گریه نوزاد هنگام شیرخوردن به چه علت است؟

شیر مادر یکی از بهترین منابع تغذیه‌ای برای نوزادان است. شیردهی نه تنها کمک می‌کند که مادر مواد مغذی مورد نیاز فرزند را به او برساند، بلکه باعث پیوند و نزدیکی مادر و فرزند او می‌شود. با این حال (اگر نوزاد هنگام شیر خوردن بطور مداوم گریه کند) این تجربه مطبوع و آرامش بخش می‌تواند گاهی برای مادر تبدیل به یک کابوس شود. این حالت هنگامی پیش می‌آید که نوزاد در زمان شیر خوردن شدیداً گریه و بیقراری می‌کند. در این مقاله، ما در مورد گریه نوزاد هنگام شیرخوردن صحبت خواهیم کرد.

علت گریه نوزاد هنگام شیر خوردن چیست؟

درمورد گریه نوزاد هنگام شیرخوردن، پیدا کردن مشکل اولین و شاید هم مهم ترین کاری است که باید انجام دهید. راهنمایی‌های زیر ممکن است به شما در رسیدن به یک راه حل برای گریه کردن نوزاد هنگام شیر دهی کمک کند:

1-سن نوزاد شما چقدر است؟

گریه‌ و سر و صدای نوزاد می‌تواند ناشی از جهش رشد باشد. نوزادان و کودکان بسیاری ممکن است جهش رشد را در فواصل زمانی مختلف تجربه کنند. همانطور که در برخی نوزادان ممکن است در طول هفت تا ده روز اول پس از تولد رخ دهد، همچنین می‌تواند در هفته دوم و سوم تولد یا ۴ تا ۶ هفتگی اتفاق بیفتد و گاهی در سه یا چهار تا شش ماهگی نیز ممکن است رخ بدهد.

۲-آیا توجه نوزاد به چیزهایی جدید جلب می‌شود؟

نوزادان به سرعت رشد می‌کنند و این ممکن است منجر به تغییرات رفتاری در آنها شود. توجه آنها ممکن است به وسیله مهارت‌های تازه ای که بر الگوی تغذیه یا رفتار آنها به طور موقت تاثیر می‌گذارد منحرف شود یا دچار حواس پرتی شوند. این تغییرات ممکن است بر گریه کردن نوزادان هنگام شیر خوردن تاثیر بگذارد و آن را تشدید کند.

۳- نوزاد چه زمانی گریه می‌کند؟

برای یافتن دلایل واقعی گریه نوزاد هنگام شیر خوردن، شما باید به رفتار او هنگام شیر خوردن و سایر زمان‌های روز توجه کنید. اگر نوزاد هنگام شیر خوردن گریه می‌کند، ممکن است به دلیل جریان تند یا کند شیر از پستان مادر باشد. گریه کردن بعد از زمان خوردن شیر ممکن است به این دلیل باشد که نوزاد نیاز به آروغ زدن داشته باشد.

اگر شما متوجه گریه و نق زدن نوزاد در هنگام صبح هستید، این موضوع می‌تواند بر اثر جریان تند شیر مادر باشد که نوزاد قادر به کنترل آن و در نتیجه، شیر خوردن نیست. نق نق کردن نوزاد در هنگام غروب نیز می‌تواند به دلیل تغذیه مادر و مواد غذایی باشد که در طول روز مصرف کرده است. شما باید مواد غذایی خاصی که می‌دانید نوزادتان را ناراحت می‌کند کاهش دهید.

۴- آیا گریه نوزاد هنگام شیرخوردن از یک پستان اتفاق می‌افتد یا از هر دو پستان؟

اگر نوزاد هنگام خوردن شیر از یکی از پستان‌ها گریه می‌کند، این امر ممکن است مشخص کننده این باشد که آن پستان دارای شیر بیشتر یا جریان تندتر شیر است.

۵-آیا دلایل دیگری برای گریه نوزاد هنگام شیرخوردن وجود دارد؟

جدا از مشکلات ذکر شده در بالا، دلایل مختلف دیگری برای گریه نوزاد هنگام شیردهی وجود دارد. این امر می‌تواند ناشی از نوعی بیماری، دندان درآوردن، خوردن غذاهای سفت و غیره باشد.

اگر فرزند شما رفتار نا‌آرامی دارد، می‌تواند به یکی از دلایل بیان شده در زیر باشد. مسئله مهمی که شما باید به خاطر داشته باشید این است که گریه نوزاد هنگام شیردهی می‌تواند ترکیبی از دو یا چند مشکل باشد. کودکان قادر به حرف زدن نیستند، بنابراین بسیار حائز اهمیت است که والدین علائم و نشانه‌ها را شناسایی کنند تا ریشه اصلی مشکل را پیدا کنند.

چرا نوزاد هنگام شیر خوردن گریه میکند؟

در اینجا، ما شایع ترین دلایل گریه نوزاد هنگام شیر خوردن اشاره می کنیم:

 

بیشتر بدانید:

1- گریه نوزاد

2- علت و روش های آرام کردن گریه نوزاد

3- علت گریه نوزاد هنگام مراجعه به پزشک

4- کولیک یا قولنج نوزاد چیست و چه ارتباطی با گریه های پیاپی دارد؟

نویسنده : تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

دانلود اپلیکیشن نی نی پلاس صفحه اینستاگرام نی نی پلاس