The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

وقتی شیرخوار، استفراغ می کند آیا باید به شیر دادن ادامه داد؟

تصور کنید در شرایطی هستید که فرزند شیرخوار شما تمام شیری را خورده است، استفراغ کرده است، حال نمی دانید که باید به او شیر بدهید یا خیر؟از آنجا که تف کردن در تمامی نوزادان به چشم می خورد و بسیاری از شیرخواران، استفراغ را تجربه می کنند، بنابراین این سوال را بیشتر والدین می پرسند. استفراغ به دلایل متعددی رخ می دهد و اغلب آنها جدی نیستند. در پاسخ کوتاه به این پرسش باید گفت اگر کودک بعد از استفراغ می خواهد دوباره به وضعیت قبل برگردد، بله! می توانید پس از استفراغ نوزادتان روی ژاکت، مبل و فرش، دوباره به او شیر بدهید. با ما همراه باشید تا کمی بیشتر در این باره گفتگو کنیم.

علل استفراغ و تف در نوزادان

استفراغ نوزاد و تف کردن نوزاد دو چیز متفاوت هستند و به دلایل مختلف رخ می دهند. تف کردن بیرون ریختن بدون فشار شیر و بزاق از دهان کودک است و اغلب بعد از شیرخوردن اتفاق می افتد .تف کردن بیشتر در شیرخواران زیر یک سال دیده می شود.

تف در نوزادان سالم طبیعی است و دلایل متعددی دارد. حدود نیمی از نوزادان 3 ماهه و کمتر دچار نوعی رفلاکس اسید به نام رفلاکس نوزاد هستند. اگر شکم نوزاد پر باشد، تف کردن ناشی از ریفلاکس نوزاد اتفاق می افتد. در شیرخوارانی که با شیشه شیر می خورند، باید مراقب بود که بیش از حد غذا نخورند. تف کردن معمولاً تا یک سالگی متوقف می شود.

از سوی دیگر، به خارج شدن محتویات معده با فشار استفراغ می گویند. در استفراغ شیرخواران، شیر و در کودکانی که غذای جامد می خورد، غذا از معده خارج می شود. استفراغ زمانی اتفاق می افتد که مغز به ماهیچه های اطراف معده سیگنال می دهد که منقبض شوند. استفراغ (مانند تهوع) یک عمل بازتابی است که به دلایل متعدد اتفاق می افتد، برخی از این دلایل عبارتند از :

• تحریک ناشی از عفونت ویروسی یا باکتریایی، مانند آنفلونزای معده

• تب

• درد، مانند تب، گوش درد، یا واکسیناسیون

• انسداد در معده یا روده

• مواد شیمیایی موجود در خون، مانند دارو

• وجود آلرژن ها که در نوزادان زیر یک سال نادر است

• استفراغ ناشی از حرکت که به آن ماشین گرفتگی نیز می گویند

• سرگیجه، که ممکن است به دلیل چرخاندن بیش از حد رخ دهد

• ناراحتی یا استرس

• بوی تند

عدم تحمل شیر

استفراغ در نوزادان سالم نیز رایج است، اما ممکن است به این معنی باشد که کودک مبتلا به آنفلوآنزای معده شده یا کمی ناخوش احوال است.

چه زمانی به نوزاد خود پس از استفراغ شیر بدهید؟

استفراغ بیش از حد باعث کم آبی بدن و حتی کاهش وزن در موارد بسیار جدی شود. شیر دادن مانع از بروز هر دو مشکل خواهد شد. بعد از اینکه استفراغ قطع شد، شیرخوار می تواند شیر بخورد. اگر کودک گرسنه است و بعد از استفراغ تمایل به شیر خوردن دارد، بلافاصله به او شیر بدهید.

حتی گاهی اوقات غذای مایع بعد از استفراغ می تواند به رفع حالت تهوع کودک کمک کند. با مقدار کمی شیر شروع کنید و کمی منتظر بمانید تا ببینید دوباره استفراغ می کند یا خیر. اگرچه ممکن است کودک دوباره استفراغ کند، اما بهتر است به او شیر بدهید.

اگر کوچولوی شما حداقل 6 ماهه است و نمی‌خواهد بعد از چندین بار استفراغ غذا بخورد، با شیشه یا قاشق به او آب بدهید تا به جلوگیری از کم آبی بدن کمک کند. کمی صبر کنید و دوباره به کودک خود شیر بدهید.

چه زمانی پس از استفراغ نباید به نوزاد شیر داد؟

در برخی موارد، بهتر است بلافاصله پس از استفراغ به نوزاد شیر ندهید. اگر کودک به دلیل گوش درد یا تب استفراغ می کند، ممکن است نیاز به دارو داشته باشد. اکثر متخصصان داروهای ضد درد مانند استامینوفن کودک را برای زیر یک سال توصیه می کنند. در مورد دارو و دوز مناسب نظر پزشک را جویا شوید.اگر بر اساس تجویز پزشک به کودک دارو می دهید، حدود 30 تا 60 دقیقه صبر کنید سپس به کودک غذا بدهید. شیر یا غذا دادن زودهنگام به کودک، باعث برگشت دارو می شود در حالیکه هنوز دارو اثر نکرده است.

ماشین گرفتگی در نوزادان زیر 2 سال شایع نیست، اما برخی از نوزادان حساس تر هستند. اگر فکر می کنید فرزندتان به دلیل حرکت استفراغ می کند، بهتر است به او شیر ندهید. اگر کودک در ماشین شیر نخورد، بهتر است. صبر کنید بعد از رسیدن به مقصد و پیاده شدن به او شیر بدهید.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

استفراغ نوزاد با همه نگرانی که ایجاد می کند، حتی اگر از آنفلونزای معده باشد، خود به خود از بین می رود. اکثر نوزادان مبتلا به گاستروانتریت نیازی به درمان پزشکی ندارند. این بدان معناست که در بیشتر مواقع، باید منتظر واکنش خود کودک بمانید.

اما گاهی اوقات، قضیه فقط استفراغ نیست، به حس مادرانه خود اعتماد کنید و وقتی می بینید حال کودک چندان مساعد نیست به پزشک مراجعه کنید. علاوه بر این، اگر استفراغ نوزاد به مدت 12 ساعت یا بیشتر طول کشید، فوراً به پزشک مراجعه کنید. نوزادان و کودکان در اثر استفراغ به سرعت کم آب می شوند.همچنین اگر کودک علاوه بر استفراغ، مدام گریه می کند، درد یا ناراحتی دارد، از خوردن آب و غذا امتناع می کند، به مدت 6 ساعت ادرار نمی کند، اسهال دارد، پوستش خشک است، بدون اشک گریه می کند، بی حال است، خواب آلوده است، در استفراغ خون یا مایعی با لکه های سیاه وجود دارد، لبخند نمی زند، واکنش نشان نمی دهد، مایع استفراغ سبز رنگ است، شکم متورم است، در مدفوع خون وجود دارد، حتما در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

به حداقل رساندن استفراغ همراه با شیر دادن چه کنیم؟

شما معمولا نمی توانید زمان یا میزان استفراغ کودک را کنترل کنید. هر زمان فرزندتان استفراغ کرد، با خود بگویید کودکان سالم نیز استفراغ می کنند تا بر خود مسلط باشید. با اقدامات پیشگیرانه زیر تا حدی شرایط را تحت کنترل خود در آورید:

• به کودک زیاده از حد غذا ندهید

• وعده های شیر دهی به نوزاد باید کم و مکرر باشد.

• نوزادان باید بین شیر خوردن و بعد از آن آروغ بزنند.

• کودک را حداقل تا 30 دقیقه پس از شیر دادن به حالت ایستاده نگهدارید و اگر خوابید نباید زیر سر او در گهواره یا تخت بلند باشد.

اگر کودک آنفلوانزای معده دارد و به اندازه کافی بزرگ شده است که غذاهای جامد بخورد، حدود 24 ساعت از دادن مواد جامد به او خودداری کنید. رژیم غذایی مایع می تواند به آرام شدن معده پس از یک دوره استفراغ کمک کند.

کلام آخر

استفراغ و تف کردن در نوزادان سالم شایع است. در بیشتر موارد، مدت کوتاهی پس از استفراغ، می توانید به نوزاد شیر بدهید تا بدنش کم آب نشود.در برخی موارد بهتر است کمی صبر کنید و سپس به نوزاد شیر بدهید. اگر به فرزندتان داروهایی مانند مسکن‌های درد و تب می‌دهید، کمی منتظر بمانید تا داروها اثر کنند و برنگردند.  اگر فرزند شما زیاد استفراغ می کند یا حال عمومی خوبی ندارد، فوراً با پزشک اطفال تماس بگیرید. اگر در مورد شرایط کودک، مطمئن نیستید، توصیه می شود برای اطمینان به پزشک مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

مشکلات شیردهی ،8 مورد از مشکلات شیردهی چیست؟

روش و زمان مناسب شیردهی به نوزاد پس از زایمان

آموزش پوزیشن های صحیح شیردهی به نوزاد

مقدار مناسب شیردهی (فیلم)

?پرسش و پاسخ های شیردهی به نوزاد

برای به حداقل رساندن استفراغ همراه با شیر دادن چه کنیم؟

• به کودک زیاده از حد غذا ندهید • وعده های شیر دهی به نوزاد باید کم و مکرر باشد. • نوزادان باید بین شیر خوردن و بعد از آن آروغ بزنند. • کودک را حداقل تا 30 دقیقه پس از شیر دادن به حالت ایستاده نگهدارید و اگر خوابید نباید زیر سر او در گهواره یا تخت بلند باشد.

چه زمانی پس از استفراغ نباید به نوزاد شیر داد؟

در برخی موارد، بهتر است بلافاصله پس از استفراغ به نوزاد شیر ندهید. اگر کودک به دلیل گوش درد یا تب استفراغ می کند، ممکن است نیاز به دارو داشته باشد.

چه زمانی به نوزاد خود پس از استفراغ شیر بدهید؟

استفراغ بیش از حد باعث کم آبی بدن و حتی کاهش وزن در موارد بسیار جدی شود. شیر دادن مانع از بروز هر دو مشکل خواهد شد. بعد از اینکه استفراغ قطع شد، شیرخوار می تواند شیر بخورد. اگر کودک گرسنه است و بعد از استفراغ تمایل به شیر خوردن دارد، بلافاصله به او شیر بدهید.

وقتی شیرخوار، استفراغ می کند آیا باید به شیر دادن ادامه داد؟

در پاسخ کوتاه به این پرسش باید گفت اگر کودک بعد از استفراغ می خواهد دوباره به وضعیت قبل برگردد، بله! می توانید پس از استفراغ نوزادتان روی ژاکت، مبل و فرش، دوباره به او شیر بدهید.

منبع: healthline