The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

گریه نوزاد هنگام شیرخوردن به چه علت است؟

شیر مادر یکی از بهترین منابع تغذیه‌ای برای نوزادان است. شیردهی نه تنها کمک می‌کند که مادر مواد مغذی مورد نیاز فرزند را به او برساند، بلکه باعث پیوند و نزدیکی مادر و فرزند او می‌شود. با این حال (اگر نوزاد هنگام شیر خوردن بطور مداوم گریه کند) این تجربه مطبوع و آرامش بخش می‌تواند گاهی برای مادر تبدیل به یک کابوس شود. این حالت هنگامی پیش می‌آید که نوزاد در زمان شیر خوردن شدیداً گریه و بیقراری می‌کند. در این مقاله، ما در مورد گریه نوزاد هنگام شیرخوردن صحبت خواهیم کرد.

علت گریه نوزاد هنگام شیر خوردن چیست؟

درمورد گریه نوزاد هنگام شیرخوردن، پیدا کردن مشکل اولین و شاید هم مهم ترین کاری است که باید انجام دهید. راهنمایی‌های زیر ممکن است به شما در رسیدن به یک راه حل برای گریه کردن نوزاد هنگام شیر دهی کمک کند:

1-سن نوزاد شما چقدر است؟

گریه‌ و سر و صدای نوزاد می‌تواند ناشی از جهش رشد باشد. نوزادان و کودکان بسیاری ممکن است جهش رشد را در فواصل زمانی مختلف تجربه کنند. همانطور که در برخی نوزادان ممکن است در طول هفت تا ده روز اول پس از تولد رخ دهد، همچنین می‌تواند در هفته دوم و سوم تولد یا ۴ تا ۶ هفتگی اتفاق بیفتد و گاهی در سه یا چهار تا شش ماهگی نیز ممکن است رخ بدهد.

۲-آیا توجه نوزاد به چیزهایی جدید جلب می‌شود؟

نوزادان به سرعت رشد می‌کنند و این ممکن است منجر به تغییرات رفتاری در آنها شود. توجه آنها ممکن است به وسیله مهارت‌های تازه ای که بر الگوی تغذیه یا رفتار آنها به طور موقت تاثیر می‌گذارد منحرف شود یا دچار حواس پرتی شوند. این تغییرات ممکن است بر گریه کردن نوزادان هنگام شیر خوردن تاثیر بگذارد و آن را تشدید کند.

۳- نوزاد چه زمانی گریه می‌کند؟

برای یافتن دلایل واقعی گریه نوزاد هنگام شیر خوردن، شما باید به رفتار او هنگام شیر خوردن و سایر زمان‌های روز توجه کنید. اگر نوزاد هنگام شیر خوردن گریه می‌کند، ممکن است به دلیل جریان تند یا کند شیر از پستان مادر باشد. گریه کردن بعد از زمان خوردن شیر ممکن است به این دلیل باشد که نوزاد نیاز به آروغ زدن داشته باشد.

اگر شما متوجه گریه و نق زدن نوزاد در هنگام صبح هستید، این موضوع می‌تواند بر اثر جریان تند شیر مادر باشد که نوزاد قادر به کنترل آن و در نتیجه، شیر خوردن نیست. نق نق کردن نوزاد در هنگام غروب نیز می‌تواند به دلیل تغذیه مادر و مواد غذایی باشد که در طول روز مصرف کرده است. شما باید مواد غذایی خاصی که می‌دانید نوزادتان را ناراحت می‌کند کاهش دهید.

۴- آیا گریه نوزاد هنگام شیرخوردن از یک پستان اتفاق می‌افتد یا از هر دو پستان؟

اگر نوزاد هنگام خوردن شیر از یکی از پستان‌ها گریه می‌کند، این امر ممکن است مشخص کننده این باشد که آن پستان دارای شیر بیشتر یا جریان تندتر شیر است.

۵-آیا دلایل دیگری برای گریه نوزاد هنگام شیرخوردن وجود دارد؟

جدا از مشکلات ذکر شده در بالا، دلایل مختلف دیگری برای گریه نوزاد هنگام شیردهی وجود دارد. این امر می‌تواند ناشی از نوعی بیماری، دندان درآوردن، خوردن غذاهای سفت و غیره باشد.

اگر فرزند شما رفتار نا‌آرامی دارد، می‌تواند به یکی از دلایل بیان شده در زیر باشد. مسئله مهمی که شما باید به خاطر داشته باشید این است که گریه نوزاد هنگام شیردهی می‌تواند ترکیبی از دو یا چند مشکل باشد. کودکان قادر به حرف زدن نیستند، بنابراین بسیار حائز اهمیت است که والدین علائم و نشانه‌ها را شناسایی کنند تا ریشه اصلی مشکل را پیدا کنند.

چرا نوزاد هنگام شیر خوردن گریه میکند؟

در اینجا، ما شایع ترین دلایل گریه نوزاد هنگام شیر خوردن اشاره می کنیم:

  • جریان شیر مادر: شایع‌ترین دلیل گریه نوزاد هنگام شیرخوردن، جریان تند شیر مادر است. هم جریان تند و هم جریان کند شیر مادر می‌تواند باعث تحریک نوزاد و گریه او در حین شیر خوردن شود. اگر توجه کردید که نوزاد شما بلافاصله بعد از خوردن شیر مادر سرفه و سر و صدا می‌کند، این به آن معنی است که شیر شما دارای جریان تند است. به عبارت دیگر، اگر بلافاصله پس از شروع شیردهی به نوزاد، او خود را عقب می‌کشد، پشتش را به طرف شما برمی‌گرداند و یا سینه شما را می‌فشارد، این بدان معنی است که شیر پستان شما دارای جریانی کند است. شما باید پستان خود را فشرده کنید جریان بهتری پیدا کند.
  • نوزاد نیاز به آروغ زدن دارد: گریه و سر و صدا در حین شیر خوردن ممکن است ناشی از نیاز نوزاد به آروغ زدن و خالی کردن گاز معده‌اش باشد. هنگام جابجایی نوزاد از یک پستان به پستان دیگر، بهتر است سرنوزاد را روی شانه‌تان بگذارید و به آرامی پشت او را مالش دهید. با این حال، هنگامی که نوزاد شما چهار ماهه یا بیشتر است، ممکن است به خودی خود بتواند آروغ بزند. ممکن است شما بخواهید پوشک او را تعویض کنید، به این ترتیب او می‌تواند گازهای معده‌اش را خالی کند.
  • نوزاد شما دچار حواس پرتی می‌شود: نوزادان در حدود سه ماهگی یا بیشتر، تا حدود زیادی نسبت به محیط اطراف خود هوشیار می‌شوند. اگر در طول شیردهی نوزاد شما صداهای بلند را از اتاق‌های دیگر بشنود، ممکن است کنجکاو شود و تلاش شما برای بازگرداندن او به شیر خوردن، او را عصبانی می‌کند.
  • نوزاد شما در حال دندان درآوردن است: برخی از نوزادان هنگام دندان درآوردن، بیشتر از سایر نوزادان گریه و بیقراری می‌کنند. این به آن دلیل است که لثه‌های آنان دردناک است و مکیدن ممکن است باعث درد و ناراحتی در آنها شود.
  • نوزاد دچار استرس است: نوزادان بسیار حساس هستند و ممکن است استرس مادر یا پرستار خود را حس کنند. این ممکن است باعث استرس در نوزاد شود و منجر به گریه و بیقراری در طول شیردهی گردد.
  • نوزاد شما چیز جدیدی یاد گرفته است: نوزاد شما دائماً در حال رشد است و گاهی این تغییرات فیزیکی و عاطفی، نوزاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ممکن است او قادر به کشف مهارت جدید خود نباشد. این افزایش فعالیت مغز ممکن است مانع دنبال کردن برنامه و الگوی تغذیه‌ او شود.
  • نوزاد احساس خستگی می‌کند: شیردهی در زمانی که نوزاد از کمبود خواب رنج می برد دیگر علت گریه نوزاد هنگام شیرخوردن است. یک نوزاد خسته احتمالاً در طول یا بعد از شیر خوردن گریه می‌کند. اگرچه نوزادان بعد از شیر خوردن به خواب می‌روند، گاهی بر هم خوردن خواب در طول روز باعث خستگی نوزاد می‌شود. این امر ممکن است دلیل گریه و بیقراری نوزاد باشد. وقتی شما سعی می‌کنید نوزاد را آرام و او را تغذیه کنید، او ممکن است به خواب برود؛ اما هنگامی که او را از خود جدا می‌کنید، او شروع به گریه و سر و صدای زیاد می‌کند. این چرخه ممکن است ادامه یابد و سبب خستگی بیشتر نوزاد شود. با این حال، نوزادان بعد از سه ماهگی آرامش بیشتری یافته و شروع به پیدا کردن یک نظم می‌کنند.
  • نوزاد نمی‌خواهد شیر بخورد: گاهی شما متوجه می‌شوید که یک کودک بلافاصله پس از شروع به شیردهی شما از پستان شما دور شده و رو برمی‌گرداند، یا از شیر خوردن امتناع می‌کند. این می‌تواند نشانه این باشد که نوزاد در آن زمان گرسنه نیست و احساس سیری دارد. نوزادان بزرگ‌تر (سه ماهه یا بیشتر) در عرض سه دقیقه پس از شروع به شیر خوردن، احساس سیری می‌کنند. بهترین کار اینست که او را وادار به شیر خوردن نکنید و بعداً او را تغذیه کنید. و نارضایتی شما از گریه نوزاد هنگام شیر خوردن در ۴ ماهگی برطرف می‌شود.
  • نوزاد از برفک دهان رنج می‌برد: ابتلا به برفک دهان نیز از جمله موارد گریه نوزاد هنگام شیرخوردن محسوب می شود. گاهی نوزاد از برفک دهان رنج می‌برد. برفک دهان یک وضعیت دردناک است که ماده‌ای شبیه پنیر در داخل دهان نوزاد وجود دارد که باعث درد در هنگام مکیدن می‌شود. اگر شما به وجود چنین چیزی در دهان نوزادتان مشکوک هستید، بهتر آن است که بلافاصله نوزاد را به پزشک نشان دهید.
  • نوزاد شما یک پستان را به دیگری ترجیح می‌دهد: گاهی نوزادان شیر خوردن از یک پستان مادر را به پستان دیگر ترجیح می‌دهند و بنابراین، هنگام جابجایی از یک پستان به پستان دیگر گریه می‌کنند. بهتر است در این مورد با پزشک صحبت کنید تا او دلیل این رفتار نوزاد را تشخیص دهد. گاهی این امر ممکن است بر اثر مشکلات سلامتی مانند عفونت یا درد گوش باشد که منجر به ترجیح دادن یک پستان شود.
  • نوزاد شما مبتلا به گره زبان است: بعضی از نوزادان با عارضه گره زبان متولد می‌شوند. این وضعیت به شکلی است که قسمت پایین زبان کاملا جدا نشده است. این وضعیت مانع از توانایی مکیدن پستان می‌شود. این نقیصه ممکن است باعث سُر خوردن زبان و عدم توانایی گرفتن پستان مادر شود. این مشکل کودک را ناراحت کرده و باعث گریه و ناآرامی وی در حین شیر خوردن می‌شود.
  • بینی نوزاد مسدود است: مسدود بودن بینی نوزاد نیز از دلایل شایع گریه نوزاد هنگام شیرخوردن در زمانی است که احتمال ابتلا به سرماخوردگی در او وجود دارد. اگر نوزاد شما دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا شده، احتمالاً از مسدود بودن راه‌های هوایی بینی رنج می‌برد. بینی مسدود شده باعث دشواری در تنفس هنگام شیر خوردن می‌شود و ممکن است نوزاد در زمان شیر خوردن گاهگاهی دست از شیر خوردن بکشد تا بتواند نفس بکشد. این وضعیت نه تنها برای نوزاد آزار دهنده است بلکه بسیار ناراحت کننده نیز هست. بعضی اوقات وضعیت بدنی نامناسب مادر در زمان شیردهی نیز ممکن است راه بینی نوزاد را مسدود کند و نوزاد را مجبور به نفس کشیدن از راه دهان و در نتیجه قطع شیر خوردن کند. با پزشک خود مشورت کنید تا وضعیت صحیح شیردهی را برای شما توضیح دهد.
  • نوزاد بیش از حد شیر می‌خورد: از دیگر دلایل گریه نوزاد هنگام شیرخوردن پرخوری است. برخی از مادران ممکن است تولید شیر بالایی داشته باشند و نوزاد آنها شیر اضافی دریافت می‌کند. این ممکن است نوزاد را دچار نفخ و ناراحتی کند. نوزادی که شیر اضافی دریافت می‌کند پس از شیردهی بیقرار و نا آرام است.
  • نوزاد دچار ریفلاکس شده است: ریفلاکس وضعیتی است که محتویات شکم به سمت مری بالا می‌آیند و گاهی ممکن است به دهان باز گردند. نوزادان بیشتر از بزرگسالان مستعد ریفلاکس هستند، زیرا رژیم غذایی آنان مایعات است، اوقات بیشتری به حالت دراز کشیده هستند و مری آنان کوتاه‌تر از بزرگسالان است. ممکن است گاهی نوزادان درد را نیز تجربه کنند که می‌تواند منجر به گریه و نا آرامی آنها شود.
  • نوزاد دارای آلرژی غذایی است: ممکن است علت گریه نوزاد هنگام شیرخوردن ابتلا به آلرژی باشد. اگر‌ نوزاد شما منحصراً از شیر مادر تغذیه می‌کند، احتمال اینکه او از آلرژی غذایی رنج ببرد وجود ندارد. با این وجود، اگر نوزاد شما دچار آلرژی غذایی باشد، شما متوجه می‌شوید که کودک شما از نفخ و درد شکم یا احساس ناراحتی رنج می‌برد. شما باید در این مورد و درباره اثرات آلرژی غذایی با پزشک متخصص مشورت کنید.

 

بیشتر بدانید:

1- گریه نوزاد

2- علت و روش های آرام کردن گریه نوزاد

3- علت گریه نوزاد هنگام مراجعه به پزشک

4- کولیک یا قولنج نوزاد چیست و چه ارتباطی با گریه های پیاپی دارد؟