The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

بهترین روش پیشگیری از بارداری در شیردهی کدام است؟

از آنجا که به صورت کلی شما در ابتدا تخمک گذاری خواهید کرد و سپس اگر باردار نشدید، حدود دو هفته بعد اولین قاعدگی خود را تجربه می کنید، بنابراین احتمالاً متوجه نمی شوید که تخمک‌ گذاری می‌ کنید، بنابراین در هنگام شیردهی خطر باردار شدن وجود دارد. اگر قاعدگی شما قبلا شروع شده باشد، این روش موثر نیست.اگر نگران جلوگیری از بارداری در دوران شیردهی هستید، ایده خوبی است که در مورد بهترین روش پیشگیری از بارداری در شیردهی با پزشک خود صحبت کنید، زیرا ممکن است لازم باشد تا از روش های جلوگیری از بارداری حاوی هورمون استروژن اجتناب کنید. استروژن با کاهش میزان تولید شیر در مادران شیرده مرتبط است.با این حال، هنوز گزینه‌ های زیادی برای پیشگیری از بارداری و محافظت از شما در برابر عفونت ‌های مقاربتی (STIs) وجود دارد. برای یادگیری بیشتر در این مورد به خواندن ادامه دهید.

بهترین روش پیشگیری از بارداری در شیردهی کدام است؟

شاید شنیده باشید که شیردهی به تنهایی یک روش خوب برای جلوگیری از بارداری است. اما متاسفانه تنها بخشی از این قضیه درست است. شیردهی تنها در صورتی شانس باردار شدن شما را کاهش می دهد که فقط و فقط از سینه های خودتان به فرزندتان شیر بدهید. ضمن اینکه این روش تنها تا شش ماه پس از زایمان قابل اعتماد است و با شروع تغذیه تکمیلی، از میزان موفقیت آن کاسته می شود. برای اینکه این روش موثر باشد، باید حداقل هر چهار ساعت یک بار در روز و هر شش ساعت یک بار در شب به فرزند خود شیر بدهید و از هیچ نوع شیرخشک یا غذای کمکی برای سیر کردن فرزندتان استفاده نکنید. این بدان معناست که فرزند شما نباید به جز شیر سینه هایتان چیز دیگری بخورد.

بهترین روش پیشگیری از بارداری در شیردهی: آی یو دی (IUD)

دستگاه های داخل رحمی (IUD)، بیش از 99 درصد کارایی دارند که این عدد آن ها را به موثرترین روش جلوگیری از بارداری موجود در بازار تبدیل می کند. آی یو دی نوعی روش پیشگیری از بارداری برگشت پذیر طولانی اثر (LARC) است. دو نوع مختلف IUD وجود دارد، هورمونی و غیر هورمونی که هر دو فقط با نسخه در دسترس هستند. آی یو دی های هورمونی حاوی پروژستین هستند که شکل مصنوعی هورمون پروژسترون است. این هورمون مخاط دهانه رحم شما را غلیظ می کند تا از رسیدن اسپرم به رحم جلوگیری شود. گزینه ها عبارتند از:

  •  آی یو دی میرنا (Mirena): تا 5 سال از وقوع بارداری جلوگیری می کند.
  •  آی یو دی اسکایلا (Skyla): تا 3 سال از وقوع بارداری جلوگیری می کند.
  •  آی یو دی لیلتا (Liletta): تا 3 سال از وقوع بارداری جلوگیری می کند.
  •  آی یو دی کایلینا (Kyleena): تا 5 سال از وقوع بارداری جلوگیری می کند.

برای جاگذاری آی یو دی، پزشک، یک دستگاه پلاستیکی T شکل را برای جلوگیری از لقاح در رحم شما وارد می کند. از آنجایی که یک جسم خارجی وارد رحم می شود، خطر عفونت در این روش بیشتر است و بنابراین IUD برای آن دسته از بانوانی که چندین شریک جنسی دارند، انتخاب خوبی نیست.

آی یو دی های هورمونی علاوه بر جلوگیری از بارداری، ممکن است قاعدگی شما را سبک تر کرده و حتی این امکان وجود دارد که باعث متوقف شدن ثاعدگی در برخی از بانوان شوند.

چه زمانی بعد از زایمان می توانیم آی یو دی بگذاریم؟

 بسیاری از پزشکان توصیه می کنند تا بهبودی و توقف خونریزی های پس از زایمان که در حدود دو تا شش هفته طول می کشد، صبر کنید. در غیر این صورت، اگر آی یو دی خیلی زود قرار داده شود، ممکن است از جای خود خارج شود و همچنین خطر بروز عفونت نیز بیشتر خواهد بود.

عوارض جانبی استفاده از روش جلوگیری از بارداری آی یو دی، شامل گرفتگی دردناک شکمی پس از کارگذاری، خونریزی نامنظم یا شدید و لکه بینی بین قاعدگی ها است. این عوارض جانبی معمولاً در شش ماه اول پس از کارگذاری آی یو دی کاهش پیدا می کنند. اگر زمانی تصمیم گرفتید که دوباره باردار شوید، می توانید IUD خود را بردارید و بلافاصله اقدام به بارداری را شروع کنید.

بهترین روش پیشگیری از بارداری در شیردهی: مصرف قرص جلوگیری (مینی پیل)

قرص های سنتی جلوگیری از بارداری حاوی ترکیبی از هورمون های استروژن و پروژسترون هستند. متاسفانه برخی از بانوان ممکن است در هنگام استفاده از قرص های ترکیبی، کمبود شیر و در نتیجه مدت شیردهی کوتاه تری را تجربه کنند. تصور می شود که هورمون استروژن ممکن است ریشه این باشد.

اگر می خواهید از یک قرص جلوگیری از بارداری خوراکی استفاده کنید، مینی پیل یک گزینه مناسب برای شما است. این قرص فقط حاوی هورمون پروژسترون است، بنابراین برای مادران شیرده گزینه ایمن تری به حساب می آید. این قرص معمولاً فقط با نسخه در دسترس است، اما ممکن است در برخی داروخانه ها بدون نسخه (OTC) نیز یافت شود.

از آنجایی که هر قرص در یک بسته 28 قرصی حاوی پروژسترون است، احتمالاً در صورت استفاده از این روش، پریود ماهیانه را تجربه نخواهید کرد. ممکن است در حین استفاده از این روش و سازگاری بدن با آن، لکه بینی یا خونریزی نامنظم را تجربه کنید.

مانند بسیاری دیگر از داروهای جلوگیری از بارداری حاوی پروژسترون، می توانید بین شش تا هشت هفته پس از زایمان، مصرف مینی پیل را شروع کنید. این روش بین 87 تا 99.7 درصد در پیشگیری از بارداری موثر است.

اگر یادتان باشد که هر روز و هر روز در ساعت معینی از این قرص استفاده کنید تا سطح هورمون را در بدن خود ثابت نگه دارید، ممکن است بالاترین میزان موفقیت را با این روش پیشگیری از بارداری داشته باشید.

در حین مصرف مینی پیل، ممکن است هر نوع عارضه ای از سردرد و خونریزی نامنظم گرفته تا کاهش میل جنسی و کیست تخمدان را تجربه کنید.اگر بعد از انتخاب این روش، تصمیم گرفتید دوباره باردار شوید، با پزشک خود صحبت کنید. برای برخی از بانوان، باروری ممکن است بلافاصله پس از قطع قرص بازگردد و برای برخی دیگر ممکن است چند ماه طول بکشد تا دوباره تخمک گذاری آغاز شده و بتوانند باردار شوند.

آیا قرص های ضد بارداری، شیر مادر را کم می کند؟

بسیاری از مادران متوجه می شوند که میزان شیر سینه های آن ها با هر گونه روش جلوگیری از بارداری هورمونی کاهش پیدا می کند. برای غلبه بر این مشکل، در دفعات بیشتری به فرزندتان شیر بدهید و به علاوه در چند هفته اول شروع مصرف مینی پیل، بعد هر بار شیردهی، سینه های خود را بدوشید. اگر با وجود عمل کردن به این نکات، میزان شیر سینه های شما همچنان در حال کاهش است، با یک مشاور شیردهی یا پزشک خود تماس بگیرید تا به شما برای افزایش مجدد شیر کمک کنند.

بهترین روش پیشگیری از بارداری در شیردهی: استفاده از کاندوم 

کاندوم یک روش جلوگیری مناسب است و مانع از ورود اسپرم به رحم و لقاح آن با تخمک در لوله های رحمی جلوگیری می کند. گزینه های مختلفی در دسترس است و همه آن ها بدون نیاز به نسخه در داروخانه ها به فروش می رسند.

بهترین مزیت این روش ها چیست؟ شما می توانید به محض اینکه بعد از تولد نوزاد خود، مجوز برقراری رابطه جنسی را دریافت کردید، با استفاده از روش های سدی رابطه را شروع کنید. این روش ها حاوی هیچ هورمونی نیستند و بنابراین باعث کاهش شیر سینه های شما نمی شوند.

کاندوم که با جلوگیری از ورود اسپرم به داخل واژن عمل می کند و همچنین تنها روش پیشگیری از بارداری است که به محافظت در برابر بیماری های مقاربتی کمک می کند.

زمانی که از کاندوم "به شکل بی نقص" استفاده شود، می تواند در حدود 98 درصد در جلوگیری از بارداری موثر باشد. این بدان معنا است که در هر بار رابطه از همان ابتدا تا انتها، از کاندوم استفاده کنید. به عبارت دیگر، قبل از گذاشتن کاندوم هیچ تماس تناسلی رخ ندهد. استفاده بی‌ نقص و صحیح از کاندوم همچنین به این معنا است که کاندوم در حین مقاربت پاره نشده و یا به دلیل لغزیدن خارج نمی شود.

با استفاده معمولی از کاندوم، میزان موفقیت این روش در جلوگیری از بارداری به حدود 82 درصد کاهش می یابد. این کاهش میزان موفقیت به دلیل همه اشتباهات و اتفاقاتی است که ممکن است در طول رابطه جنسی رخ دهد. برای محافظت بیشتر، از کاندوم همزمان با سایر روش های پیشگیری از بارداری مانند اسپرم کش، مینی پیل یا روش جلوگیری طبیعی استفاده کنید.

بهترین روش پیشگیری از بارداری در شیردهی: ایمپلنت ضد بارداری نکس پلانون (Nexplanon)

ایمپلنت ضد بارداری نکس پلانون (Nexplanon)، تنها ایمپلنت جلوگیری از بارداری برگشت پذیر (LARC) موجود است. این روش همچنین بیش از 99 درصد جلوگیری از بارداری اثربخشی دارد و فقط با نسخه در دسترس است.

ایمپلنت در واقع یک وسیله کوچک میله ای شکل به اندازه یک چوب کبریت است. پزشک ایمپلنت را در زیر پوست روی بازوی شما قرار می دهد. هنگامی که ایمپلنت در جای خود قرار بگیرد، ممکن است تا چهار سال از بارداری جلوگیری کند. ایمپلنت حاوی هورمون پروژستین است. این هورمون به جلوگیری از تخمک گذاری توسط تخمدان ها کمک می کند. همچنین با غلیظ کردن مخاط دهانه رحم، از رسیدن اسپرم ها به تخمک نیز جلوگیری خواهد کرد.

شما می توانید بلافاصله پس از زایمان؛ ایمپلنت را قرار دهید و همچنین در صورت تصمیم به بارداری مجدد، می توانید به راحتی نزد پزشک آن را خارج کنید.اگرچه عوارض ناشی از ایمپلنت ضد بارداری نکس پلانون نادر است، اما اگر هر یک موارد زیر را تجربه کردید، باید به پزشک خود اطلاع دهید:

  • درد بازو که با گذشت زمان از بین نمی رود،
  • علائم عفونت، مانند تب یا لرز،
  • خونریزی شدید ئ غیرعادی واژن،

بهترین روش پیشگیری از بارداری در شیردهی: تزریق آمپول دپوپروورا (Depo-Provera)

آمپول دپوپروورا (Depo-Provera)، یک نوع روش جلوگیری از بارداری طولانی مدت است که با نسخه به روش می رسد. این آمپول، از هورمون پروژسترون برای جلوگیری از بارداری استفاده می کند و باید سه ماه یک بار تزریق شود، بنابراین اگر نوبت های تزریق سه ماهه را در زمان خود انجام ندهید، امکان جلوگیری از بارداری وجود ندارد.

روش تزریقی با آمپول سه ماهه جلوگیری از بارداری، در حدود 97 درصد موثر است. آن دسته از بانوانی که هر 12 هفته یکبار تزریق ‌های خود را به موقع انجام می دهند، نسبت به بانوانی که یک نوبت تزریق را از دست می ‌دهند یا از برنامه خارج می‌ شوند، موفقیت بیشتری را در جلوگیری از بارداری تجربه می کنند. عوارض جانبی این روش، شامل درد شکم، سردرد و افزایش وزن است. برخی از بانوان نیز در حین استفاده از این روش پیشگیری از بارداری ممکن است دچار کاهش تراکم استخوان شوند.

اگر به دنبال داشتن فرزندان بیشتری در آینده هستید، توجه داشته باشید که در صورت انتخاب روش جلوگیری از بارداری با آمپول های سه ماهه، ممکن است بازگشت قدرت باروری شما بعد از قطع این روش، 10 ماه یا بیشتر طول بکشد.

آیا استفاده از قرص های اورژانسی در دوران شیردهی مجاز است؟

اگر در موقعیتی قرار گرفتید که فکر می کنید روش جلوگیری از بارداری شما به هر دلیل شکست خورده است، استفاده از قرص اورژانسی در دوران شیردهی بی خطر است. این قرص فقط باید به عنوان آخرین راه حل استفاده شود و به عنوان یک روش منظم پیشگیری از بارداری، مناسب نیست. این دارو به صورت بدون نسخه یا با هزینه کمتر با نسخه در داروخانه ها در دسترس است.

دو نوع قرص اورژانسی وجود دارد: یکی حاوی ترکیبی از استروژن و پروژسترون و دیگری که فقط هورمون پروژسترون است.

قرص هایی که فقط پروژسترون دارند، در حدود 88 درصد در جلوگیری از بارداری مؤثر هستند، اما قرص های ترکیبی در حدود 75 درصد اثربخشی دارند.اگرچه قرص ‌های فقط پروژسترونی در طی دوران شیردهی ترجیح داده می ‌شوند، اما مصرف قرص ‌های ترکیبی به صورت اورژانسی نیز نباید تأثیر طولانی ‌مدتی بر میزان شیر شما داشته باشد. در واقع اگرچه در صورت استفاده از این قرص ها ممکن است افت موقتی در میزان تولید شیر سینه ها را تجربه کنید، اما بعد از گذشت زمان باید به حالت عادی بازگردید.

نتیجه گیری

باروری شما ممکن است در هر زمانی پس از زایمان، صرف نظر از اینکه شیر می دهید یا نه، به حالت طبیعی بازگردد. شیردهی به تنهایی شانس بارداری را در شش ماه اول کاهش می دهد، آن هم تنها در صورتی که حداقل هر چهار تا شش ساعت یک بار به طور انحصاری فرزندتان از شیر شما تغذیه شود.

گزینه های زیادی به عنوان بهترین روش پیشگیری از بارداری در شیردهی وجود دارند که می توانید در مورد آن ها با پزشک خود صحبت کنید. انتخاب اینکه کدام یک از این روش ها برای شما مناسب است، یک تصمیم شخصی است. به طور کلی، مادران شیرده باید از روش های جلوگیری از بارداری حاوی استروژن اجتناب کنند، زیرا ممکن است بر روی شیر سینه ها تأثیر بگذارد.

مطالعه بیشتر:

 قرص پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی چگونه مصرف می شود؟

بهترین روش جلوگیری از بارداری پس از زایمان چیست؟

روش های طبیعی جلوگیری از بارداری کدام است؟

?پرسش و پاسخ های بهترین روش پیشگیری از بارداری در شیردهی

چه زمانی بعد از زایمان می توانیم آی یو دی بگذاریم؟

بسیاری از پزشکان توصیه می کنند تا بهبودی و توقف خونریزی های پس از زایمان که در حدود دو تا شش هفته طول می کشد، صبر کنید. در غیر این صورت، اگر آی یو دی خیلی زود قرار داده شود، ممکن است از جای خود خارج شود و همچنین خطر بروز عفونت نیز بیشتر خواهد بود.

آیا قرص های شیردهی، شیر مادر را کم می کند؟

بسیاری از مادران متوجه می شوند که میزان شیر سینه های آن ها با هر گونه روش جلوگیری از بارداری هورمونی کاهش پیدا می کند. برای غلبه بر این مشکل، در دفعات بیشتری به فرزندتان شیر بدهید و به علاوه در چند هفته اول شروع مصرف مینی پیل، بعد هر بار شیردهی، سینه های خود را بدوشید.

آیا استفاده از قرص های اورژانسی در دوران شیردهی مجاز است؟

اگر در موقعیتی قرار گرفتید که فکر می کنید روش جلوگیری از بارداری شما به هر دلیل شکست خورده است، استفاده از قرص اورژانسی در دوران شیردهی بی خطر است.

انواع قرص اورژانسی چقدر در جلوگیری از بارداری موثر اند؟

قرص هایی که فقط پروژسترون دارند، در حدود 88 درصد در جلوگیری از بارداری مؤثر هستند، اما قرص های ترکیبی در حدود 75 درصد اثربخشی دارند.

منبع: healthline