The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

شیردهی نیمه خوابیده و چگونه شیردهی نیمه خوابیده را تمرین می کنید؟

هنگامی که برای اولین بار اصول شیردهی را یاد می گیرید، تلاش برای تسلط بر فرآیند چفت کردن نوزاد با سینه، امتحان کردن موقعیت های مختلف شیردهی و نگرانی در مورد اینکه آیا فرزند شما به اندازه کافی غذا می خورد یا خیر، می تواند استرس زا و چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، مشاوران شیردهی و پزشکان در مورد فرآیندی که گاهی اوقات به آن شیردهی نیمه خوابیده (همچنین به عنوان تغذیه بیولوژیکی نیز شناخته می ‌شود) گفته می شود و بر اساس انگیزه تغذیه طبیعی شیرخوار شکل گرفته، توصیه ‌هایی را به اشتراک گذاشته‌ اند که به ساده‌ سازی فرآیند شیردهی کمک می کنند. خیلی خوب به نظر می رسد؟ با خواندن ادامه مطلب می توانید در این مورد بیشتر بدانید!

شیردهی نیمه خوابیده چیست؟

شیردهی نیمه خوابیده این امکان را فراهم می کند که رفلکس های طبیعی نوزاد تازه متولد شده و رفتارهای ذاتی مادر شیرده با هم به طور هماهنگ کار کنند تا موفقیت شیردهی تضمین شود، در حالی که در این موقعیت خاص، مادر به معنای واقعی کلمه دراز کشیده است! در حالی که زمان زیادی به توصیف چگونگی چفت کردن صحیح شیرخوار با سینه و انواع مختلف شیردهی اختصاص داده شده است، این رویکرد کارها را ساده می کند تا فرصت بیشتری را برای شکوفایی غرایز طبیعی فراهم کند.

سوزان کولسون، محقق، رفلکس ‌های طبیعی مکیدن را در نوزادان مورد مطالعه قرار داد. او دریافت که برخی از این رفتارهای معمولی نوزادان، مانند تکان دادن سر، تقلای پا و کوبیدن بازو، اگرچه گاهی اوقات به چفت شدن آن ها با سینه و موفقیت در شیر خوردن کمک می ‌کنند، اما در اغلب موارد مانع از موفقیت آمیز بودن جلسه شیردهی می‌ شوند.

مادرانی که به آن ها دستور داده شده است که نوزادان خود را در موقعیت شیردهی معمولی شکم به شکم نگه دارند، گاهی اوقات به سختی روی چفت کردن دهان شیرخوار با سینه خود کار می کنند، در حالی که به نظر می رسد نوزادان آن ها در بهترین حالت همکاری نمی کنند و در بدترین حالت از گرفتن سینه خودداری می کنند.

کولسون دریافت که این رفلکس‌ های طبیعی برای وضعیتی که در آن نوزاد و مادر در تماس فیزیکی کامل هستند و نوزاد قادر است با جهت دهی و کنترل کمتری از سوی مادر شیرده به دنبال سینه بگردد و آن را در دهان خود چفت کند، بسیار مناسب ‌تر هستند.

در چنین موقعیتی، می توانید موقعیت نیمه خوابیده را امتحان کنید، زیرا این موقعیت می تواند هم برای نوزاد و هم برای شما بسیار آرامش بخش تر و راحت تر باشد. اگر تا به حال در حالتی به فرزند خود شیر داده اید که بدن او روی بدن شما قرار گرفته و هر دوی شما از این بابت احساس رضایت و راحتی داشته اید، با این مساله که شیردهی نیمه خوابیده تا چه حد می تواند دلپذیر باشد، آشنا هستید.

چگونه شیردهی نیمه خوابیده را تمرین می کنید؟

در اصل، بسیار ساده به نظر می رسد. این موقعیت ایده آل به مادران شیرده این امکان را می دهد که به صورت نیمه خوابیده روی صندلی یا تخت دراز بکشند و پشت، گردن و سر خود را به اندازه کافی تکیه دهند. در این وضعیت بدن نباید کاملاً صاف باشد، در نتیجه به شما این امکان را می ‌دهد که وقتی فرزندتان روی سینه شما قرار می‌ گیرد، با او تماس چشمی برقرار کنید.

با توجه به اینکه در این وضعیت کاملاً حمایت می‌ شوید، بازوهای شما آزاد هستند تا نوزاد خود را بدون احساس ناراحتی یا خستگی که می ‌تواند با سایر موقعیت های شیردهی مرتبط باشد، تکان داده و یا نوازش و حمایت کنید.

هنگامی که در موقعیت مناسب قرار گرفتید، فرزند شما باید در تماس کامل با شما باشد، قفسه سینه به سمت پایین، و سر او نزدیک به ناحیه پستان شما قرار گیرد. زاویه ها و موقعیت های مختلفی وجود دارد که در ابتدا می توان نوزاد را در آن شرایط قرار داد و در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

جایگذاری های مختلف ممکن است برای کسانی که به شیوه سزارین زایمان کرده اند یا ملاحظات راحتی یا حرکتی دیگری دارند، مزایایی را به همراه داشته باشد.ممکن است بخواهید از این تکنیک با حداقل لباس استفاده کنید تا امکان تماس بیشتر پوست با پوست فراهم شده و ارتباط شما با نوزادتان تقویت شود. از طرف دیگر، ممکن است به سادگی لباس خود را تنظیم کنید تا دسترسی نامحدود به ناحیه سینه شما امکان پذیر باشد.

این وضعیت که در آن والدین و نوزاد به صورت قفسه سینه به قفسه سینه به یکدیگر چسبیده هستند، امکان کنترل بیشتر را برای نوزاد و کار و سختی کمتر را برای شما فراهم می کند. نگه داشتن پاهای شیرخوار در تماس با بدنتان، این فرصت را در اختیار او قرار می دهد که خود را به سمت سینه شما کشانده و هل دهد، که یک غریزه طبیعی است.

سر نوزاد ممکن است هنگام جستجوی نوک پستان به سمت بالا و پایین یا راست و چپ بچرخد. شما آزاد هستید تا زمانی که فرزندتان به سمت سینه شما حرکت می کند و با آن چفت می شود، به همان اندازه که لازم است به او کمک کنید.

رفتارهایی مانند لگد زدن، تکان دادن سر، و ضربه زدن به بازو، که قبلاً ذکر شد و به نظر می ‌رسید که مانع موفقیت شیردهی می شوند، در این موقعیت شیردهی به یک توانمندی تبدیل می‌ شوند زیرا به فرزندتان این امکان را می دهند که به دنبال سینه و شیر شما بگردد.

آیا موقعیت های مختلفی برای شیردهی نیمه خوابیده وجود دارد؟

بله! از آنجایی که هر سینه و نوک سینه ای، گرد و دایره ای شکل است، نوزاد تقریباً از هر جهتی می تواند به آن نزدیک شود. بسیاری از مادران شیرده از قرار دادن نوزاد در ناحیه شکم و سرشان در نزدیکی هر دو سینه لذت خواهند برد. این موقعیت خاص به شما امکان می دهد تا فرزند خود را ببینید، با او تماس چشمی برقرار کنید و از بازوهای خود برای حمایت یا نوازش نوزاد خود کمک بگیرید.

اگر از طریق سزارین زایمان کرده اید، ممکن است بخواهید از قرار دادن نوزاد بر روی ناحیه شکم خود اجتناب کنید، جایی که حرکات لگد زدن او ممکن است باعث ایجاد درد در ناحیه برش شما در چند روز اول شود. در عوض، می‌ توانید نوزاد را روی سینه‌ تان بگذارید، طوری که سر او به سمت یک سینه و پاهایش به سمت زیر بغل و سینه دیگر شما باشد.

همچنین می توانید نوزاد خود را بالای شانه خود قرار دهید، در حالی که سر او به سینه شما است و بدن و پاهای او روی شانه شما خم شده و در کنار سرتان قرار گرفته است. شما می توانید بدون اینکه وزن بدن فرزندتان به شکم شما فشار وارد کند، شیردهی را در این موقعیت انجام دهید.

شما همچنین می توانید نوزاد را به پهلو در کنار خود قرار دهید، در حالی که سر او در کنار سینه شما و بدن او در زیر بغل شما، روی تخت یا صندلی کنار شما قرار دارد. علاوه بر این روش ‌ها، می ‌توانید درجه خوابیدن خود را تنظیم کنید، تا موقعیت راحتی را پیدا کنید که در آن احساس راحتی و آرامش داشته و از زمانی که برای شیر دادن به نوزادتان صرف می‌ کنید، لذت ببرید.

سخن نهایی

با اینکه شیردهی از سینه ها، قدمتی به طولانی و به اندازه تاریخ بشریت دارد، اما ما هنوز هم در حال یادگیری نکاتی در رابطه با شیردهی هستیم. اگر به دنبال راهی برای کار با رفلکس‌ های طبیعی کودک و کاهش استرس و فشار ناشی از شیردهی هستید، شیردهی نیمه خوابیده می‌ تواند گزینه خوبی برای شما باشد. مانند همیشه، در صورت نیاز به یادگیری و آموزش بیشتر، با یک مشاور شیردهی صحبت کنید. امیدواریم که شیردهی نیمه خوابیده به یک تجربه مثبت در روند شیردهی شما به فرزندتان تبدیل شود.

مطالعه بیشتر:

آموزش پوزیشن های صحیح شیردهی به نوزاد

ترک عادت زیر سینه خوابیدن نوزاد چگونه است؟

شیردهی به نوزادان دارای شکاف لب یا کام چگونه است؟

همه چیز در مورد شیر دادن به نوزاد ،چطور برای شیردهی آماده شویم؟

?پرسش و پاسخ های شیردهی نیمه خوابیده

شیردهی نیمه خوابیده برای چه افرادی مناسب است؟

اگر به دنبال راهی برای کار با رفلکس‌ های طبیعی کودک و کاهش استرس و فشار ناشی از شیردهی هستید، شیردهی نیمه خوابیده می‌ تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

شیردهی نیمه خوابیده چه فوایدی دارد؟

این موقعیت می تواند هم برای نوزاد و هم برای شما بسیار آرامش بخش تر و راحت تر باشد. اگر تا به حال در حالتی به فرزند خود شیر داده اید که بدن او روی بدن شما قرار گرفته و هر دوی شما از این بابت احساس رضایت و راحتی داشته اید، با این مساله که شیردهی نیمه خوابیده تا چه حد می تواند دلپذیر باشد، آشنا هستید.

وضعیت شیردهی نیمه خوابیده چگونه است؟

این موقعیت ایده آل به مادران شیرده این امکان را می دهد که به صورت نیمه خوابیده روی صندلی یا تخت دراز بکشند و پشت، گردن و سر خود را به اندازه کافی تکیه دهند. در این وضعیت بدن نباید کاملاً صاف باشد، در نتیجه به شما این امکان را می ‌دهد که وقتی فرزندتان روی سینه شما قرار می‌ گیرد، با او تماس چشمی برقرار کنید.

چگونه بعد از سزارین، شیردهی نیمه خوابیده داشته باشیم؟

اگر از طریق سزارین زایمان کرده اید، ممکن است بخواهید از قرار دادن نوزاد بر روی ناحیه شکم خود اجتناب کنید، جایی که حرکات لگد زدن او ممکن است باعث ایجاد درد در ناحیه برش شما در چند روز اول شود. در عوض، می‌ توانید نوزاد را روی سینه‌ تان بگذارید، طوری که سر او به سمت یک سینه و پاهایش به سمت زیر بغل و سینه دیگر شما باشد.

منبع: healthline