که بیماری روماتیسم بر روی تمام بدن فرد مبتلا می گذارد و همچنین به دلیل نیاز به استفاده طولانی مدت از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، این سوال مهم برای افراد ایجاد می شود که آیا روماتیسم باعث نازایی می شود؟

آیا روماتیسم باعث نازایی می شود؟

برای سال ها، پزشکان اینطور تصور می کردند که به طور قطع بیماری روماتیسم باعث نازایی می شود. اما در حال حاضر شرایط فرق کرده و متخصصان در رابطه با اینکه آیا آرتریت روماتوئید یا همان روماتیسم باعث نازایی و کاهش قدرت باروری در زنان یا مردان می شود یا خیر، اختلاف نظر دارند. در واقع آنچه که در حال حاضر مشخص است، این است که زنان مبتلا به روماتیسم، به دلیل اختلال در تخمک گذاری، کاهش میل جنسی یا داشتن رابطه جنسی کمتر به دلیل درد و خستگی و همچنین عوارض داروها، دیرتر از سایر زنان باردار می شوند. مردان مبتلا به روماتیسم نیز به دلیل کاهش موقتی تعداد و عملکرد اسپرم ها در دوره های شعله وری بیماری و همچنین تجربه مشکلات نعوظ و کاهش میل جنسی، ممکن است توان باروری کمتری داشته باشند.

باتوجه به پیشرفت علم و دانش پزشکان، آن ها امروزه بر این باور هستند که نه تنها روماتیسم باعث نازایی نشده، بلکه برای جنینی که در درون رحم مادرش حال رشد است نیز مشکلی ایجاد نخواهد کرد. در حقیقت، در حدود 70 تا 80 درصد زنان مبتلا به روماتیسم، بهبود علائم را در این دوران تجربه کرده و اگرچه برخی از این زنان ممکن است کمی در معرض خطر سقط جنین یا تولد نوزادانی با وزن کم باشند، اما اکثریت قریب به اتفاق آن ها بارداری طبیعی و بدون عارضه است را تجربه می کنند.

البته باید توجه داشت که بسیاری از داروهای تجویز شده برای آرتریت روماتوئید یا همان روماتیسم، از جمله متوترکسات و لفلونوماید (Arava)، در صورت مصرف در بارداری می توانند منجر به بروز نقایص مادرزادی در جنین شوند، تا جایی که حتی اگر توسط مردانی که پدر بچه بوده و مبتلا به روماتیسم هستند نیز مصرف شوند، هم باز ممکن است باعث نقایص مادرزادی شوند. بنابراین بسیار مهم است که چندین ماه قبل از اقدام به بارداری با پزشک خود در مورد تغییر روش درمانی صحبت کنید.

در نهایت با وجود همه این موارد ازجمله این که آیا روماتیسم باعث نازایی می شود یا نه، باید بدانید که اگرچه درد، خستگی و عوارض جانبی ناشی از بیماری روماتیسم و داروهای آن بدون شک روند بچه دار شدن و بارداری را پیچیده تر می کنند؛ اما خوشبختانه این فرضیه که روماتیسم باعث نازایی می شود، رد شده و ابتلا به روماتیسم به معنای آن نیست که باید از رویای خود برای پدر و مادر شدن دست بکشید.

مطالعه بیشتر:

آیا بارداری می‌تواند شفابخش بیماری های شما باشد؟

چگونه برای زایمان طبیعی آماده شویم؟ آمادگی برای زایمان

شیردهی با آرتریت روماتوئید برای مادر و نوزاد خطری ندارد؟

مصرف دارو پردنیزولون برای بیماری آرتریت روماتوئید به جنین آسیب میزند؟

?پرسش و پاسخ های آیا روماتیسم باعث نازایی می شود؟

آیا مردان مبتلا به روماتیسم مشکل باروری دارند؟

مردان مبتلا به روماتیسم نیز به دلیل کاهش موقتی تعداد و عملکرد اسپرم ها در دوره های شعله وری بیماری و همچنین تجربه مشکلات نعوظ و کاهش میل جنسی، ممکن است توان باروری کمتری داشته باشند.

آیا روماتیسم باعث نازایی می شود؟

برای سال ها، پزشکان اینطور تصور می کردند که به طور قطع بیماری روماتیسم باعث نازایی می شود. اما در حال حاضر شرایط فرق کرده و متخصصان در رابطه با اینکه آیا آرتریت روماتوئید یا همان روماتیسم باعث نازایی و کاهش قدرت باروری در زنان یا مردان می شود یا خیر، اختلاف نظر دارند

آیا زنا مبتلا به روماتیسم مشکل باروری دارند؟

در واقع آنچه که در حال حاضر مشخص است، این است که زنان مبتلا به روماتیسم، به دلیل اختلال در تخمک گذاری، کاهش میل جنسی یا داشتن رابطه جنسی کمتر به دلیل درد و خستگی و همچنین عوارض داروها، دیرتر از سایر زنان باردار می شوند.

عوارض روماتیسم چیست؟

افزایش خطر پوکی استخوان، خشک شدن مخاط واژن، چشم و دهان، برجستگی های سفت و دردناک در نواحی مانند آرنج، بازو، پاشنه پت یا انگشتان، التهاب رگهای خونی و ایجاد لکه های شبیه به زخم بر روی پوست، کاهش قدرت بینایی،