The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

پرسش و پاسخ از متخصصان زنان و زایمان

نگران نباشيد. در حدود چهار درصد از بانوان باردار به ديابت بارداری مبتلا مي شوند. اگر نتیجه آزمايش خون نشان دهد كه شما به اين بيماري مبتلا شده ايد، حتما پزشک شما پيشنهاد خواهد داد كه چگونه باید با رعایت رژيم غذايي و یا تزريق انسولين مقدار قند خون خود را تحت مراقبت و كنترل قرار دهيد.

آيا مشاهده قند در نتیجه آزمايش ادرار خطرناك است؟

پزشک برای من آزمایش ديابت بارداری نوشته است، زيرا در ادرار من قند دیده شده است. اگر جواب آزمايش مثبت باشد، براي من و جنينم چه معنایی دارد؟

نگران نباشيد. در حدود ۴ درصد از بانوان باردار دچار ديابت بارداری مي شوند. اگر نتیجه آزمايش خون نشان دهد كه شما به اين بيماري مبتلا شده ايد، حتما پزشک شما پيشنهاد خواهد داد كه چگونه باید با رعایت رژيم غذايی و یا تزريق انسولين مقدار قند خون خود را تحت مراقبت و كنترل قرار دهيد.

اگر چه بعضی از خانم ها نیاز به تزریق انسولین دارند، بیشتر مبتلایان به دیابت بارداری با تمرینات منظم نرمشی و تغییر در رژیم غذایی خود مثل خوردن شیرینی کمتر و وعده های غذایی کوچک تر به تعداد بیشتر می توانند دیابت بارداری را کنترل کنند. به احتمال زیاد این مداوا موثر خواهد بود.

اگر مقدار قند خون تحت نظر قرار نگيرد، مي تواند باعث به دنيا آمدن نوزادي با اضافه وزن شود. در هر صورت باید تلاش کنید تا بیشترین هماهنگی را با بدن خود داشته باشید تا از به دنیا آمدن نوزاد سالم خود احساس موفقیت و شادمانی بیشتری کنید.

 

روش درمان كيست های تخمدان چيست؟ کدام نوع کیست های تخمدان باعث نازايی می شود؟ اگر من مبتلا به كيست باشم، ديگر نمی توانم باردار شوم؟

به طور کلی کیست های تخمدان را به دو نوع کلی تقسیم می کنیم: A کیست های ساده، B کیست های مرکب

A کیست های ساده

۱. کیست های عملکردی (Functional): این کیست ها بیشتر در سنین باروری (۱۵-۴۵ سال) دیده می شوند و به دلیل عملکرد غیر طبیعی تخمدان ایجاد می شود.

شایع ترین آنها به دلیل افزایش آندروژن ها (هورمون های مردانه) ایجاد می شوند. این کیست ها معمولا به تعداد زیاد و اندازه های کوچک و در هر دو تخمدان یافت می شوند که به آنها تخمدان پلی کیستیک می گوییم (P.C.O)، این کیست ها باعث عدم تخمک گذاری، پر مویی، اضافه وزن و نازایی می شوند.

۲. کیست های جسم زرد: این کیست ها بدنبال تخمک گذاری و از بین نرفتن جسم زرد ایجاد می شوند. ممکن است اندازه آنها حتی به بیشتر از ۱۰ سانتی متر هم برسد و اگر موجب درد و خون ریزی نشوند بهبود می یابند.

B کیست های مرکب

۱. کیست های درموئید (Dermoied): گاه گاه بافت های تخمدان برای تشکیل بافت های دیگر بدن مانند مو یا دندان به صورت غیر طبیعی رشد می کنند. کیست هایی با این بافت های غیر طبیعی، کیست های درموئید نامیده می شوند. مایع غلیظی دارند خوش خیم هستند و با جراحی بهبود پیدا می کنند. 

۲. کیست های اندومتریوئید (Endometrioied): این کیست ها موجب درد و چسبندگی می شوند و درمان آنها نیاز به حوصله و پیگیری دارد و گاهی جراحی لازم است و ممکن است موجب نازایی شوند.

۳. کیست های بدخیم: این کیست ها بیشتر در سنین بالا (پس از یائسگی) دیده می شوند و ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند و کاملا اتفاقی کشف شوند. با توجه به سن و وضعیت سونوگرافی تشخیص احتمالی داده می شود و نیاز به پیگیری و درمان فوری دارند.

کیست های تخمدان در هر سن و سالی نیاز به درمان مخصوص به خود را دارند. بنابراین بهتر است زنان حداقل سالانه یک سونوگرافی برای کنترل تخمدان های شان انجام دهند تا دچار عوارض ناشی از کیست های تخمدان نشوند.

آيا كشيدن سيگار به جنين من آسيب خواهد رساند؟

من در هفته ۹ بارداری هستم و سيگار مي كشم. البته مقدار مصرف سیگار خود را كاهش داده ام، اما هنوز نگران جنين خود هستم. شنيده ام کشیدن سيگار تا هفته ۱۵ بارداری، خطري را متوجه جنين نخواهد کرد. آيا اين حقيقت دارد؟

نه حقيقت ندارد و با هر سيگاري كه مي كشيد نوزادتان را در معرض مواد سمي قرار مي دهيد و مقدار اكسيژن مصرفي او را از طريق جفت كاهش مي دهيد. كشيدن سيگار همچنين خطر سقط جنين و زايمان نوزادي نارس را افزايش مي دهد. البته پايين آوردن مصرف سيگار، كار بسيار خوبي است، ولي اكنون زمان ترك آن فرا رسیده است. براي شروع ترك کامل سیگار مي توانيد با پزشك خود نيز مشورت كنيد.

ترك سيگار ممكن است باعث به وجود آمدن اضطراب شود، بنابراين به جایگزین مناسبی براي تمدد اعصاب خود نياز داريد. يوگا، شنا و گوش دادن به موزيك مي تواند به شما كمك كند. البته بهتر است که از کسانیكه سيگار مي كشند نيز دوري كنيد، با این کار ميل به كشيدن سيگار در شما كاهش مي یابد. توجه داشته باشید که قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران نيز مي تواند به جنين شما آسيب رساند.

منبع: دکتر معصومه محمد آهاری، جراح و متخصص زنان، زایمان، نازایی