The chronograph is started when the event is seen and stopped when it is heard. The chronograph seconds hand indicates the distance from the event on the telemetric scale. Telemeter: on account of most replica watches using a telemeter scale, best rolex replica Three different views from three different continents on the finalists in the Chronograph category at this years Grand Prix d . Audemars Piguet Replica Uk omegasphereco uk.

آبنبات اکالیپتوس در بارداری و شیردهی آیا ایمن و بی خطر است؟

اکالیپتوس درختی همیشه سبز و بومی استرالیا است که به دلیل خواص دارویی بی شماری که دارد، اکنون در بسیاری از مناطق جهان کشت و پرورش داده می شود. شرکت های دارویی از عصاره درخت شفابخش اکالیپتوس برای تهیه فرآورده های مختلف دارویی و بهداشتی استفاده می کنند که از جمله آن ها می توان به آبنبات اکالیپتوس اشاره کرد. اگر می خواهید با خواص و همچنین ایمنی آبنبات اکالیپتوس در بارداری و شیردهی بیشتر آشنا شوید، ادامه این مطلب را بخوانید.

همه چیز در مورد اکالپیتوس و خواص آن در طب سنتی

اکالیپتوس (Eucalyptus) یک درخت همیشه سبز با رشد سریع است که تاکنون بیش از 600 گونه از آن در سرتاسر جهان شناخته شده و به طور گسترده در مناطق معتدل جهان به عنوان درختان سایه دار یا در مزارع جنگلی کشت می شود.

از نظر مشخصات گیاه شناسی، این درخت زیبا دارای اندازه ها و ابعاد متفاوتی بوده و ارتفاع آن می تواند از 10 تا حتی 60 متر متغیر باشد. چوب این درخت از نظر اقتصادی بسیار ارزشمند است و با پوسته صمغ دار مشخص می شود. برگ های بیضی شکل و باریک درخت، به رنگ خاکستری مایل به سبز بوده و حالت چرمی دارند. به علاوه به دلیل روغنی بودن، عصاره اکالیپتوس در واقع از همین برگ ها گرفته می شود. گل های اکالیپتوس، در طیف رنگی کرم تا صورتی ظاهر شده و مملو از شهد هستند و در نهایت میوه گیاه، کپسولی شکل و حاوی دانه های متعدد بوده و درون یک جام کوچک چوبی احاطه شده است.

اگرچه درخت اکالیپتوس، برای صنایع چوبی کاربرد فراوانی دارد اما مهم ترین ویژگی شناخته شده آن، اثرات دارویی است که سبب شده تا روغن و عصاره اکالیپتوس از هزاران سال پیش تاکنون در طب سنتی، و طب بومی بسیاری از کشورها همچون هند و چین، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد. مهم ترین کاربردهای این گیاه دارویی عبارت هستند از:

- دارای خواص آنتی اکسیدانی،

- ضدعفونی کننده قوی،

- دارای فعالیت ضد میکروبی و ضد قارچ،

- غنی از فلاونوئیدها و محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد،

- کاهش خطر بیماری های جدی قلب و عروق،

- کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان ها،

- کند کردن روال زوال عقل،

- دارای خواص ضدالتهابی،

- تقویت سیستم ایمنی بدن،

- تسکین درد،

- برطرف ساختن علائم ناشی از استرس و دارای خاصیت آرامش بخشی،

- بهبود و تسکین علائم سرماخوردگی و آنفولانزا،

- کاهش مخاط تجمع یافته در مجاری تنفسی،

- برطرف ساختن احتقان بینی،

- تسکین سردرد،

- بهبود علائم آسم،

- کاهش تعداد و شدت سرفه ها،

- برطرف ساختن خشکی و پوسته پوسته شدن پوست،

- کمک به درمان شوره سر،

- و کمک به سلامت دندان ها و لثه ها،

اگرچه تمامی این فواید و منافع هنوز به قطعیت به اثبات نرسیده اند، اما با در نظر گرفتن چنین ویژگی هایی، کارخانه های دارویی آبنبات اکالیپتوس را تولید کرده اند تا به کمک آن به برخی اهداف درمانی دست پیدا کنند.

خواص آبنبات اکالیپتوس در بارداری و شیردهی

آبنبات اکالیپتوس که با عنوان آبنبات سرد مکیدنی نیز شناخته می شود، فرآورده ای دارویی است که ماده موثره اصلی آن را عصاره اکالیپتوس تشکیل می دهد و بسته به اینکه چه کارخانه ای آن را تولید کرده باشد، می تواند حاوی مواد دیگری همچون طعم دهنده ها، ویتامین C و ... نیز باشد. مهم ترین خواص آبنبات اکالیپتوس، شامل موارد زیر است:

- خوشبو کردن دهان،

- تحریک تولید بزاق و در نتیجه رفع خشکی گلو،

- بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن،

- خنک کردن مجاری تنفسی و در نتیجه کاهش احتقان آن ها،

- دارای خواص ضد میکروبی،

- دارای فعالیت ضد ویروس و ضد باکتری،

- خلط آور،

- برطرف ساختن گرفتگی بینی،

- تسکین گلو درد و همچنین رفع خارش گلو،

- و بهبود علائم ناشی از سرماخوردگی به ویژه سرفه و تنگی نفس،

این خواص، فارغ از وضعیت بارداری یا شیردهی، شامل تمام افراد بالای 5 سال شده و بنابراین با تجویز پزشک می توانید از این فرآورده دارویی خوشمزه و مفید کمک بگیرید.

آیا آبنبات اکالیپتوس در بارداری و شیردهی ایمن است؟

بر اساس گزارش های موجود، استفاده کوتاه مدت و موقت از آبنبات اکالیپتوس در بارداری و شیردهی، خطری نداشته و نمی تواند به فرزند شما آسیب بزند. با این وجود، برای کاهش هر گونه خطر، این نکات را به یاد داشته باشید:

- استفاده بیش از حد از هر نوع دارویی، حتی ایمن ترین و بی خطرتر ترین آن ها می تواند عوارض جدی به دنبال داشته باشد. بنابراین اگر تصمیم دارید تا از آبنبات اکالیپتوس در بارداری و شیردهی استفاده کنید، به اصل تعادل پایبند باشید و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

- از آنجا که تمام خوراکی های مصرفی در دوران بارداری از طریق جریان خون و جفت و در دوران شیردهی، از راه شیر به فرزندتان می رسند، بنابراین بدون تجویز پزشک مجاز به استفاده از آبنبات اکالیپتوس در بارداری و شیردهی نیستید. در واقع شما قرار نیست صرفا یک آبنبات ساده بخورید، بلکه قرار است دارویی را مصرف کنید که حاوی مواد موثره مختلفی است و بنابراین حتما پیش از مصرف پزشک باید از ایمنی اجزا و عناصر به کار رفته در آبنبات اکالیپتوس مورد نظر شما اطمینان حاصل کند.

عوارض آبنبات اکالیپتوس در بارداری و شیردهی

به صورت کلی، از آنجا که این فرآورده دارویی منشا گیاهی دارد، تاکنون عارضه جانبی جدی از آن گزارش نشده است، اما به دلیل محدود بودن اطلاعات در رابطه با اثرات مصرف آبنبات اکالیپتوس در بارداری و شیردهی، همچنان توصیه بر این است که جز در موارد ضروری به سراغ این محصول نرفته و در استفاده از آن زیاده روی نکنید.

مطالعه بیشتر:

بخور پونه در بارداری آیا ایمن و بی خطر است؟

بخور اکالیپتوس در بارداری آیا مجاز و بی خطر است؟

آبنبات های سرماخوردگی در بارداری آیا بی خطر است؟

13 درمان خانگی موثر برای سرماخوردگی در دوران بارداری

?پرسش و پاسخ های آبنبات اکالیپتوس در بارداری

اکالیپتوس چه فوایدی دارد؟

دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدعفونی کننده قوی، دارای فعالیت ضد میکروبی و ضد قارچ، غنی از فلاونوئیدها و محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد، کاهش خطر بیماری های جدی قلب و عروق، کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان ها، کند کردن روال زوال عقل،

خواص آبنبات اکالیپتوس در بارداری و شیردهی چیست؟

خوشبو کردن دهان، تحریک تولید بزاق و در نتیجه رفع خشکی گلو، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، خنک کردن مجاری تنفسی و در نتیجه کاهش احتقان آن ها، دارای خواص ضد میکروبی، دارای فعالیت ضد ویروس و ضد باکتری،

آیا آبنبات اکالیپتوس در بارداری و شیردهی ایمن است؟

بر اساس گزارش های موجود، استفاده کوتاه مدت و موقت از آبنبات اکالیپتوس در بارداری و شیردهی، خطری نداشته و نمی تواند به فرزند شما آسیب بزند.

عوارض آبنبات اکالیپتوس در بارداری و شیردهی چیست؟

به صورت کلی، از آنجا که این فرآورده دارویی منشا گیاهی دارد، تاکنون عارضه جانبی جدی از آن گزارش نشده است، اما به دلیل محدود بودن اطلاعات در رابطه با اثرات مصرف آبنبات اکالیپتوس در بارداری و شیردهی، همچنان توصیه بر این است که جز در موارد ضروری به سراغ این محصول نرفته و در استفاده از آن زیاده روی نکنید.

منبع: momlovesbest